Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Wile E. Coyote":3qrlktfo je napisao(la):
У сваком случају, јуче сам први пут прошао туда и оно је нестварно како сад изгледа... Кад се једног дана исели и Старо сајмиште, Владимира Поповића повеже са Михајла Пупина, а уз Саву никне пословни део са солитерима на обали... Ех, штета што то нећу доживети!
Depresijo! :)
 
Па пази, Београд ће се вероватно драстично изменити, са Прокопом, силаском на обале, метроом, УМП-ом, новим мостовима, новим пословним солитерима, обилазницом... Као у "Едит и ја", и још боље. Проблем је што ће за то требати бар 30-40 година, а ја сам већ у петој деценији. Будимо реални. :D
 
Wile E. Coyote":3e6c6ftf je napisao(la):
Па пази, Београд ће се вероватно драстично изменити, са Прокопом, силаском на обале, метроом, УМП-ом, новим мостовима, новим пословним солитерима, обилазницом... Као у "Едит и ја", и још боље. Проблем је што ће за то требати бар 30-40 година, а ја сам већ у петој деценији. Будимо реални. :D
Zaboravio si i treci beograd.
 
Не бих ја баш много рачунао на то. Становништво се неће толико увећати да ће бити потребе за Трећим Београдом. Сем тога, на банатској страни је урбанистички хаос који тешко може да се разреши (ако и буде неког ширења на ту страну, пре ће то бити за индивидуално становање), а и проблем подземних вода је много већи него што је био када се градио Нови Београд. Панчево ће свакако бити много чвршће повезано са Београдом него што је сада (пре свега, Беовозом који ће бити права приградска железница са двоколосечном пругом).
 
ma kakav treci Beograd, nije ovo Njujork. Ja opet kazem imate popis stanovnistva iz 1991. i 2002. godine, pa cete videti da je 2002. manje stanovnika u Beogradu uprkos izbeglicama iz cele bivse SFRJ, sad ocekujem jos manje u popisu 2011.
 
[off topic]
@prostorni planer
shmeksiju je Zavod za statistiku grada Beograda dao podatke za 2008, po kojima je broj stanovnika 1.8 miliona ljudi. Bez naselja koja orijentiraju gradu (Pazove, Pančevo, itd itd)... Ne verujem da će rasti toliko brzo grad, ali ne vidim da je porast od nekih 150.000 ljudi u sledećih 15 godina tako neverovatan... To je sasvim dovoljno da se ispuni ceo Treći Beograd.... Ovo nije Njujork, ali ako ja sa Trećeg pređem na NBG za 15 minuta preko mosta Zemun-Borča, isplati mi se da za recimo 1200EUR-kvm kupim tamo stan umesto negde na Miljakovcu ili u Malom Mokrom Lugu... Da ne spominjemo jeftinije zemljište za izgradnju kuća... Znači tu je jedini problem infrastruktura - da li će se grad pojaviti na vreme da to reguliše kako valja ili će ljudi divlje graditi još više i onda će nas koštati još još više...
[/off topic]

Kakva je situacija u gradu? Gužva?
 
@Jovanovm- Bolje ti je da kupis stan na Miljakovcu i u Velikom mokrom lugu, jer neces ziveti u vlazi, deca ti nece imati astmu, davno je dokazano da je to lose i nepogodno mestoza naseljavanje, jos velikim istrazivanjima 70 tih. Ja tamo necu sigurno ziveti, jer znam struku i nisam naivan. A sto se tice zavoda za statistiku, oni ti daju podatke za sve gradske opstine zajedno sa selima nadomak Ljiga i Lajkovca koja spadaju u grad Beograd. Imas na internetu knjigu opstine u Srbiji pa uzmi i saberi centralne gradske opstine za 2008 npr. Videces da ces jedva imati 1.2 miliona stanovnika. Kakvih 1.8 miliona, pa mi nestajemo, ne radjamo se, ljudi idu u inostranstvo. Ako je tebi tesko, evo ja cu sabrati. A to sto su vece guzve nije zbog vise stanovnika, vec zbog povecane motorizacije, 90 tih niko nije ni imao za gorivo, pa se nisu ni vozali, a pre toga je bio mnogo manji stepen motorizacije. Ne zanosimo se sa nekim velikim povecanjem stanovnika.To sto se poveca stace u novo naselje na Vozdovcu i na jos par lokacija...
 

