Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Odgovoriću ti u jednoj poruci.
Ne spinujem za parking zonu i splavove, nego sam čak i izostavio bitan element: od subote u 14č, preko cele nedelje do ponedeljka ujutru - nema naplate u zoni. A tada splavovi imaju najviše gostiju. To nije sporno. Naša država je dokazala da je nesposobna da sprovodi i svoje zakone i komunalne propise i da uvek popušta bahatima.

Ovo je klasičan primer nasilne promene stanja posle koje rešavanje jednog od novoizazvanih problema će izazvati druge probleme... I tako u nedogled.


To što će neko, povremeno, u svoje slobodno vreme kraćim putem, malo brže nego koristeći već raspoloživu opciju, preći na Adu je zanemariv benefit kada se uporedi sa brojnim problemima koji će zbog toga da nastanu i da utiču na svakodnevni život svih koje žive u tim i okolnim blokovima, i koji više nikada neće moći da se reše.

A kada se budeš angažovao i prikupljao potpise za novu školu, e tada ću rado doći i dati svoj potpis.
 
Sam most je po meni ok, ali svakako to ne znači da nisu opravdani neki strahovi (dodavanje dodatnih garaža, sadržaja, devastacija zelenila, buka...)
Dakle da li će čitav projekat napraviti neke nove neprijatnosti - verovatno. Da li prednosti nadjačavaju to - po meni svakako da.
Predlažem da iskoristite priliku oko izgradnje ovog mosta i tražite da se reši problem parkiranja u tim blokovima. Vidim da je bilo već nekih predloga za garaže i parkinga na obodu blokova. . . ili već nešto drugo.
 
Ok, hajde redom:

  • "Država je dokazala da je nesposobna da sprovodi zakone i komunalne propise" - tako je, jeste, u većini sfera, ali da li to znači da nikad ništa ne treba da se novo uvede "jer će biti gore, pošto se neće poštovati" ili jer se "neko masno ugradio za taj posao"? Pazi, koliko god nesposobni bili (ili nekad ne želeli da nešto rade zbog populizma), mic po mic je sistem ipak uređeniji - prođeš BKA autom - nema nikog sa "sva četiri", duž cele trase. Da li je to ipak pomak? Da li će ovo smanjenje broja splavova za 2/3 (i to ostavljanje velikih) biti pomak? Ti smatraš da neće, ja smatram da je to jedini način da se ide napred, sa konkretno tim problemom. Jer naravno da:
    • postoje interesi vlasnika splavova duž cele obale (koji imaju sve moguće veze i uticaje) i koji žele da zauzmu što veći deo, ako mogu da prepreče i tok reke nekako, uradili bi to
    • grad ne želi da se odrekne dela kolača od raznih dozvola, taksi i slično
    • grad / država ne žele da propuste priliku za jeftin PR (evo, brinemo o ekologiji i o miru građana, neće biti blizu bunara, neće stalno zaklanjati pogled na reku)
    • svi gorenavedeni + TOB + radnici u ugostiteljstvu, turizmu i slično žele da to plasiraju kao deo beogradske turističke ponude i da dodatno zarade iz celog tog posla
  • Dakle po meni nema drugog (realno ostvarivog) poteza sem toga. Neće se jednostavno desiti da uklone sve splavove, ne postoji šansa za to. To jedino može da se koristi kao fiktivna polazna tačka za pregovore, kako bi se kompromis malo pomerio ka "još uređenijim pravilima oko postavljanja / poslovanja" splavova. Sa druge strane, sojenice koje ugrožavaju nasip, nakon bloka 45 i vožnja nasipom - e tu ne sme biti kompromisa i tu zapravo treba fokusirati energiju na borbu
  • Benefiti mosta, pored očiglednog (dostupnije Ade svima) su:
    • privlačenje svih ostalih gradskih investicija, jer je logično da posle toga ide i sređivanje keja, a ponajviše u cilju masne prodaje zemljišta za izgradnju novih stambenih zgrada (duž A. Neta, između A Bloka i DC, na mestu IMT-a...). Most + kej = skuplje zemljište, skuplji kvadrati, veći porezi, veća ugrađivanja usput...
    • povećanje cena kvadrata svima koji tu trenutno žive. Tebe možda to ne zanima, ali kraj će još popularniji za kupovinu / izdavanje
    • proširenje turističke ponude (ne sumnjam da će gomila turista da dođe da se fotka "na sred" mosta ispred panorame Beograda (jedan od lepših pogleda na grad)
  • Ovo naravno ne znači da je to najveći prioritet, ali kad se poklope interesi sa gradom, koji želi opet dobar PR (izgranja mosta će svakako biti pozitivno viđena od strane svih glasača širom grada, dok će lokalna udruženja biti okvalifikovana kao "dežurne bundžije"), deluje neminovno da će se graditi.
  • "Tvoj kraj" nije samo tvoj kraj, kao što ni Košutnjak ne pripada stanovnicima Banovog brda, niti Kalemegdan stanovnicima Dorćola. Razumi da je normalno da neko tu dođe, bilo na splav, bilo da prošeta preko mosta, bilo da sutra ide u gimnaziju.
 
