Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Када држава уради комасацију тих патрљака од парцела или их све додели "транспарентно" једном лицу, одједном постају далеко исплативији...
 
Prvo je odabrana ta istočna varijanta, ali su nedavno promenili jer je skuplja varijanta zbog tunela preko Kotlenika.
 
Na istočnoj strani oko Kruševca, gradilište prolazi preko tri magistralna cevovoda.
- vodovod za Ćićevac, majstori našli tokom aprila
- vodovod za prekomoravska sela grada Kruševca, majstori našli danas
- gasovod za Kruševac, još traže
:bash: :lool:

Legenda kaže da postoji nešto što se zove Katastar vodova
:kafa:
 
Posebno ažuran u selima gde su ljudi samodoprinosima gradili infrastrukturu a prolazak kroz nečiji posed umesto ulicom znacajno snizi krajnju cenu...E sad došli naslednici ,preprodali imanja pa skoro naleteh na primer gde je čovek iskopao septičku jamu i naišao na pocinkovanu vodovodnu cev za jedan zaseok.Epilog nastavio kopanje,pazio da ne ošteti cev,završio jamu i koristi je a cev prolazi kroz nju i dalje.Telekom ima silne probleme da nekome popravi telefon ako bandere idu preko poseda i tako idu dani...Odoh u off.

Nego ozbiljno pitanje za ljude iz Kš.Naime gledam raspored ovih petlji ,zar to nije malo preblizu da ove dve petlje budu tu,posebno ova bliža ,tj prva,a van grada posle KŠ je Drenova čini mi se?
cb1a59e8ff6db4a04e03af1bb4a1e475.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879059#p879059:2gp5ycv5 je napisao(la):
StaraMo » Čet Sep 09, 2021 10:38 pm[/url]":2gp5ycv5]
Nego ozbiljno pitanje za ljude iz Kš.Naime gledam raspored ovih petlji ,zar to nije malo preblizu da ove dve petlje budu tu,posebno ova bliža ,tj prva,a van grada posle KŠ je Drenova čini mi se?

Krenuvši od Pojata prva petlja je "Kruševac istok", sledeća je "Kruševac zapad", nakon toga autoput prelazi Zapadnu Moravu i sledeća petlja je "Velika Drenova".
Da, petlje jesu blizu, ali na žalost pošto se Kruševcu ukida severna obilaznica, obilaznica postaje jedna traka autoputa, obe petlje su potrebne. Petlja Kruševac Istok povezuje autoput sa istočnom obilaznicom koja dalje ide ka Kosovu i Metohiji, Kopaoniku, Blacu, Brusu, Kuršumljiji... , a i omogućuje pristup industrijskoj zoni u kojoj se nalaze Henkel, Cooper Tires, Trayal, Kovid bolnica...
Petlja "Kruševac zapad" je veza grada sa autoputem kao i sa drugom velikom industrijskom zonom gde se nalazi nekadašnji 14. Oktobar, FAM, Kruševacput, Carinarnica...
U principu, Kruševcu je potrebna i petlja "Koševi" koja bi spojila treću manju industrijsku zonu sa autoputem i na koju bi se slio saobraćaj ka Aleksandrovcu, Brusu... Jer bez nje sav taj saobraćaj, kao i teretni saobraćaj od industrijske zone "Koševi" će morati da prolazi skoro kroz sami centar grada i gradskim ulicama koje već sada imaju ozbiljnih problema sa gustinom saobraćaja.

Kruševac će puno dobiti izgradnjom ovog autoputa, ali će ukidanjem severne obilaznice mnogo izgubiti na lokalnom nivou. Jer do sada, bar koliko ja znam, nijednom gradu nisu oduzeli obilaznicu ili deo puta za potrebe autoputa. Naprotiv, mnogi gradovi su prilikom izgradnje autoputa dobili dodatne puteve i obilaznice koje su poboljšale lokalnu putnu infrastrukturu.
 
Možda je glupo pitanje ali, da li je moguće da saobraćaj izmedju dve petlje u krusevcu bude besplatan, i time se nadomesti nestanak obilaznice? Ne mora da se otvara i zatvara sistem zbog toga, već samo da se naplatne kartice isprogramiraju na taj način.
 
Hvala na iscrpnim dogovorima,@fjerinic da moguće je u principu uz neka pravila ali je to stvar dogovora lokalne samouprave i dobre volje JPPS
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879100#p879100:1w0bv1dc je napisao(la):
fjerinic » Pet Sep 10, 2021 4:33 am[/url]":1w0bv1dc]Možda je glupo pitanje ali, da li je moguće da saobraćaj izmedju dve petlje u krusevcu bude besplatan, i time se nadomesti nestanak obilaznice? Ne mora da se otvara i zatvara sistem zbog toga, već samo da se naplatne kartice isprogramiraju na taj način.

