Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Koliko se otprilike krenulo sa radovima od Adrana prema Kruševcu...
Trasirane su dva dela:
- Adrani (petlja) - Grdica (do 500 metara od petlje Kamidžora): oko 5 km
- Ratina (od Ibra) - Vraneši: oko 6,5 km

Nije trasirano:
- Grdica - Ratina (osim ovoga što sam slikao 200-300 m): oko 4 km
- Vraneši - Štulac: oko 13 km

Ukupno je na deonici Kraljevo (Adrani) - Vrnjačka Banja (Štulac) trasirano 11,5 km, a nije 17 km.

Dalje ka Trsteniku i Kruševcu je sve trasirano. Naravno trasirana je i deonica Preljina - Adrani.
 
Gledam panoramu oko Pojata i stvrno mislim da je nepravda da svi ovi ljudi ostanu bez pristupa autoputu koji su do sada imali.
Resenje sa dvostranom naplatnom stanicom u Srbiji nije nepoznato od Srbobrana,Zmajeva,Backe Topole pa preko Adasevaca i Morovica pa sve do Umcara,Kolara,Vodnja,Cuprije i Paracina i ovde bi moglo da bude primenjeno bez velikih problema.

pojate.jpg
 
mislim da se vec diskutovalo o toj temi
ali pojate su malo mjesto odnosno dio opstine cicevac koja dobija svoju naplatnu rampu ,a ukidaju naplatnu rampu pojate
ako naprave naplatnu rampu pojate na udaljenosti od 2,5 km jednu od druge,onda beogradjani stvarno ostaju zakinuti za naplatnu rampu
jer veliki broj ljudi koji gravitira na obilaznici beograd nema tako blizu izgradjene naplatne rampe
prvo beograd pa onda moze i svako selo da ima naplatnu rampu
P.S.
nisam ja iz beograda pa da mislite da sam zato ovakvog razmisljanja
jednostavno mislim ako kome treba pomoci da se smanji guzva to je beograd
 
Pošto ovo i nije neki evropski tranzitni, već više lokalni pravac, ja mislim da i nije problem ako je petlja na svakih par km kako bi lokalno i služio. Isto kao i za autoput kroz Bg. Koja je recimo glupost kad na autoputu za Čačak, čak 25km nema petlje između petlji Obrenovac i Ub. A ima recimo na 5km petlja Lučani i petlja Požega.
 
Niko ništa da objavi u skorije vreme deonicu od Preljine do Kraljeva koliko sam čuo tamo su meštani sela Baluga bili obustavili radove zbog neisplaćivanja i nasilnog uzimanja zemlje. To je mislim teritorija opštine Čačak. Političari iz Čačka prave problem oko cene eksproprijacije i na delu Pakovraće Požega daju jako malo novca ljudima koji nemaju za te pare da kupe ništa.
 
Како сам незванично чуо, јуче је нажалост погинуо један радник на градилишту, један човек од 78 година. Ушао је у мртав угао шлеперу и био прегажен. И поред строге политике безбедности на раду, несреће се дешавају. Јако ми је жао што је човек од 78 година морао да ради.
 
Kako Rade reče u videu, danas je gradilište stalo, na jedan dan.
@abrines Tužno je što toliko stari ljudi moraju da rade takve poslove 🥲
 
ali pojate su malo mjesto odnosno dio opstine cicevac koja dobija svoju naplatnu rampu...
Nije stvar o veličini Pojata već što je Pojate industrijska zona. Svi kamioni iz te zone će morati da prolaze kroz sam Ćićevac i put će im biti duži za skoro 10km jer moraju da odu do Ćićevca pa ponovo da se vrate do Pojata. A i neki privredni subjekti koji posluju u toj zoni će se zbog toga zatvoriti.

ako naprave naplatnu rampu pojate na udaljenosti od 2,5 km jednu od druge...
Kao što sam već napisao, ako se ide starim putem kroz Ćićevac udaljenost je skoro 5km od sadašnje petlje Pojate do buduće petlje Ćićevac. Ne znam kako si došao do te dužine od 2.5km?

...onda beogradjani stvarno ostaju zakinuti za naplatnu rampu jer veliki broj ljudi koji gravitira na obilaznici beograd nema tako blizu izgradjene naplatne rampe
prvo beograd pa onda moze i svako selo da ima naplatnu rampu
Beograd je za razliku od svih drugig gradova dovoljno dobio što autoputevi koji prolaze kroz i oko Beograda nisu u zatvorenom sistemu naplate. Ako misliš na petlje one su sasvim dovoljne za normalno funkcionisanje grada, plus što Beograd ima paralelne i druge ulice koje se spajaju na te petlje.
Za razliku od Pojata gde neko kamionom treba da vozi 5km u jednom pravcu, a zatim da se vraća ponovo 5km da bi nakon toga došao 100-tinak metara od mesta iz koga je krenuo.
 
