Relja, pročitaj vest do kraja, radovi se završavaju u nedelju do 22 sata. To je bila neka hitna popravka, a ne početak rekonstrukcije. Znaćemo da je počela rekonstrukcija kada se ceo politički vrh bude slikao ispred mosta i televizije to vrte kao glavnu vest dva dana.relja":1qoiq8nc je napisao(la):I dalje ne mogu da nadjem prilog sa RTS-a.
(Pod uslovom da je to što su rekli istina) ovo je velika i važna vest, ne za Beograd, nego za celu Srbiju. Čudi me da nema više informacija.
Šmeksi, Igor i ja pričamo o prilogu koji je išao na dnevniku RTS-a, ne o ovoj vesti koju sam preneo. Ja tražim taj prilog iz dnevnika.shmeksi":1tbiafmw je napisao(la):Relja, pročitaj vest do kraja, radovi se završavaju u nedelju do 22 sata. To je bila neka hitna popravka, a ne početak rekonstrukcije. Znaćemo da je počela rekonstrukcija kada se ceo politički vrh bude slikao ispred mosta i televizije to vrte kao glavnu vest dva dana.
Aha, a ja sam mislio da ti tražiš tu istu vest sa studija b na rts-u zbog video klipa. Evo pridružujem se traženju klipa.relja":3n6nqd0x je napisao(la):Šmeksi, Igor i ja pričamo o prilogu koji je išao na dnevniku RTS-a, ne o ovoj vesti koju sam preneo. Ja tražim taj prilog iz dnevnika.shmeksi":3n6nqd0x je napisao(la):Relja, pročitaj vest do kraja, radovi se završavaju u nedelju do 22 sata. To je bila neka hitna popravka, a ne početak rekonstrukcije. Znaćemo da je počela rekonstrukcija kada se ceo politički vrh bude slikao ispred mosta i televizije to vrte kao glavnu vest dva dana.
Mrkonjić je najavio radove. I da - stajao je ispod mosta.
Izvor: JP Putevi SrbijeRadovi na autoputu E-75, na mostu Gazela
od 28.03.2009. godine u 22:00h do 29.03.2009. do 21:00h (od subote do nedelje) izvodiće se radovi na mostu ,,Gazela" u smeru Beograd – Šid .
Tokom izvođenja radova za saobraćaj će biti zatvorena vozna i spora-zaustavna traka, dok će se saobraćaj odvijati brzom-preticajnom trakom.
Molimo sve učesnike u saobraćaju da obrate pažnju na postavljenu saobraćajnu signalizaciju koja će se menjati shodno dinamici izvođenja radova na mostu, kao i da prilagode brzinu kretanja postojećim uslovima i povedu računa o bezbednosti radnika koji izvode radove.
Radovi će biti obezbeđeni adekvatnom saobraćajnom opremom i signalizacijom i uz asistenciju saobraćajne policije.
Da li bi mogao malo da koristis znakove interpunkcije? Ono, barem minimalno, radi lakseg razumevanja...direktor":2wax5g6z je napisao(la):Novinari ko novinari 55milona evra 33milona kredit a ostalo drzava reko mrka prije neki dan ako sam dobro cuo ali ovi novinari su ga lupili samo 2000t celika koliko da je pola cijena celika kosta vise od 55 milona dinara mislm da sve ima na mrkinom sajtu
Preko „Gazele” na prstima
Ni posle obnove mosta, veći promet od sadašnjih 165.000 vozila, koliko svakodnevno pređe preko njega, nije moguć, kaže direktor „Mostogradnje” Branko Knežević
Veći promet od sadašnjih 165.000 vozila dnevno nije moguć (Foto L. Adrović)
Sanacija mosta „Gazela” više ne može da čeka. Još jedna zima i posipanje soli, koja nagriza čeličnu konstrukciju, mogli bi ozbiljno da ugroze njegovu bezbednost. Ministarstvo za infrastrukturu je zbog toga proteklog vikenda „Putevima Srbije” naložilo da ubrzaju administrativnu proceduru i tokom narednih dana potpišu ugovor sa izvođačima radova.
– Na tenderu za nosioca radova na obnovi „Gazele” pobedila je austrijska građevinska kompanija „Štrabag”, dok će „Mostogradnja” biti podizvođač. Posle potpisivanja ugovora, preostaje samo da grad Beograd usvoji akcioni plan izmeštanja nehigijenskog naselja koje je sa novobeogradske strane niklo upravo ispod prilaza „Gazeli” – kaže Zoran Drobnjak, direktor Javnog preduzeća „Putevi Srbije”.
Dragoljub Đakonović, beogradski sekretar za saobraćaj, smatra da je od potpisivanja ugovora sa izvođačem potrebno najmanje 45 dana do početka radova. Prema njegovim rečima, do završetka Univerzijade radiće se samo ispod mosta, što znači da neće biti popravke kolovoza, tako da građani ne treba da brinu da bi moglo da dođe do saobraćajnog kolapsa. On ističe i da je Sekretarijat tražio od „Puteva Srbije” da im dostave dinamiku izvođenja radova.