Koliko se sećam tako su rešili u Nišu, prolazak između gradskih petlji je besplatan za građane Niša. Mada, postavljanje naplatnih rampi u Nišu nije preusmerilo određeni lokalni saobraćaj kroz sam grad jer su petlje tu već odavno postojale i postavljene su na pravom mestu. Ali u KŠ-u to ne bi rešilo problem jer su petlje u centralnom delu i veoma blizu jedna drugoj, a i nije problem u putarini. Najbolje bi bilo rešenje kao npr. što su uradili u Novom Sadu, Pirotu, Leskovcu, Aleksincu... gde lokalne puteve i obilaznice nisu dirali i gde je ostala ili je izgrađena nova međusobna veza lokalnih puteva sa petljama. Ili npr. rešenje kako će biti u Kraljevu, jedna petlja u sredini za grad (Kamidžora), a po jedna petlja sa jedne (Adrani) i sa druge strane grada (Vrba). Da su ostavili obilaznicu, dovoljna bi bila i jedna petlja, a dve bi bile odlične.

Po nekom projektu planiranja je izgradnja magistrale koji bi prolazila pored budućeg autoputa kao što sada prolazi severna obilaznica, tj. bila bi zamena za istu, ali to verovatno nećemo nikada da dočekamo, jer se i istočna obilaznica gradi već više od 20 godina i do sada je izgrađen samo jedan mali deo u dužini od nekih 2km. Eventualno će uskoro izgraditi još jedan deo istočne obilaznice u dužini od nekoliko kilometara koji će se spojiti sa petljom Kruševac istok, mada i tu je došlo do nekih problema na relaciji grad-država-izvođač radova i sve je očiglednije da ta petlja neće biti puštena u rad kada se bude puštala deonica Pojate-Kruševac. A i kada petlja Kruševac istok bude bila puštena ona će prikupiti skoro sav saobraćaj sa autoputa ka jugu i sprovešće ga kroz gradske ulice. Putnički saobraćaj nije problem, ali su problem teški kamioni koji veoma brzo unište te gradske ulice.

Izvinite ako sam malo preterao sa pisanjem, verujem da sam mnoge od vas samo zbunio svojim objašnjenjem.
 
Biče i petlja Ćićevac.

Da se ja pitam, autoput sa naplatom bi bio do pred KŠ, i sa druge strane do petlje Kraljevo.
Između bi povezao motoputem sa češćim petljama, kao Batočina-KG. Nema tu saobraćaja za autoput. Pojate-KŠ ima, a Preljina-Kraljevo još duplo.

Samo da naplatne rampe ne budu kao Pojate i Preljina sada. Dve najgore u Srbiji.
 
Dobar deo saobraćaja će ostati na starom putu.

Ja uvek kad prođem Mrčajevce ka Čačku je gužva
 
Sigurno će ostati, ali i bez toga ovaj autoput ce imati više saobraćaja nego što sad ima npr BG-ZR, sa sve lokalnim saobraćajem. A najveća dobit je bezbednost, pošto mi se čini da je Pojate-Preljina svojevrsna crna tačka.
 
Оба аутопута која помињеш су јако добра. Овај за Зрењанин ја третирам као други аутопут Београд - Нови Сад, јер ће се из Борче, а поготову из Овче, за НС возити туда (по изградњи Фрушкогорског коридора, добићемо и трећу експресну везу Београд - НС). А богме из из Панчева за НС. Велики је ту развојни потенцијал. Исто важи и за Моравски, с тим што се ипак заборавља да он отвара и не тако безначајну везу Турске са Босном и Сарајевом, која ће се итекако користити. Ипак аутопут ствара нови саобраћај, не може овај уопште да шкоди.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879129#p879129:h3wntw6e je napisao(la):
Pendolino » Pet Sep 10, 2021 9:50 am[/url]":h3wntw6e]
Da se ja pitam, autoput sa naplatom bi bio do pred KŠ, i sa druge strane do petlje Kraljevo.
Između bi povezao motoputem sa češćim petljama, kao Batočina-KG. Nema tu saobraćaja za autoput. Pojate-KŠ ima, a Preljina-Kraljevo još duplo.
Nije loša ideja za motoput, ali ne treba zaboraviti da se autoputevi ne prave samo na osnovu trenutnog saobraćaja. Moravski koridor će biti međunarodni put koji će spajati BiH, a jednim delom i Hrvatsku sa Severnom Makedonijom, Bugarskom i dalje ka Turskoj i Grčkoj. U nekoj budućnosti će to biti i veza ka Rumuniji kada se napravi autoput od koridora 10 (kod Paraćina) ka Zaječaru i Negotinu. Tako da će broj vozila sigurno da se poveća nakon njegove izgradnje. Takođe, broj vozila ne treba da čini jedino merilo za izgradnju autoputa. Povećanje bezbednosti, povećanje uslova za investicije i regionalni razvoj i sl. su takođe veoma bitni faktori.

