Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Прођох управо магистралом, додуше седео сам у аутобусу.

Механизација се сели од Стопање ка Кошевима
- Нови кружни ток у Кошевима је под асфалтом, не бих знао да ли је завршни слој.
- Видео сам неке раднике који се налазе на крову наплатне станице Кошеви, па ми је прошла мисао да можда врше њено уклањање.

Остаје нам да сачекамо ових 15ак дана, па да видимо резултат овог затварања аутопута.
Upravo tako ,stanica je radjena kao privremeno rešenje i sada kabine i opremu sele na novu bočnu stanicu Koševi,naravno paralelno sa time se radi Drenova,TS i VB tako da danom puštanja sve kapije budu spremne.

Dali će biti nešto besplatne vožnje još se ne zna a ako bude model će biti kao na Ruma Šabac gde su se uzimale kartice na Šapcu ali je se cena računala samo do i od Rume pa su se mnogi genijalci bunili zašto nije besplatno kad su na televiziji rekli da jeste.
 
Sta ce biti sa starim kruznim tokom u Kosevima? Da li ce ukloniti i biti prav put kao i ranije, pre obilaznice?
 
Прођох управо магистралом, додуше седео сам у аутобусу.

Механизација се сели од Стопање ка Кошевима
- Нови кружни ток у Кошевима је под асфалтом, не бих знао да ли је завршни слој.
- Видео сам неке раднике који се налазе на крову наплатне станице Кошеви, па ми је прошла мисао да можда врше њено уклањање.

Остаје нам да сачекамо ових 15ак дана, па да видимо резултат овог затварања аутопута.
Исто тако, део пута испред петље Појате је урађен у три слоја асфалта, чека да се исртају линије и још неке ситније радове. Да ли има радова на самој петљи, нисам успео сад да видим, данаа се враћам, па јављам
 
Auto-put je prešao preko Lađarišta, zaštićenog arheološkog nalazišta.Pogledajte prilog 215513
Pa možda su imali arheološka istraživanja i na tom delu utvrdila da li ima nečega i nakon toga nastavili sa radom. Uobičajna praksa. Tako je bilo i na Koridoru 10 istok, tamo su 2 bazilike dokumentovane i sahranjene ispod asfalta. Uz sve mere konzervacije, ma koliko to ludo zvučalo.
 
Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.

U tom smislu, ne vidim da je zakon prekršen? Žalba ne odlaže izvršenje niti radove, što predviđa "specijalna" regulativa - član 11. istog Zakona kaže "žalba protiv rešenja iz stava 7. ovog člana ne sprečava izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli i prijavu radova pred organom nadležnim za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli, ukoliko investitor u postupku izdavanja tog rešenja, odnosno prilikom prijave radova dostavi izjavu da prihvata rizik drukčijeg rešavanja u postupku eksproprijacije nepokretnosti"

P.S. ne mogu na forumu da nadjem "belo labudovo" niti tu referencu koja je spomenuta za "brzu eksproprijaciju", tako da, ne bilo Vam teško, pošaljite mi na private ili ovde. Hvala.
Evo, pogledao sam Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina ("Sl. glasnik RS", br. 49/2019), koji kako i ja čitam, jeste lex specialis u odnosu na Zakon o eksproprijaciji. Tačno je da član 14 tog zakona daje mogućnost da investitor uvede izvođača u posed u roku od 7 dana od dana prijema odluke o eksproprijaciji, i tačno je da žalba ne zadržava izvršenje. Sama činjenica da žalba ne zadržava izvršenje, nema veze sa mogućnošću uvođenja u posed, jer odredba kaže da uvođenjeu posed može nakon 7 dana od dana dostavljanja rešenja (ne kaže se od pravosnažnosti rešenja, ili sl.).

U svakom slučaju, nameću se dva zaključka; 1) da smo banana država koja je štetna po sopstvene građane (ne može se neefikasnost državnog aparata ispravljati kršeći ljudska prava sopstvenih građana), 2) da je kašnjenje izgradnje ovog koridora neopravdano.

A forumaš "belo labudovo" bi bio u pravu u svojim komentarima da ne daje komentare na temi Požega-Kotroman, već da je komentarisao na ovoj temi, s tim što ga situacija na terenu demantuje: čak i kada postoji "gazi preko mrtvih" način da se brzo gradi putni pravac, nismo sposobni ni tu da radimo u okviru rokova.
 