Industrijska zona sa par objekata, stvarno je smesno to pominjati. Izmedju ostalog planira se industrijaska zona kod petlje Cicevac, pa eto prilike da se prebace ako im je puno 10km.
 
Da odgovorim na pitanje kako sam dosao do daljine od 2,5km
tako sto sam na buducem autoputu .na tacki iskljucenja odnosno petlji Cicevac oznacio polaznu tacku,a zatim sam povukao liniju autoputem do predlozene nove petlje pojate
i izmjerena duzina bila 2.5km.
Za b Beograd mi nije jasno kako mozete biti subjektivni toliko da ne primjecujete da tu zivi maltene jedna trecina srbije ili preko 2 miliona ljudi
, a samim tim i najveci dio poreza se inkasira u Beogradu,a samim tim i gdje je toliko ljudi najveca je guzva,a samim tim su to i sami odabrali,
ali to meni i drugima koji zivimo u manjim sredinama ne daje za pravo da moramo imati sve sto i oni.
I za kraj ajde da Pojatama napravimo petlju ili tri petlje nema problema da izlaze gdje zele na autoput
ali onda dajmo i Beogradu petlju rakovica, petlju zeleznik,petlju lestane,petlju vinca.
P.S.
nisam iz BG
Ali kad odem u BG vidim kako ljudi svakodnevno zive u toj guzvi.
i sad ako moramo da se ponasamo ekonomicno u izgradnji ,onda to vazi za sve ako cemo da se ponasamo luxuri ondaispostujmo i BG.
Znamo mi svi da su tu trebale da se rade tri trake u jednom smjeru,ali ni njemacka nije to odmah radila nego sada prosiruje ,znaci sve u skladu sa mogucnostima
Tako moramo valjda i mi
Opet podvlacim to je moje skromno misljenej a vi se mozete i ne morate slagati sa tim.
 
Pošto ovo i nije neki evropski tranzitni, već više lokalni pravac, ja mislim da i nije problem ako je petlja na svakih par km kako bi lokalno i služio. Isto kao i za autoput kroz Bg. Koja je recimo glupost kad na autoputu za Čačak, čak 25km nema petlje između petlji Obrenovac i Ub. A ima recimo na 5km petlja Lučani i petlja Požega.

Ma to je potpuno OK, meni je subjektivno delovalo dalje. Ipak, glupo je da na X nema izlaza na paralelni put i da će udaljenost susednih biti čitavih 30km, što jeste problem. Pogotovo tokom vanrednih događaja.

Fun Fact: mesto Drenovac je gotovo iste veličine kao mesto Ćićevac.
 
POJATE - VELIKA SAOBRAĆAJNA RASKRSNICA I INDUSTRIJSKA ZONA

Politika doskorašnjeg razvoja, i posebno prostornog razvoja Srbije dovela je do toga da u zemlji koja ima bezbroj naselja i prirodnih uslova da bude cela srećno naseljena i razvijena, samo u jednoj regiji, na cca. 5% teritorije, gde je zbog centralizacije, skoncentrisana ogromna društvena i privredna aktiva živi, kako neko ovde reče, 1/3 stanovnika, a da sve druge regije, posledično privredno i razvojno stagniraju, i bez vidljivije perspektive, osiromašene, demografski odumiru.

I u tom kontekstu treba gladati ovaj veliki projekt kao nešto pozitivno što treba stvari da promeni, i da da šansu Srbiji da se probudi, preporodi.

I otuda Pojate, kao velika saobraćajna raskrsnica i industrijska zona, što bi po prirodi stvari, da je sve bilo kako treba da bude, i bila, a nije.

Pojate, kao pojas između Šumadije i Južne Srbije, kao most koji spaja Kragujevac (Jagodinu, Kruševac) i Niš, baš kao što se to dešava Novom Sadu i Beogradu, sa Inđijom, Starom i Novom Pazovom, a o čemu se, za razliku od Pojata, i te kako brine.

izvor - Šumadijapolis
www.facebook.com/photo?fbid=217621367266448&set=a.210567034638548
 
Da odgovorim na pitanje kako sam dosao do daljine od 2,5km
tako sto sam na buducem autoputu .na tacki iskljucenja odnosno petlji Cicevac oznacio polaznu tacku,a zatim sam povukao liniju autoputem do predlozene nove petlje pojate
i izmjerena duzina bila 2.5km.
Da, ali na taj način si namerno ili nenamerno doveo u zabludu da se je problem za tih 2.5 km, a što u principu nikom ne bi bio problem. U realnosti i za firme koje posluju u toj zoni je ta udaljenost 5km u jednom pravcu, pa onda vraćanje ponovo 5km. Stim da će skoro kompletnim putem morati da prolaze kamionima kroz naseljeno mesto i centar Ćićevca.

