Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

U tom slučaju puštaju bez naplate neko vreme, verovatno do završetka Kurševac-Zapad. Možda i produže samo magistralnu na ovaj novoizgrađeni deo u levoj traci gledano ka Pojatu. Ali taj produžetak traje dok ne završe do Kruševac-Zapad, pod rizlom. Pa onda opet neka devijacija i budž dok ne završe staru traku (desna gledano ka Kruševcu). Možda ukrštanje igleda ovako.

2.jpg
 
Svakako se sa magistrale ide pravo na most, kao što si nacrtao. Samo ne znam šta će biti sa saobraćajem od i ka kružnom toku u Makrešanu. Ne verujem da će biti dozvoljene sve opcije (npr, da se sa autoputa skrene levo ka kružnom toku).
 
Nema smisla ni pustanje do Ks-zapad, jedino ako bi postavili ceonu naplatnu rampu, pa da se saobracaj nastavi pravo, u drugom slucaju bice haos na jasickom putu ako se sve tu uliva.
 
Čini mi se da mnogi ne znaju ili ne mogu da uoče problematiku koja nastaje zbog nezavršene petlje Kruševac istok i zbog toga što taj deo još nije spojen sa gradom. Taj spoj sa gradom koji još nije počeo da se radi sam označio plavom linijom. Trenutno se sa petlje Kruševac istok možemo isključiti samo u okolne njive.
Problem se pretežno odnosi na teretni saobraćaj, mada i za putnički neće biti baš sjajno.

Zelenom linijom sam nacrtao kako se trenutno odvija saobraćaj na relaciji Pojate - Brus, Blace i kako bi trebao da se odvija kada se u rad pusti deonica Pojate - Makrešane. Jednim delom prolazi kroz sam grad, ali u tom delu grada su široki bulevari i ne predstavlja toliki problem. Inače, ja živim u jednoj od tih ulica i dok ovo pišem prošlo je na desetine kamiona i autobusa u tranzitu.

Crvenom linijom sam nacrtao relaciju gde bi se odvijao saobraćaj ako nakon puštanja deonice autoputa od Pojata do Makrešana ne ostave isključenje i ukjučenje na autoput sa trenutnog kružnog toka u Makrešanima. U tom slučaju sav saobraćaj na pomenutoj relaciji bi morao da se odvija preko petlje Kruševac zapad, a zatim kroz sam grad. U tom delu (markirano žutim krugom) su gradske ulice prilično uske i sa već sada otežanim saobraćajem koji je u određenim delovima dana u potpunom kolapsu, naročito u delu kod autobuske stanice. Postoji još jedna opcija gde bi saobraćaj išao preko Balkanske ulice, ali i tu je problem, jer da bi vozila došla do nje moraju opet da prođu pored autobuske stanice.

Takođe, autoput se iz istih razloga ne može pustiti u promet od Pojata do Kruševca sve dok se ne završi spajanje petlje Kruševac istok sa samim gradom. Tj. sa istočnom obilaznicom. Tako da nam izgradnja te saobraćajnice može poslužiti kao reper kada će u potpunosti i bez prekida biti puštena deonica Pojate - Kruševac, tj. Koševi.
krusevac-tranzit.jpg
 
Čini mi se da mnogi ne znaju ili ne mogu da uoče problematiku koja nastaje zbog nezavršene petlje Kruševac istok i zbog toga što taj deo još nije spojen sa gradom. Taj spoj sa gradom koji još nije počeo da se radi sam označio plavom linijom. Trenutno se sa petlje Kruševac istok možemo isključiti samo u okolne njive.
Problem se pretežno odnosi na teretni saobraćaj, mada i za putnički neće biti baš sjajno.

Zelenom linijom sam nacrtao kako se trenutno odvija saobraćaj na relaciji Pojate - Brus, Blace i kako bi trebao da se odvija kada se u rad pusti deonica Pojate - Makrešane. Jednim delom prolazi kroz sam grad, ali u tom delu grada su široki bulevari i ne predstavlja toliki problem. Inače, ja živim u jednoj od tih ulica i dok ovo pišem prošlo je na desetine kamiona i autobusa u tranzitu.

Crvenom linijom sam nacrtao relaciju gde bi se odvijao saobraćaj ako nakon puštanja deonice autoputa od Pojata do Makrešana ne ostave isključenje i ukjučenje na autoput sa trenutnog kružnog toka u Makrešanima. U tom slučaju sav saobraćaj na pomenutoj relaciji bi morao da se odvija preko petlje Kruševac zapad, a zatim kroz sam grad. U tom delu (markirano žutim krugom) su gradske ulice prilično uske i sa već sada otežanim saobraćajem koji je u određenim delovima dana u potpunom kolapsu, naročito u delu kod autobuske stanice. Postoji još jedna opcija gde bi saobraćaj išao preko Balkanske ulice, ali i tu je problem, jer da bi vozila došla do nje moraju opet da prođu pored autobuske stanice.

