Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Biće zanimljiva situacija krajem godine kad završe do Koševa. Ako planiraju da puste naplatnu stanicu Kruševac zapad onda će oni koji idu do Kruševca plaćati putarinu. Ali oni koji idu ka Trsteniku, Kraljevu neće plaćati ništa. Bez putarine na taj način mogu da prođu i oni koji idu ka Kruševcu ako odu do kružnog toka Koševi pa se preko Čitluka vrate za Kruševac. Ovo je samo pretpostavka, možda su im drugi planovi.
Ovo sto si napisao je potpuno nemoguce. Neko ko udje na autoput uz uzimanje kartice, mora proci kroz naplatnu stanicu pri izlasku.
A sta je problem kad se zavrse obe naplatne okrenuti sav saobracaj kroz njih, naplatiti putarinu ili izdati kartice I ponovo preusmeriti tj vratiti sav saobracaj na ap ka Trsteniku, pa tako redom? To bi omogucilo I ukidanje ostatka rampe Pojate kao I da potpun zavrse ns Cicevac, a I nesmetane radove na buducoj ns Kosevi.
Nadam se da ce se naci bar jedna osoba sa mozgom da uvazi sugestije StereMo u vezi rasporeda prilazne I izlazne rampe ka naplatnim kucicama da se ovaj idiotizam prekine.
Ovo je teorijski moguce, ali prakticno ne. To znaci da sav saobracaj koji ide iz pravca Makresana se usmerava desno na izlazu za Ks-Zapad, a pravo ka Kosevima se blokira. Onda svi izlaze i placaju put, a oni koji zele ka Kosevima prave put krug na kruznom toku, i samo prolaze kroz stanicu bez naplate napred preko nadvoznjaka i nastavljaju put. Onda bi 1-2 trake morale da budu samo za taj smer i bez uzimanja kartice i odvojene barijerarama od ostalih gde se uzima kartica i ide desno ka Pojatama.

Zamisli samo tu guzvu gde kamioni i sleperi prave pun krug na kruznom toku.

Ranije su spominjali ceonu naplatnu stanicu u Kosevima ispred kruznog toka, ali se to uopste vise ne moze cuti. To je jedino privremeno resenje, dok se ne napravi naplatna stanica u Kosevima.
 
Najbezbolnije po meni je da od Kš Z do Koševa nema naplate.

Svi se iz BGD se isključuju na Zapadu i na kružnom toku idu desno ovi u tranzitu a ostali u grad pa posle na levo na devijaciju ispred radova.Takodje i iz pravca Stopanje svi desno na devijaciju pa na kružni pa uzmu karticu i pravac kud ko ide.

Devijacija postoji ,jedan deo saobraćaja ide u grad drugi deo ka Stopanji i to je to,za to vreme se radi nadvožnjak i druga traka na miru
 
Na osnovu Radetovih snimaka, ovako nesto bi moglo da bude.
Crvena boja - prekid magistralnog i lokalnog puta, pravljenje nadvoznjaka,
Crna - novi kruzni tok,
Plava - pravac iz Koseva,
Zelena - pravac iz Jasike,
Zuta, iz Makresana,
Bela - iz Krusevca.
Pogledajte prilog 163477
Tako sam i nacrtao pre dva meseca, kako bi mogla da izgleda gradnja nadvoznjaka.

A prosla objava se odnosila na poputni zavrsetak do kruznog toka u Kosevima, zasto nije moguce imati naplatu na Ks-zapadu.
 
Jasno, ma čak i kad završe potpuno do Koševa mislim da bi moglo da funkcioniše preko KZ a do proleća da završe i petlju Koševi i da tek onda krenu sa naplatom na njoj.

Tih 10 km u prosečnim cenama za 1 kategoriju je oko 40 dinara za kamion i bus oko 120 a za šleper oko 180.

Bez veze bi se bacile pare na privremnu Koševi a i smetala bi im za komunikaciju trasom dalje ka Kukljinu.
 
Ja mislim da će petlja Koševi biti puštena kad i cela deonica Koševi-Adrani. To će biti tek krajem 2025 ili početkom 2026. Teoretski bi mogli sledeće godine da urade sve do Trstenika ako hoće parcijalno da puštaju. Mada u to sumljam jer će po završetku deonice do Koševa akcenat gradnje biti na deonicu Preljina- Adrani.
Moguće je da saobraćaj usmere na KŠ zapad pa devijacijom vrate sve na autoput do Koševa. To bi bilo teško maltretiranje.
Što se tiče broja ulaznih i izlaznih rampi na rampi KŠ zapad to će lako menjati po potrebi sa svetlećom signalizacijom i barijerama.
 
