Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

„Газела” у критичном стању
Стручњаци упозоравају: одлагање обнове моста могло би да доведе до нежељених последица. – Носећи шрафови и челични каблови нападнути корозијом

Мост „Газела” је у алармантном стању и уколико обнова не почне у најхитнијем року постоји реална опасност да дође до трагичних последица. Ово је једногласна оцена стручњака који већ годинама упозоравају да је најдужи београдски прелаз преко Саве преоптерећен и да је одавно сазрео за преуређење.

Ратификовањем кредита у вредности од 33.000.000 евра, који је обезбедила Европска банка за обнову и развој, испуњен је један од предуслова за почетак радова, али мајстори неће изаћи на терен све док не буде завршен део обилазнице око Београда. То би, према најавама градских и републичких челника, требало да се догоди 15. октобра, док ће се на конкурсу 24. септембра шест иностраних предузећа, од којих је најпознатије аустријски „ПОР”, надметати за извођача радова на „Газели”. Упркос томе, стручњаци прогнозирају да поправка овог моста неће почети пре пролећа.

Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је 35 година радио у Секретаријату за саобраћај, сматра да се нико не усуђује да започне радове на мосту у зимским месецима, јер би то изазвало колапс на улицама.

– Чека се да буде завршен део обилазнице од Орловаче до Остружничког моста па да почну радови на „Газели”, али то ништа неће променити. Неће тада, како се верује, саобраћај бити растерећенији. Завршетком целе обилазнице 2012. године, а не само Сектора четири који се сада ради, требало би да буде смањен број транзитних возила за 12 одсто, али ће се до тада број возила на улицама за исто толико повећати, тако да неће бити ефекта. Чак и да део обилазнице буде готов за месец дана, као што обећавају, радови на „Газели” неће почети ове године – наглашава Милосављевић и додаје да стање моста, ипак, није толико лоше колико се мисли.

Он истиче да ће поправка овог прелаза преко Саве, кад год да почне, само створити још веће гужве у саобраћају.

– Обнова „Газеле” спада у редовно одржавање и то није никакав пројекат који би требало да допринесе смањењу гужви у главном граду. Када буде завршена оправка мост ће бити безбеднији, али ће колапс и даље остати. Једино решење је да се направи најмање још један мост преко Саве – истиче Милосављевић.

Према неким проценама, „Газелу” дневно пређе око 160.000 возила, међу којима је много „теретњака”, иако је пројектован да издржи свега 38.000 возила на дан. Због тога је Драгослав Шумарац, некадашњи министар за грађевину, још 2004. године упозорио да је овај мост, а нарочито челична конструкција, у критичном стању и да радови морају да почну што пре. Од тада је много воде протекло Савом, а стручњаци „Мост пројекта” су утврдили да су носећи шрафови и челични каблови нападнути корозијом, као и да поправка више не би смела да чека, јер може да дође до нежељених последица.

Милош Вујанић, професор Саобраћајног факултета, сматра да анализа коју је урадио „Мост пројект” више није употребљива и да би требало сачинити нову.

– Реч је о веома озбиљним испитивањима. Анализу стања Панчевачког моста, који је такође био прилично запуштен, урадили су Немци и за тај посао им је требало годину дана. Да би се утврдило право стање „Газеле” потребно је више месеци, али оно што је оком видљиво је да је горњи део забрињавајући – упозорава Вујанић и наглашава да „Газела” представља „жилу куцавицу” главног града, те да живот људи који преко њега прелазе не би смео да буду доведени у опасност.

Процењује се да би поправка „Газеле” могла да траје најмање годину и по дана, али осим папира и радова на делу обилазнице посао кочи и нехигијенско ромско насеље „картон сити” које, упркос многобројним најавама, још није измештено.

Н. Миковић
[објављено: 11.09.2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Gazela-u-kritichnom-stanju.sr.html
 
Radovi na mostu „Gazela“
Menjaju vodovodne cevi
Autor: S.Palić | 20.09.2008. - 09:10
Menjaju vodovodne cevi
gazela-v.jpg

Dok na „Gazeli“ traju uobičajene saobraćajne gužve, a brodovi nesmetano plove Savom, ispod mostovske konstrukcije izvode se obimni radovi na menjaju tri reda vodovodnih cevi, svaka širine oko pola metra.

