Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Inače, niko da spomene...

Most je planiran u zoni, tj odmah pored ovog uređenenog prilaza za vanredne situacije (ko se seća pontoniraca i inženjerije na Savskom keju 1999. zna o čemu pričam).
Postoje čak i "bitve" za privezivanje na vrhu nasipa (niko ih i ne primećuje).
Pogledajte prilog 150918

Koliko ja znam, na uređenim beogradskim obalama postoje samo tri ovakva prostupa, i to u neposrednoj blizini saobraćajnica pogodnih za prolaz i pristup konvoja, teške mehanizacije... tenkova....
Dva postoje kod SC Milan Gale Muškatrović, jedan je postojao kod Gazele pre izgradnje Beograda na vodi i TC Galerija pa su ga "iz viših interesa" zatvorili zbog izgradnje tog tržnog centra, sad hoće i ovaj da blokiraju izgradnjom mosta neposredno pored.
Ovo je neko nekada smislio i ostavio nam za "ne daj bože da zatreba" situacije.

Grozno je, porazno je ovo što se radi.
Da se dopunim:
uz gornju stazu se nalazi 5 betoniranih "bitvi" a uz samo korito Save su dve masivne "alke" za vezivanje.
I sad se našao neko pametan da pored mesta gde bi trebalo da manverišu skele, elementi ponona i oni pontonirski čamci remorkeri - postavi stubove u korito reke.
 
UZB se nisu oglasili povodom Javnog uvida, jer nemaju primedbi.
Ipak su se oglasili povodom peticije protiv izgradnje mosta.

IMG_20221220_073658.png
 
Naravno, Dragan prenosi samo ono što njemu odgovara, ne preonosi i nastavak, na primer:

Mane:
1. Ovaj most nije prioritet, obzirom na to da se Beograd guši u automobilskom saobraćju, i da postoje frekventnije transportne veze koje su u upotrebi tokom cele godine, ali su nepristopačne pešacima i biciklistima
2. Izgradnja garaže bilo gde u blokovima (bilo u PDR mosta ili u ulici J. Gagarina), pre nego što se reši problem splavova kao sadržaja koji privlače saobraćaj i pre nego što se uvede naplata parkiranja na regularnim parkinzima je greška "u koracima". Kao zelena inicijativa, Blok 70 -Zajednička Akcija bi to morala da uzme u obzir, jer izgradnja više parkinga dovodi do više motornog saobraćaja. Kao alternativu predlažemo pojačavanje frekvencije javnog prevoza u blokovima i poboljšanje kvaliteta biciklističkih staza. Ova primedba se odnosi na planiranje izgradnje novih parkirališta koje planira grad, ali i koje predlaže Blok 70 - Zajednička akcija.
........
 
Ma da, tebi je bitno samo ono što misli vlast, a ne i građani.

U saopštenju na FB ne piše "na sastanku udruženja na kojem je pristustovalo toliko i toliko članova je nakon razmatranja glasanjem/aklamacijom donet stav da...".... pa da to uzmemo kao nešto posebno relevantno.

Ne, nije bilo nikakvog sastanka, glasanja.... nikakvog okupljanja.... to se samo stav nekoliko ljudi koji okupljaju udruženje, kao reakcija na stav drugog udruženja - koje organizuje peticiju i čiji stav i angažovanje su daleko relevantniji.

A i ovi iz UzB, koliko vidimo, su rezervisani i imaju ozbiljne primedbe na ovu ideju.
 
2. Izgradnja garaže bilo gde u blokovima (bilo u PDR mosta ili u ulici J. Gagarina), pre nego što se reši problem splavova kao sadržaja koji privlače saobraćaj i pre nego što se uvede naplata parkiranja na regularnim parkinzima je greška "u koracima". Kao zelena inicijativa, Blok 70 -Zajednička Akcija bi to morala da uzme u obzir, jer izgradnja više parkinga dovodi do više motornog saobraćaja. Kao alternativu predlažemo pojačavanje frekvencije javnog prevoza u blokovima i poboljšanje kvaliteta biciklističkih staza. Ova primedba se odnosi na planiranje izgradnje novih parkirališta koje planira grad, ali i koje predlaže Blok 70 - Zajednička akcija.
........