Исто тако, део пута испред петље Појате је урађен у три слоја асфалта, чека да се исцртају линије и још неке ситније радове. Да ли има радова на самој петљи, нисам успео сад да видим, данас се враћам, па јављам
Ради се на тампону, смер Крушевац - Београд. Када се то заврши, склониће девијације и усмериваче и петља ће засијати пуним сјајем
 
Sila Boga ne moli! Jedan od razloga masovnog izlaska na ulice je osim ovoga sa RT, bio i to što su hteli da legalizuju otimanje po gotovo komunističkom modelu! Da li je to sad provučeno kroz ovako nešto, ne znam. Najbolje je ako je moguće ne nervirati se, zvati policiju da naprave zapisnik za svaku štetu i posle gurati lagano do kraja ako imate novca za to (ili naći advokata koji bi to radio za veći procenat), a za uzurpiranje privatne svojine van eksproprijacije bih išao na ličnu odgovornost. U USA mi se naročito dopada ustavom garantovana metodologija odbrane privatne svojine, pogotovo nepokretnosti...
 
Pa možda su imali arheološka istraživanja i na tom delu utvrdila da li ima nečega i nakon toga nastavili sa radom. Uobičajna praksa. Tako je bilo i na Koridoru 10 istok, tamo su 2 bazilike dokumentovane i sahranjene ispod asfalta. Uz sve mere konzervacije, ma koliko to ludo zvučalo.
Cela Elektronska industrija leži na arheološkom lokalitetu Medijana
 
Evo, pogledao sam Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina ("Sl. glasnik RS", br. 49/2019), koji kako i ja čitam, jeste lex specialis u odnosu na Zakon o eksproprijaciji. Tačno je da član 14 tog zakona daje mogućnost da investitor uvede izvođača u posed u roku od 7 dana od dana prijema odluke o eksproprijaciji, i tačno je da žalba ne zadržava izvršenje. Sama činjenica da žalba ne zadržava izvršenje, nema veze sa mogućnošću uvođenja u posed, jer odredba kaže da uvođenjeu posed može nakon 7 dana od dana dostavljanja rešenja (ne kaže se od pravosnažnosti rešenja, ili sl.).

U svakom slučaju, nameću se dva zaključka; 1) da smo banana država koja je štetna po sopstvene građane (ne može se neefikasnost državnog aparata ispravljati kršeći ljudska prava sopstvenih građana), 2) da je kašnjenje izgradnje ovog koridora neopravdano.

A forumaš "belo labudovo" bi bio u pravu u svojim komentarima da ne daje komentare na temi Požega-Kotroman, već da je komentarisao na ovoj temi, s tim što ga situacija na terenu demantuje: čak i kada postoji "gazi preko mrtvih" način da se brzo gradi putni pravac, nismo sposobni ni tu da radimo u okviru rokova.
Da je to tačno, za naše parcele bi postojalo rešenje o izvršenju suda, a ne Opštinkse uprave. Sve ovo smo proverili,, član 14. se odnosi na pravosnažno rešenje o eksproprijaciji. Pogledajte prvo prethodni član 13 tog zakona.
"Član 13

Po konačnosti, odnosno pravnosnažnosti rešenja o eksproprijaciji, stiču se uslovi za pokretanje postupka za sporazumno određivanje naknade za eksproprisanu nepokretnost, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje eksproprijacija.

Od dana podnošenja predloga za eksproprijaciju do dana donošenja rešenja o eksproprijaciji, stranke se mogu sporazumevati o oblicima i visini naknade i van postupka propisanog ovim zakonom.

Sporazum iz stava 2. ovog člana zaključuje se u pisanoj formi i overava u skladu sa zakonom kojim se uređuje javno beležništvo ili pred nadležnim organom na zapisnik, a obavezni deo sporazuma je i klauzula o isplati naknade ili davanju druge nepokretnosti u svojinu ili zakup, po pravnosnažnosti rešenja o eksproprijaciji.

Ako stranke postignu sporazum o naknadi pre donošenja rešenja o eksproprijaciji, rešenje o eksproprijaciji obavezno sadrži i konstataciju da je sporazum zaključen, kao i uslove za izvršenje sporazuma.

Procenu tržišne vrednosti građevinskog zemljišta i objekata vrši organ nadležan za utvrđivanje poreza na prenos apsolutnih prava.

Kada je predmet eksproprijacije zemljište sa biljnim zasadima, procenu vrednosti vrši veštak odgovarajuće struke, sa spiska stalnih sudskih veštaka.

Troškove postupka sporazumnog određivanja naknade za eksproprisanu nepokretnost snosi korisnik eksproprijacije.

Član 14

Investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku."

Ne može se ući na parcele koje nisu ni veštačene.
Svako drugačije tumačenje člana 14 je protivustavno. A zakoni se donose u skladu sa Ustavom. Naše komšije su se obratile i Svetskoj bani i tačno je da investitor ne moe ući na parcele koje nisu isplaćene.
Takođe sam već objavila šta piše upravo u poravnanjima koje stranke potpisuju sa Koridorima, da Koridori stupaju na napokretnosti nakon isplate utvrđene naknade. To je u skladu sa Ustavom i Zakonom o eksproprijaciji.
 
