Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Problem im je u nedostatak kamena naročito krupne granulacije
 
Kako ne nudi on, kad on kontroliše budžet iz kog se plaća, i ljudi koje je postavio vode institucije koje rade eksproprijaciju. Dakle, ne funkcioniše to tako da kolko tržišno vredi ti isplate, već koliko imaju Vučkov budžet za to podele na broj parcela, pa kolko ti ispadne po parceli. Da nije tako, ne bi ovako višestruko male cene otkupa zemlje se pojavljivale u vestima na skoro svim autoputevima (Trbušani, Preljina, Pakovraće, Valjevska Loznica, ovde oko Morave itd). Ali ipak sam ovde iznenađen da nema takvih cepkanja kao ka Valjevu već trasiranje piči u kontinuitetu, što je s te strane naravno dobro, ali loše ako je to na štetu isplate cene vlasnicima zemlje.
 
Tačno je da će Moravski koridor da skrati vreme putovanja do Beograda, ali isto tako i do drugih centara, do Niša na jugu, ili Užica na zapadu, pogotovu kada se uradi i deonica A2 od Pakovraće do Požege.

Ipak, koridor će, osim tranzitne uloge, najviše da koristi jugozapadnom delu Šumadije, odnosno Zapadnom Pomoravlju, njegovim naseljima duž reke Zapadne Morave, Kruševcu, Kraljevu, Čačku ..., čijom dolinom se koridor prostire.

Aerodrom Morava, univerziteti i naučni centri, sportski i kulturni objekti, veliki šoping molovi, industrijski parkovi, banje, gradske i seoske naseobine, investicije, postojeće ili one koji će da se prave, biće mnogo lakše i brže do njih da se dođe, i zbog posla i radi zabave. Uostalom, nastaće konurbacije koje, kao u razvijenom svetu, vode do neke vrste naše metropole.

I posebno kada se uradi i Gružanski koridor, i Zapadno Pomoravlje poveže sa svojim makro regionom, gradom Kragujevcem, i dalje Lepenicom sa Velikim Pomoravljem, i sva naselja srednjemoravlja tako umreže zaokružujući stvaranje ekonomsko-privrednog basena, neke varijante funkcionalne aglomeracije, a kakav se danas nazire na potezu Novi Sad - Zrenjanin - Pančevo - Beograd.
 
Tačno je da će Moravski koridor da skrati vreme putovanja do Beograda, ali isto tako i do drugih centara, do Niša na jugu, ili Užica na zapadu, pogotovu kada se uradi i deonica A2 od Pakovraće do Požege. . .
Autoput od Požege do Mačkata (Užica) bi povezao više gradova u Zlatiborskom okrugu sa Moravskim koridorom.

IMG_20220322_021519.png
 
Narode, juče sam prošao od Varvarina do Čačka ali trasom južnog oboda Šumadije iliti severnom (levom) obalom Zapadne Morave. Bio sam u žurbi, ali sam na par mesta video da je deo od Pojata do Jasike gotvo pred asfaltiranjem i da ima intenzivnih radova. Kod sela Oplanići gradi se poprilično dobro ima dosta mašina. U tom delu sam pored puta video ogromnu količinu zemlje nasute po polju između seoskog puta i budućeg auto-puta. Kao da isušuju močvarno zemljište ili šta već, ali prizor je bio neverovatan. Probaću da vidim šta je dash kamera uhvatila pa da uploadujem ako ima šta zanimljivo.
 
Vezano sa ovim nastavkom od Kruševca, bio je skoro sastanak predsednika opštine Vrnjačka Banja sa Behtelom i on tu reče da je eksproprijacija za trasu tamo završena sem 700 pomoćnih parcela. Ne znam kako je između u opštini Trstenik, ali po ovome, trasiranje bi i vamo moglo da ide relativno brzo kao do sada.
 