- Ovo su prvi ozbiljniji radovi na „Gazeli“ otkad je most izgrađen 1971. godine. Ne znam da li je, u međuvremenu, bilo nekog „šmirglanja“, ali ovako obimnih radova nije bilo, tim pre što most dodatno ojačavamo postavljanjem novih uzdužnih nosača. Ovo je praktično „mala rekonstrukcija Gazele“ - rekao je Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište.


„Pravu“ i „veliku“ rekonstrukciju „Gazele“, za koju je zadužena Republika, nije moguće započeti dok se vodovodne ( a kasnije i toplovodne) cevi ispod mostarske konstrukcije ne zamene.

Ukupna dužina cevovoda je 1.560 metara. Glavni deo radova obavlja se na levoj obali Save, a organizovani su tako da ne utiču na drumski, rečni niti železnički saobraćaj.

Posao je organizovan tako da nema zastoja ni u vodosnabdevanju. Trenutno se rekonstruišu dva reda cevi dok je treći red u upotrebi. Kad se prva dva reda cevi zamene novim, snabdevanje će biti prebačeno na njih, a treći red cevi moći će da se zameni.
- Veoma smo zadovoljni što smo uspeli da organizujemo da se radovi obavljaju bez zatvaranja bilo kog saobraćaja. Prvobitini projekat predviđao je da cevi menjamo baržama na reci, ali mi imamo tehnologiju koja nam omogućava da to radimo sa obale - kažu u preduzeću „Ferbild“ koje izvodi radove.

Sastavni deo ovog posla, vrednog 285 miliona dinara, je i izgradnja rezervoara „Topčiderska zvezda“ koja je u toku. Uz to, Direkcija je dobila odobrenje za izgradnju cevovoda dužine 1.250 metara koji će povezati rezervoar „Topčiderska zvezda“ sa mostom „Gazela“, čime će ovaj deo vodovodnog sistema grada biti zaokružen.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=57652
 
Stvarno izgleda jako loše počinjem da brinem već :(


By bgexplorer

Ima potencijal ova obala ogroman samo da se sruši ono divlje sve...


By bgexplorer

Siguran sam da će lepo izgledati jednog dana,ovi mostovi baš nekako super izgledaju :p

 
Ovo je kao u "Groundhog Day" iliti "Dan mrmota" samo sto nisu u pitanju dani vec godine, i svaki put isto, i opet i opet i opet...


„Картон сити” кочи обнову „Газеле”
Припремни радови и обнова појединих делова најдужег београдског прелаза преко Саве могућа већ после 15. октобра, али темељно преуређење сачекаће пресељења Рома који живе испод моста

ek28h3.jpg

За поправку овог моста конкурисало је шест фирми (Фото Д. Јевремовић)

Темељна поправка моста „Газела” неће почети све док не буде измештено ромско насеље „Картон сити”. До тада ће можда бити обновљена ограда на најдужем београдском прелазу преко Саве и урађен део коловоза, али стубови и челична конструкција ће још сачекати решење овог вишегодишњег проблема.

Из Јавног предузећа „Путеви Србије” поручују да избор за извођача радова улази у завршну фазу, као и да би, теоретски, посао могао да почне и пре завршетка дела обилазнице око Београда.

– Пре 15. октобра мајстори би могли да почну припремне радове за које није потребно затварати поједине коловозне траке на мосту. Ми смо у принципу спремни да изађемо на терен колико сутра, али темељна поправка ће, нажалост, морати да сачека пресељење Рома који живе испод „Газеле” – објашњавају у „Путевима Србије” и наглашавају да ове године сасвим сигурно мост неће бити затворен за саобраћај.

Из овог јавног предузећа поручују да је недавном ратификацијом кредита Европске инвестиционе банке вредног 33 милиона евра отклоњена велика препрека за почетак радова.

