Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Ako je nekome u njegovom kraju haos i problem za parkiranje, poput Fontane, nije u redu da želi isto to onome ko takav problem nema tamo gde živi, a samo zarad povremenog prelaska preko Save bickilom baš na tom mestu. "Splavovi su vec tu sa obe strane, oni koji dolaze vec parkiraju negde." - da, već negde parkiraju gde god stignu, a sa ovim novim planom za velike i skupe splavove će ih biti još više, umesto da ih bude manje.

I još nešto - ko stvarno voli da vozi bicikl po gradu - njemu trebaju duže rute za duže vožnje, a ne prečice da se za kraće vreme završi vožnja. Staza na mostu na Adi i nije uska, naprotiv.

Blokovima treba ne "dorada" koja će uništavati postojeće zelene, parkovske površine i drvorede već rasterećenje od naknadno ubačenih sadržaja mimo izvornih projekata i vraćanje lokala u zgradama njihovoj izvornoj nameni.
 
Ja sam kod fontane, i sasvim mi odgovara da se biciklom ne moram penjati na uski most na adi da bi dosao na adu. Ova veza je sasvim prirodna i nastavlja kretanje najlogicnijim putem.
Tako misle i hiljade biciklista iz Zemuna i NBG, a oni se retko ovde pominju.
 
Pa pitao si me da li bih bio za to u mom kraju. U mom kraju vec prolaze i dolaze ljudi koji su u tranzitu. Licno ne vidim neki problem u tome niti mi smeta.
Jesam pitao sam te, ali osim navođenja lokacije gde stanuješ, nisi mi ništa drugo bio odgovorio, nego si priču prebacio na ovaj pešačko - biciklistički most. Zato sam i dao odvor (konstataciju) koju sam dao.

Ceo taj kraj izgleda jako zapusteno i periferno po mom misljenju.
To što nešto izgleda zapušteno, ne znači po automatizmu da tu treba da se izgradi most (uzmimo ovaj planirani kao tip mosta) ili da se dignu neke nove zgrade koje bi bile stanogradnja i / ili poslovni prostor (primer) i sl., već da se uredi prostor koji je zapušten, i da se izgradi market ili pijaca, ako ima potrebe za time i ako uslovi na terenu to dozvoljavaju. A tamo gde je započeta gradnja, kao što je slučaj sa Aqua parkom u bloku 44, da se izgradi (završi postojeći objekat). Sličan primer imamo sa jednom zgradom u zoni okretnice Cvetkova pijaca, koja je stajala godinama neizgrađena, pa na kraju privedenma nameni i još jedan objekat koji stoji ograđen godinama, preko puta okretnice 55.​
 
Napljuvaše te i tamo biciklisti svi redom sa tom tvojom idejom... toliko o tvojim manipulacijama od 99%
www.facebook.com/uguzb/posts/2966683560103030/
Ti si običan manipulator, a pozivam sve da vide šta je istina.
Već sam ovde postavio ovo zaglavlje gde je jasno izražen stav.

IMG_20221206_135013.png
 
Ti si manipulator zato što se nakon obljavljivanja tog papira sa zaglavljem udruženja građana javila gomila ljudi - biciklista, koja je protiv i koja se sa time ne slaže, ali ti to naravno nećeš da objaviš.

Od tada, do danas, UGUZB je neobično tiho na ovu temu...
 
Poslednja izmena:
Ma, ja sam trebalo da ignorišem laži i podmetanja, samo trošim struju bezveze sa manipulatorima. Pišite šta hoćete, to ionako nema nikakvog uticaja na izgradnju mosta koja je meni bitna.

A, UGUZB se nisu oglasili povodom Javnog uvida, jer nemaju primedbi.
 
Poslednja izmena:
Čekamo njih da se oglase, a ne druge da pričaju kako im odgovara u njihovo ime.
 