I koliko možemo da vidimo, problem splavova se "rešava" tako što se vodno zemljište iznamljuje na licitaciji onima koji mogu da plate najviše da dobiju pravo da postave splavove široke 20 metara i visoke 10.
Grad zabole za probleme stanara.
 
Ne postoji jasna analiza potencijalne potražnje parkinga...pa i nema - jer je niko nije ni radio, zato što će da pokaže da mesta - nema jer je prostor ograničen, i da će novi sadržaj (most) samo doneti povećanje vozila i da će to povećanje vremenom dalje samo rasti.

Pravi se problem koji nikada više neće moći da se reši.


Sve pomenuto nas vraća na pitanje regulacije parkiranja kroz naplatu i sprovođenja propisa, a ne na pitanje urbanizma u kontekstu lokacije samog mosta i opravdanosti da se isti izgradi.

Ko ovde sme da stavi ruku u vartu da će grad/država da bilo šta reguliše kako treba i da to sprovodi 24/7 ?
(sadašnji ulaz vozila na nasip, "uklanjanje splavova" kroz licitaciju... sojenice i vožnja nasipom do Ostružnice... naš gradonačelnik koji je uhvaćen u gradnji bez dozvole... itd itd)
 
Poslednja izmena:
@relja @orion budite oprezni sa ovim udbašima tipa "Dragan". To je specijalan vid ljudi (makar u biološkom smislu), koji ne mogu muški da uhapse, pošalju u zatvor, dolaze na vrata kao Beloruski KGB, nego gde mogu podmeću svoju ljigu da se drugi sapletu. U "Naselje Stepa Stepanović" su saučesnici u prevari kupaca stanova, a realizovali su samo ideje koje su imale podršku/protivljenje 50%/50%. Na Petlovom brdu napravili paralelno udruženje. Jednom podmetačinom koju ne mogu ukratko da opišem podelili moje saradnike u odbrani opstanka gradsko-nacionalne infrastrukture, koju ni jedna normalna država savremenog doba ne bi ukinula. Samim tim nam još više smanjili neveliku silu i uticaj. Podmeću svoje kandidate opoziciji... I sada ovde hoće da prave zavade i podelu.

U toj nekoj "nedemokratskoj Belorusiji", gde se fizički iživljavaju nad početak spiska stranačkim opozicionerima kraj spiska, vlast pri iznošenju donesenih rešenja citira nazive udruženja građana i stručnih institucija sa kojima se konsultovala u procesu donošenja rešenja, a javne diskusije su stvarno javne. Da ne govorimo o zapadnom ne-Balkan delu Evrope, gde su prakse javnih diskusija još razrađenije.

Pri javnoj diskusiju je logično da postoje različiti, čak i suprotni stavovi. Osnova je određeno poštovanje, čak i kada su stavovi stanara "Bloka 70" i UZB toliko suprotni koliko "Dragan" pokušava da nam podmetne da su. U ovom slučaju, UZB u sledećoj fazi savetujem da napravi zajedničko saopštenje sa "Blokom 70", o uslovima pod kojima bi projekat bio prihvatljiv.
 
Poslednja izmena:
Stav iz saopštenja UzB se bavi pre svega - opštim pricipima... ali da bi se ovakav jedan projekat realizovao a da ne pravi više štete nego koristi, potrebno je prvo dovesti ceo grad u neki red i uspostaviti sprovođenje propisa... a mi smo danas trenutno decenijama daleko od toga.

Možda je most i ta "udbaška koska" bačena da se svađamo oko nje i da skreće pažnju, da se na njega troše vreme i energija dok prolaze mnogo gore stvari.
 
Svi vi koje se pozivate na demokratuju, a bavite se samo kafanskim politikanstvom, pročitajte još jednom uvod u stav UzB, pa možda će vam sada biti nešto jasnije. A, tipičane udbaške napade na mene neću ni da komentarišem.

IMG_20221222_103847.png
 
Poslednja izmena:
I, Dragan po ko zna koji put vadi iz konteksta i prikazuje samo ono što njemu odgovara, kao da živimo u doba socijalizma kada smo bili prinuđeni da se pravimo da verujemo u sve što nam se servira i da ne smemo sami da proveravamo šta je ko stvarno rekao :rolleyes:

Skenirana isečena dokumenta, peticije (kao da ne ćivimo u digitalnom dobu i da to nije FB strana na koju svako može da ode i pročita šta su sve ljudi stavrno rekli), sakriven zadržaj, prećutkivanje svega što mu ne ide u prilog... ali dobro. Makar da se zna kakvi guraju ovakve ideje...
 