Do Koševa se sigurno pušta do kraja godine. Eventualno na par mesta će ostati nešto nezavršeno pa će se saobraćaj mestimično odvijati dvosmerno. Sve to za dž do Koševa, i dalje se na Pojatama plaća, preCednik časti. Petlja kod Koševa se realno može spržiti za dva-tri meseca ovih dana da krenu. A može se i razvlačiti. A mogu meštani blokirati radove pa će se sve odugovlačiti u nedogled. Oni u Markovici, Nešrigorima, Prilipcu itd. će svoje izgurati, to je sigurno. Kad ovi ostali vide da sa državom može na taj način to će se proširiti na sve.
 
"Što se tiče broja ulaznih i izlaznih rampi na rampi KŠ zapad to će lako menjati po potrebi sa svetlećom signalizacijom i barijerama"

Nema tu neke velike mudrosti,odnos na Vrčinu je na primer 8/9 ulaznih prema 16/15 naplatnih,na Pazovi sada ima 6 ulaznih 13 naplatnih,na Simanovcima 4 ulazne 9 naplatnih.

Prema tome Kš Zapad bi trebao imati maksimalno 3 ulazne i 5 naplatnih a to bi u praksi izgkedalo ovako.

Tužno i ružno.Pošto će naravno shvatiti da to nije bezbedno a već su dzerzije spremili što inače nije praksa ako pogledate ostale rampe po Srbiji osim kad je to u funkciji razdvajanja fizičkog traka i apsolutno se ne miču nikada jer pomeranje dzerzija zahteva asistenciju policije i dizalicu i privremenu signalizaciju.

Dobićemo u najboljem slučaju 4 4 a faktički smo platili nešto što nam ne treba.
Znači da zaključim i dalje neću pisati o tome, nama uvek treba naplatnih a ne ulaznih traka.
IMG_20230730_222123.jpg
 
Objavljen tender za izgradnja naplatnih stanica na Moravskom koridoru...


U 2023. godini je planiran završetak NS Ćićevac, KŠ Istok, KŠ Zapad i privremena čeona Koševi.

Kao da su čitali moj post od prekjuče.

Elem, znači ipak će biti privremena Koševi. Samo da se što više para baci niz vodu, Moravu...
 
Makar i da tako veliku naprave kako treba i da lagano ljudi prolaze bez krivudanja prevelikog...Znam neko će reći uslovljena je položajem ali i ne toliko jer petlja je mogla početi i kojih 2 stotinak metara pre.

Evo za Gospodu projektante i primer petlje Ruma koja ima 6 ostrva i ograničenja u pristoru pa je opet simetrična i ima 4 naplatne trake i 3 ulazne...Nikako jednak broj ili čak veći broj ulaznih ...

Pogledajte prilog 168738

Na osnovu ovih fotografija koji si postavio za naplatne stanice Ruma i naplatne stanice Kruševac zapad odlično se vide svi nedostaci i mogući problemi. Počev od broja ulaza i izlaza, pa do širine levka na ulazu i izlazu... Pored svega toga meni je zasmetalo što se nakon izlaska sa naplatne rampe Kruševac zapad put ka novom kružnom toku sliva samo u jednu saobraćajnu traku, a što kod Rume nije slučaj. Džaba ti veliki broj izlaza kada na manje od 100 metara sve to sliješ u jednu kolovoznu traku.
A ovo krivudanje pre i posle naplatne rampe je poseban slučaj do kojeg nikako nije smelo da dođe, naročito za planirani intezitet saobraćaja i propusne moći naplatnih stanica.
 
"Što se tiče broja ulaznih i izlaznih rampi na rampi KŠ zapad to će lako menjati po potrebi sa svetlećom signalizacijom i barijerama"

Nema tu neke velike mudrosti,odnos na Vrčinu je na primer 8/9 ulaznih prema 16/15 naplatnih,na Pazovi sada ima 6 ulaznih 13 naplatnih,na Simanovcima 4 ulazne 9 naplatnih.

Prema tome Kš Zapad bi trebao imati maksimalno 3 ulazne i 5 naplatnih a to bi u praksi izgkedalo ovako.

Tužno i ružno.Pošto će naravno shvatiti da to nije bezbedno a već su dzerzije spremili što inače nije praksa ako pogledate ostale rampe po Srbiji osim kad je to u funkciji razdvajanja fizičkog traka i apsolutno se ne miču nikada jer pomeranje dzerzija zahteva asistenciju policije i dizalicu i privremenu signalizaciju.