Ako nekoliko vas "velikih strucnjaka" na ovoj temi moze da precizira koliko ce se to tacno povecati broj automobila u tom delu grada, koliko ce se rasteretiti most na Adi i Bulevar Vojvode Misica? Molio bih za precizne podatke, ne tamo neke slobodne "majsotrske" odokativne pretpostavke. Takav projekat nije za stanovnike samo tih blokova. To je projekat celog Beograda i utice na veci deo Beograda. Sto direktno sto indirektno.
 
Niko ovde sebe ne naziva "velikim sručnjakom", osim možda Dragana neki put.

Niko ti ne može dati precizne podatke u broj, ako si to tražio, jer to je u ovom trenutku nemoguće, ali se ne očekuje "smanjenje" ili "prelivanje" saobraćaja sa Mosta na Adi, zato što ko hoće kolima na Adu neće dolaziti ovde da se parkira nego će nastaviti kao i do sada do same Ade, nego se ovde očekuje povećanje vozila kod tog mosta za broj onih koji će dolaziti da bi da se tu parkirali, pa dalje peške (što je u ostalom baš tako i navedeno u nacrtu).... zbog nove "atrakcije" koja ranije tu nije postojala.

Plus - novim "planom" uređenja obale se favorizuju veliki splavovi za veći broj gostiju, a oni koji izlaze na ta mesta po pravilu dolaze sopstvenim prevozom.
 
Mozda bi inicijativa da se svi splavoli premeste uzvodno, u delu od Ostruznickog mosta do bloka 71 bila mnogo bolja od inicijative da se most ne izgradi. Tako bi svi mi dobili setaliste pored reke umesto setaliste pored splavova. A kako ce ti veliki splavovi izgledati me zastrasuje. Kao i cinjenica da se Murov zakon moze lako primeniti i na gradonacelnike Beograda ali u negativnom smeru. Svaki naredni je duplo gori i bahatiji od prethodnog.
 
Ovde pričamo o nacrtu plana za most i o konkursu za splavove... oba plana već postoje... a na potezu koji si sada naveo se u forlandu ispod nasipa nalaze nelegalne privatne kuće ljudi iza kojih stoji trenutni predsednik države....
 

"
„To je deo obale ispred blokova na Novom Beogradu, blok 44, 45,70 i 70A. Taj deo obale je zbog prisustva reni bunara, gde ne mogu da stoje plutajući objekti, ispresecan na nekoliko zona. Od zone 19, do zone 25. To je sedam zona. I sada je tu skandal novi. Ovim konkursom, odnosno oglasom za dostavljanjem ponuda, koji je raspisan za sve zone, izuzev zone 24, koja je izuzeta od konkursa. Izuzeta od konkursa bez obrazloženja“, kaže Josić.

Na pitanje zašto misli da je ova zona izuzeta od konkursa, odgovara da je to zbog toga što se tu nalaze „škakljivi objekti“.

„Tu se nalaze dva objekta čiji je suvlasnik, znači piše u plovidbenoj dozvoli i videli smo svojim očima, Miloš Kostić, rođeni brat supruge Gorana Vesića, Vanje Kostić. Znači, zbog toga što se tu nalaze splavovi koji imaju posebne veze sa porodicom Vesić, nije uopšte raspisan konkurs za tu zonu. I tu se nalaze još dva splava, kao ‘kolateralna šteta’, jer nisu mogli da izuzmu samo ta dva splava. To znači da tu neće biti raspisan konkurs. Svi ostali će da licitariju, plaćaju, neki da budu sklonjeni, a oni će tu da ostanu, jer je tu zona za ugostiteljske objekte“, istakla je Josić.

Dodaje da će vlasnici splavova na spornoj zoni ostati besplatno.

