Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Vezano za regulaciju Z. Morave, za sada znamo da je Behtel ostavio u polju rupe do 20m, da su ulazili na parcele koje nisu isplaćene vlasnicima, ali da su se mnogi vlasnici organizovali i da štite svoje njive. To su parcele koje se koriste za pozajmišta, ..., i koje ne bi trebalo da su oduzmu trajno.
I pitamo se mi koji ostajemo sa druge strane trase, orijentisani samo ka reci Z. Moravi, šta će biti sa rekom kada krenu poplave? Od prošle godine, iako nas je pozicija trase uticala da nas voda poplavi dva puta, niko se tim negativnim uticajem nije bavio.
 
mislim da je pravac bg-ni ibg -ks mnogo optereceniji nego ni-ks pa ce ova varijanta zadovojiti potrebe ,
a restoran se nalazi na servisnoj saobracajnici i samim tim na manje opteecenom pravcu,pa nece ometati voznju
da li postoji PGDS za pomenute pravce
 
Ne znam da li je još neko pokrenuo upravni spor protiv Ministarstva finansija, ali mi jesmo. Tako da su naše parcele i dalje u našoj svojini, nisu eksproprisane. Nikakvu ponudu nismo mogli da imamo, jer to ide tek nakon pravosnažnosti rešenja o eksproprijaciji, a sve do odluke Upravnog suda rešenje nije pravosnažno. E sad, zašto su čekali da pokrenemo upravni spor, a nisu želeli razgovor sa nama pre toga, to nije do nas. Ali nismo jedini. Od tada, Koridori ipak dobijaju dozvolu uz lažno uverenje iz naše Opštinske uprave. Znači, oni mogu sve...A mi posle neka dokazujemo da to nije tako, ali do tada oni napraviše auto-put, i to sve na silu.
1729547731513.png


Geometri Behtel Enke na našem putu prošle godine i naš put iste godine u novembru. Nasilno su nam ušli na imanje prošlog aprila. Behtel uopšte ne zanimaju ni tužbe, ni uverenja iz Upravnog suda o pokretanju sporova, ni list nepokretnosti. Oni su tada tvrdili da je to "državna svojina". A Koridori se ne pojavljuju, kao ni firma koja je nadzorni organ LB Adria. Sve to vreme od prošle godine, Behtel prelazi nezakonito preko našeg puta. Svi znaju da je to naš put, svi pa i policija. I ništa. Bukvalno grade auto-put levo i desno od naše parcele, kao da unapred znaju ishod spora protiv Ministarstva finansija za poništaj rešenja... I sve prelazeći mašinama preko NAŠEG puta.
Mi konst. pišemo svima. Stalno smo bili u vodi. To je nehumano, strašno... Da budete odsečeni od sveta, da vas bukvalno izoluju. I sve to istrpimo. Da bi Behtel u septembru bukvalno zatvorio naš put, tako što je tokom noći izručio pesak i napravio blokadu.
1729548498294.png

Kako nemaju način da nam oduzmu parcele, jednostavno su opet pogazili zakon i blokirali nam izlaz na naš put. I pišemo rep. građevinskoj inspekciji, i nikakve reakcije nema. Neka nas demantuju i kažu da parcela nije u našoj svojini. Inače smo od rep. inspekcije za državne puteve dobili odgovor da parcela nije deo državnog puta. Ali Behtel tvrdi da je parcela "državna svojina", tako kaže njihov šef. Maltretiranje traje od aprila prošle godine. Bukvalno trpimo svašta. I niko nikakvu zaštitu našoj porodici nije pružio.
Milsim da je naš primer jedinstven na trasi, jer ne znam da su ikome ko je pokrenuo upravni spor ušli na posed, na privatnu svojinu!
 
Da, ali je ta servisna saobraćajnica sada direktna veza dva autoputa. Ni pre to nije bilo nimalo bezbedno. Sada tek ne.
 
Od svih pravaca, bar BG-KS su mogli odmah uraditi u punom profilu i kao kršten spoj 2 autoputa, sa odvajanjem dosta unapred. Tamo nema nikakvih objekata koji smetaju, ima mesta, i svakako su pravili potpuno novu traku umesto stare.
 