Istina. Eto ja sam nekad znao da pređem 80-100 km dnevno bajsem, pa mi je posle bilo baš zanimljivo da idem bajsem preko novog mosta, a možda ću i sutra poželeti da napravim veći krug i dođem tako. Sad bih možda radije nekad samo da se dogegam ili da prepešačim! :)

Sam most je po meni ok, ali svakako to ne znači da nisu opravdani neki strahovi (dodavanje dodatnih garaža, sadržaja, devastacija zelenila, buka...)
Исти случај, радо ћу да направим већи круг посебно кад није врућина, али на 30+ степени пре ћу ићи чамцем а направити бајсем пар кругова јер је на Ади хладовина дуж целе стазе.
Треба имати у виду да је на Ади највећа посећеност на 30+ и због тога би се овај мост од стране бициклиста користио много више него мост на Ади.
 
Ovde se i vidi suštinska razlika između tvog i mog viđenja stvari.

Ti gledaš samo pozitivne aspekte i ne dovidiš u sumnju da će se sve odigrati kako treba i da će sve funkcionisati kako je predstavljeno.

Samo, ima tu jedan problem. Kada se nešto projektuje, generalno, onda se u obzir uzima najnepovoljnija varijanta, kao i dosadašnja iskustva, i svi aspekti problem... takav je inženjerski pristup i jedini ispravan pristup. Za razliku od ovog projekta koji ni jedan realan problem ne razmatra ozbiljno. Nije ni čudno, pošto potiče od neškolovanog vaterpoliste sa lažnom diplomom dr sci, divljeg graditelja i gradonačelnika koji je to postao kupovinom odbornika. Očekivati od takvog čoveka da uvede red... Izvini, meni je to mnogo naivno. Ne uvodi on red na obali, već raščićava konkurenciju. Kada bude počeo da uklanja objekte i nasute prilaze iz forlanda, kada čuvari stubića na Savi budu stvarno radili svoj posao.... Kada očiste slivnike, kao što je još letos najavio posle polave, a još uvek to nisu uradili... Onda možemo da imamo neki povod da pričamo da "će biti reda". Nema ni jedne naznake da će to da se desi.

I da, analogija sa Bulevarom ti nije na mestu, zato što je ta rekonstrukcija bila odličan projekat, dobro osmišljen, smislen i za razliku od ovoga - strateški komad infrastrukture koji je već postojao, ali je unapređen. Ali, drugo vreme, ljudi koji su razumeli šta su pravi prioriteti i nisu padali na opsenarske ideje.
 
Исти случај, радо ћу да направим већи круг посебно кад није врућина, али на 30+ степени пре ћу ићи чамцем а направити бајсем пар кругова јер је на Ади хладовина дуж целе стазе.
Треба имати у виду да је на Ади највећа посећеност на 30+ и због тога би се овај мост од стране бициклиста користио много више него мост на Ади.
Uskoro će JG biti pod drvoredima, pa vrućina neće biti problem. A i na Mostu na Adu je i ovako svežije jer je, normalno, izdignut i vazduh struji.... Isto kao što bi bilo i na tom novom mostu.

