Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ne znam dal se na satelitu ispod dobro vidi, ali ima neko usko trasiranje tacno kuda treba da ide autoput od desno ka Kraljevu gde je vec trasirano (ali dosta deblje, vidljivije nego ovde) pa do gore levo sto je maltene vec u Cacku tj Konjevicima. https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2&lat=43.87796898246034&lng=20.431308747647563&zoom=15&preset=1-NATURAL-COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=100&gain=1.0&gamma=1.0&time=2021-08-01|2022-02-18&atmFilter=&showDates=falsePogledajte prilog 128077
U zadnjih nekoliko dana primetno je trasiranje kroz Balugu i sad su oko 3 km do nove naplatne u Preljini, a 5 km do ukrštanja sa A2.
 
Kad sve bude završeno Obrenovčani će na primer put Grčke ili juga Srbije moći i Milošem i Moravcem.A i Kruševljani ako idu ka Novom Beogradu imaju alternativu.
Da ima negde sada pa da izracunamo vreme i kilometrazu za projektovane puteve pa tacno bi znali. A ne recimo da nagadjamo itd....mada nema. Ili ja ne znam da ima.
Evo laicki:
KS - Preljina 84km oko 60 minuta
Preljina - Arena Stark 144km 1:23h

Dakle:
KS - Stark Arena 228km oko 2:20h + jos manje kada se resi Novi Beograd krak

Sada KS - Pojate - Arena Stark 196km 2:10h vreme

edit: KS - Preljina mozda sam malo i preterao, manje je od 60min. Tipa 45min
 
Poslednja izmena:
Stvarno kako rade ljudi svaka čast, verovatno ima malo kašnjenja ali otvorili su sve deonice praktično, makar zemljanim radovima. Vidi se da imaju kapaciteta i za nastavak ka Mačkatu i Višegradu i pretpostavljam, sa obzirom da je Turski konzorcijum, da će biti političkog uticaja da se gradi i do Sarajeva.
 
Da ima negde sada pa da izracunamo vreme i kilometrazu za projektovane puteve pa tacno bi znali. A ne recimo da nagadjamo itd....mada nema. Ili ja ne znam da ima.
Evo laicki:
KS - Preljina 84km oko 60 minuta
Preljina - Arena Stark 144km 1:23h

Dakle:
KS - Stark Arena 228km oko 2:20h + jos manje kada se resi Novi Beograd krak

Sada KS - Pojate - Arena Stark 196km 2:10h vreme

edit: KS - Preljina mozda sam malo i preterao, manje je od 60min. Tipa 45min

Oduzmi i 15-20 minuta i za KŠ-Pojate u skorijoj budućnosti.
Mislim da Kruševljanima A5/A2 neće biti ozbiljnija alternativa za BGD u odnosu na A5/A1, jer ne treba za NBG zanemariti varijantu A1/A0(obilaznica) u nekim špicevima.
Trsteničanima već A5/A2 možda bude prijemčivije i verovatno će biti dosta brže nego preko A1.
Takođe, interesantno će mi biti hoće li se uvećati broj putničkih vozila koji relaciju NI(i sve južno i istočno od Niša)-KŠ(i zapadno od Kruševca) prelaze preko Pojata.
Sada gro njih koje znam ide na Đunis-Deligrad-Ćićinu-Vukašinovac.... do Al.Rudnika pa onda AP ka Nišu.
Pitanje koliko će se njih odlučiti za brzinu i udobnost autoputa (iako ide dužim putem), koju trenutno nemaju do Pojata, pa na kontu toga idu kroz sela do Al.rudnika.
Neka alternativa iz zapadnog dela Niša ka istočnom i južnom delu KŠ bio bi i završetak punog profila Niš-Pločnik. ali to napreduje brzinom puža.
Niš-Pločnik bi bio značajan i za tranzit od Niša ka CG, jer niko neće da kruži preko A5 u to sam uveren (svi busevi idu na PK), ali to je već druga tema...
 
Pa da za toliko ce se smanjiti sigurno. Jedino kada se ide na aerodrom recimo, tada mozda bude odgovarao Moravski pa Milos. Da se ne prolazi kroz ceo Beograd.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Samo što se mnogo pre završetka A5, posebno deonice Koševi-Adrani za aerodrom neće ni prolaziti "kroz" već pored celog Beograda.
Tj. od Bubanj Potoka do petlje kod Surčina A0/A2 (toliko je dodatna razlika između 2 varijante) stizaće se za max 7-8 min.
Ne treba zanemariti ni psihološki aspekt evridž vozača - A1 ide Pomoravljem i Podunavljem, A2 ipak malo "skakuće" preko brdovite Šumadije.
Ako ne donosi značajne uštede u vremenu ili novcu varijanta Valico uvek će prosečnom vozaču biti draža od varijante Panoramico (vidi pod italijanski A1)!
Na drugoj temi sam branio tezu da Turci nikad neće radije u Evropu preko Stare planine i Karpata negoli dolinama Nišave, Morave, Save i Dunava, ako baš ne moraju....
 
