Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Одустајање од набавке у овој фази, најчешће значи да се десило нешто непредвиђено, односно да је неко од понуђача покварио нечије договоре, или талове. У том случају, један од начина да се извади ствар, је овакво поништавање. Пуј пике не важи.
 
DUGOROČNO NOVA DENIVELACIONA RASKRSNICA NEOPHODNA ?

Imajući u vidu lokacijsko manevarska ograničenja, posledično i saobraćajno bezbedonosne slabosti postojeće denivelacione petlje 'Pojate', i projekte, sada već u fazi realizacije, da se ista ukine i prenameni u denivelacionu raskrsnicu dva autoputa, ostaje dilema da li je to DUGOROČNO dobro rešenje, posebno kada se intenzivira saobraćaj na Moravskom koridoru.

Mnogi argumenti pratilaca, na ovoj stranici komentarisani, kažu da nije.


Da li bi mnogo bolje dugoročno rešenje bilo, da je primerena denivelaciona raskrsnica, na nekom drugom mestu, više ka severu, potpuno nova SADA napravljena, tamo gde je konfiguracija povoljnija i širi prostor za veći saobraćano bezbedonosti manevar, pa tako projektovan i završetak/početak moravskog koridora, koji bi onda imao prvu izlazno ulaznu petlju u Ćičevcu, a da se postojeća petlja 'Pojate' i cela infrastruktura zadržala kakva jeste i opsluživala i razvijala neposredno uslužno-proizvodno i rezidencijalno okruženje, kojoj postojeća uska grla ne bi smetala, što sada neće biti moguće.


 
ja mislim da oni raspolazu podacima kojliko sopbracaja prolazi tom treasom i na osnovu toga sigurno su zakljucili da je dovoljno pomjeriti naplatnu a sa njom i petlju malo nize
a primarni pravac i nece imati neko drasticno smanjenje brzine
benefit je da ce s sacuvati 10tak miliona eura koliko bi kostala nova petlja
 
Већи проблем по мени је што Крушевац остаје без северне обилазнице, него укидање искључења у Појатама
 
 
Nekako imam utisak da su ovaj autoput projektovali ljudi koji nemaju blage veze sa potrebama i sa funkcionisanjem saobraćaja u ovom delu Srbije. Ne uzimajuću u obzir po meni druge greške u projektovanju, dovoljo je napomenuti da će petlja Ćićevac biti prednost samo za građane Varvarina i da se zbog nje gasi petla Pojate. Ne mogu da verujem da niko od projektanata nije uzeo u obzir važnost Stalaća kao glavnog železničkog čvora za ovaj region i da je bolja varijanta da je ostavljena petlja Pojate, a da se umesto petlje Ćićevac napravila petlja Stalać. Na ovaj način kako će sada biti, sav teretni saobraćaj iz pravca Kruševca ka železničkoj stanici Stalać će prolaziti kroz jedan deo Ćićevca, dok će teretni saobraćaj iz industrijske zone Pojate prolaziti kroz drugi deo Ćićevca. Ćićevcu će izgradnjom autoputa biti oduzet putnički saobraćaj od koga dobar deo mesta živi, a povećaće mu se teretni saobraćaj koji će praviti gužve i uništavati lokalne ulice.
Ovaj autoput će doneti mnoge benefite u delovima gde se ne menja i ne oduzima funkcionalnost trenutne infrastrukture. U delovima gde to nije slučaj (Pojate, Ćićevac, Kruševac) samo će napraviti veće probleme i umanjiti značaj samog autoputa.

ja mislim da oni raspolazu podacima kojliko sopbracaja prolazi tom treasom i na osnovu toga sigurno su zakljucili da je dovoljno pomjeriti naplatnu a sa njom i petlju malo nize
a primarni pravac i nece imati neko drasticno smanjenje brzine

Pretpostavljam da su upravo zbog tih podataka odlučili da Moravski koridor bude autoput, a ne brza saobraćajnica. Takođe, ta petlja bi trebala da se uradi ne samo zbog broja vozila, već i zbog mnogih drugih aspekata. Npr. zbog sigurnosti, zbog funkcionalnosti, zbog lokalnog stanovništva i privredu i sl.
Nisam baš razumeo šta znači primarni pravac jer nikako ne mogu da shvatim šta je primarni pravac na jednom autoputu. Inače, smanjenje brzine će biti bar 50%, ako ne i više, sem možda iz pravca Beograda ka Kruševcu, tako da ne mogu da se složim sa tobom da to nije nešto drastično.

benefit je da ce s sacuvati 10tak miliona eura koliko bi kostala nova petlja

10-tak miliona eura u odnosu na 900 i više miliona eura ne znači ništa. Ako bi se rukovodili tom logikom onda bi mogli da izbace iz plana još neku petlju i da se uštedi još više.
Autoputevi se grade za dugi period korišćenja, koristiće ga i mnoge generacije posle nas i kao takav nije nešto na šta treba da se uštedi 0.1%, a da ta ušteda ima više štete nego koristi.
 