Interesantno je kako se prica kao da ce velika kolicina automobila da se slije kada se napravi most, a da zapravo ne postoji nikakva studija za to nego samo necija odokativna metoda. Mnogo veci problem i priliv automobila u tom delu predstavljaju novi kompleksi zgrada Sakura park, Lastavice,... ali ne vidim da se stanovnici okolnih blokova nesto protive tome. Jurija Gagarina ce postati zatrpana automobilima. Bilo koji projekat koji ce olaksati pesacima i biciklistima lakse i bezbednije kretanje ima moju podrsku, pa tako i ovaj projekat.
 
Prvo, ti novi kompleksi nisu u neposrednoj zoni mosta i uz njih će se praviti njihovi parking kapaciteti, još uvek ima mesta, ali će i oni da naprave problem, samo ne koliko most.

Već sam rekao: Ne postoji jasna analiza potencijalne potražnje parkinga...pa i nema - jer je niko nije ni radio, zato što će da pokaže da mesta - nema jer je prostor ograničen, i da će novi sadržaj (most) samo doneti povećanje vozila i da će to povećanje vremenom dalje samo rasti.
Pravi se problem koji nikada više neće moći da se reši.
Čak i sam nacrt plana za most priznaje da će ljudi dolaziti svojim kolima...

Ovde se afirmativno gleda na most samo iz jednog ugla: pešaka i biciklista koji bi ga koristili, na indidvidualnom nivou, i to povremeno, a istovremeno se zanemaruju svi ostali problemi i uopšte ne posmatra stanje i odnos prema postojećoj biciklističkoj infrasturkturi.
 
Poslednja izmena:
Ako je nekome u njegovom kraju haos i problem za parkiranje, poput Fontane, nije u redu da želi isto to onome ko takav problem nema tamo gde živi, a samo zarad povremenog prelaska preko Save bickilom baš na tom mestu. "Splavovi su vec tu sa obe strane, oni koji dolaze vec parkiraju negde." - da, već negde parkiraju gde god stignu, a sa ovim novim planom za velike i skupe splavove će ih biti još više, umesto da ih bude manje.

I još nešto - ko stvarno voli da vozi bicikl po gradu - njemu trebaju duže rute za duže vožnje, a ne prečice da se za kraće vreme završi vožnja. Staza na mostu na Adi i nije uska, naprotiv.

Blokovima treba ne "dorada" koja će uništavati postojeće zelene, parkovske površine i drvorede već rasterećenje od naknadno ubačenih sadržaja mimo izvornih projekata i vraćanje lokala u zgradama njihovoj izvornoj nameni.
1) Ovaj srednji deo je kao da kažeš oni koji stvarno vole da voze će ići obilaznicom a ne direktnom rutom i uštedeti 20 minuta. Ne pije vodu
2) Parking se rešava naplatom parkiranja, tj. uspostavljanje zone u celom bloku gde bi stanari imali povlašćen
3) Ljudi se i sad parkiraju tu (ja između njih) jer em je besplatan parking em lako posle idem brodićem na adu. Mnogi to rade. Smanjivanjem broja splavova smanjiće se opterećenje na parking, most će ga povećati, suma sumarum ostaće sve isto ko i sad. Pored toga mnogu će ići peške i biciklima preko, a ako se dovede i frekventniji javni prevoz do tu verovatno će još ljudi dolaziti prevozom
 
1) "ne pije vodu" ako taj most postoji. Ako ne postiji, ljudiće voziti duže i rekreirati se duže...što je i poenta rekreacije. Ada je mesto za rekreaciju, a "destinacija" može da bude jedino zbog komercijalizacije - ugostiteljstva (što se i krije iza ovog plana). Uostalom, kada se završe "Sakura", "Lastavice", kada se završe zelene površine i drvoredi ispred, vožnja biciklom duž Jurija Gagarina će biti daleko prijatnije iskustvo.