Ima li tamo problema sa vlasnicima parcela i prostestima, kao što se dešava u Preljini?
 
da li je izvodljivo tim ljudima koji se bave poljoprivredom kupiti u blizini adekvatne parcele da ljudi mogu da nastave da se bave svojim poslom
uvijek okolo ima parcela koje bi ljudi rado prodali a drzava neka ih otkupi ovim ljudima koji ih rado obradjuju i zive od toga
i nek im daju neku odstetu za naneseni dusevni bol zbog gubitka tog zemljista
i ja mislim da bi se oni slozili s obzirom da mora graditi autoput
Naravno, uvek postoji ponudjena varijanta obestecenja vlasnika drugom parcelom.
Ali vise je problema tu. Treba naci slobodnu ili parcelu na prodaju. Ako je na prodaju, koliko taj vlasnik trazi. za nju? Dalje, ponude ti parcelu koja je 20km daleko, nije isti kvalitet zemljista, daleko od vodotokova, plavno, podmarno...
I najveci problem je taj sto parcela NEMA.
Kod nas je vecinsko povrtarski kraj. Ljudi se bave na svojim parcelama, a masa njih uzima i u najam, ako uopste neko i nudi.
Dakle, naci adekvatnu zamensku parcelu, posebno sad kada koridori ne uzimaju samo 80m za trasu, nego sve od trase do Z. Morave sa jedne, i preko 400m van autoputa sa druge strane, za pozajmista, je u domenu naucne fantastike. Krenulo je utrkivanje za svaku parcelu za koju se nacuje da je na prodaju.
Mi kao porodica nismo ugrozeni, brat i ja sa porodicama zivimo u Cacku, bavimo se svoji poslovima, od toga i zivimo, ali zemlja je neki dopunski dinar i ishrana zivotinjama koje matori gaje za sve nas i opet gledamo da kupimo nesto zemlje da nadomestimo oduzeto, ako nadjemo. Ni ne zanosimo se time da cemo naci i priblizno kvalitetnu zemlju.
A zamislite tek ljudi koji iskljucivo zive od toga.

Prema trzisnim cenama, hektar zemlje vredi okvirno 16000e. I tu nema nista sporno, kada dve stranke dobrovoljno pristaju na trgovinu.
Ali sta je sa ljudima koji od toga zive i koji ne zele da prodaju njivu, ni po kojoj ceni, a posebno ne trzisnoj.
Tu cifru ljudi lagano skinu na jednoj boljoj godini kupusa i ostaje im njiva dzabe (prosle godine se skidalo 20-25k eura sa hektara).
A ljudi se nisu drugacije profesionalno opredeljivali jer je povrtarstvo unosno i tu vide sebe. Pa su jos izgradili objekte za to, kupili skupu opremu i mehanizaciju...
I sad im drzava otme zemlju zbog koje su to sve radili i uvale ti u ruke trzisnu cenu i racunaju, sta hoces, toliko bi je i ti prodao.
Na stranu sto je realna trzisna cena, zbog traznje, 300-400e/aru.
I sto kazu, gde je uracunti gubitak u nekom narednom periodu, gde je egzistencija za kuce iz kojih niko nema drugi posao.

A na sve to je tek kriminal to sto uzimaju najlepsu zemlju, na kojoj se narod namenski nije nastanjivao, jer je greota tu preplodnu zemlju trositi na dvorista i kuce, vec je opredelio iskljucivo za atar. A malte ne citav atar odlazi, jer su oni pronasli sljunak, umesto brda da krcaju kao sto je to radjeno za sve ostale trase.

Da skratim, debelo se drzava ogresila o poljoprivrdenika. I kao individue i kao primarnog stuba drustva.

Izvinjavam se na opsirnom postu, zelim samo problematiku da priblizim ljudima koji misle, sta se bunis, turio si 15 soma u dzep,
 
То је у реду, али толико има необрађене обрадиве земље, да просто тржишно гледано, простора има за све. Чак и вредност обрадиве земље где је прошао аутопут расте.
 
