DENIVELACIONA RASKRSNICA/PETLJA - 4 OPCIJE
1. Prva i definitivna opcija je ova koja se po projektu radi, Pojate - bez petlje, samo modifikovana denivelaciona raskrsnica na postojećoj, upitnoj lokaciji.
Sve mane ove opcije su već navedene, a one su takvog karaktera, da su najmanje trebalo da budu predmet opšte javne rasprave, već deo inicijalnog projektnog zadatka, apriori implementiranog od strane onih kojima je to u opisu posla, tj. nadležnostih javnih službe i resornog ministartsva, koje je, uostalom i nosilac projekta, koji se, između ostalog, i zbog rešenja ovakvih situacija radi.
2. Druga, ublažavajuća opcija je da se, sledeći aktuelni projekt, aneksom uradi bar ulazna rampa 'Pojate' na autoput, koristeći postojeći pristupni put, ulicu Cara Lazara, što bi zahtevalo minimalne intervencije i mali finansijski izdatak, i moglo bi odmah da se uradi, a bar bi delom ublažilo handikep koji može da se desi proizvodno-uslužnoj i okolnoj rezidencijalnoj zoni, o čemu je već bilo reči.
3. Treća, relativno prihvatljiva opcija bi bila da se, u sledećem koraku, uradi i izlazna rampa 'Pojate' i ista, odlaznim putem, poveže na postojeći carigradski drum (grafika u prilogu). Ova opcija je, takođe lako izvodljiva i ne traži veća ulaganja, ali ne neophodna naplatna stanica.
4. Četvrta, ali intenziviranjem saobraćaja i pojačanim bezbedonosnim izazovima, izvesno dugoročna opcija je da se, nešto severnije na otvorenijem terenu, gradi nova, primerena, denivelaciona raskrsnica (pogledajte kako se Bg-Bubanj Potok izdašno gradi), a postojeća kompletno ustupi zoni Pojate, o čemu je takođe bilo reči.
/ izvor Šumadijapolis -
www.facebook.com/photo?fbid=217621367266448&set=a.210567034638548 /