Treba prvo dovesti u punu funkciju postojeću infrastrukturu, a ne trošiti pare na skupe projekte.
 
Ovde se i vidi suštinska razlika između tvog i mog viđenja stvari.

Ti gledaš samo pozitivne aspekte i ne dovidiš u sumnju da će se sve odigrati kako treba i da će sve funkcionisati kako je predstavljeno.

Samo, ima tu jedan problem. Kada se nešto projektuje, generalno, onda se u obzir uzima najnepovoljnija varijanta, kao i dosadašnja iskustva, i svi aspekti problem... takav je inženjerski pristup i jedini ispravan pristup. Za razliku od ovog projekta koji ni jedan realan problem ne razmatra ozbiljno. Nije ni čudno, pošto potiče od neškolovanog vaterpoliste sa lažnom diplomom dr sci, divljeg graditelja i gradonačelnika koji je to postao kupovinom odbornika. Očekivati od takvog čoveka da uvede red... Izvini, meni je to mnogo naivno. Ne uvodi on red na obali, već raščićava konkurenciju. Kada bude počeo da uklanja objekte i nasute prilaze iz forlanda, kada čuvari stubića na Savi budu stvarno radili svoj posao.... Kada očiste slivnike, kao što je još letos najavio posle polave, a još uvek to nisu uradili... Onda možemo da imamo neki povod da pričamo da "će biti reda". Nema ni jedne naznake da će to da se desi.

I da, analogija sa Bulevarom ti nije na mestu, zato što je ta rekonstrukcija bila odličan projekat, dobro osmišljen, smislen i za razliku od ovoga - strateški komad infrastrukture koji je već postojao, ali je unapređen. Ali, drugo vreme, ljudi koji su razumeli šta su pravi prioriteti i nisu padali na opsenarske ideje.
Ne, naprotiv, ja sam svestan svih negativnih aspekata, pa i dalje mislim da prednosti prevazilaze mane. Ako čekamo da se iskoreni korupcija i da u svim službama budu radili stručni ljudi - u ovom veku se neće ništa uraditi.

Što se tiče Bulevara, nisam pričao o rekonstrukciji (nakon iste je desna traka i dalje bila neupotrebljiva), već o kontroli (ono o čemu si ti pričao da je teško/nemoguće sprovesti u delo).
 
Uskoro će JG biti pod drvoredima, pa vrućina neće biti problem. A i na Mostu na Adu je i ovako svežije jer je, normalno, izdignut i vazduh struji.... Isto kao što bi bilo i na tom novom mostu.

Treba prvo dovesti u punu funkciju postojeću infrastrukturu, a ne trošiti pare na skupe projekte.
Sad malo ti ideš u demagogiju i populizam.

Kada će JG biti pod drvoredima? Koliko će biti visoko to drveće? Da li je super za pluća voziti tuda i pored budućeg BAS-a?

Treba dovesti u punu fukciju postojeću infrastrukturu, ali pozitivan ROI za ovaj skup projekat je po meni neupitan.
 
Ne, naprotiv, ja sam svestan svih negativnih aspekata, pa i dalje mislim da prednosti prevazilaze mane. Ako čekamo da se iskoreni korupcija i da u svim službama budu radili stručni ljudi - u ovom veku se neće ništa uraditi.

Što se tiče Bulevara, nisam pričao o rekonstrukciji (nakon iste je desna traka i dalje bila neupotrebljiva), već o kontroli (ono o čemu si ti pričao da je teško/nemoguće sprovesti u delo).
Pa da, ali ovo ne da nije prioritet, ovo najnepotrebnija stvar u Beogradu.
 
Sad malo ti ideš u demagogiju i populizam.

Kada će JG biti pod drvoredima? Koliko će biti visoko to drveće? Da li je super za pluća voziti tuda i pored budućeg BAS-a?