„Oni neće ništa da plaćaju i dalje, kao da se ništa ne dešava oko njih. Za njih se ništa ne dešava. I to je skandal, jer oni pričaju o ravnopravnom konkursu, da oni nešto nešto uređuju… Pa to je smešno“, napomenula je Josić.
"

Lokacija predloženog mosta je u "zoni 24"
screenshot.541.jpg


Ne znam koja dva splava su u delimičnom vlaništvu familije Vesić, svi znamo da su tu "Savska pivnica", "Kota 70" i "Korzo" (svi u gabaritima od oko 20 metara širine).
Dodela lokacija za splavove je zakazana za 21. decembar.
Ako vlasnici ovih splavova ne budu dali ponudu za neku drugu lokaciju, a ne u zoni 24, znaćemo na čemu smo.
 
"Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da se neće odustati od projekta pešačko-biciklističkog mosta koji će povezivati Novi Beograd i Adu Ciganliju i najavio da bi izgradnja tog mosta trebalo da počne krajem sledeće ili početkom 2024. godine.

Odvojen je novac za projekat i ukoliko ga završimo do kraja sledeće godine, počećemo sa izgradnjom mosta ili krajem sledeće ili početkom 2024. godine", rekao je Šapić na konferenciji u Starom dvoru, odgovarajući na pitanje novinara da li će se odustati od ovog projekta jer su pojedina udruženja novobeogradskih blokova pokrenula inicijativu da se odustane od izgradnje mosta, tvrdeći da će "ugroziti saobraćaj i napraviti gužve".
Šapić je dodao da se procenjuje da će za izgradnju ovog mosta biti potrebno oko godinu dana."

 
Inače, ova ekipa iz ZA je skupljala juče potpise u bloku 70a pored Maksija. Došli su kolima (Citroen C3) i blokirali stazu za kolica (dečja I invalidska).

Verovatno nisu namerno, ali svejedno, stali su kao i svi ostali nepropisno, odmah kako njima odgovara, ne pokazujući ni malo brige za "svoj" komšiluk u koji su došli automobilom.
 
A možda nisu mogli da nađu jedno jedino parking mesto pa je neplanirano nastala spontana demonstracija šta će tek da ih čeka ako se izgradi most...
 
Inače, za prekosuta (21.12) je zakazanao otvaranje ponuda za lokacije splavova, pa ćemo da vidimo da li su se vlasnici splavova u famoznoj zoni 24 ("Kota", "Pivnica" i "Korzo") takmičili za lokacije u nekoj od drugih zona....
 
A možda nisu mogli da nađu jedno jedino parking mesto pa je neplanirano nastala spontana demonstracija šta će tek da ih čeka ako se izgradi most...
Demonstrirali su duple standarde i dvoličnost.

Ali super su napredovali sa kvalitetom spinovanja, ne zaostaju ni za nekadašnjom Vesićevom ekipom, flajeri su im umetničko delo u tom smislu.

Ali dobro, svako gura svoj interes i to je ok.
 
Oni su svoj auto malo posle toga sklonili, njihov automobil više nije tu...nisu oni problem.
Ali haos koji će nastati ako se izgradi most neće biti moguće rešiti. Ikada.
 
Inače, niko da spomene...

Most je planiran u zoni, tj odmah pored ovog uređenenog prilaza za vanredne situacije (ko se seća pontoniraca i inženjerije na Savskom keju 1999. zna o čemu pričam).
Postoje čak i "bitve" za privezivanje na vrhu nasipa (niko ih i ne primećuje).
screenshot.561.jpg


Koliko ja znam, na uređenim beogradskim obalama postoje samo tri ovakva prostupa, i to u neposrednoj blizini saobraćajnica pogodnih za prolaz i pristup konvoja, teške mehanizacije... tenkova....
Dva postoje kod SC Milan Gale Muškatrović, jedan je postojao kod Gazele pre izgradnje Beograda na vodi i TC Galerija pa su ga "iz viših interesa" zatvorili zbog izgradnje tog tržnog centra, sad hoće i ovaj da blokiraju izgradnjom mosta neposredno pored.
Ovo je neko nekada smislio i ostavio nam za "ne daj bože da zatreba" situacije.