sve to sto ti pricas stoji
ali sada se moze koristiti stara petlja a ako se zakljuci da treba praviti novu opet izdvojis 10tak miliona i napravis
isto kao i sto je krak sa obilaznice prema bg upitan kako ce ga rijesiti
pa opet se moze kasnije dopuniti novim rjesenjem
uvijek je bilo dopuna kao i dorada ako i potpuno novih radova na vec postojecim saobracajnicama gdje se stvorila potreba za rekonstrukciju
 
ali sada se moze koristiti stara petlja a ako se zakljuci da treba praviti novu opet izdvojis 10tak miliona i napravis

Da, to si u pravu sve se može naknadno napraviti, ne računajući da se mnogo toga u našoj državi ostavilo za kasnije, a to kasnije nikada nije došlo. Npr. kada se zbog ukidanja petlje Pojate uništi industrijska zona Pojate ili kada se uništi industrijska zona Koševi u Kruševcu zbog nemogućnosti izlaska na autoput, to se ne može naknadno ispraviti. Kao što sam već negde naveo, mnogi su plaćali basnoslovne cene zemljišta da bi svoje firme izgradili u blizini petlje Pojate. Šteta koja se nanese tim firmama neće ispraviti ni da se nekada na tom mestu naprave i dve petlje.

Osnovno pravilo za projektovanje autoputeva je da novi autoput poboljša saobraćajnu infrastrukturu, a ne da donese nove probleme. Naravno, to se ne odnosi na pojedince jer se ne može ispoštovati želja da se npr. napravi nadvožnjak za dvojicu komšija kojima je autoput prošao između njihovih kuća ili napraviti petlju na mestu gde su pecaroši prolazili da bi išli na pecanje, ali ovde se radi o jednom gradu kao što je Kruševac i o više naseljenih mesta kao što su Pojate, Ćićevac, Stalać...
 
Pojate mogu da imaju izlaz za pravce
iz KŠ, ka BG i ka Nišu za smešne pare, samo treba preseliti kućicu (rampe i ostalo) na izlazak lolalnog puta, pre pumpe.
Za suprotne pravce treba uraditi isto to plus prilazni put sa suprotne strane.

Ovo o čemu pričam je druga stvar u odnosu na vezu dva autoputa.
Pričamo o starom putu koji prelazi preko autoputa za KŠ nadvožnjakom, već 30 godina.
 
Pa zato se orgaizuju javni uvidi. No ovde je problematika što niko neće na početku da se "cima", a onda smo svi pametni na kraju.
Viđao sam ovo već na nekoliko projekata i uvek je ista matrica.
 
Pa zato se orgaizuju javni uvidi. No ovde je problematika što niko neće na početku da se "cima", a onda smo svi pametni na kraju.

Pre više godina sam učestvovao na jednoj javnoj raspravi o izgradnji istočne obilaznice u Kruševcu i u principu sve je proteklo samo na lepim obećanjima, jer sve što se tu dogovorilo, obećalo i sl. to je do sada promenjeno nekoliko puta. Čak su i neki objekti izgrađeni na istočnoj obilaznici od strane grada, a da u generalnom urbanističkom planu i projektima stoji sasvim drugačije. Npr. napravljen je fudbalski teren ili stadion, šta li je već, koji je praktični spojen sa trotoarom na obilaznici. Na tom mestu je po generalnom urbanističkom projektu i po planovima trebalo da prođe gradska saobraćajnica. Meni te javne rasprave i realizacija planiranog zvuči kao npr "Evo pravimo zgradu sa ulazom", a kada se vi složite da kupite stan u toj zgradi, onda vam nakon završetka daju stan, a izgradnju ulaza u stan ne realizuju ili odlože za neko drugo vreme.
Nekako se uvek setim kada se gradilo naselje Stepa Stepanović u Beogradu pre više od 10 godina i javnih uvida iz tog perioda. U planu je bilo da se u tom naselju izgradi nekoliko škola i vrtića, tržni centar, dom zdravlja, pijaca i ostali sadržaj zbog koga su se mnogi odlučili da kupe stan baš na tom mestu. Stanovi su izgrađeni, za škole i vrtiće i dalje stanari protestvuju, a na mestu tržnog centra se gradi crkva... Mnogo toga nije realizovano više od jedne decenije.

Slično je i sa autoputem koji prolazi kraj Kruševca. Da su realizovani planovi i da su izgrađene saobraćajnice u tom delu kao što je planirano ili da je ostala severna obilaznica, Kruševcu bi i jedna naplatna rampa bila dovoljna. Kada se pogledaju urbanistički planovi, lokalne saobraćajnice koje su planirane će ispraviti određene probleme nastale gašenjem severne obilaznice ali prvo je trebalo izgraditi te lokalne saobraćajnice ili da se bar grade paralelno sa autoputem, a ne da one ostanu u planu za neka bolja vremena koja verovatno mnogi od nas neće ni dočekati.
 
Vrh