2) Parking se ne rešava naplatom. Prvo, naplata sama posebi je problem, ne rešenje. Drugo, kontrolu naplate će biti jako teško sprovoditi zbog mnogo zavučenih parking mesta. Treće, zona traje do 21č, a splavovi tek tada počinju večernju smenu, dakle i nakon isteka zone se može očekivati pritisak novih vozila - biće gore nego uveče u Strahinjića Bana. Osim ako nećemo da blokovi budu zona 24/7. Četvrto, Grad, kao što vidimo, je licitacijom favorizovao velike splavove, na koje više dolaze ljudi sa strane, svojim prevozom. Peto, kada se uvede zona, onda nastaje pritisak na parkinge na obodu zone. Zbog specifičnosti blokova, uvođenje zone u ovoj miko celini znači širenje zone na sve blokove sa obe strane Jurija Gagarina. Itd, itd...

3) Cena karte brodićem je oko 200 din - po osobi (ako se dobro sećam). Ako je prelazak preko mosta - besplatan, a parking za nekoliko sati košta kao jedna karta brodićem za samo jednu osobu koja u dolazi tim vozilom, znači da se ovako zapravo - stimuliše dolazak novih vozila... neće dizati cenu parkiranja da ne bi ugrožavali posao svojim pajtosima koji drže splavove. Smanjivanje splavova u sumi ne znači ništa, ako će mesta dobijati splavovi 20 metara širine i 10 metara visine, po kriterijumu najveće ponuđene cene za lokaciju - poput "Nivoa", "Kote", "Korzoa", "Pivnice".... oni sa velikim kapacitetom na koje ljudi i inače dolaze kolima. U budućnosti možemo očekivati samo takve splavove. Dakle, nikako neće "ostati isto", biće u svakom pogledu smao gore.
 


"Umesto mosta, brojni žitelji novobeogradskih blokova zahtevaju da se sredstva preusmere na izgradnju biciklističko-pešačke staze na levoj obali Save i savski blokovi povežu sa gradom, odnosno da se formira linijski park Novog Beograda povezivanjem Savskog keja u blokovima sa Savskim kejom na Ušću i preko Starog savskog mosta spoji sa Zemunskim kejom i železničkim mostom sa ostalim delovima grada da bi se formirali zeleni koridori Beograda."

Prosto je vererovatno sa se uopšte planira ovakav projekat, a da se ni ne razmišlja da se spoji staza u Jurija Gagarina sa stazom pored Save duž Parka Repunlike Srpske, duž Vladimira Popovića i Gazele... To samo govori koliko njima zapravo i nije stalo do razvoja biciklizma, kada neće da naprave stazu po zemlji od 400 metara na neizgrađenom terenu...
 
U tom članku se navodi da su "poslali 3.500 primedaba" ?! . . ali, verovatno je to ustvari broj sakupljenih potpisa pošto nigde nema broj potpisnika tzv.peticije pa ni na njihovoj FB stranici. Možda zato što su najavljivali više od 10.000, a sakupili su 3.500 u odnosu na 8.000 prošli put ili samo 44%.
 
Nisu bili dovoljni podmetanja, lažno prikazivanje, cenzurisanje dokumenata, manipulacije, sad eto imamo i sraman pokušaj diskreditacije borbe građana i pokušaj sejanja sumnje... "ko ste vi da se bunite i borite za sebe bez dozvole?"
 
Nisu bili dovoljni podmetanja, lažno prikazivanje, cenzurisanje dokumenata, manipulacije, sad eto imamo i sraman pokušaj diskreditacije borbe građana i pokušaj sejanja sumnje... "ko ste vi da se bunite i borite za sebe bez dozvole?"
Izvini, ali sve to radi i ZA ekipa, samo možda u nešto manjoj meri. Sve je pokušaj manipulacije sa svih strana.

Oni (i ti sa njima) mislite da to radite iz najbolje namere i da se 100 % u pravu, ali svako prenosi samo ono što mu odgovara.

Npr. ti stalno pričaš da je poenta vožnje bajsa da se vozi što duže, pa da može lagano da se ide preko mosta na Adi, a prosečna dužina jedne vožnje u BG-u je svega 3 km. Dakle možda neće ljudi da izdvoje nekoliko sati za vožnju + nekoliko sati za odmor i razonodu na Adi, već recimo 10-20 min za vožnju.

Ovo navodim samo kao jednu od ilustracija, a mnogo je takvih primera (ovaj je najmanje bitan).