Sa druge strane, deonica Kruševac-Pojate generiše mnogo saobraćaja iz pravca Kosova i Metohije, ali izgradnjom autoputa ili brze saobraćajnice Niš-Merdare, mnogi će, umesto bližeg puta preko Kruševca, koristiti budući autoput i ići će preko Niša.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879129#p879129:h3wntw6e je napisao(la):
Pendolino » Pet Sep 10, 2021 9:50 am[/url]":h3wntw6e]
Samo da naplatne rampe ne budu kao Pojate i Preljina sada. Dve najgore u Srbiji.

Preljina je privremeno rešenje, nadam se da će to rešiti na pravi način kada se završi Moravski koridor, npr. kao što je urađeno kod Niša. Za Pojate nigde nisam uspeo da nađem neki projekat kako je planirano da se reši spajanje dva autoputa.
 
Samo Pojate petlja sa proširenjem podvožnjaka i onog lokalnog uz veći luk ka Bgd bi mogi imati po dve trake u svakom od krakova.Pravac iz Bgd bi bukvalno mogao da bude 80km/h,pravac Kš-Bg i Kš-Ni 60km/h jedino možda pravac Ni-Kš da ostane 40km/h...E sad projektanti verovatno imaju neko rešenje za ovu traku Ni-Kš ali bi verovatno morala veća petlja.
cc81f37cf57c4b9854829c09380a2bd8.jpg
 
Reče neko na forumu da na one pozive na javne uvide projekata ide jedna skupina ljudi i posle odjednom na trasi nikne divlje naselje.Možda bi javni servis RTS mogao da odvoji pola sata nedeljno u formi emisije Koridori i predstavi projekte na javnom uvidu i na internet prezentaciji napravi bazu projekata recimo vrednijih od xxx eura.Drugi logičan put bi bio da pre potpisivanja ugovora o izgradnji bilo kog novog puta na sajtu GeoSrbije makar preliminarno bude osenčena trasa i parcele obuhvaćene projektom sa eventualnim proširenjem,makar i kao dodatni sloj na postojeće stanje katastra..Ovako se samo ljudi konfrontiraju i svadjaju...Znam ovo je utopija ali,pobogu 2021 godina je...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879251#p879251:1hy87qxz je napisao(la):
StaraMo » Fri Sep 10, 2021 4:19 pm[/url]":1hy87qxz]Samo Pojate petlja sa proširenjem podvožnjaka i onog lokalnog uz veći luk ka Bgd bi mogi imati po dve trake u svakom od krakova.Pravac iz Bgd bi bukvalno mogao da bude 80km/h,pravac Kš-Bg i Kš-Ni 60km/h jedino možda pravac Ni-Kš da ostane 40km/h...E sad projektanti verovatno imaju neko rešenje za ovu traku Ni-Kš ali bi verovatno morala veća petlja.
cc81f37cf57c4b9854829c09380a2bd8.jpg
Generalno i sadašnja petlja može da ostane u svim pravcima osim KŠ-Niš. Apsolutno nema potrebe da se rade po dve trake za uključenje na X, ali ima potrebe da se produži zona sa tri trake. Ovih 100m sada su smešni.
Isključenje BG-KŠ nikako nije za 80km/h, pogotovo zimi, a zna da prevari jer je isključenje skoro u pravcu, dok X zapravo skreće ka Ražnju.
Inače, petlja je složenija, treba reši sledeće puteve:

-A1 (X) - dva pravca
-lokalni put paralelan A1, koji mu je alternativa u slučaju težih nezgoda - dva pravca
-Moravski koridor autoput - jedan pravac
-stari put Pojate-Kruševac - jedan pravac
+ podvožnjak ispod a1 do motela

Problem je obezbediti zatvoren prolaz sa X ka KŠ plus mogućnost ulaska/izlaska na lokalne pravce uz plaćanje putarine.

evo jednog mog starog posta:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773665#p773665:1hy87qxz je napisao(la):
Pendolino » Thu Sep 10, 2020 8:44 pm[/url]":1hy87qxz]Par slika uključenja iz pravca Kruševca ka Nišu. Slikao putnik iza mene.