Grozno je, porazno je ovo što se radi.
 
1) Žalbe stanara su vezane pre svega za očekivani haos sa parkinzima. To se rešava parking zonom sa besplatnim parkingom za stanare i jednim javnim parkingom na okretnici. Ako i tada bude problema sa mestima, poskupeti parkiranje za one koji nisu stanari i gotovo.

2) Biciklistička veza preko Mosta na Adi je loša, zato što nisu obezbeđene direktne veze ka Topčideru i Dedinju i ka Sajmu. Sve do Brankovog mosta nema mosta sa uljudnim uslovima za prevoz biciklom.

3) Vezano za ovaj most nije urađena studija opravdanosti. Da li bi imao transportnu funkciju za bar 10.000 putnika dnevno biciklom? Da li je upoređen sa drugim investicijama u transportnu infrastrukturu? Na primer sa varijantom besplatna skela sa fiksnim redom vožnje za stvarni obim kretanja, sa pojačanjima u sezonama i karakterističnim vršnim satima?

4) Ulaže se u skupi objekat za sporedan transportni pravac, u gradu gde nema ni osnovne celovite i održavane mreže za bezbedno kretanje biciklom. Bezbednog izdvojenenog biciklističkih koridora nema ni u relativno širokim ulicama poput Višnjički bulevar, Despota Stefana, Kneza Miloša, Bulevar oslobođenja. Nema ih u nedavno rekonstruisanim ulicama, u novim naseljima poput Stepa Stepanović.

5) Logičan algoritam ulaganja je prvo jeftina infrastruktura u zonama postojećih ulica i biciklistička parkirališta vezana za sve javne objekte. Druga vezana za nešto veća ulaganja u rekonstrukcije ulica i raskrsnica, pa tek onda kapitalni biciklistički objekti poput pomenutog mosta.

6) Kada se prave strateški koraci ka povećanju biciklističkog transporta, to treba da prati ceo sistem sa kampanjom obuke za bicikliranje po lošim vremenskim uslovima, merama za usporavanje motornog saobraćaja na bezsamofornim presecanjima sa biciklističkim koridorima, marketing kampanja. Resimo, nagradna igra Gradske uprave, gde se šalju u koverti plaćeni računi za komunalne usluge, a izvlači se u nagradnoj igri 1000 elektrobicikala, i još 1000 kompleta odeće za vožnju bicikla po kiši.

7) Ako ćemo o strateškom biciklističkom koridoru, to bi bio koridor Sava centar - Autokomanda preko Gazele. Preko reke već imaju široki trotoari koji nisu spojeni sa gradom već 52 godine. Do Sava Centra treba samo konzola, ali kod Mostarske petlje trebaju biciklistički nadvožnjak preko pravca Bulevar vojvode Mišića i podvožnjak ispod pravca Bulevar Vojvode putnika takav da uspon-pad rampi ne bude veći od 6%. Istočnije i zapadnije nisu potrebni tako skupi objekti. Ciljni standard, bezbedno biciklom od Dušanovca do centra Zemuna za pola sata, obilazeći sve zastoje.
 
Dao sam plus zbog tačaka 2-7 koje su same po sebi očigledne da se postavlja pitanje kako smo došli do toga da se uopšte priča o ovakvom mostu na tom mestu....

1) Žalbe stanara su vezane pre svega za očekivani haos sa parkinzima. To se rešava parking zonom sa besplatnim parkingom za stanare i jednim javnim parkingom na okretnici. Ako i tada bude problema sa mestima, poskupeti parkiranje za one koji nisu stanari i gotovo.

Stvar je u tome što će problem eskalirati a ni jedna mera neće moći da ga reši, iz mogo razloga, što tehničkih. što sistemskih (da se ne ponavljam ako baš ne moram).
 
Vrh