Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Zanimljivost u vezi Niša,tj njegovog južnog dela je da kamioni iz pravca Vranja često za izlaz i ulaz koriste novu petlju Doljevac i preko novog puta kroz klisuru i pored Malocista dolaze do industrijske zone ili ovi manji idu desno preko Pasi Poljane.Naravno da je četiri puta veći grad od KŠ ali i KŠ zaslužuje šansu.
Ne bih želeo pogrešno da me razumeš. Volim Niš i veoma često sam tamo. ali, ako bi realno gledali Niš sa oko 260.000 stanovnika je duplo, a ne četiri puta, veći od Kruševca koji ima nešto više od 130.000 stanovnika.
Sam grad Niš je tri puta veći, ali s obzirom da Kruševcu ne pripadaju mnoga okolna naselja (Lazarica, Parunovac, Dedina, Čitluk, Mudrakovac, Malo Golovode, Kapidžija...) koja su sastavni deo grada, razlika je čak i manja. Zamisli da Nišu ne pripada: Niška banja, Komren, Ledena Stena, Medoševac, pa čak i naselje Ratko Jović, kao i mnoga druga naselja koja ga okružuju ili koja su spojena sa gradom.

A što se tiče same površine. Kruševac obuhvata 854 km2, a Niš 596 km2. Tako da je i to verovatno bitan pokazatelj kada se sumira mreža magistralnih puteva.

Izvinjavam se svima što sam malo skrenuo sa teme, ali nije na odmet da baratamo što preciznijim informacijama, a možda će ova informacija nekom biti i zanimljiva.

Da se malo vratim na temu. Npr. Kraljevu i Čačku koji su slične veličine kao i Kruševac, autoput će smanjiti bar 30% putničkog i najmanje 60%-70% teretnog saobraćaja kroz grad. Dok će u slučaju Kruševca izgradnja autoputa samo povećati prolazak putničkog i teretnog saobraćaja kroz sam grad.
 
Ne bih želeo pogrešno da me razumeš. Volim Niš i veoma često sam tamo. ali, ako bi realno gledali Niš sa oko 260.000 stanovnika je duplo, a ne četiri puta, veći od Kruševca koji ima nešto više od 130.000 stanovnika.
...

Da se malo vratim na temu. Npr. Kraljevu i Čačku koji su slične veličine kao i Kruševac, autoput će smanjiti bar 30% putničkog i najmanje 60%-70% teretnog saobraćaja kroz grad. Dok će u slučaju Kruševca izgradnja autoputa samo povećati prolazak putničkog i teretnog saobraćaja kroz sam grad.
Ma naravno. To je neki opšti kompleks u Srbiji. Apsolutno u svim iole većim gradovima ljudi nemaju pojma koliko zaista stanovnika ima njihovo mesto nego lupaju cifre. Naravno, svi imaju cifre bar 30% veće od popisa.
Moj komentar je bio u vezi toga. Prethodne dve godine sam bio mnogo puta u Nišu i vrlo često u Kruševcu. To su lepi gradovi, ali činjenice su činjenice. I Kruševac je veliko mesto, ali Niš je pravi grad sa ozbiljnim gužvama kakve postoje još samo u BG i NS. I to nisu "ruralne" nego prave (vele)gradske na ulicama sa više traka. Na njihovu sreću, još nema mnogo zakrčenja.
Ajde, kad već pišem priče, da kažem. Kruševac ima neki svoj gradski vajb koji se oseća na ulicama, a koji više nigde ne postoji u Srbji. Meni se to sviđa. Ulice pune ljudi, komšije stoje ispred zgrada, pune bašte.

A ovo drugo o čemu pričaš je samo još jedan dokaz da naši ne razmišljaju ni o čemu. Bolje da su radili poluautoput od KŠ dalje ka banji, a da je ostala sadašnja Obilaznica,
 
Vjerovatno bi sad logicno bilo da naprave novu obilaznicu, ovako nekako. Vjerovatno bi manje kostalo nego jos jedna petlja. Mana ovoga rjesenja je da onaj ko dolazi Aleksandrovackim putem, a ide prema Trsteniku, mora malo da kruzi da bi dosao do autoputa.

Krusevac obilaznica.jpg
 
Vjerovatno bi sad logicno bilo da naprave novu obilaznicu, ovako nekako. Vjerovatno bi manje kostalo nego jos jedna petlja. Mana ovoga rjesenja je da onaj ko dolazi Aleksandrovackim putem, a ide prema Trsteniku, mora malo da kruzi da bi dosao do autoputa.

Pogledajte prilog 126813

U planu je izgradnja jedne takve obilaznice, doduše ne baš kao što si nacrtao, već samo do Jasičkog puta i bliže petlji Kruševac zapad, ali problem je što je taj plan trebao da se realizuje pre mnogo godina i pre izgradnje autoputa. Za sada je to samo spisak lepih želja. Mada, u svakom slučaju i ako se taj pit nekada napravi ostaće problem sa aleksandrovačkim putem koji si naveo, a i problem na ruti Aleksandrovac, Zapadni deo grada i naselja... ka severnom delu grada, a i ka železničkoj stanici u Stalaću koja je veoma bitno železničko čvorište za ceo okrug.
Takođe i Istočna obilaznica je počela da se pravi pre 30 godina i do dan danas nije završena. Godinama najavljuju nastavak izgradnje još jednog dela od nekih 2km, a završetak potpune obilaznice se i ne pominje.
Npr. čak i deo Istočne obilaznica, tj. deo koja treba da spaja naplatnu rampu (Kruševac istok) sa gradom neće biti završen kada se autoput pusti u rad. I dalje su tu njive, nije završena eksproprijacija u potpunosti, na planiranoj trasi postoje kuće koje su izgrađene, nije ni započeta izgradnja mosta na Rasini za drugu traku. Tako da će Kruševac za početak imati samo jednu petlju (Kruševac zapad) dok se taj deo ne uradi.
 