Treba dovesti u punu fukciju postojeću infrastrukturu, ali pozitivan ROI za ovaj skup projekat je po meni neupitan.
Pa uređuje se park ispred Sakure, biće i ispred Lastavica. Samo da se "Napred" iseli, a drvored duž ulice je još potrebniji ako će tu biti Autobuska stanica.
Ne mogu da verujem da se u sumnju dovodi - drvored...
 
Pa da, ali ovo ne da nije prioritet, ovo najnepotrebnija stvar u Beogradu.
Napisao sam koje su prednosti mosta za sve strane u paketu, sigurno nije "najnepotrebnija stvar". Ako ti misliš da jeste, OK, evo ja se ne slažem. Sigurno prioritet nije visok, ali da se ne ponavljam, sve sam već napisao u linkovanom postu.
 
Pa uređuje se park ispred Sakure, biće i ispred Lastavica. Samo da se "Napred" iseli, a drvored duž ulice je još potrebniji ako će tu biti Autobuska stanica.
Ne mogu da verujem da se u sumnju dovodi - drvored...
Naravno, zato što ništa od toga nije drvored. Bar ne još par decenija. Malo si još dao po gasu sa spinovanjem :)
 
Nije spin, nego ti ne umeš da na isti način odgovoriš nekome ko se trudi da sa tobom razgovara pristojno i sa argumenti a (uvažavao ti njih ili ne).

Sakura i Lastavice uređuju jednu stranu staze. Krošnje drvoreda sa druge strane, uz kolovoz, mogu da se formiraju za samo par godina.... Ako su mogli to da urade u BnV, mogli bi ponekad i van njega.
 
A znači sad se oslanjamo na gradske službe i privatne investitore koji će da zasade dovoljno odraslo drveće dovoljno blizu jedno drugom tako da formira drvored?

I tako duž cele trase od Omladinskih brigada do mosta? :)
 
To je sasvim izvodljivo.
Kao, na primer, na Bulevaru...onomad.
 
Naravno da je izvodljivo, ali sada si ti u fazonu "da, pa to je lagano, nije to ništa teško, sve se može kad se hoće" - pa može i da se izgradi spratna garaža na okretnici i da se projektuje zona tako da svi imaju koristi od nje.
 
Nije isto. Ne postoji ni jedan razlog ni argument a ni prepreka protiv sadnje drvoreda, tj zapravo do nastavka sadnje, pošto je, kao što vidimo, ona naprasno zaustavljena.
Pričaš o tom drvoredu kao da sam spomenuo nešto loše, štetno, nemoguće...

Dovoditi u isti rang produžetak drvoreda sa naplatom parkiranja u blokovima i gradnjom garaže zbog mosta je po meni neozbiljno. Kao da se sve svodi na jednu odluku "nadležnih" i da će u realnom svetu da bude baš tako kako su oni zamislili. Imamo stotine primera da to nije tako.
 
Samo koristim tvoju logiku i argumentaciju - isto je, od istih zavisi kako će i da li će biti završeno i jedno i drugo.

Nigde nisam ni insinuirao da je drvored loša ideja (to si sad ti uzeo da stavljaš reči u usta i da vodiš oko toga priču, a sve ostale stvari koje sam napisao si ignorisao). Samo kažem kako je to sad "magično rešenje koje nudiš odmah ljudima, a ne nešto što će se desiti nekad, možda".

Uzgred, seti se koliko je bilo protesta protiv seče starih platana i sadnje novih u Bulevaru - uvek će nekome nešto da smeta.

A kad navodiš primere za loša parking rešenja - svim blokovima uz Milentija Popovića i oko Arene je svanulo kad su uveli zonu. A i tamo ima "noćnih" sadržaja koje rade nakon 21h.

Svakom kraju gde su dodali garažu takođe (što je i normalno u svakom svetskom gradu, samo se u Beogradu protestuje protiv toga).

Možda ja na stvari gledam previše kapitalistički, ali stanovnici koji nemaju novca ili ne žele da plate mesečno zonu ili da kupe garažno mesto, ili treba da idu autobusom (ili biciklom, da se rekreiraju) ili možda bi trebalo da se presele u neki baš periferni kraj.