Za b Beograd mi nije jasno kako mozete biti subjektivni toliko da ne primjecujete da tu zivi maltene jedna trecina srbije ili preko 2 miliona ljudi
, a samim tim i najveci dio poreza se inkasira u Beogradu,a samim tim i gdje je toliko ljudi najveca je guzva,a samim tim su to i sami odabrali,
Često se služiš netačnim ili polutačnim informacijama u svojim postovima. U Beogradu ne živi više 2 miliona ljudi već nešto manje od 1.2 miliona. Ako se na to dodaju stanovnici drugih gradova, a što je još jedan od apsurda, koji su pripojeni Beogradu (Obrenovac, Lazarevac...) onda je ta brojka nešto iznad 1.6 miliona. Zamisli da se po toj logici Novom Sadu doda Zrenjanin, Ruma, Sremska Mitrovica, Inđija, ali to je posebna tema i ne pripada ovde.

Pa, jedino da se svi mi preselimo u Beograd i da rešimo sve probleme u državi po pitanju infrastrukture. Da se ne troše bespotrebno pare za moravski koridor i sl. Upravo ta privilegija Beograda u odnosu na druge gradove dovodi do toga da Beograd svakog dana ima sve veću populaciju, a samim tim sve veće probleme sa saobraćajem. Da je pameti u državi, radilo bi se suprotno, a ne da se cela Srbija slije u Beograd, a da se pritom drugi gradovi i mesta gase.
Što se tiče poreza, tačno je da se veliki deo slije iz Beograda, ali zato Beograd uzima od države mnogo veći procenat u odnosu na date poreze. Beograd, u odnosu na druge gradove, iz državne kase procentualno mnogo više uzima nego što daje. Npr. država finansira izgradnju metroa kao projekat od važnosti za državu. Kakve veze ima metro u Beogradu sa nekim ko živi u Prokuplju. Takođe, zarad brze pruge BG-NS žrtvovane su i zapuštene mnoge druge pruge u južnoj Srbiji, zapadnoj Srbiji, Banatu... Zašto se npr. ne bi napravila neka tramvajksa linija u Novom Sadu ili Nišu ili mora sve u Beogradu.
U svakom slučaju nemoj da brineš, nisu i neće beograđani biti uskraćeni za bilo šta u odnosu na druge građane Srbije. To što imaju velike gužve to samo ukazuje na bolji standard i posledica je centralizacije. Npr. moji sugrađani moraju za većinu medicinskih intervencija da idu u 190 km udaljeni Beograd, o studentima i mnogim radnicima da i ne govorim.

ali to meni i drugima koji zivimo u manjim sredinama ne daje za pravo da moramo imati sve sto i oni.
Ovo sam citirao, ali je suludo komentarisati jer i dalje ne mislim da postoje građani prvog i drugog reda.

I za kraj ajde da Pojatama napravimo petlju ili tri petlje nema problema da izlaze gdje zele na autoput
Verovatno ne znaš ili se samo praviš da ne znaš da Pojate već ima petlju. Niko u Pojatu ne traži da im izgrade novu petlju, već da im ne ugase ovu koju već imaju i koju koriste preko 35 godina.
 
Industrijska zona sa par objekata, stvarno je smesno to pominjati. Izmedju ostalog planira se industrijaska zona kod petlje Cicevac, pa eto prilike da se prebace ako im je puno 10km.
Ne bih se složio da je samo par objekata. U samoj industrijskoj zoni Pojate posluje preko 20 privrednih subjekata koji zapošljavaju više stotina radnika. Toj zoni gravitiraju i firme iz okolnih mesta, npr. sa regionalnog puta Ćićevac - Pojate, Paraćin - Pojate i sl.
Verovatno se šališ kada kažeš da se firme od nekoliko stotina ljudi i sa preko trideset industrijskih hala i objekata prebaci na drugo mesto? Više košta da se samo jedna firma kao što je npr. Kolarević prebaci na drugo mesto nego što košta izgradnja bar 5 naplatnih stanica i petlji.
 
Danas sam saznao od prilično pouzdanog izvora da će otvaranje Pojate - Makrešane biti 15.04.
Uključenje u Makrešanima će biti oko 200 metara pre mosta na Z. Moravi. Biće otvorena samo leva traka do mosta i na mostu, a pun autoput će počinjati iza mosta.
Naplata putarine tek u Pojatama.
Kasnije ću nakačiti današnje slike sa pomenutog dela koji se uskoro otvara.
 
Danas sam saznao od prilično pouzdanog izvora da će otvaranje Pojate - Makrešane biti 15.04.
Uključenje u Makrešanima će biti oko 200 metara pre mosta na Z. Moravi. Biće otvorena samo leva traka do mosta i na mostu, a pun autoput će počinjati iza mosta.
Naplata putarine tek u Pojatama.
Kasnije ću nakačiti današnje slike sa pomenutog dela koji se uskoro otvara.