Dobićemo u najboljem slučaju 4 4 a faktički smo platili nešto što nam ne treba.
Znači da zaključim i dalje neću pisati o tome, nama uvek treba naplatnih a ne ulaznih traka.
Pogledajte prilog 168797
Ovi betonski nju džerziji su verovatno Izvođačevi i u funkciji su neke buduće devijacije, mislim da nemaju veze sa finalnim završetkom NS KŠ-Zapad.
 
Objavljen tender za izgradnja naplatnih stanica na Moravskom koridoru...


U 2023. godini je planiran završetak NS Ćićevac, KŠ Istok, KŠ Zapad i privremena čeona Koševi.
Interesantno je da je za 2024. godinu pored Preljine i Adrana, planirana i NS Katrga. Po svim planovima koje smo do sada videli ona je trebalo da se gradi u okviru projekta brzi put KG - Mrčajevci - spajanje sa Moravskim.
Videćemo da li je ipak ubačena Katrga da se radi u okviru Moravskog. To bi bilo odlično.
 
Nešto mi se ovde ne uklapa. Tender se raspisuje sada a planirano je da se sve do Koševa završi do kraja oktobra. A svi znamo kako kod nas funkcionišu tenderi.
 
Do kraja oktobra nema sanse. Ovaj poluprofil sto se gradi je pri kraju, osim u delu jasickog kruznog toka. Tako da im ostaje 11km druge strane, od betonskih radova zavrsetak jednog propusta u blizini Ks-Istok, nadvoznjak u Jasici, most na Garskom potoku, rusenje i novi most na Pepeljusi. Plus naplatne stanice.
 
"Što se tiče broja ulaznih i izlaznih rampi na rampi KŠ zapad to će lako menjati po potrebi sa svetlećom signalizacijom i barijerama"

Nema tu neke velike mudrosti,odnos na Vrčinu je na primer 8/9 ulaznih prema 16/15 naplatnih,na Pazovi sada ima 6 ulaznih 13 naplatnih,na Simanovcima 4 ulazne 9 naplatnih.

Prema tome Kš Zapad bi trebao imati maksimalno 3 ulazne i 5 naplatnih a to bi u praksi izgkedalo ovako.

Tužno i ružno.Pošto će naravno shvatiti da to nije bezbedno a već su dzerzije spremili što inače nije praksa ako pogledate ostale rampe po Srbiji osim kad je to u funkciji razdvajanja fizičkog traka i apsolutno se ne miču nikada jer pomeranje dzerzija zahteva asistenciju policije i dizalicu i privremenu signalizaciju.

Dobićemo u najboljem slučaju 4 4 a faktički smo platili nešto što nam ne treba.
Znači da zaključim i dalje neću pisati o tome, nama uvek treba naplatnih a ne ulaznih traka.
Pogledajte prilog 168797
1690874149945.png

Po meni je ovo još veća glupost. Imaš ovoliki plato, a ulivne trake svodiš u jednu i nepotrebno usporavaš saobraćaj i praviš nebezbedno mesto.

Kako napreduju radovi, nazire se neko buduće(skorašnje) zatvaranje kružnog toka i preusmeravanje saobraćaja na devijacije i petlju KŠ-Zapad. Interesantno rešenje.
 
Poslednja izmena:
Interesantno je da je za 2024. godinu pored Preljine i Adrana, planirana i NS Katrga. Po svim planovima koje smo do sada videli ona je trebalo da se gradi u okviru projekta brzi put KG - Mrčajevci - spajanje sa Moravskim.
Videćemo da li je ipak ubačena Katrga da se radi u okviru Moravskog. To bi bilo odlično.
Pa i stari put Kg- Mrčajevci treba nekako spojiti sa Moravskim.
 
A dok se to ne uradi, kakva će veza biti sa Moravskim? Ili ćemo i dalje prvo u Mrčajevce na pečenje, pa pored Emecete?
 
A dok se to ne uradi, kakva će veza biti sa Moravskim? Ili ćemo i dalje prvo u Mrčajevce na pečenje, pa pored Emecete?
Dok se to ne uradi mora se ići ili do Preljine (nova NS) ili do Adrana. Ovde je rastojanje između 2 susedne rampe čak 30 km što je verovatno najviše u celoj Srbiji. Zato je NS Katrga veoma bitna. Ona će ujedno biti izlaz ka Ibarskoj magistrali, Kragujevcu (stari i novi put) i Aerodromu Morava.
 
Vrh