Takođe, autoput se iz istih razloga ne može pustiti u promet od Pojata do Kruševca sve dok se ne završi spajanje petlje Kruševac istok sa samim gradom. Tj. sa istočnom obilaznicom. Tako da nam izgradnja te saobraćajnice može poslužiti kao reper kada će u potpunosti i bez prekida biti puštena deonica Pojate - Kruševac, tj. Koševi.
Pogledajte prilog 158360


A zašto se ne bi u Ćićevcu isključili kamioni?
 
Bilo bi idealno da su zavrsili prilaz do Ksa- istok, ks-zapad, nadvoznjak na mestu jasickog kruznog toka i sve do koseva. U slucaju bilo kakvog otvaranja, vozaci u pravcu brusa ce ici kao i do sada, samo ce se iskljuciti u cicevcu, a ne u pojatama.
 
A zašto se ne bi u Ćićevcu isključili kamioni?
Koja je svrha otvaranja takvog autoputa ako se 50% saobraćaja uključuje i isključuje u Ćićevcu i koristi autoput samo nekoliko kilometara? Većina kruševljana i onih koji idu istočno i južno od Kruševca ne koriste severnu obilaznicu kada idu iz pravca Pojata, već prolaze starim putem preko Makrešana i Dedine jer im je dosta kraći put i izbegavaju gužve u centru. U vreme saobraćajnih špiceva na deonici jasički kružni tok - centar grada i autobuska stanica kolone su već sada dugačke po nekoliko kilometara.

Inače, kako bi sve to izgledalo u praksi? Ne može se zabraniti saobraćaj za kamione od Ćićevca do Makrešana jer mnogi idu u pravcu Kraljeva, a i ne znam koji saobraćajni znak bi bio adekvatan da bi vozači shvatili tu kombinaciju? Šta je sa onima koji neće razumeti takav saobraćajni znak? Da li će se od jasičkog kružnog toka vraćati nazad na petlju Ćićevac ili će prolaziti kroz gradske ulice kroz koje je u većini zabranjen saobraćaj za kamione u tranzitu.
 
Ja mislim da bi otvaranjem autoputa do Makrešana dali mogućnost izbor vozačima i rasterećenje magistralnog puta od Makrešana do Pojata. Dobilo bi se na većoj bezbednosti i bržem stizanju do Kruševca
 

Ovo je nešto najsvežije što sam ispratio
Ovakve najave mogu se naći svake godine i tako unazad godinama. Ja sam bio u osnovnoj školi kada je izgrađen jedan deo te obilaznice u dužini od nekih 1.700 metara i tu se stalo. A sada imam skoro 50 godina i svake godine slušam kako se uskoro kreće sa radovima. Jedino što verovatno neće slagati je to da će biti izgrađena u poluprofilu. Nekada kasnije (čitaj nikada) će se izgraditi i drugi poluprofil.
 
Svakako ako ne izgrade bar nešto sa petlje Kruševac Istok će se ići u njive.
 
Poslednja izmena:
Petlja Kruševac-istok zaostaje za petljom Kruševac Zapad. Čak i da je završe za 2 meseca, nedostaje put dalje ka gradu. Čak i da ima para tu treba praviti u najmanju ruku nadvožnjak preko pruge ako ne i preko reke u isto vreme pa sve do kružnog toka, kako je kolega forumaš gore nacrta. Znači od toga nema ništa minimum 6 meseci ako ne i više.
Puštanje do petlje Kruševac-Zapad ima smisla da bar delu ljudi olakša život. Kamioni svakako ne mogu kroz grad. Ako im zbog toga ne odgovara da se isključuju na Kruševac-Zapad, neće tuda ni ići.
Kružni tok kod Jasike, ista priča kao i do sada. Šta je išlo ići će i sad. Neće se puštanjem ove deonice autoputa uduplati saobraćaj. Bar ne u narednih 6 meseci a dotle će da završe do Koševa.
 
Ради ли се шта на траси Адране-Прељина? Хоће ли то бити завшено у певом кварталу наредне године?
 
Ради ли се шта на траси Адране-Прељина? Хоће ли то бити завшено у певом кварталу наредне године?
Зашто у првом кварталу наредне године када је рок до краја ове године ?
 
U tom slučaju puštaju bez naplate neko vreme, verovatno do završetka Kurševac-Zapad. Možda i produže samo magistralnu na ovaj novoizgrađeni deo u levoj traci gledano ka Pojatu. Ali taj produžetak traje dok ne završe do Kruševac-Zapad, pod rizlom. Pa onda opet neka devijacija i budž dok ne završe staru traku (desna gledano ka Kruševcu). Možda ukrštanje igleda ovako.

Pogledajte prilog 158347
Како сам ја схватио, стари пут који си нацртао са леве стране се укида. Он ће ићи до кружног тока у Макрешанама, а корисници аутопута ће возити право до Јасике без искључења.
 
Kakve su sanse da se otvori do Uskrsa? Koliko sam razumeo, ostalo je samo spajanje 300-400m poluprofila kod Pojata?
 
Vrh