Namerno to dodajem (iako je nepopularno) jer verujem da bi mnogo potpisnika potpicije samo želelo da "njih ostave na miru i da uživaju u svom kraju ovakav kakav jeste" - a mislim da ta opcija baš nikako nije na stolu. Stvari će se menjati hteli mi to ili ne (opet, post iznad koji govori o interesima svih aktera).
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: lol
  • Benefiti mosta, pored očiglednog (dostupnije Ade svima) su:
    • privlačenje svih ostalih gradskih investicija, jer je logično da posle toga ide i sređivanje keja, a ponajviše u cilju masne prodaje zemljišta za izgradnju novih stambenih zgrada (duž A. Neta, između A Bloka i DC, na mestu IMT-a...). Most + kej = skuplje zemljište, skuplji kvadrati, veći porezi, veća ugrađivanja usput...
    • povećanje cena kvadrata svima koji tu trenutno žive. Tebe možda to ne zanima, ali kraj će još popularniji za kupovinu / izdavanje
    • proširenje turističke ponude (ne sumnjam da će gomila turista da dođe da se fotka "na sred" mosta ispred panorame Beograda (jedan od lepših pogleda na grad).
Sada smo razvrteli priču i pravilno zaključili da kreatore ovog mosta boli Paja Patak za biciklizam, ili bilo kakav efikasan transport.

Došli smo do društva koje gradi skupi biciklistički objekat (most) bez ikakvog sistema, kako bi rekli "evo ulažemo u najbrži, najpouzdaniji, najekologičniji vid individualnog transporta u velikom gradu". Društvo koje gradi skupu železničku stanicu (Prokop) bez ikakvog sistema, kako bi rekli "evo ulažemo u najbrži, najpouzdaniji, najekologičniji vid javnog transporta u velikom gradu" kako bi se... pokazivali, ne kako bi to bilo visokokorišćeno. A u praksi, aktivnim merama se uslovi za i pedalanje i šinski prevoz samo srozavaju.
 
Naravno, pa biciklističke staze na NBG su haos. Pune rupa, čvorova, užasno rešenih ivičnjaka... Svaki put kad su rađene je samo bilo radi propagande, malo farbe i to je to.

Jedino valja (deo novog) poteza oko BAS-a (I to ih je bolelo uvo da zadrže stazu sa iste strane ulice) i oko west-a.

Tu se sve slažem sa ovim što @relja kaže. Naravno da treba da se sredi postojeće i doda veza sa delom kod Gazele.
 
Alo bre čoveče! Da li po tebi ima ljudi bilo gde osim na Novom Beogradu? Gde je biciklistička infratruktura Voždovca, Zvezdare, Palilule, Rakovice, Vračara, Starog grada pa makar i sa rupama? Gde je prilaz biciklom trotoarima Gazele, gde nam je jedan od najopterećenijih transportnih pravaca?

Ili će opet one priče bla bla bla brda, bla bla bla vremenski uslovi, bla bla bla samo za rekreaciju... U gradu gde nema metro, u kojem se smanjuje železnička infrastruktura, tramvajska slabo razvijena, nasleđe ulica sa maksimum 3+3 zagušene trake, sa povremenim padom brzine kretanja na brzinu pešaka. A u vreme kada čak i tamo gde su brda elektrobicikli i elektrotrotineti piče svuda u evropskoj civilizaciji gde god bezbednosni uslovi dozvoljavaju. To važi čak i u zvanično diktatorskim državama po onome ko je sebe naziva glavnim teoretičarom demokratije.
 
Fokusirao sam se u odgovoru samo na NBG, iz razloga što je lokalno vezano za temu, a takođe jer je najlakše tu imati infrastrukturu kako treba, pa je ni tu nema.
 
У суштини и овај мост је само од користи НБГ бициклистима. Чукарица нема ништа од бициклистичке инфраструктуре осим круга око Аде.
 
"Pešačko - biciklistički most" će primarno koristiti pešaci, verovatno min 80%, a biciklisti iz NBG i Zemuna će biti manjinski korisnici mosta. Zato on ne može da se posmatra samo kao biciklistička infrastruktura, jer je dominantno namenjen pešacima.
 
Vrh