Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Što ih ni sada ne sprečava da voze po nasipu....čak i da prolaze pored čuvara. Voze i po Adi pa nikom ništa.
Komunalna, ako i se i slučajno zatekne, namerno upali rotaciju da ih motoristi vide iz daleka... O kakvim zabranama pričamo?
 
Па ако мост буде претежно пешачки, онда ће га користити само пешаци из Савских блокова. И пешаци који се довезу колима.
 
Ja sam napisao da je zabranjeno, a ne da se to neće možda i dogoditi. A, most i nasip nije baš isto, jer će on biti pokriven kamerama i lako je ustanoviti ako bude nekih prekršaja. Ali, to je druga tema i nije neki razlog da se odustane od izgradnje mosta.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Kamere postoje i sada kod čuvarskih kućica - pa nikom ništa. Komunalna već sada nasipom prolazi sa uključenom rotacijom da bi ih motoristi videli na vreme i sakrili se.
Vozači i sada pokrivaju tablice da ih kamere ne bi snimile, i to se toleriše.
Ko će noću, posle ponoći da čuva taj most? Pa motor može da ga pređe za minut i izgubi se na Adi, šta će da rade policija i kominalna?
Da ih stalno love noću love po šumi?
Gde god da se zagrebe, otvori se neka nova realna situacija koja nam stvarno ne treba, a koja će biti neizbežna ako se most izgradi.
 
Onda da odustanemo i od gradnje autoputeva, jer tamo ima mnogo težih prekršaja, a često i sa smrtnim ishodom, nažalost.
Možda će neko i da skoči sa mosta, ali to nije razlog da se odustane od izgradnje - što se naravno neće ni dogoditi.
 
Logika da se PEŠAČKO biciklistički most ne izgradi zato što će biti veći priliv automobila koji neće imati gde da se parkira pa će se parkirati ko gde stigne je ... To je isto kao kada bi se protivili izgradnji ulice sa trotoarom jer će se tu parkirati automobili, a pešaci će ići ulicom. Zato što je to slučaj u većem delu grada.
 
Ne. Logika je zapravo krajnje jednostavna: ovaj most nije nikakav prioritet, pristupi Adi i veze sa Adom već postoje od ranije, ali izgradnja mosta će da stvori mnoge nepotrebne probleme koji se nikada neće moći rešiti.

Sad, da li neko želi da ignoriše probleme i posledice, e to je njegova stvar. Ali sve više ljudi postaje svesno šta može da se dogodi ako se most izgradi.

Postaje pomalo smešno... kao da neki ljudi misle da ne ako nema ovog mosta, nema ni načina da se stigne na Adu, jer im je "cimanje" da koriste ovo što već imamo: postojeći most ili gradski prevoz.
 
Onda da odustanemo i od gradnje autoputeva, jer tamo ima mnogo težih prekršaja, a često i sa smrtnim ishodom, nažalost.
Možda će neko i da skoči sa mosta, ali to nije razlog da se odustane od izgradnje - što se naravno neće ni dogoditi.

Zašto samo auto-put, mogao si komotno i da napišeš i brze pruge, metro ili novu pistu na ANT...?
Da li je moguće da fetiš za ovim mostom ide dotle da se on stavlja u rang sa strateškom infrastukturom?
 
To više nije predlog već je budžet koji je juče usvojen na skupštini grada Beograda.
Prva kolona je 2023, druga 2024, a treća 2025. godina. Dakle, radovi najranije 2025. godine.

pesacko biciklisticki most Ada.png
 
Postaje smesno da neko misli da ce neko doci kolima i da se cima da nadje parking do tog mosta i preci koj kilometar pesice ne bi li stigao do jezera. Umesto kao i do sada da predje kolima most i da se parkira na parkingu kod ade. Evo kao sto neki laici ovde tvrde kako ce automobilima zatrpati okolne blokove tako ja kazem kao apsolutni laik u toj oblasti da ce broj automobila ostati isti.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: lol
@ArhangelStark Pa u samom planu i piše da se očekuje povećanje broja vozila zbog mosta.

Osim toga - blesavo je planirati most za ljude koji idu peške do jezera... zato i nije u tome caka - već je caka u komecijalizaciji te strane Ade, a most je samo način da se ljudi sprovedu do tih budućih sadržaja.
Komšija "ccc" je bio iskren i spominjao je "kapitalističke motive". OK.
Ali, kao što reče Džon Mejnard Kejns: Kapitalizam je naivno verovanje da će najrđaviji među ljudima iz najgorih pobuda raditi u korist opšteg dobra.
Ti rđavi ljudi su nam već tu, vidimo koji su njihovi "projekti od najvišeg javnog značaja"...