Ok, to smo i očekivali. A da li znaš kako će se povezati kod Pojata?
 
Ok, to smo i očekivali. A da li znaš kako će se povezati kod Pojata?
Nekako će uklopiti sadašnju naplatnu rampu sa Moravskim, privremeno. Za par meseci kad završe Kš istok i pre svega Kš zapad onda ruše naplatnu u Pojatama i prave vezu dva autoputa. Kao što je pre neki dan objavljeno menja se rešenje, ali nema još informacija o načinu spajanja A1 i A5.
 
Ovako osakaćena rampa za Uskrsnje i Prvomajske praznike tesko da će moci da primi sav saobracaj jer ce mnogi hteti da probaju novu deonicu pa će eventualno cekanje definitivno da pokvari utisak .
 
Ovako osakaćena rampa za Uskrsnje i Prvomajske praznike tesko da će moci da primi sav saobracaj jer ce mnogi hteti da probaju novu deonicu pa će eventualno cekanje definitivno da pokvari utisak .

Slažem se, ne znam da li je bolje da prodju praznici. Biće kolaps kako god okreneš.
 
Evo nekolijko slika sa mog današnjeg boravka na deonici Makrešane - Pojate. Slikano od Makrešana.

Mesto gde će se ulaziti na autoput za 15-ak dana, malo pre mosta u Makrešanima. U početku će se ići levom trakom mosta dvosmerno, tek posle mosta pun profil autoputa.
20230330_115919.jpg


Slika sa mosta, leva traka skroz asfaltirana:
20230330_120054.jpg


Leva traka posle mosta, sva tri sloja asfalta:
20230330_120304.jpg


Asfaltiranje trećeg sloja u desnoj traci, negde oko 5km od Makrešana:
20230330_120721.jpg


Radovi na mostu na Južnoj Moravi:
20230330_120921.jpg


Postavljanje portala:
20230330_121335.jpg


Izlaz ka rampi u Ćićevcu:
20230330_121354.jpg


Crtanje prvih linija na A5:
20230330_121538.jpg


Linije iz pravog smera gledaanja:
20230330_121650.jpg


Izlaz iz smera od Pojata:
20230330_121727.jpg


Detalj sa nadvožnjaka:
20230330_121747.jpg
 
Radovi kod naplatne rampe u Pojatama:
20230330_123715.jpg


Pogled ka naplatnoj rampi Pojate:
20230330_123737.jpg


Put ka Ćićevcu. oko 1km od Pojata:
20230330_124815.jpg


Pred izlaz ka Ćićevcu:
20230330_124929.jpg


Naplatna rampa Ćićevac:
20230330_125049.jpg


Radovi na samoj naplatnoj rampi:
20230330_125719.jpg


Tabla sa udaljenostima, konačno i moje Kraljevo:
20230330_125053.jpg


Toliko od mene za danas.
Opšti utisak posle vožnje po ovoj deonici je izvanredan.
Otvaranje ovih 16km Pojate - Makrešane najverovatnije 15. aprila.
 
Evo nekolijko slika sa mog današnjeg boravka na deonici Makrešane - Pojate. Slikano od Makrešana.

Mesto gde će se ulaziti na autoput za 15-ak dana, malo pre mosta u Makrešanima. U početku će se ići levom trakom mosta dvosmerno, tek posle mosta pun profil autoputa.
Pogledajte prilog 157888

Slika sa mosta, leva traka skroz asfaltirana:Pogledajte prilog 157890

Leva traka posle mosta, sva tri sloja asfalta:Pogledajte prilog 157891

Asfaltiranje trećeg sloja u desnoj traci, negde oko 5km od Makrešana:
Pogledajte prilog 157892

Radovi na mostu na Južnoj Moravi:
Pogledajte prilog 157893

Postavljanje portala:
Pogledajte prilog 157894

Izlaz ka rampi u Ćićevcu:
Pogledajte prilog 157895

Crtanje prvih linija na A5:
Pogledajte prilog 157896

Linije iz pravog smera gledaanja:Pogledajte prilog 157897

Izlaz iz smera od Pojata:Pogledajte prilog 157898

Detalj sa nadvožnjaka:Pogledajte prilog 157899


Hvala na fenomenalnoj reportaži! Svaka čast! (y)(y)(y)

Baš me zanima šta je razlog da se odmah ne pusti most i u suprotnom smeru, ima dovoljno mesta od uključenja do početka mosta koje je uveliko završeno.
 
Благодарим Раде, лепа репортажа!
Није ми јасно зашто не иде двосмерно мост у Макрешанима?
 
Vrh