Спремање „Газеле” за наредне три деценије

Данас почиње реконструкција најпрометнијег моста у Београду који ће после двогодишњих радова бити тежи за 1.500 тона и ојачан тако да може да издржи прелазак 200.000 возила дневно
(Фото Д. Јевремовић)
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/index.1.sr.html
Највећи београдски мост „Газела” коначно је, у години када обележава 40. рођендан, дочекао други најважнији датум у својој историји. Радници аустријског „Штрабага” и београдске „Мостоградње”, фирме која га је и зидала од 1966. до 1970, данас започињу велику реконструкцију моста, прву од када је премостио савске обале.

У наредне две године „Газели” предстоји темељни „фејслифтинг”, али и мање видно и много значајније структурално ојачање.

Према речима Зорана Дробњака, директора ЈП „Путеви Србије”, обим предвиђених радова гарантује квалитет, безбедност и носивост моста у наредних 30 година. По завршетку посла, масивна конструкција „Газеле” биће тежа за око 1.500 тона јер ће у њу бити уграђена додатна челична ојачања, нова арматура, каблови, замењена аутоплоча... Из утробе саобраћајнице биће извађено 1.000 тона дотрајалих делова, а уграђено 2.500 тона нових струкутралних елемената.

– Проблеми овог моста не трају пет, већ двадесет последњих година. Наше предузеће га је одржавало колико је могло, али никада није било довољно новца за реконструкцију. Обнова је тражена и пре 15 година, али држава није имала паре, а у време санкција није било могуће узети кредит – изјавио је Зоран Дробњак када је почетком године мост затворен за теретна возила јер су на носачу ортоплоче уочене три напрслине, укупне дужине 85 центиметара.

Према процени стручњака „Мостпројекта”, те пукотине су безбедност саобраћаја на мосту смањиле готово за трећину. Измештање теретњака је у таквој ситуацији било нужно, јер да је безбедност пала на 50 одсто, „Газела” би морала да моментално буде затворена. Хитном интервенцијом, која је коштала 17 милиона динара, ортоплоча је заварена, али је постало јасно да темељна обнова више не може да се одлаже.

Потврдила се и она народна „ко не плати на мосту, плаћа на ћуприји”, па је одлагањем реконструкције, уз стално повећање оптерећења „Газеле”, довело до тога да се, уместо пројектованих 33 милиона евра одобрених од Европске инвестиционе банке (ЕИБ), за завршетак посла данас мора издвојити између 60 и 65 милиона.

Како се очекује, и та позамашна разлика биће позајмљена од ЕИБ-а, коме су „Путеви Србије” у децембру 2008. године послали захтев за додатна средства.

Својевремено пројектована, по идеји академика Милана Ђурића, за дневно оптерећење од 40.000 возила, „Газела” данас на својим леђима сваког дана носи 165.000 аутомобила и камиона. По завршетку обнове мост на Сави биће ојачан тако да дневно може да поднесе чак 200.000 возила. У „Путевима Србије” оцењују да мост неће бити стављен на тако жестоку пробу издржљивости, јер се у наредне две године очекује завршетак обилазнице, која би требало да саобраћај на „Газели” растерети за барем 15 одсто.

М. Луковић

----------------------------------------------

– Мост „Газела” дугачак је 475 метара, а широк 27,5 и има по три траке у оба смера. Грађен је као комбинација гредног и уклештеног лучног моста. Када је завршен 1970. године, по дужини главног распона био је трећи по величини мост те врсте на свету.

– Због силуете греде која се ослања на четири коса стуба, подсећао је на афричку газелу у скоку, по којој је и добио име.

– Специфична структура захтевала је истовремену изградњу са обе стране реке, а крајеви су се на средини „срели” тек неколико центиметара мимо идеалне линије, што је у то време била висока инжењерска референца за српску „Мостоградњу”.

– На дан пуштања у саобраћај, 5. децембра 1970, новине су објавиле да је „Газела” положила први и најтежи испит, издржавши оптерећење од 1.100 тона. Тест носивости – пролазак натоварених шлепера на кратком растојању у колони дугачкој колико и мост – директно је преносила Телевизија Београд.