Da je njima stalo da ljudi dolaze više do jezera i da ukinu prevoz čamcima (koji, btw, su vozili i u vreme SFRJ, potpuno legalan i uređen biznis), pa izmenili bi malo linije gradskog prevoza i koštalo bi kao promil mosta.
Ali nije stvar ni u pristupu jezeru, ni kafićma na makiškoj strani, ni u sportskim terenima. Nije opšte stvar u Adi kakva je ona danas, već u komercijalizaciji ako bi se u dućnosti napravila ta "prečica" (naprasno u planovima proširena tako da i vozila mogu da prelaze). Već vidim neki novi "Nivo" na obali Ade, neki privremeni objekat u šumi na koji će "nadležni" da u početku da zažmure, ali će imati "sve potrebne papire".
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Da svima bude jasno o čemu se radi:


Most je u budžetu Direkcije za izgradnju, a ovde je izjava Gradonačelnika.

Ta vest koju Dragan predstavlja kao relevantnu je dakle - od 19. decembra.
I dr Šapić kaže "Odvojen je novac za projekat i ukoliko ga završimo do kraja sledeće godine, počećemo sa izgradnjom mosta ili krajem sledeće ili početkom 2024. godine"
Dakle, projekat nije urađen, niti se pouzdano zna kada će.


Sa druge strane, budžet Grada je usvojen 26. decembra, juče, 7 dana nakon vesti koju nam Dragan predstavlja kao relevantnu.
To više nije predlog već je budžet koji je juče usvojen na skupštini grada Beograda.
Prva kolona je 2023, druga 2024, a treća 2025. godina. Dakle, radovi najranije 2025. godine.

Pogledajte prilog 151358

@vucko , da li molim te možeš da nam razjasniš detalje iz budžeta? Da li je ovo sve što se tiče mosta ili ima još nešto? Da li je ovo cifra za samu gradnju, ili ima nešto i za pripremu i izradu projekta? Budžet Direkcije se, pretpostavljam, određuje na Skupštini Grada?
 
Budžet Direkcije se, pretpostavljam, određuje na Skupštini Grada?
Direkcija je Javno preduzeće i njen budžet nije u nadležnosti Skupštine. Oni su "puni kao brod", prodaju parcele za izgradnju i naplaćuju razne takse, zakupnine, . . i ostalo. Onda po nalogu Gradske uprave investiraju u razne projekte, pa tako i u ovaj most jer su oni noslac posla i zato su oni naručili PDR mosta. Projekat će takodje oni platiti kao i sve radove, a ako bude potrebno tek onda će biti angažovan novac iz budžeta Grada.
 
To što je nešto u planu za neku tamo godinu je apsolutno nevažno. Imali smo primere za biciklističke staze gde je jedne godine bilo u planu nešto dinara, pa onda u sledećem budžetu je to promenjeno na NULA dinara.
 
Kod svakog projekta postoje obavezni koraci koji ne mogu da se preskaču. Tako je i ovde most prvo ušao u "Generalni urbanistički plan", a sada bi Skupština grada trebalo da izglasa "Detaljni urbanistički plan", pa tek onda na osnovu njega može dalje da se projektuje sam most.

Gradonačelnik je rekao da je obezbedjen novac za projektovanje u 2023. (verovatno u Direkciji), a tek na osnovu projekta može da se odredi neka moguća cena za izgradnju. Bilo je priče da će možda da apliciraju u nekom EU fondu ili sl., ali za to mora da postoji Glavni projekat mosta.

Krajem januara će prvo "Komisija za planove" odlučivati o PDR-u za most, pa ako ga odobri poslaće ga Skupštini grada na usvajanje. Potom Direkcija nastavlja sa projektovanjem mosta, premda oni već sada nešto rade na projektu. Pa, kad završe projekat mosta idemo dalje . . ;)
 
Poslednja izmena:
Чињеница је да овај мост неће нешто много проблема направити - малтене једини корисници ће опет бити људи из околник блокова који дотле колима неће ни ићи, а људи који иду колима ће вероватно да оду свакако с друге стране на "главни улаз" јер им је тако лакше да дођу до садржаја - цела та страна Аде је празна свакако.
 
Vrh