Od svih pravaca, bar BG-KS su mogli odmah uraditi u punom profilu i kao kršten spoj 2 autoputa, sa odvajanjem dosta unapred. Tamo nema nikakvih objekata koji smetaju, ima mesta, i svakako su pravili potpuno novu traku umesto stare.
Aposolutno tačno a kad se završi ceo projekat i kad saznamo njegovu konačnu vrednost mnogi će se pitati jer se moralo baš iz kuhinje u dnevnu sobu kroz tako uzak hodnik.Sada ljudi još ne primećuju taj problem.
 
Aposolutno tačno a kad se završi ceo projekat i kad saznamo njegovu konačnu vrednost mnogi će se pitati jer se moralo baš iz kuhinje u dnevnu sobu kroz tako uzak hodnik.Sada ljudi još ne primećuju taj problem.
Sada da se izmeri saobracaj Pojate-Krusevac garantujem i potpisujem...deo autoputa sa najmanje brojem vozila na svima delovima svih autoputeva u srbiji...a takav ce biti i novi deo do trstenika...jer ce ceo taj deo cekati otvaranje dela ka Cacku...blizi im je beograd preko cacka nego preko pojata svima...sto bi isli okolo...jedino kad se ide na more u grcku pa onda na pojate ali to je jednom godisnje...mesecima prolazim delom od pojata do koseva...to je cak i za praznike prazan put..nazalost...
 
Ne znam što se neki za petlje Pojate i Preljina sablažnjavaju što veze autoputeva nisu u punom profilu, a recimo za petlje Beograd i Ruma se ne sablažnjavaju što pravci BG-NS (dva najveća grada u Srbiji!) i BG-ŠA nisu u punom profilu. Zaista mislim da postoji milion drugih prioriteta što se proširivanja kapaciteta puteva u Srbiji tiče, kako bi se rešavali akutni problemi. Izgradnja super-duper petlji Pojate i Preljina kojima bi se skratilo vreme vožnje možda jedan minut je zaista daleko od tih prioriteta. Petlje Pojate i Preljina u sadašnjem profilu su sasvim dovoljne za potrebe saobraćaja još dugi niz godina.
 
Ne znam što se neki za petlje Pojate i Preljina sablažnjavaju što veze autoputeva nisu u punom profilu, a recimo za petlje Beograd i Ruma se ne sablažnjavaju što pravci BG-NS (dva najveća grada u Srbiji!) i BG-ŠA nisu u punom profilu. Zaista mislim da postoji milion drugih prioriteta što se proširivanja kapaciteta puteva u Srbiji tiče, kako bi se rešavali akutni problemi. Izgradnja super-duper petlji Pojate i Preljina kojima bi se skratilo vreme vožnje možda jedan minut je zaista daleko od tih prioriteta.

Nije samo skraćivanje vremena nego i povećanje bezbednosti.
 
Povećaće se bezbednost svakako ovim prestrojavnjima i odvojenim saobraćajnim trakama, ali kao što je rekao @v0tk@men, tj
- Pravac BG-KŠ itekako je to moglo bolje.
- Pravac KŠ-NI: Nadam se da će u budučnosti nekad izmestiti onaj restoran, jer od dve trake servisne saobraćajnice, jedna je uvek zakrčena kamionima iz Turske, a i uvek se neko onde šeta, što znači da situcija uopšte nije naivna i bezbedna.
- Pravci NI-KŠ i KŠ-BG. Verovatno ne bi bilo mesta za 2+2, bilo bi previše skučeno, pa to nisu ni razmatrali.
Ovako rekonstruisana petlja nije idealna sigurno, kao sa onog projekta koje je neko kačio, ali će bezbednost biti sigurno biti povećana, što je i najbitnije.
 