Pa lepo je čovek objasnio. Možda ima zemlje ali pitanje je kakvog kvaliteta je ta zemlja i gde se nalazi. Šta ti vredi ako je ta zemlja predaleko od mesta gde živiš? Šta vredi nekome u Cacku sto ima jeftina zemlja u Kraljevu?
 
Човеку из Краљева вреди земља из Краљева, а земље има свуда. Празне земље... Игром случаја ми је посао да идем по Србији, свуда је исти проблем, земље колико хоћеш, људи који хоће да раде на пољу, нигде.
Та прича не пије једноставно не пије воду.

Размем ја да је неког појединца погодила траса, али за друштво и заједницу, добит је много већа, па чак и у пољопривредном смислу.

Здравље боже, следеће године ћемо се возити Моравским коридором, видећете колико земље се не обрађује. Мада већ сада можете видети на снимцима дроном.
 
Kolko je tu parcela za 110km autoputa trebalo oduzeti, nema šanse da u okolini nađu tolko zamenskih parcela otvorenih za prodaju. Sa druge strane, naselja duž doline Morave su pravljena do okolnih brda da bi ravnica oko rekao ostala za poljoprivredu, tako da su hteli uz brdo da grade bi moralo mnogo više domaćinstava i kuća da se ruši. A brdom nisu hteli jer im gradnja autoputa tamo preskupa
 
Naravno, uvek postoji ponudjena varijanta obestecenja vlasnika drugom parcelom.
Ali vise je problema tu. Treba naci slobodnu ili parcelu na prodaju. Ako je na prodaju, koliko taj vlasnik trazi. za nju? Dalje, ponude ti parcelu koja je 20km daleko, nije isti kvalitet zemljista, daleko od vodotokova, plavno, podmarno...
I najveci problem je taj sto parcela NEMA.
Kod nas je vecinsko povrtarski kraj. Ljudi se bave na svojim parcelama, a masa njih uzima i u najam, ako uopste neko i nudi.
Dakle, naci adekvatnu zamensku parcelu, posebno sad kada koridori ne uzimaju samo 80m za trasu, nego sve od trase do Z. Morave sa jedne, i preko 400m van autoputa sa druge strane, za pozajmista, je u domenu naucne fantastike. Krenulo je utrkivanje za svaku parcelu za koju se nacuje da je na prodaju.
Mi kao porodica nismo ugrozeni, brat i ja sa porodicama zivimo u Cacku, bavimo se svoji poslovima, od toga i zivimo, ali zemlja je neki dopunski dinar i ishrana zivotinjama koje matori gaje za sve nas i opet gledamo da kupimo nesto zemlje da nadomestimo oduzeto, ako nadjemo. Ni ne zanosimo se time da cemo naci i priblizno kvalitetnu zemlju.
A zamislite tek ljudi koji iskljucivo zive od toga.

Prema trzisnim cenama, hektar zemlje vredi okvirno 16000e. I tu nema nista sporno, kada dve stranke dobrovoljno pristaju na trgovinu.
Ali sta je sa ljudima koji od toga zive i koji ne zele da prodaju njivu, ni po kojoj ceni, a posebno ne trzisnoj.
Tu cifru ljudi lagano skinu na jednoj boljoj godini kupusa i ostaje im njiva dzabe (prosle godine se skidalo 20-25k eura sa hektara).
A ljudi se nisu drugacije profesionalno opredeljivali jer je povrtarstvo unosno i tu vide sebe. Pa su jos izgradili objekte za to, kupili skupu opremu i mehanizaciju...
I sad im drzava otme zemlju zbog koje su to sve radili i uvale ti u ruke trzisnu cenu i racunaju, sta hoces, toliko bi je i ti prodao.
Na stranu sto je realna trzisna cena, zbog traznje, 300-400e/aru.
I sto kazu, gde je uracunti gubitak u nekom narednom periodu, gde je egzistencija za kuce iz kojih niko nema drugi posao.