Наредна провера носивости, неколико година касније, открила је да је дошло је до деформација вертикалних лимова на главним носачима моста, па је одмах наложено да они буду ојачани.

– Европска унија „Газелу” већ годинама означава као „уско грло коридора десет”.
 
Treći Beograd

Ne znam da li ste primetili da udžerice u Beogradu počinju već kod Vuka, ima i poneka u 27. marta.
Na Dorćolu ih ima koliko Vam je drago. a tek delovi kroz koje se provlači 26.

Neuporedivo je racionalnije raditi rekonstrukciju propalih delova grada, menjati udžerice u relativno centralnim delovima grada (oko Vuka npr.) nego se zanositi nekim pričama o Trećem Beogradu

Zar vam se ne čini da je to priča slična BeoPolisu iz devedsetih tj. izbora 96.

Al da ne off topicujem ovde ipak treba da pričamo o Gazeli
 
@NBUMBIC- u pravu si, vec je i zapoceta rekonstrukcija mnogih delova grada, koliko se samo zida velikih zgrada na mestu malih kuca na Vracaru, Zvezdari, Vozdovcu, Cukarici, nece biti potrebe za gradnju treceg Beograda, jer dolazi do poguscavanja naseljenosti. Ja licno mislim da se tom pricom koriste mnogi politicari kako bi privukli popularnost, ali se ta prica prenela na mnoge ljude koji su zaneseni tom pricom, a ne razumeju se u sve nedostatke tog podrucja. Pa zar su pre bili glupi da grade Vidikovac, Petlovo Brdo, Mirijevo, na velikoj udaljenosti od grada, zasto nisu 60 tih naseljavali Krnjacu, ako je to dobro. Sada su se tu naselile uglavnom izbeglice jer nisu imali drugu alternativu...
 
@prostorni_planer
Bolje ti je da kupis stan na Miljakovcu i u Velikom mokrom lugu, jer neces ziveti u vlazi, deca ti nece imati astmu, davno je dokazano da je to lose i nepogodno mestoza naseljavanje, jos velikim istrazivanjima 70 tih.
Akhm... <<<<<

A sto se tice zavoda za statistiku, oni ti daju podatke za sve gradske opstine zajedno sa selima nadomak Ljiga i Lajkovca koja spadaju u grad Beograd. Imas na internetu knjigu opstine u Srbiji pa uzmi i saberi centralne gradske opstine za 2008 npr. ...Kakvih 1.8 miliona, pa mi nestajemo, ne radjamo se, ljudi idu u inostranstvo.
Beograd nema 1.2 miliona stanovnika, pa to ti je. Pozovite Zavod za statistiku pa ih pitajte za koje opštine i koji prostor rade statistiku.... I koliko ima ljudi u gradu po najnovijim podacima. Uostalom, glupo je o tome raspravljati se. Ja mislim da ima više ljudi u gradu, već sam to dokazivao (sa tim sabiranjem broja ljudi u opštinama koje ti predlažeš) na drugim mestima na ovom forumu, i stvarno nemam vremena ni strpljenja da to radim ponovo. A inače, broj stanovnika u gradovima se ne povećava rađanjem - nijedan grad u svetu (pa ni Beograd) nije vratolomno porastao zbog povećanja stope nataliteta već zbog doseljavanja ljudi u grad... Toliko o struci.

Ljudi grade gde im je jeftinije, a ne gde "izgleda lepo". Zato se i udžerice ne popunjavaju. Da padne cena (cena u ovom slučaju znači i korupcione-birokratske obruče kroz koje dresirane životinje-investitori moraju da skaču), onda će doći do izgradnje. Inače, drago mi je da do toga ne dolazi često, jer su već srušili jednu kuću iz 1850, osećam da bi to radili još... :(

Mislim da ideja o prostornom širenju na dunavsku obalu nije promašena, to apsolutno nije ništa strašno graditi tamo - ljudi grade usred pustinje, ili ispod mora, a mi ne možemo na plavno-močvarnom zemljištu, poduhvat čiju su tehnologiju magistrirali još stari Rimljani! Gluposti. Nekome će se to isplatiti, ukoliko se izgrade saobraćajnice, u to sam siguran.