– Nebitno je da li će popravka početi za sedam ili 10 dana, najvažnije je da „Gazela”, koja je u lošem stanju, bude obnovljena – kaže Đakonović.
Sanacija će trajati 22 meseca. Kako je predviđeno, do završetka Univerzijade, odnosno avgusta, izbegavaće se radovi koji će zahtevati redukciju i izmeštanje saobraćaja. Posle toga, tranzitni saobraćaj kroz prestonicu će na dobanovačkoj petlji i Bubanj potoku biti usmeravan na obilaznicu. A, kada krenu radovi na zameni pešačke staze preko mosta, biće zatvarane po jedna ili dve, od ukupno tri, trake na strani mosta na kojoj se radi. U tom slučaju, biće postavljena posebna signalizacija koja će gradski saobraćaj preusmeravati na alternativne pravce. Nadležni zbog toga već sada pozivaju na strpljenje vozača.
– Odmah nakon potpisivanja ugovora krenuće radovi na sanaciji konstrukcije mosta ispod kolovoza. Posle Univerzijade na red dolazi zamena betonskih pešačkih staza umesto kojih će biti izrađene metalne, prekrivene betonom, sa novom ogradom – kaže Branko Knežević, direktor „Mostogradnje”.
Obnova „Gazele” podrazumeva i ojačavanje mosta, pa će umesto 1.000 tona dotrajalog biti ugrađeno 2.000 tona novog čelika – 1.200 tona za konstrukciju i 800 tona za pešačke staze i ogradu. I prilazne saobraćajnice mostu, uključujući i Mostarsku petlju, biće ojačane putem karbonskih traka ili prenapregnute čelične užadi.
– Posle obnove most će moći da podnese sadašnji nivo saobraćaja koji je višestruko veći od projektovanog. Veći promet od sadašnjih 165.000 vozila, koliko svakodnevno pređe „Gazelu”, jednostavno nije moguć, i to ne zbog nosivosti mosta, već zbog činjenice da vozila preko njega prolaze branik uz branik. Na mostu zbog toga više nema zaustavne trake – objašnjava Knežević.
Povodom predstojeće obnove „Gazele”, Miloš Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, kaže da je taj most „žila kucavica” Beograda, ali je očigledno da je gornji deo u zabrinjavajućem stanju. Prema njegovim rečima, oni koji preko njega prelaze ne bi smeli da budu dovedeni u opasnost i naglašava da analiza stanja „Gazele” koju je pre nekoliko godina uradio „Most projekt” više nije upotrebljiva. Trebalo bi sačiniti novu, jer će se samo na taj način sagledati pravo stanje mosta koji decenijama nije propisno održavan.
Marko Lakić - Nikola Miković
-------------------------------------------------------------
Pogrešni proračuni
U neformalnim razgovorima, od građevinaca se može čuti da je „Gazela” odmah po završetku izgradnje, 1970. godine, imala ozbiljan nedostatak. Naime, prilikom projektovanja napravljena je greška u proračunima, zbog čega se metalna konstrukcija ulegla na sredini. To je vidljivo i golim okom. Ne samo kada se gleda sa strane, već i kada se prelazi vozilom preko njega.
Zbog toga, na metalnom delu mosta nisu ugrađene betonske bankine već lakše, metalne.
[objavljeno: 31/03/2009]
Pre par meseci sam bas ovo prokomentarisao na forumu. Kao laik sa primetio da je sredina mosta ulegla, a cinimi se i da su drugi ljudi to isto primetili.relja":2xi7rj6z je napisao(la):http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Preko-Gazele-na-prstima.lt.html
Pogrešni proračuni
U neformalnim razgovorima, od građevinaca se može čuti da je „Gazela” odmah po završetku izgradnje, 1970. godine, imala ozbiljan nedostatak. Naime, prilikom projektovanja napravljena je greška u proračunima, zbog čega se metalna konstrukcija ulegla na sredini. To je vidljivo i golim okom. Ne samo kada se gleda sa strane, već i kada se prelazi vozilom preko njega.
Zbog toga, na metalnom delu mosta nisu ugrađene betonske bankine već lakše, metalne.
[objavljeno: 31/03/2009]
Ову причу сам чуо од оца, а њему је причао деда (његов отац) и чуо сам од једног маторог комшије који је радио на градњи Газеле, дакле, са две различите стране...уједно је била и нека прича у вези чешљева, вибрација, али не могу да се сетим...нешто у сваком случају није како треба са тим мостом, од кад је направљен...relja":1s08jb5o je napisao(la):Pogrešni proračuni
U neformalnim razgovorima, od građevinaca se može čuti da je „Gazela” odmah po završetku izgradnje, 1970. godine, imala ozbiljan nedostatak. Naime, prilikom projektovanja napravljena je greška u proračunima, zbog čega se metalna konstrukcija ulegla na sredini. To je vidljivo i golim okom. Ne samo kada se gleda sa strane, već i kada se prelazi vozilom preko njega.
Zbog toga, na metalnom delu mosta nisu ugrađene betonske bankine već lakše, metalne.