– У међувремену смо тражили да нам предузећа која су прошла неопходну тендерску процедуру доставе делимично измењене понуде у односу на оне које су нам послале прошле године. То нам је неопходно да бисмо добили реалнију слику о условима за обављање радова – истичу у „Путевима Србије”.

За поправку овог моста конкурисало је шест фирми. То су: аустријски „ПОР”, конзорцијум „Joint Venture” кога чине немачки „DSD” и француско предузеће „Fessine”, фирма „Alpine Mayreder”, „Конструктор” из Сплита и „Интеграл инжењеринг д.о.о” из Лакташа, „Штрабаг” из Аустрије, као и израелски „Аштром”.

И док се чека проглашење победника, град се увелико припрема за поправку појединих делова моста. Упркос проблемима са измештањем „Картон ситија”, из Скупштине града најављују да ће радови ускоро почети.

– У склопу обнове шина у Булевару војводе Мишића, на потесу од ресторана „Господарска механа” до Мостарске петље, биће поправљен део моста који се налази изнад трамвајске пруге. Саобраћај тада неће бити обустављан, а одлучили смо да радове обавимо што пре како би будућем извођачу било лакше да се укључи у посао – каже Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај.

Стручњаци већ годинама упозоравају да је „Газела” у веома лошем стању и да поправка мора почети што пре како не би дошло до трагичних последица. Они сматрају да је ризично обнављати мост у зимским месецима, јер би то изазвало саобраћајни колапс.

– Не верујем да ће радови почети ове године. Могуће је да ће „Путеви Србије” само наставити са редовним одржавањем моста, али изгледа да се нико не усуђује да било шта озбиљније ради све до пролећа – каже Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је 35 година радио у Секретаријату за саобраћај.

Анализом коју је урадио „Мост пројект” утврђено је да су носећи шрафови и челични каблови на „Газели” нападнути корозијом, као и да поправка више не би смела да чека, јер може доћи до нежељених последица. О томе је у више наврата упозоравао и Драгослав Шумарац, бивши министар за грађевину, док су на Саобраћајном факултету рекли да је анализа „Мост пројекта”, урађена 2002. године, застарела и да би требало направити нову како људи који прелазе мост не би били у опасности.

Према неким проценама, „Газелу” дневно пређе око 160.000 возила, међу којима је много „теретњака”, иако је пројектован да издржи свега 38.000 возила на дан.

Н. Миковић
[објављено: 11/10/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Karton-siti-kochi-obnovu-Gazele.sr.html
 
Pre svega, to nije romsko naselje, posto u njemu zive razne narodnosti.

Drugo, cinjenica da isto naselje koci obnovu mosta je najobicnija mazanje ociju. Ispod samog mosta zivi ukupno nekoliko porodica, koje mogu da presele u roku od 15 minuta, a kartoni da se strpaju ukupno u jedan kontejner. Ne vidim zasto delovi karton citija, koji su od mosta dovoljno udaljeni sprecavaju obnovu mosta. Kako li to naselje sprecava obnovu dela mosta na staro-beogradskoj strani ili recimo sredinu mosta iznad reke??

I Pancevacki most je "napadnut" sa nekoliko strana, a niko nije rekao da Luka Beograd i njena okolina moraju prvo da se presele da bi uopste moglo da se krene sa obnovom mosta.

Ne znam koji razlog za ovo odugovlacenje imaju nadlezni, ali je sigurno u pritanju nesto sto nema veza za karton citijem.

Inace, prema poslednjim najavama, izgradnja objekata za preseljenje zitelja ovog naselja moze eventualno da pocne ove jeseni, sto obnovu mosta "salje" u jos jedno prolece (obnova je trebalo da krene najkasnije u aprilu 2008. godine).
 
