Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

DENIVELACIONA RASKRSNICA/PETLJA - 4 OPCIJE

1. Prva i definitivna opcija je ova koja se po projektu radi, Pojate - bez petlje, samo modifikovana denivelaciona raskrsnica na postojećoj, upitnoj lokaciji.
Sve mane ove opcije su već navedene, a one su takvog karaktera, da su najmanje trebalo da budu predmet opšte javne rasprave, već deo inicijalnog projektnog zadatka, apriori implementiranog od strane onih kojima je to u opisu posla, tj. nadležnostih javnih službe i resornog ministartsva, koje je, uostalom i nosilac projekta, koji se, između ostalog, i zbog rešenja ovakvih situacija radi.

2. Druga, ublažavajuća opcija je da se, sledeći aktuelni projekt, aneksom uradi bar ulazna rampa 'Pojate' na autoput, koristeći postojeći pristupni put, ulicu Cara Lazara, što bi zahtevalo minimalne intervencije i mali finansijski izdatak, i moglo bi odmah da se uradi, a bar bi delom ublažilo handikep koji može da se desi proizvodno-uslužnoj i okolnoj rezidencijalnoj zoni, o čemu je već bilo reči.

3. Treća, relativno prihvatljiva opcija bi bila da se, u sledećem koraku, uradi i izlazna rampa 'Pojate' i ista, odlaznim putem, poveže na postojeći carigradski drum (grafika u prilogu). Ova opcija je, takođe lako izvodljiva i ne traži veća ulaganja, ali ne neophodna naplatna stanica.

4. Četvrta, ali intenziviranjem saobraćaja i pojačanim bezbedonosnim izazovima, izvesno dugoročna opcija je da se, nešto severnije na otvorenijem terenu, gradi nova, primerena, denivelaciona raskrsnica (pogledajte kako se Bg-Bubanj Potok izdašno gradi), a postojeća kompletno ustupi zoni Pojate, o čemu je takođe bilo reči.

primer alter izlaza - Pojate.jpg


/ izvor Šumadijapolis - www.facebook.com/photo?fbid=217621367266448&set=a.210567034638548 /
 
MORAVSKI KORIDOR U FUNKCIJI I GRADSKE OBILAZNICE

Moravski koridor bi, sve dok to ne ugrožava njegovu funkcionalnost, trebalo da preuzme ulogu i gradske saobraćajnice, odnosno severne gradske obilaznice, na potezu Koševi-Kruševac istok, eventualno Makrešane.

Naime, pošto je postojeća magistrala na potezu Koševi-Makrešane prekinuta preuzimanjem trase od strane koridora, to ponovno uspostavljanje funkcionalnosti iste, ali i njene veze sa gradom, može da bude ako se putem istog uspostavi spona.

A ta spona su upravo denivelacione petlje koje se grade, Kruševac zapad i Kruševac istok (ako se poveže sa istočnom gradskom obilaznicom) i naknadno planirana, ali ovde važna, Koševi. Tako bi se povezao zapadni deo magistrale.

Pošto još ostaje spona i sa istočnim delom magistrale, to postoje dve opcije - ili preferirajuća petlja Makrešane (podvožnjakom ispod mosta koridora), ili paralelni put sa koridorom, od petlje Kruševac istok do savske ulice ili kružnog toka Makrešane.

Na taj način bi se saobraćajna funkcionalnost dve prekinute tačke magistrale, na potezu tzv severne gradske obilaznice , preko koridora, ponovo uspostavila, ali i njena veza, u više tačaka, sa gradom.

Takođe, svi oni koji bi taj potez koridora lokalno koristili, i obavezno imali na njemu i izlaz i ulaz, ne bi plaćali putarinu.

izvor: Šumadijapolis www.facebook.com/photo?fbid=221402220221696&set=a.210567034638548
 
Pojate mogu da imaju izlaz za pravce
iz KŠ, ka BG i ka Nišu za smešne pare, samo treba preseliti kućicu (rampe i ostalo) na izlazak lolalnog puta, pre pumpe.
Za suprotne pravce treba uraditi isto to plus prilazni put sa suprotne strane.

Ovo o čemu pričam je druga stvar u odnosu na vezu dva autoputa.
Pričamo o starom putu koji prelazi preko autoputa za KŠ nadvožnjakom, već 30 godina.
evo, na slici iz jednog od mojih postova, sam docrtao i moguće rešenje za Pojate
pojate3.png


zanemarite strelice,
Broj 1 je naplatna rampa za pravce
-iz BG
-iz Niša
- ka Kruševcu


Broj 2 je
-za BG
-za Niš
-iz Kruševca
 

Svaka čast na snimcima Rade !
Tehnički i estetski odlično odrađeni. Sve je baš kako treba.
I visina drona i nagib kamere daju idealan pregled.
Daješ savršen primer svima kojima požele da se bave ovakvim snimanjem kako treba da izgleda konačan rezultat !
Samo nastavi tako !
Hvala.

:sesir:
 
Јел оно најавише отварање до Макрешана у марту?

Sve najave do sada za poddeonicu do Makrešana:

1. Do kraja 2021. godine
2. Do kraja aprila, 2022. godine (pred izbore)
3. Do 14. oktobra, 2022. godine (dan oslobođenja Kruševca)
4. Do 19. decembra, 2022. godine (Sv. Nikola)
5. Do 31. marta, 2023. godine (tek onako neki datum)

Voleo bih da za svaku izjavu Momirovića, Antića, Vučića i Vesića imam link ka YouTube snimku da stavim pored obećanog roka za izgradnju.

Šta mislite, šta će biti novi rok? Ili završavaju "u roku"? 😂
 
Pa ne rade put političari, nego firma. 😂
Zašto oni ne daju neki rok? Mislim na Behtel-Enku
 
Sve najave do sada za poddeonicu do Makrešana:

Za Makrešane su takoreći od skoro počeli da pričaju i da daju rokove kada su shvatili da kompletna deonica do Koševa neće brzo da se završi. Večina tih rokova koje si naveo se odnosila na završetak deonice Pojate - Koševi. Čak i vešto manipulišu jer tu skraćenu deonicu do Makrešana predstavljaju kao da je do Kruševca.
Ne bi me iznenadilo kada bi i to smanjili, pa da se pompezno proslavi završetak deonice od Pojata do Ćićevca.

Takođe, meni su zanimljive, da ne kažem neku grublju reč, te izjave političara u kojima će uvek da kažu kako se sve odvija planiranom dinamikom, pa makar se kasnilo i 2 i više godine.
Uvek se sve odvija planiranom dinamikom, uvek je prisutan veliki broj radnika i sl. a u stvarnosti radnike na autoputu možeš na prste da prebrojiš, rokovi su pomerani najmanje 5 puta...
Ista je priča za moravski koridor, isto je i za ostale autoputeve i brze saobraćajnice koje se prave.
 
Eh, biću već samom sebi dosadni papagaj, no, dok laž izrečena u javnom prostoru ne počne da ima ozbiljnu političku cenu za lažova, biće ovako kako jeste. A to zavisi samo od nas i ni od koga drugog!

Prema tome, dabome. Počnimo svako od sebe. :)
 
Ameri ovde kasne više od godinu. Nisu ništa bolji od Kineza i njihovih projekata i rokova u Srb, dve svetske sile su se izjednačile, Kinezi su ih stigli, loše po američki imidž u svetu.
 
Баш ме интересује како ће да прошире петљу и како ће то све да ураде под саобраћајем све са наплатном рампом.
 
Vrh