Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Sta je ovde bese razlog kasnjenja? Jer sami radovi deluju, sto neko gore rece, pedantno i makar u ovom trenutku bas nije jasno zasto se kasni. Da nisu samo kasno krenuli ili kao rade dobro ali samo sporo?
 
Pozdrav ljudi, nov sam na forumu, zanima me da li će sigurno pustiti prvih 16 km od Pojata do Makrešana ili će čekati da se autoput izgradi do Koševa, pa tek onda puštanje u saobraćaj, pošto radovi na petlji Pojate tj spajanje sa Moravskim koridorom još nije krenulo, a u Makrešane nije planirana petlja?
 
Iskren odgovor je da ni oni nisu sigurni kada i kako jer su pre mesec dana čak imali ideju da puste sa privremenom rampom kod Makresana a sad pre neki dan su raspisali tender za opremanje i obe Kš i Ćićevca,juče su direktor Koridora i direktor Puteva imali operativni sastanak šta i kako pa će se u narednom periodu znati nešto bliže.
 
Verovatno u jednom trenutku se ruši,ali opet niko sa sigurnošću još nezna kako i kada.

Na nekim od ovih snimaka ispred Pojata vidite samo znak Niš i Beograd.Sam projekat petlje smo više puta kačili i crtali podvarijante a za naplatu niko još tačno nezna.
IMG_20230118_144551.jpg

IMG_20230118_144618.jpg

IMG_20230118_144744.jpg
IMG_20230118_144714.jpg
 
21. novembra su putevi Srbije raspisali poziv za podnošenje idejnog projekta za izgradnju petlje Koševi, a već 02. decembra je doneta odluka o obustavi tog postupka.


Da li neko od vas zna o čemu se radi i šta se promenilo nakon samo nekoliko dana od donošenja odluke?
 
Срећа па се регулише корито Мораве, бар су тако рекли!
 
Рекао бих да ће морати озбиљно да препројектују нова корита Мораве и заштите од поплава. На једном од снимака је Морава оба своја корита, постојеће и ново у изградњи, што значи да ни само ново није у стању да прихвати високе воде
 
po meni ovo sve izgleda predvidjeno
nasip su poplocali betonskim blokovima da zastite direktni udar vode na trup puta
dole nize je betonski potporni zid da prihvati jos jaci udar vode
sve u svemu proba poplave auto puta po meni je prosla dobro
 
Ове поплаве су дошле ов воде из јужнијих предела, да је под истом кишом био цео слив Мораве, не би остало ништа од АПа у изградњи!
 
Mozeš da pojasniš? Ja sam mislio da je Ibar ubedljivo najozbiljnija pritoka. Koje su ozbiljnije pritoke koje nisu sa juzne strane? Gruza?
Kakvu ulogu imaju jezera u Ovčarsko-Kablarskoj klisuri? Da li mogu biti regulator protoka i nivoa reke?
 
Ništa dramatično ni nepredviđeno, sve što je na stubovima se sada vidi i zašto je na stubovima. Ovo što je na nasipima nije u opasnosti da poplavi.
 
Рекао бих да ће морати озбиљно да препројектују нова корита Мораве и заштите од поплава. На једном од снимака је Морава оба своја корита, постојеће и ново у изградњи, што значи да ни само ново није у стању да прихвати високе воде
Najveći deo predviđene regulacije korita Morave se odnosi na deonicu od Sirče do Čačka. Tu je teren niži i kad se voda izlije plavi ogromne površine. Na snimku kod Makrešana gde se vidi to novo poplavljeno korito nisu predviđeni neki značajniji eadovi oko regulacije. Ti radovi su više u funciji zaštite trupa autoputa nego u funkciji zaštite oranica. Trup je blizu korita i on je u suštini ta zaštita. Svuda se betonira nožica trupa, ponegde postavljaju i betonski elementi kao na snimcima. To novo korito na snimku služi da se ispravi krivina. Da voda ne bi izašla iz korita moraju da se prave bedemi. U tom delu ulogu bedema preuzima trup autoputa i trup magistralnog puta. Rastojanje između njih je malo i zato nisu rađeni novi bedemi uz samo korito reke.
 
Vrh