Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

po meni ovo sve izgleda predvidjeno
nasip su poplocali betonskim blokovima da zastite direktni udar vode na trup puta...

Po meni ovo ne izgleda predviđeno, naveo bih samo jedan razlog zašto to mislim, a ima ih više. Ne verujem da su planski postavili žičanu ogradu i metalne stubove koji bi u slučaju velikih voda bili skroz potopljeni. Em što će na taj način brzo da propadnu od korozije, leda i sl., em što će biti oštećeni ili potpuno polomljeni prilikom svih ovakvih situacija od strane bujice, plivajućeg otpada, grana, debla ili sl.
 
Nisam siguran ni sam koliko godina vec pratim ovaj forum i nekako mi je danas palo na pamet da se registrujem i postavim ovaj prilog. Lokalitet koji ce biti unisten iz razloga sto pored njega prolazi „Moravski koridor”, a nije moralo da bude tako. Interesantno je da su na ovom lokalitetu pronadjeni odredjeni predmeti iz tog davnog perioda koji do sada nisu na teritoriji danasnje Srbije, ali velika steta je vec napravljena i kao po ko zna koji put, nikoga nije briga za to.

 
Isključenja BG-KŠ i KŠ-NI biće proširena na po 2 trake i nije toliko loše. Tu će biti smanjena brzina zbog radijusa krivina i konfiguracije ferena. Najgore će proći isključenje NI-KŠ jer će će ostati isto.
 
Pošto se proširuje i podvožnjak ispod e75, to će verovatno izgledati ovako kao i na petlji Preljina.
Screenshot_20230130_214918~2.jpg

Iz pravca Niša za Kruševac će biti smanjenje na 40 km/h, slično kao na petlji Trupale kada se iz Pirota ide ka Leskovcu.
Screenshot_20230130_215409~2.jpg
 
Zaista nisam primetio radove ispod autoputa, a mislim da je taj podvožnjak prilično uzan za 4 trake. Drugo, ne vidim ni svrhu 4 trake tu, jer gore nema mesta za uključenje 2 trake na postojeće 3.
Nadvožnjak kojim stari put prelazi budući autoput za Kruševac je namenski građen tipski kao i svi ostali iznad koridora X.
Već sam pisao (a vidi se na donjoj ortofoto slici) da smatram da je isključenje iz pravca BG-Pojate nebezbedno jer lako prevari vozača tako što je zapravo isključenje pravo, a put skreće polu levo, a da pri tom ide pad i uključenje na put. Uključenje ka BG je vrlo kratko.
Uključenje ka Nišu ide kroz parking, a isključenje iz Niša ka Pojatu ima veliku krivinu.

j4ATLAm.jpg

h5vIxHu.png

Jedino mi je logično da budu 3+3 trake do ovog mesta koje sam obeležio strelicama na drugoj slici.

Takođe mi uopšte nije jasno kako planiraju isključenje sa autoputeva na stare puteve i da li ga uopšte planiraju?
 
Poslednja izmena:
Zaista nisam primetio radove ispod autoputa, a mislim da je taj podvožnjak prilično uzan za 4 trake. Drugo, ne vidim ni svrhu 4 trake tu, jer gore nema mesta za uključenje 2 trake na postojeće 3.

Takođe mi uopšte nije jasno kako planiraju isključenje sa autoputeva na stare puteve i da li ga uopšte planiraju?
Iskljucenje ce biti u Cicevcu.
Ja sam samo napisao da ce se prosiriti postojece trake, ostace 1+1 ali sa razdelnim ostrvom i bankinama.
 
Iskljucenje ce biti u Cicevcu.
Ja sam samo napisao da ce se prosiriti postojece trake, ostace 1+1 ali sa razdelnim ostrvom i bankinama.
Ok, kao npr. Niš sever.
Samo neka malo produže uključenje ka BG, da možemo da uđemo bar sa 80 na autoput
Mislim da Pojate zaslužuje isključenje iz više razloga, a glavni je da u slučaju veće nezgode na X koja zahteva zatvaranje trake obilazak će biti sroz od Paraćina do Ražnja
Takođe, u neposrednoj okolini petlje živi neki narod, mnogi je koriste kao Paraćin jug itd...
Ali kako god, samo neka puste više. Poslednji put sam se vuko 50 do 60km/h skroz od Kruševca do autoputa.
 
E, na ovom snimku se najbolje vidi odnos poprečnog profila stare obilaznice i autoputa.
 
Na žalost, izabrali su najgore rešenje po svim aspektima sem po pitanju cene koštanja. Počev od bezbednosti, funkcionalnosti pa do toga da su dobro zeznuli mnoge firme koje su u tom delu napravile industrijsku zonu i plaćale ogromne iznose za kupovinu zemljišta upravo zbog blizine uključenja na autoput. Kada se bude ukinula petlja Pojate to će postati mrtav kraj.
 
Do sada se ovakve odluke nisu donosile pred puštanje neke deonice.
Obustavljen tender za naplatu putarine.


Screenshot_2023-02-02-13-09-11-258_com.android.chrome-edit.jpg
 
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je danas da će deonica auto-puta od Novog Beograda do Surčina, kao i deo Moravskog koridora od Pojata do Makrešana biti završeni do 31. marta

Izvor: Kurir
 
Vrh