A na sve to je tek kriminal to sto uzimaju najlepsu zemlju, na kojoj se narod namenski nije nastanjivao, jer je greota tu preplodnu zemlju trositi na dvorista i kuce, vec je opredelio iskljucivo za atar. A malte ne citav atar odlazi, jer su oni pronasli sljunak, umesto brda da krcaju kao sto je to radjeno za sve ostale trase.

Da skratim, debelo se drzava ogresila o poljoprivrdenika. I kao individue i kao primarnog stuba drustva.

Izvinjavam se na opsirnom postu, zelim samo problematiku da priblizim ljudima koji misle, sta se bunis, turio si 15 soma u dzep,
Ne mogu da se ne otrgnem utisku da pitam, šta ste uradili povodom ovoga? U potpunosti te razumem, i imam praktično isto mišljenje o svemu ovome, da ne bude zabune. Da li ste se organizovali nekako da isterate svoje, ili ste bili u fazonu "ma to tako mora, ne možemo mi tu ništa". Od samosažaljenja nema ništa. Da sedite oko vatre i cokćete, al ništa ne uradite.

Napraviću paralelu sa situacijom oko rio tinta. Tamo isto nekom narodu neko nešto oduzima, tj. zemlju. Tamo isto neko ima krave, neko ima pčele, i slično. Ali oni nisu rekli "ne možemo mi protiv države", nego su odrali guzicu da stopiraju projekat. Dali svoje vreme, svoje pare, svoj obraz založili, i hoće da idu do kraja.

Politika funkcioniše po sistemu "ovo može da prođe", "ovo ne može da prođe". Da su političari na vlasti mislili samo da ćete im praviti problem, tražili bi rešenje gde bi bio zanemarljiv problem. Ti sad kažeš država je uzela zemlju. Nije, država je imaginarna stvar, usvojena nekim dogovorom, neko iz vlasti je rekao tuda će da ide. Da li je to vučić, da li toma mona, zorana, drobnjak, ko god, ali neko je presekao, nije zastava pustila himnu kojom se daje na znanje da će tuda put.

Da ste zvali đilasa, i da je u svim novinama koje nisu pod šapom vučića pisalo "ĐILAS NUDI REŠENJE SRPSKOM SELJAKU KOJEM OTIMAJU DEDOVINU", dobili biste tri puta bolje uslove, više para, i slično. Ne zato što je đilas mesija, nego zato što vlast ne bi dozvolila da se okruni jedan posto njihovih glasača. Ako je cena za to, da se šest meseci kasnije napravi neki put, ili da se da još desetinu miliona državnih para, bole ih uši, nije im problem.

Sećam se situacije kada je đilas išao da obiđe ove što su štrajkovali zbog švajcaraca, nije prošlo 24 sata vučić je izašao sa rešenjem koje su prihvatili štrajkači. Do tad ih nije pogledao mesecima. Uplašio se problema, tj. u ovom slučaju krunjenja glasača.
 
ja mogu zakljucitida je tom dijelu srbije autoput nepotreban jer urusava poljoprivrednicima zivotnu egzistenciju
mozda je trebalo napraviti neku anketu ili referendum
pa recimo ponuditi i drugim okruzima srbije autoput i ako bi recimo negdje bila izrazena potreba za autoputem onda ga tu i praviti
e sad i ako bi recimo autoput ruma sabac bio potreban vecini stanovnistva trebalo bi ga raditi
a ne da se to ne napravi zato sto manji broj ljudi to ne zeli
ne mozes ti svima ugoditi uvijek ima ljudi koji razmisljaju drugacije
da skratim
ako dvije trecine stanovnistva recimo zeli jedno ne mozete dozvoliti da mali broj drugih ima pravo da odlucuje i pravi nerede zbog toga sto je vecina zeljela drugacije
zemlja se mora razvijati ako to vecina zeli
licno po meni mislim da i ako sutra bude trebalo da se uzme moja nekretnina
ja cu samo imati zelju da sto bolje iskoristim situaciju i uzmem sto vise a to znaci i vise od realne cijene i sa tom satisfakcijom cu ja dalje lako realizovati svoje potrebe
 
Vrh