Da navedem i da je nama prvo rešenje o eksproprijaciji dostavljeno 2021.g. koje je Ministarstvo finansija poništilo. Kasnije nam je dostavljeno novo rešenje 2022.g.. Da se član 14. navedenog zakona može tako tumačiti, nama bi Koridori mogli da uđu na parcele još 2021.g. uz rešenje koje je kasnije poništilo Minist. finanasija jer smo uložili žalbu.
Javni interes se utvrđuje zakonom ili odlukom Vlade ali u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji.
"Član 2

Javni interes za eksproprijaciju nepokretnosti utvrđuje se zakonom ili odlukom Vlade u skladu sa ovim zakonom."

A u članu 34 Zakona o eksproprijaciji stoji:

"Korisnik eksproprijacije stiče pravo da stupi u posed eksproprisane nepokretnosti danom pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno danom zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ako ovim zakonom nije drukčije određeno."
Zato Koridori u poravnanjima i piše da Koridori stupaju u posed nakon isplate utvrđene naknade.

I nikako ne mogu da uđu na parcele koje nisu veštačene.

Član 35 Zakona o eksproprijaciji:

Na zahtev korisnika eksproprijacije, ministarstvo nadležno za poslove finansija može odlučiti da se korisniku eksproprijacije nepokretnost preda pre pravosnažnosti odluke o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, odnosno pre dana zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ali ne pre donošenja drugostepenog rešenja povodom žalbe protiv rešenja o eksproprijaciji, ako oceni da je to neophodno zbog hitnosti izgradnje određenog objekta ili izvođenja radova.

Neće se dozvoliti predaja u posed korisniku eksproprijacije pre pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno pre zaključenja sporazuma o naknadi, ukoliko korisnik eksproprijacije nije prethodno utvrdio potrebne elemente za određivanje visine naknade za eksproprisani objekat, u smislu člana 31. tačka 7) ovog zakona."

Sve ovo smo dobro proverili još 2021.g. i poštovali sve pouke o pravnom sredstvu. I pokrenuli smo upravni spor protiv minist. finansija.
 
Da bi se gradio bilo koji objekat, nadležni organ izdaje građevinsku dozvolu.
Minist. građevine izdalo je dve dozvole Koridorima koji nisu imali, i još uvek nemaju, rešene imovinsko-pravne odnose na nepokretnostima na sektoru 6 V. Banja-Vrba. Naše parcele nisu eksproprisane, ali su napisali da jesu.
Zakon o planiranju i izfeadnji, Izdavanje građevinske dozvole, član 135, stav 5:
"Za izgradnju linijskih infrastrukturnih objekata, kao dokaz o odgovarajućem pravu smatra se i pravnosnažno ili konačno rešenje o eksproprijaciji, zaključen ugovor o pravu službenosti u skladu sa ovim zakonom, zaključen ugovor o zakupu na zemljištu u privatnoj svojini, kao i drugi dokazi propisani članom 69. ovog zakona."

Dakle za gradnju auto-puta neophodno je pravosnažno ili konačno rešenje o eksproprijaciji, i to je to.

Za prijavu radova, član 148 Zakona o planiranju i izgradnji:
"Za linijske infrastrukturne objekte, pored dokaza iz stava 2. ovog člana, kada je rešenje o građevinskoj dozvoli izdato na osnovu konačnog rešenja o eksproprijaciji, dostavlja se i akt ministarstva nadležnog za poslove finansija o uvođenju u posed nepokretnosti, u skladu sa posebnim zakonom, odnosno zaključen ugovor o pravu službenosti u skladu sa ovim zakonom."

Ako se građ. dozvola izdaje na osnovu konačnog rešenja o eksproprijaciji, mora se dostaviti akt Minist. finansija o uveđenju u posed.... Toga tkđ. nema za naše parcele, jer rešenje nije ni konačno. I kako je onda Koridorima izdata dozvola? Tako što je priloženo netačno uverenje iz naše Opštinske uprave gde piše da su naše parcele već eksproprisane....I zato smo pokrenuli upravni spor za poništaj tih dozvola, protiv Minist. građevine.

Vezano za gradnju auto-puta, ono što treba pratiti je sledeće - konačnost, pravosnažnost i izvršnost rešenja o eksproprijaciji...To je sve.
 
I ono najvažnije. Taj zakon se uopšte ne odnosi na važeći prostorni plan za auto-put, ali kako njega navode u rešenjima o eksproprijaciji, prinuđeni smo da nečiju KRUPNU grešku demantujemo i da reagujemo koristeći pouke o pravnom sredstvu. I o tome je obavešten Zaštitnik građana. I nadležni u Ministarstvu građevine, i drugi...
 