Prethodnih par postova je izbrisano. A sada vracanje na konstruktivne postove
 
Ево и предлога којему се нисмо надали :shok:

Odložiti rekonstrukciju „Gazele“?
Prema Đilasovim rečima,trenutno se razmišlja o trajektu Borča-Zemun, u slučaju bilo kakvog zatvaranja mosta „Gazela“.
- Teško mi je naglas da izgovorim, ali ako bi postojala mogućnost da „Gazelu“ samo održavamou ovom stanju dok nenapravimo most preko Ade, pa tek onda uđemo u njenu rekonstrukciju, uvek bih bio za takvu varijantu– kaže Đilas.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=64787
 
Kod zatvaranja Gazele nema pomoci, i to svako dobro zna. Svi znamo kolike su guzve i pri savrsenim vremenskim uslovima, kad nema nikakvih delegacija i zatvaranja ulica, kad nema nijednog sudara a kolone se u pola 5 popodne protezu od Zmaja do Autokomande. A sad, da se zatvori, ni 5 obilaznica i 100 trajekata nece pomoci.
 
Cinjenica je da ce zatvaranje Gazele pre zavrsetka kompletne obilaznice (od Dobanovaca do B. potoka) i paralelnog zavrsetka dela UMP-a Beogradski saobracaj potpuno baciti na noge! Djilas je potpuno u pravu sto ga ta cinjenica brine.
 
Koliko sam ja razumeo, oni značajna renoviranja mogu da urade bez zatvaranja Gazele? Ispravite me ako grešim. Zašto ne krenu to? Nek urade sve što treba pre zatvaranja dok se ne završi most, ili makar obilaznica, i onda nek zatvaraju..
 
Mene zanima da li je moguce estetski poboljsati izgled gazele? Ne znam,ovako mi je mnogo siva,suvise je tu betona. Kad bi mogli da prefarbaju neke delove, ili da postave kao one panele i tako poboljsaju izgled, jer realno kad se izgradi most preko ade, on ce biti skroz drugaciji od gazele, pa mi se cini da nece to bas lepo izgledati.
 
Odložiti rekonstrukciju „Gazele“?

Prema Đilasovim rečima,trenutno se razmišlja o trajektu Borča-Zemun, u slučaju bilo kakvog zatvaranja mosta „Gazela“.
- Teško mi je naglas da izgovorim, ali ako bi postojala mogućnost da „Gazelu“ samo održavamou ovom stanju dok nenapravimo most preko Ade, pa tek onda uđemo u njenu rekonstrukciju, uvek bih bio za takvu varijantu– kaže Đilas.
Izvor:“Blic”
 
zivnite Djilasa na forum da vidimo sta on kaze/??
 
Grad je vec uzeo pare od EBRDa za Gazelu, tako da bilo kakvo odlaganje mogu protumaciti da je novac potrosen na nesto drugo.
 
Novac ne moze nikako da se potrosi na nesto drugo, jer se kredit odobrava za namenu definisanu u kreditnom ugovoru. S' obzirom na to da EBRD (EU) u svakom slucaju zna kako se stvari muljaju u Srbiji, verovatno novac odobravaju na osnovu faktura za vec izvedene radove ili imaju neki slican sistem.

Inace, Karton City je i dalje tamo gde je bio, sto onemogucava pocetak radova. Iseljenje se planira do kraja godine (citaj na prolece) tako da se time otvara realan datum za pocetak radova na Gazeli.
 
Putevi Srbije uputilo apel vlastima Beograda
19. Novembar 2008 | 18: 00
Izvor : Beta
Javno preduzeće Putevi Srbije uputilo je apel vlastima Beograda i drugim nadležnim institucijama da omoguće početak radova na obnovi mosta Gazela pošto odlaganje ugrožava bezbednost saobraćaja.

1tu3wp.jpg


Kako se navodi u saopštenju, Putevi Srbije ne mogu da potpišu ugovor sa izvođačima radova jer nije izmešteno nehigijensko naselje ispod mosta "Gazela", za šta je nadležan Grad Beograd. "Time je ugrožena investicija od oko 80 miliona evra koja, pored obnove mosta Gazela, obuhvata i obnovu dela autoputa kroz Beograd i Kružnog puta", ističu u Putevima Srbije.