Druga strana medalje tj puta

 
Druga strana medalje tj puta

Све то растерати,државни интерес....нека траже правду на суду

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
Nije isro, pisali amo već u nekoj temi, kad se uzima brdska zrmlja u delovima gde nema ničega pa akoro ni ljudi, i zemlja u aktivnim selima, pored puteva i reke.
To je povrtatrski kraj i ta zemlja donosi solidan prihod, bez obzira koliko objektivno vredi.
Ove zime došli smo u apsurbnu situaciju da je džak veštačkog đubriva prevazišao cenu ara zemlje na koju će biti bačen, ali niko zbog toga ne odustaje od obrađivanja njive, jer će ipak doneti neki prihod (verovatno umanjen, ali će biti prihod).
Zato država mora dauzme u obzir šta ta zemlja znači ljudima čija je. Ko misli da državni interes može da negira pravo privatne svojine da se zemlja bezuslovno uzima, pa da vlasnici traže pravdu na sudu, neka se zapita kako bi se osećao da je to njegova zemlja i da mu se oduzima; od čega će ti ljudi da žive dok ne naplate po sudskim odlukama.
Realna cena mora biti objektivno plaćena, a u u nju se mora ukalkulisatibi neki budući prihod sa nje dok se ne obezbedi druga i troškovi preseljenja.
I sam imam nešto zemlje u planini gde više nema ljudi, nemam kome da je dam da obrađuje, nemam kome da je prodam i jedva bih čekao da je neko zatraži za taj državni interes. Ali da je negde u živom kraju, u kraju pored reke, da je koristim i ubiram prihod, drugačije bismo pričali.
Ovako, to sve liči to ono posleratno otimanje
 
Tema koja je dosta puta donela mnogo rasprava.
I svi su u pravu. Poznato je koliko se naš seljak emotivno vezuje za zemlju.
Malo teško svima ugoditi, ako autoput ide kroz brdo, zašto tako.
Ako krivuda zašto krivuda kad može pravolinijski.
Ako se ide na to da se ne rusi mnogo objekata onda se krivuda i ide dalje od gradova.
Sve u svemu cena koja se plaća jer autoputevi nisu građeni onda kada je trebalo da se grade a to je pre barem 30ak godina.
Uvek postoji drugačiji ugao gledanja. Niti je naša država uređena niti su naši ljudi spremni na promene. Posebno kada se to njih tiče.
 
Jasno je da su ljudi svesni opšteg interesa. Ali, zašto neko da bude sponzor tog interesa, zašto da njegova imovina ne bude realno procenjena uz sve ostale propratne troškove.
Ovih dana je problem oko pozajmišta od Preljine do Mrčajevaca koja u startu nisu bila u statusu građevinskog zemljišta, koja su privremeno oduzeta, a sad, naprasno postaju građevinsko zemljište, bez izmene ugovora.
 
Ako je u pitanju javni interes, što onda plaćamo skupo km autoputa? Zašto domaće firme, u cilju opšteg interesa, ne ponude neku malu cijenu da prave autoput? Što te firme, uglavnom nastale preko noći, moraju da zarade na tome, a domaćinstvo koje je generacijama stvarano treba da bude ustupljeno državi po bagatelnoj cijeni, zarad opšteg interesa?
 
da li je izvodljivo tim ljudima koji se bave poljoprivredom kupiti u blizini adekvatne parcele da ljudi mogu da nastave da se bave svojim poslom
uvijek okolo ima parcela koje bi ljudi rado prodali a drzava neka ih otkupi ovim ljudima koji ih rado obradjuju i zive od toga
i nek im daju neku odstetu za naneseni dusevni bol zbog gubitka tog zemljista
i ja mislim da bi se oni slozili s obzirom da mora graditi autoput
 
U redu, autoput je drzavni interes, al po toj ceni koju nudi Vucic moze dobije parecele tamo gore na pola brda, pa niko ne ometa drzavu da tamo izgradi autoput, ostvari svoj interes, i vlasnicima plati trazisnu cenu.
Па не нуди ти је он,ваљда неко други је проценио колико вреди...да ли сте погледали да вам није и Вучић у кревету....ко зна....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
Vrh