Pred kraj priloga kažu da će ovo zatvaranje dela autoputa potrajati do prve polovine decembra, kad se planira otvaranje deonice Koševi - Vrnjačka Banja.

Znaci u ovom periodu ko ide putem Brusa,Kopaonika...najbolje je iskljuciti se na Cicevac i zaobici grad starim putem...msm da je brze dosta...jer je na Jasickom putu ionako haos plus ulaza u Grad ali ko ide putem trstenika i v.banje on ce morati na Jasicki put pa dalje ka svojim gradovima jer ovo na Cicevac im nema smisla...konacno da sacekamo i novu pravu rampu Kosevi...i priblizimo se jos Kopaoniku,Brusu i Aleksandrovcu...Stopanja je odatle mozda 5,6km i manje...i posle put AC i Brusa...a drugi pravac iz Preljine po recima ministra da sacekamo sl god...jun mesec Adrani... 2026.komplet...znaci to ce biti znaci 110km,8godina, ako se ne varam...neka me neko ispravi...
 
Da li je to zaista tako kao što kažete? Lex specialis o Moravskom koridoru u članu 14. kaže da "investitor ima pravo da izvođača uvede u posed nepokretnosti eksproprisane u skladu sa ovim zakonom po isteku roka od sedam dana od dana dostave rešenja o eksproprijaciji strankama u postupku". Kako ja vidim, u praksi se desilo da su strankama su dostavljena rešenja o eksproprijaciji, koje su vlasnici parcela osporili na sudu.

U tom smislu, ne vidim da je zakon prekršen? Žalba ne odlaže izvršenje niti radove, što predviđa "specijalna" regulativa - član 11. istog Zakona kaže "žalba protiv rešenja iz stava 7. ovog člana ne sprečava izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli i prijavu radova pred organom nadležnim za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli, ukoliko investitor u postupku izdavanja tog rešenja, odnosno prilikom prijave radova dostavi izjavu da prihvata rizik drukčijeg rešavanja u postupku eksproprijacije nepokretnosti"

P.S. ne mogu na forumu da nadjem "belo labudovo" niti tu referencu koja je spomenuta za "brzu eksproprijaciju", tako da, ne bilo Vam teško, pošaljite mi na private ili ovde. Hvala.
Već sam navela da se taj Zakon ne odnosi na ovu trasu, ali napisaću da, se ta izjava iz prijave radova podnosi u skladu sa rešenjem o građevinskoj dozvoli.
U rešenju o graševinskoj dozvoli od 29.06.2023.g. navedeno je za koje parcele Koridori Srbije d.o.o. i naša Opštinska uprava treba da dostave dokaz o rešenim imov.-pravnim odnosima. naše parcele nisu tu, jer su jednostavno slagali (nemam drugu reč na svu ovu muku koju prolazimo), da su naše parcele eksproprisane. U rešenju o građevinskoj dozvoli od 29.06.2023.g. priložili su uverenje iz Opšt. uprave Vrnjačka Banja gde su navedene i naše parcele kao parcele u odnosu na koje je rešenje o ekproprijaciji konačno ili je sa vlasnicima potpisano poravnanje, Niti je rešenje konačno, niti smo potpisali poravnanje. Pokrenuli smo upravni spor protiv M. finansija.
Dakle naše parcele se u obe izdate dozvole MSGI vode kao parcele gde su imovinsko-pravni odnosi rešeni, što je apsolutno netačno
 
I da opet navedem da građevinska dozvola od 29.06.2023.g. nije mogla biti izdata PRE PRAVOSNAŽNOSTI prethodno izdate dozvole za isti sektor - privremene građevinske dozvole za pripremne radove od 06.02.2023.g..
 
Мени је цела твоја прича мало недоречена.
Шта је разлог што твоја парцела није купљена од стране државе? Нису дали довољно пара или постоји неки други разлог?
 
1710.png


Današnji snimak, evo dokle je stigao asfalt u desnoj traci
 
Evo i slike sa lokacije novog kružnog toka kod mosta Kamidžora na Zapadnoj Moravi kod Kraljeva, sa koga će polaziti nadvožnjak (magistrala KV-KG) preko autoputa.

Kružni tok 17-10.jpg

Na drugoj slici se vidi početak radova na pomenutom nadvožnjaku.

Nadvožnjak kod mosta Kamidžora 17-10.jpg

Na trečoj slici je pruga KV-KG ispod koje će proći autoput u pravcu Adrana (Čačka).

Ukrštanje autoputa i pruge kod mosta Kamidžora 17-10.jpg

Konačno radovi i u ovom delu. Čak je i kontejner za radnike postavljen.
Ali ipak će deonica Adrani - Vrba, najverovatnije, biti poslednja realizovana na čitavom koridoru.
 
какав су хаос направили са обиласком кроз центар Крушевца. што нису пустили Кошеве?
 
Vrh