Kako navode, završetak obnove tih deonica omogućio bi preusmeravanje teretnog i tranzitnog saobraćaja iz centra Beograda. Novac za obnovu Gazele je odavno obezbeđen, a odlaganje početka radova i produžetak rokova povećava ukupnu cenu radova, navelo je Javno preduzeće Putevi Srbije.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=31798
 
Одлагање радова на „Газели” угрожава саобраћај
Свако даље одлагање поправке моста „Газела” угрожава безбедност саобраћаја, поручили су јуче из Јавног предузећа „Путеви Србије” које је апеловало на надлежне институције да обезбеде све предуслове за несметан почетак радова на најдужем београдском прелазу преко Саве. Из Скупштине града су, међутим, недавно најавили да овај обиман посао неће почети све док не буде измештено насеље „картон сити”.
2hp54zs.jpg

У „Путевима Србије” истичу да град није спровео договорени акциони план о измештању нехигијенског насеља и да се на тај начин директно угрожава инвестиција вредна око 80 милиона евра, колико кошта обнова моста и дела аутопута Е-75 на проласку кроз главни град.

Завршетком поправке ових деоница саобраћај тешких возила био би преусмерен из центра, тако да би се Београд коначно растеретио транзитног саобраћаја – наглашавају у „Путевима Србије” и подсећају да је новац за обнову моста одавно обезбеђен.

У овом јавном предузећу напомињу да ће свако одлагање почетка посла довести до поскупљења укупних радова.

Н. М.

[објављено: 20/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Odlaganje-radova-na-Gazeli-ugrozava-saobracaj.sr.html
 
Da li je iko ikada od nadleznih objasnio na koji to tacno nacin Karton City sprecava obnovu Gazele?
 
^^^ Pa jedan od problema je što ne bi moglo ni da se priđe mostu koliko je ispod đubreta. Te kućice u kojoj žive ljudi su jako gusto načičkane, oko svakog stuba je napravljena čitava konstrukcija od raznog materijala pa ne bi mogle ni skele da se postave. Ne bi mogle doći ni mašine, kamioni, materijal jer se nemaju gde postaviti. To je slika novobeogradske strane koju svako od nas verovatno zna. A šta je sa druge strane? Pa bojim se da dok se odugovlači sa rešavanjem jednog problema, drugi nastaje i postaje sve veći i veći. Na delu od Mostara do Save nastaje duplikat onog naselja od prekoputa. Bukvalno. Letos sam tuda prolazio peške i iznenadio se kad u jednom trenutku nisam mogao dalje jer su ljudi koji su se tu naselili tarabama zagradili prostor, svako ''svoje'' parče zemlje. Naravno, kuće su im iste kao i njihovim ''komšijama'' sa druge strane reke.
 
A znaci Karton City sada ima i svoje predgradje? Mozda jos kandidata za besplatne stanove? Pa ovo je strasno!
 
Dok se oni odliuče i počnu Gazelu, ljudi se snalaze.. :|
Sa druge strane Gazele, više ka Sajmu postoji jedno takvo šiti naselje, gde su montažne kuće/prikolic/vagoni. To je bio smeštaj za neke radnike železnice. Ali se verovatno povećalo. Imao sam trojicu drugara iz osnovne škole koji su tu živeli, i bio sam tamo par puta, pravi pravi užas.
A kad sam se letos vraćao od grada pešice pored reke, bilo je par karton kućica koje vrlo blizu reke, tačno ispod mosta.
 
Na taj potez sam i mislio. Ima dosta tih starih, ''regularnih'' baraka u kojima žive ljudi decenijama, ali me je iznenadilo što su se te kartonske kuće proširile skoro do reke, a sve uz stubove mosta. Inače, kada se jednog dana bude oslobodio Savski amfiteatar, i ovde se može dobiti bar desetak hektara - od Gazele pa sve do Sajma, iza Vapine fabrike hartije i nekadašnjeg Šumadijinog auto-servisa a sada zgrade ''Eurosalona''.
 
Vrh