Pogledajte prilog 2kolona na naplatnoj rampi. leva traka u pravcu kretanja je ENP

Pogledajte prilog 1nadvožnjak starog ("Carigradskog") puta. Tu počinje "Moravski koridor"

kriminalno uključenje na E75, kroz parking.
Kao što vidite, ima trenutaka kada na E75 nema ni jednog vozila u kadru.
file.php

file.php

file.php
 
Naravno da ne mora dve trake,spoj BG obilaznice i Miloša je ostao na jednoj ali bi bilo lepo jer ima solidnog prostora ka severu i od,plus malo je glupo da najavljeni najširi koridor bude degradiran uskom i sporom petljom.Koliko ja čujem ovaj lokalni od sada ima vezu sa koridorim preko Ćićevca i to im je to a petlja će pretrpeti blage izmene kao i na projektu.

https://dodaj.rs/image/LM3Dj2
c8baf2f6d0e2af990af9ea0d2a8e4477.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879355#p879355:1lszdfr4 je napisao(la):
StaraMo » Sat Sep 11, 2021 4:55 am[/url]":1lszdfr4]Naravno da ne mora dve trake,spoj BG obilaznice i Miloša je ostao na jednoj ali bi bilo lepo jer ima solidnog prostora ka severu i od,plus malo je glupo da najavljeni najširi koridor bude degradiran uskom i sporom petljom.
c8baf2f6d0e2af990af9ea0d2a8e4477.jpg
Prema ovome petlja ostaje gotovo ista, što meni ne smeta. Možda sam dosadan, ali način na koji naši projektuju ulivanje jednog autoputa u drugi je smešan i užasno nebezbedan, što se najbolje vidi na petlji Trupale. Ovde u Pojatu, u pravcu ka BG, je sasvim dovoljno da se posle uključenja na A1 pusti jedan kilometar 3+1 ili 3+0 da bi ljudi mogli bezbedno da se uključe. U pravcu ka Nišu nisam pametan kako će rešiti prolazak kroz parking?!

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879355#p879355:1lszdfr4 je napisao(la):
StaraMo » Sat Sep 11, 2021 4:55 am[/url]":1lszdfr4]Koliko ja čujem ovaj lokalni od sada ima vezu sa koridorim preko Ćićevca i to im je to a petlja će pretrpeti blage izmene kao i na projektu.
Ima, ali ne zaboravi da je stari "carigradski" drum koji je paralelan A1 ujedno i njegova rezerva, na koji se usmerava saobraćaj u slučaju teških saobraćajnih nezgoda, tako da tu mora da postoji petlja ka A1, a ima i dosta ljudi koji iz okolnih sela tu idu ka Kruševcu. Naravno taj stari put mora da ima vezu i sa sadašnjim putem za KŠ, kao i sa podvožnjakom ispod A1 koji vodi do motela. Ćićevac je nekih 5km dalje, tako da je kruženje 10km, što je bezveze, a Ćićevac ionako ima samo jednu normalnu ulicu koja je sada magistrala. (i u kojoj policija skuplja harač)

На првој деоници Моравског коридора ради се у три смене, завршетак у наредних седам месеци
На десној обали Западне Мораве, код Макрешана, гради се један од мостова будућег ауто-пута, а радови на првој деоници Моравског коридора изводе се у три смене. Директор "Коридора Србије" Александар Антић каже за РТС да је планирано да у наредних шест до седам месеци буде завршена деоница од петље Појате до почетка обилазнице око Крушевца.
https://www.rts.rs/page/stories/ci/...a-deonica-intenzivni-radovi-sedam-meseci.html

Da se ozbiljno radi posredno dokazuje i tempo izvlačenja kamena, pa su ljudi iz okolnih sela besni.
Blokada kamenoloma, zaustavljen prevoz krečnjaka
Kako navodi RTS, udruženje i meštani okolnih sela tvrde da kamenolom radi bez dozvole, da im od stalnih miniranja pucaju kuće i presušuju izvorišta, a da 60 do 70 teških kamiona u toku jednog dana nepovratno uništava puteve koje su sami gradili.
http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=682141
 
Novi snimak sa kanala Fran Fly

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qdCklcpA3qI[/youtube]
 
Vrh