Ma naravno. To je neki opšti kompleks u Srbiji. Apsolutno u svim iole većim gradovima ljudi nemaju pojma koliko zaista stanovnika ima njihovo mesto nego lupaju cifre. Naravno, svi imaju cifre bar 30% veće od popisa.
Moj komentar je bio u vezi toga. Prethodne dve godine sam bio mnogo puta u Nišu i vrlo često u Kruševcu. To su lepi gradovi, ali činjenice su činjenice. I Kruševac je veliko mesto, ali Niš je pravi grad sa ozbiljnim gužvama kakve postoje još samo u BG i NS. I to nisu "ruralne" nego prave (vele)gradske na ulicama sa više traka. Na njihovu sreću, još nema mnogo zakrčenja.
Ajde, kad već pišem priče, da kažem. Kruševac ima neki svoj gradski vajb koji se oseća na ulicama, a koji više nigde ne postoji u Srbji. Meni se to sviđa. Ulice pune ljudi, komšije stoje ispred zgrada, pune bašte.

A ovo drugo o čemu pričaš je samo još jedan dokaz da naši ne razmišljaju ni o čemu. Bolje da su radili poluautoput od KŠ dalje ka banji, a da je ostala sadašnja Obilaznica,
Slažem se sa tobom, sam grad Niš i lokalni saobraćaj ne mogu da se uporede sa Kruševcem, niti mi je to bila namera. Kao i sa time da je bolje da su napravili poluatoput ili možda brzu saobraćajnicu kao što je npr. Batočina - Kragujevac, a ostalo bi para za još jedan poluautoput ka Aleksincu, takozvani Y krak. Jer na ovaj način, ostaće kao i do sada davećina vozača idu za Niš preko Đunisa, umesto preko Pojata jer im je taj put duži.
Kasnijim završetkom istočne obilaznice rešio bi se u potpunosti prolazak tranzitnog teretnog saobraćaja kroz sam grad.
 
Hvala za slike Marko. Nazire li se kad ce kraj ovog dela Pojate-Krusevac? Ispravite me ako gresim, ali zavrsteak trenutno kasni oko 2 meseca, a ja po ovome ne vidim kraj ni blizu. Jesenas mi neki Krusevljani rekose pred Izbore, ali nema sanse, mozda jos pola godine.
 
Hvala za slike Marko. Nazire li se kad ce kraj ovog dela Pojate-Krusevac? Ispravite me ako gresim, ali zavrsteak trenutno kasni oko 2 meseca, a ja po ovome ne vidim kraj ni blizu. Jesenas mi neki Krusevljani rekose pred Izbore, ali nema sanse, mozda jos pola godine.
Nesto gledam da ovo nije na delu od Adrani ka Popovicima i dalje ka Cacku!
 
Ne pratim dovoljno na času - je li može neko da kaže okvirno, koliko km je izvesno da se otvori u prvoj turi na potezu od K10 do Kruševca?
nebitno hoće li pre ili posle izbora... beše 20 km ili kako?
 
Pojate - Kosevi 27,83km prva deonica,
druga Kosevi Adrani 53,88km
i treca deonica Adrani Preljina 30,66 Moravskog koridora od ukupnih 112,3km
Dalje 11 petlji /uglavnom u tzv truba formi/ 71 most, zatim 23 nadvoznjaka 5 podvoznjaka 31 propust, ukupno oko 130 objekata. Mislim da je i nekih 69km regulacije korita Z Morave i to sve u paketu od 745 miliona eura.
Moje subjektivno misljenje je da ce prva faza biti u funkciji pocetkom leta, dakle orijentaciono Vidovdan!
P.s, Perkane ne budes li pratio na casu ubuduce, uknjizicemo ti "keca"!
 
Moje subjektivno misljenje je da ce prva faza biti u funkciji pocetkom leta, dakle orijentaciono Vidovdan!
P.s, Perkane ne budes li pratio na casu ubuduce, uknjizicemo ti "keca"!
Na nekoj od prethodnih strana sam okačio izjavu premijerke da ce do Kruševca biti do jula.
Sada je to i potvrđeno.😀
 
Ova deonica od Adrana do Preljine ide dobro,čak su nešto ispred rokova.Markove slike su odlične.
 
Na nekoj od prethodnih strana sam okačio izjavu premijerke da ce do Kruševca biti do jula.
Sada je to i potvrđeno.😀
Стварно би лепо било да буде тако, а да ли могу све бетонске радове завршити и петљу Појате за 4 и по месеца видећемо. Имају приличан број радника и доста механизације!
 
Стварно би лепо било да буде тако, а да ли могу све бетонске радове завршити и петљу Појате за 4 и по месеца видећемо. Имају приличан број радника и доста механизације!
Cini mi se da su pricali da prvo postaju do Krusevca, bez petlje, a onda i obilaznicu i petlju.
 
Vrh