Sada da se izmeri saobracaj Pojate-Krusevac garantujem i potpisujem...deo autoputa sa najmanje brojem vozila na svima delovima svih autoputeva u srbiji...a takav ce biti i novi deo do trstenika...jer ce ceo taj deo cekati otvaranje dela ka Cacku...blizi im je beograd preko cacka nego preko pojata svima...sto bi isli okolo...jedino kad se ide na more u grcku pa onda na pojate ali to je jednom godisnje...mesecima prolazim delom od pojata do koseva...to je cak i za praznike prazan put..nazalost...
Mislim da je na autoputu Ruma-Šabac manji protok vozila nego Pojate-Kruševac.
Intenzitet saobraćaja na moravskom koridoru se ne može proceniti na osnovu deonice čija je tek samo 1/4 tek puštena u rad i koja u potpunosti nije funkcionalna ni za sam grad Kruševac jer se većina vozača putničkih automobila i skoro svi vozači kamiona iz većeg dela Kruševca i iz pravca Kopaonika, Blaca, Brusa... ka Beogradu i Nišu uključuje na samom kraju autoputa, tj. na petlji Ćićevac.
Takođe, iz Čačka ka Pojatu ne idu ljudi samo kada idu na more i za Beograd, neki idu u Niš, Jagodinu, Leskovac, Zaječar, Sofiju, Istanbul, Skoplje... Čak si i sam napisao da mesecima prolaziš tom otvorenom deonicom.
Pun potencijal će se videti kada se autoput u potpunosti završi jer će preuzeti veći deo saobraćaja koji sada iz pravca Čačka, preko Kragujevca ide ka Nišu jer vozači izbegavaju vožnju kroz gusto naseljena mesta od Čačka do Kruševca. A kada se nekada završi i autoput ka Crnoj Gori i krak ka BiH, i od Paraćina ka Rumuniji biće najbitniji međudržavni pravac koji će spajati Crnu Goru, BiH, pa čak i delove hrvatskog primorja sa Rumunijom, Bugarskom, Turskom.
 
Znači ne verujem. Piše da "Bechtel ENKA posebnu pažnju obraća upravo na zaštitu životne sredine, uzimajući u obzir i regulaciju toka reke Zapadna Morava, u dužini od gotovo 60 kilometara."
Upravo za sektor 6 Vrnjačka Banja-Vrba nije data saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu. O čemu dalje da pričamo?
I ra sektoru 6 se gradi iako postoje dva pokrenuta upravna spora za poništaj izdatih dozvola Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Nigde na sektoru Vrnjačka Banja-Vrba tj. na parcelama navedenim i tim dozvolama, ne bi smelo da se radi. Mi smo u svemu morali da poštujemo zakon, a druga strana ne mora.
Upravo Ministarstvo građevine snosi ogomnu odgovornost za to što je nama uništen prilazni put kući i što se i dalje uzurpira i uništava. To ministarstvo je, iako obavešteno da Koridori nemaju rešene imovinsko pravne odnose na ovom sektoru, izdalo dve dozvole Koridorima. Još vezano za sektor 7 Vrba-Adrani reagovali smo i dostavili Msgi informaciju da se i u toj dozvoli koristi netačno uverenje iz naše opštine o rešenim imov.pravnim odnosima na delu trase kroz deonicu u opštini Vrnj. Banja. Kad su u februaru 2023.g. izdali dozvolu za sektor 6, odmah smo reagovali jer naše parcele nisu eksproprisane a predstavljeno je da jesu, ali je Msgi potvrilo prijavu radova. I opet to ministarstvo (Msgi) izdaje još jednu dozvolu 29.06.2023.g. za sektor 6, iako su znali da naše parcele nisu eksproprisane. I opet smo reagovali, i opet Msgi potvrđuje prijavu radova, dakle ZNAJUĆI da naše parcele nisu eksproprisane.
I od tada, mi se svakodnevno borimo da očuvamo naš privatni put koji vodi do naše kuće. Ako im kažete da su na privatnoj svojini, zovu policiju uz reči da im "ometamo radove".
Prošle godine je Behtel Enka prokopao lokalni potok iako je imao dozvolu samo za pripremne radove. Kako se taj potok nastavlja ka našem imanju, svesno su nas ugrozili. Ma uopšte vas ne slušaju.
O kakvoj zaštiti životne sredine pričaju kada su Vraneše uništili? Trajno su nas izložili poplavama.
Nažalost, ovo o čemu pišete nigde ne može da se čuje i počita. A ima takvih primera dosta: npr. u Negrišorima je porušen spomenik (o čemu smo nešto i čuli), škola i seoski dom (o čemu nismo ništa čuli) prilikom gradnje deonice Pakovraće-Požega.

Država ugnjetava sopstveni narod na svakom koraku, a većina to nesvesno podržava.

Želim Vam da uspete da se izborite za svoja prava.
 
Vrh