Nego, piše li neko o Gazeli? Šta rade, šta je zatvoreno, kakva je situacija u gradu? (pišem iz Sarajeva, pa me zanima)
 
@Jovanovm- Ne moram ja da zovem zavod posto mi je bliski rodjak savetnik direktora zavoda za statistiku, ti mozes tvrditi sta hoces, vrlo dobro znam kako iz zavoda za statistiku precizno daju podatke preko telefona. Ne moras da sabiras, ja sam 100 puta cuo na od raznih profesora koji se baveurbanim razvojem da je to samo lepa zelja voditelja na televiziji koji govore dvomilionski grad, dok se cifra vrti oko 1,2 miliona, a ti tvrdi sta hoces. Koliko se ljudi doseli, toliko i ode u inostranstvo, koliko samo znam ljudi koji su otisli...
 
@Jovanovm- Evo posto sam se iznervirao otisao sam na sajt zavoda i sabrao stanovnistvo za 2008. u centralnim gradskim opstinama, znaci bez Obrenovca, Surcina, Barajeva, Lazarevca, Mladenovca, Sopota i Grocke i dobio cifru od 1.273.646, a ti sad tvrdi da Beograd ima 4000000 sanjaj o cetvrtom, petom, 17 tom Beogradu, ja vise necu racunati. Ko hoce da zivi u zabludi neka izvoli.
 
@prostorni_planer

Niko ne spori da centralne gradske opštine imaju 1.2miliona stanovnika. Ja sam od samog početka govorio da u mojoj brojci metro zona uključuje i mesta koja nisu deo beogradskog administrativnog prostora, kao što bi bili Pančevo ili Pazove. Niko ne govori o 4 miliona stanovnika, već o približno nekih 2 miliona, uključujući i neregistrovane osobe, kao i metod brojanja stanovnika koji se danas koristi u svetu (svi koji se na teritoriji grada nalaze duže od godinu dana). Uostalom, broj nije važan. Ja samo kažem da ukoliko ljudima bude bilo jeftinije da grade preko Dunava, i ukoliko infrastruktura postoji, oni će tamo graditi. Tako je bilo svuda u svetu, zašto ne bi bilo kod nas? Uostalom, u tom Njujorku se Bruklin mnogo pre od gornjeg dela Menhetna, a tamo i dalje postoje dvospratnice u "centru grada"... a to je sve bilo kada je taj isti Njujork imao oko milion i po stanovnika. "Treći Beograd" u stilu Novog Beograda je u duže vreme neverovatna opcija, ali mala rezidencijalna četvrt porodičnih kuća (a predunavski deo je mnogo više od toga) je jedna vrlo realna stvar. Naravno, uz preduslove koje sam gore naveo.

Inače, to tvoje pozivanje rođaka i na "profesore kojisebave urbanim razvojem" je pomalo neumesno. Pa, eto i ja predajem na nekom univerzitetu i ja se bavim urbanim razvojem. I šta sad? Treba da diskutujemo argumentima, a ne pozivanjem na neke (bezimene, u ovom slučaju) autoritete. Ja se plašim da u raspravi (oko dve različite stvari) mi samo dolazimo do nervoze. Nema potrebe za tim. Sve najbolje.
 
4275361594c2c903be98b1391418288.jpg

16699748694c2c905db9a6a457111151.jpg

17483996294c2c9051ce06d605938016.jpg

16452204274c2c9046b3177901198675.jpg
 
@Jovanovm- tebi svaka cast, ja samo nisam hteo nikoga da imenujem, jer je ovo ipak neka vrsta javnog medija i ne zelim nikoga da imenujem. Upravo je infrastruktura nacin da se destimulise gradnja treceg Beograda. To su i zeleli sedamdesetih da urade, da neulaganjem u infrastrukturu u tom delu sprece naseljavanje. Iako nisu ostali u potpuno dosledni svojim odlukama, imamo i danas u tom delu losu infrastrukturnu opremljenost i nedovoljne kapacitete, sto je po mom misljenju dobro, jer nova infrastruktura privlaci novo naseljavanje. Nadam se da nece ni u buducnosti ulagati u taj deo i da nece doci do treceg Beograda. Mislim da treba da nastavimo sa rekonstrukcijom i poguscavanjem naseljenosti. Naravno svako ima pravo na svoje misljenje.
 