Mislim ok, to i jeste danas u okviru definicije "debate" - ljudi koriste samo ono što im odgovara i bitno im je da njihova opcija pobedi. Lično, nisam ljubitelj tog pristupa i gledam da uvek podelim i stvari koje "meni" ne idu u prilog.
 
Istina. Eto ja sam nekad znao da pređem 80-100 km dnevno bajsem, pa mi je posle bilo baš zanimljivo da idem bajsem preko novog mosta, a možda ću i sutra poželeti da napravim veći krug i dođem tako. Sad bih možda radije nekad samo da se dogegam ili da prepešačim! :)

Sam most je po meni ok, ali svakako to ne znači da nisu opravdani neki strahovi (dodavanje dodatnih garaža, sadržaja, devastacija zelenila, buka...)
 
Izvini, ali sve to radi i ZA ekipa, samo možda u nešto manjoj meri. Sve je pokušaj manipulacije sa svih strana.

Oni (i ti sa njima) mislite da to radite iz najbolje namere i da se 100 % u pravu, ali svako prenosi samo ono što mu odgovara.

I treba da mi se izviniš, očigledno ne razumeš razliku između javne rasprave sa argumentima onih na koje će projekat zaista da utiče (smatrao ih ti ispravnim ili ne) i brutalnog udbaškog podmetanja i cenzurisanja druge strane...

A na temi na istom ovom podforumu možeš da pročitaš koliko je Grad u budžetu za 2023. izdvojio za biciklističke staze... Ništa. Njih biciklizam i rekreacija ne zanimaju, piše crno na belo. I ovaj most je izmišljen iz sasvim drugih razloga. Ni rešenje problema parkiranja na NBG ih ne zanima, da ih zanima uložili bi te pare u garaže tamo gde je problem veći, a ne bi izazivali eskalaciju ovde gde još uvek nije na tolikom nivou i gde ga je još uvek moguće smanjiti.

Hajde prvo da dovedemo u funkciju lift na Mostu na Adi, da konačno spojimo staze kod Gazele i blokova, da probijemo nasip pa da i nadvožnjak u Bul. umetnosti postane deo biciklističke veze blokova sa ostatkom NBG... Da produžimo šetalište do toplane, sa sve to imamo i da možemo sa koristimo, pre nego što uopšte počnemo da planiramo nešto poput ovog mosta.

I ne znam zašto si se ti našao prozvanim kada uopšte nisam na tebe mislio.
 
Nisam se našao prozvanim, već kao posmatrač vidim šta i ti pišeš. Iako je većina stvari logički povezana, neretko i ti zapadneš u neki mali spin, poput mešanja udarnog termina splavova (kao što sam kažeš od 21h), sa periodom važenja zone (do 21h) i mostom (koji bi posetioci ili makar ogromna većina istih koristili tokom dana). Ili misliš "taman će ovi što su koristili most da odu, doći će splavari".

Ili kad kažeš da se "zavučena parking mesta ne mogu kontrolisati", kao da oko sokolovo ne može da napravi krug za minut.

Oko nekih stvari se jednostavno ne slažem sa tobom, kad kažeš da naplata nije rešenje, nego problem - po meni je i rešenje svakako, na stranu što naravno grad pokušava da popuni budžet, a nedovoljno daje za uzvrat.

Mislim da se svi slažu sa tobom da su gradski čelnici i službe nesposobni da sve sprovedu u delo kako treba (dakle čitav paket akcija i poteza), ali čisto sa inženjerske, logističke, organizacione i pravne strane, sve je izuzetno lako rešivo.

Ali najveća nesuglasica je suštinski što ti samo "ne želiš da se išta znatno promeni" - odnosno tebi je super ovako kako jeste, uz dodavanje par tih staza (što podržavam, naravno), ali odbijaš da postoje i druga mišljenja, nas koji isto živimo tu, a koji hoće i most i garažu i zone i školu itd. Jer je to put do uređenog kraja i uređenog grada, iako taj put ima cenu (opet veću nego što bi trebalo, zbog gorepomenute nesposobnosti).
 
Dakle da li će čitav projekat napraviti neke nove neprijatnosti - verovatno. Da li prednosti nadjačavaju to - po meni svakako da.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: lol
Vrh