LOL, pazite putokaz "Glavna pošta"... Kao da je lokalno selo u pitanju pa usmeravaju ljude gde treba da plate račun ili pošalju pismo... Još gore je što sam bezbroj puta prošao tuda i nikad ga nisam primetio... valjda jer ne gledam putokaze po BG...

zar nije van pameti da na (još uvek) međunarodnom autoputu na najvećoj petlji u zemlji stoji natpis "Glavna pošta"?

Nadam se da će uz obnovu autoputa kroz BG srediti i saobraćajnu signalizaciju koja je blago rečeno katastrofalna, počev od polomljenih tabli na učljučenju sa obilaznice do onih "TV Fox" i "Radio Far" putokaza.

Da li je neko u ovoj zemlji, u bilo kom obliku signalizacije čuo za reč STANDARDIZACIJA?
 
Ma, haos na svakom koraku...da je samo Posta, nije mi jasno i sta znaci ono Vracar i Terazije? Da li se to tu bas stize ili su lupili po pincipu eci peci pec pa ajd....dal ce da se napise Slavija ili Vracar, Terazije ili Stari Grad nema veze...a Savski trg je jos manje potrebno posto stoji Glavna Posta :cool:

nije to nikakva umetnost i to je ono sto nas odvaja od civilizacije...da strucni ljudi sednu i uzmu kartu Bga sa svim ucrtanim raskrsnicama i petljama pa za nekih mesec dana isplaniraju, pazi opet 'strucno' i smisljeno. putokaze koji ce sluziti nekom ko tu prolazi, po principu ja nisam iz Bga aj da vidim koliko ce mi ti putokazi zaista pomoci da se snadjem...posalju skice uz navedene i boje ( takodje nije tesko napraviti pravilo koja je za autoput, koja za deo grada itd.) tih tabli u fabriku gde bi se izradjivali i to je sve....

ali treba se organizovati i sto je najteze raditi....gle cuda :rolleyes:
 
P.a.u.L.i.":kzbb2r7b je napisao(la):
...a Savski trg je jos manje potrebno posto stoji Glavna Posta :cool:
Taj znak za Glavnu poštu je zbunjujući. Negde bi bila logika da je adresa glavne pošte, adresa pošte Beograd 1, a ne adresa pošte Beograd 6

11101 BEOGRAD 1, Takovska 2,


11000 BEOGRAD 6, Savska 2

Uz to većina ljudi van Beograda misli da je glavna pošta u Takovskoj, jer je ta zgrada reprezentativna, a zgrada Pošte 6 je skroz upropašćena obnovom posle rata
 
@nbumbic
I ja sam mislio da je to zgrada glavne poste, a rođen sam u Beogradu...

@prostorni_planer
Upravo tako, te mislim da će sa izgradnjom mosta Zemun-Borča tu doći do nekih pomaka, s obzirom da je zadovoljavajuća izgradnja u ostatku grada prilično zakočena lošim planiranjem/korupcijom/javašlukom.
 
Сумњам, ипак је то више обилазница него градски мост, али у сваком случају видећемо кад се мост изгради шта ће се дешавати на банатској страни.
 
Ambassador":2cy2u01e je napisao(la):
jovanovm":2cy2u01e je napisao(la):
@nbumbic
I ja sam mislio da je to zgrada glavne poste, a rođen sam u Beogradu...
:D Ja sam tek sad shvatio da ja konstantno obe pošte zovem glavna.. :D
I ja sam to tek sada shvatio....cak mi nije na pamet ni palo da postoji ona druga glavna...nekako me Gazela asocira na taj potez Savske do Glavne Stanice i Poste pa mi otud i pala napamet ta Glavna a ne ona druga...no svejedno, u svakom slucaju je smesna tabla...
 
100704-GZL-09.jpg


Tokom proteklih meseci pitanje Gazele više puta se nalazilo u centru pažnje javnosti, dok je pre nešto manje od nedelju dana napokon počela dugo najavljivana i odlagana rekonstrukcija. Pored sanacije mosta "Gazela" paralelno se prišlo i rekonstrukciji dela autoputa koji prolazi kroz Beograd, deonicom od aerodroma "Nikola Tesla" do naplatne rampe "Bubanj Potok".

Pogledajte celu vest i i foto reportazu http://www.beobuild.rs/read.php/421.html
 
Vrh