Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Ma to je zastarelo Roboti su rešenje,j.....im se ljudska prava ako si prekršio zakon bićeš spržen..to jedini način da se zavede red u Javnom prevozu,možeš da zamisli kako bi ovaj Robot polomio vilicu ovome što je udario kontrolora :kafa: što bi rekli" i nad Popom ima Pop"
http://www.youtube.com/watch?v=iLbla1IJ6oc
 
Treba svima da traže kartu, šta sad, ko je za ljudska prava on nije za zakon? U čemu je fazon?

Inače, kontrolore biju i u Mađarskoj, ali tamo kontrolor pozove radiom pandure i tu su za dva minuta (da vidiš u noćnom kad pijani Mađari nacionalisti krenu da viču, pa još ako je kontrolor Mađar iz Vojvodine kad krenu da mu psuju mater srpsku...)...

Elem, u pitanju je problem nasilja i neefikasnosti policije koja treba da štiti javni red i mir. To, a i brate mili, ako vidite da se nešto loše dešava (neko se dere ili bije po prevozu), nemojte ćutati!
 
A to za ljudska prava,pa protip je made in USA ;) mislim prvo će da ga isprobaju na vama, a onda će da ga prodaju nama :D a ovo za Mađare pa njih drma zakasneli nacionalizam ,dok Srbi postaju kosmopolite jes ti je "kolo sreće se okreće" :kafa:
 
Pa pisalo t i juče u adresi (Ilinois,Usa)a sada Miljakovac? :o
 
jovanovm":8plrecq2 je napisao(la):
Treba svima da traže kartu, šta sad, ko je za ljudska prava on nije za zakon? U čemu je fazon?
Upravo u tome. Ko je u fazonu ljudskih prava, taj je protiv ideje da se bilo kakav zakon jednako primenjuje na sve.

Nasi borci za ljudska prava ce na Vuckovu konstataciju da bi kontrolori trebalo i Romima nekad da traze kartu, reci:
``To je rasizam, Romi su siromasni, i nemaju novca za kartu. Kako mozete njih da izbacujete iz vozila, kad se ne svercuju samo oni``

Ne znam kad si tacno zapalio za Ameriku, ali od demokratskih promena ovde, razne nevladine organizacije i diplomate nas bukvalno dave ljudskim pravima. Dokle to ide, mozes svakih mesec dana da naletis na kenjanje o ljudskim i manjinskim pravima, jer je, zaboga, u tuci u Vojvodini Srbin pretukao nekog Madjara. Apsolutno se ne uzimaju u obzir cinjenice da je to bila obicna tuca, iz obicnih razloga, i to da su se istog dana desile na desetine istovetnih tuca po Srbiji ciji su akteri bili samo Srbi. Ali, ovo prvo je rasizam, a mi sovinisticka nacija, a ovo drugo je ko fol normalno. Ovo je bio samo primer.

Nedo Bog da u usta uzmes Rome, pa jos negativno, ima da te razapnu, kao mene na temi ``Srbija-crna strana medalje``. Romi su zasticena vrsta, mogu da rade sta hoce, a mi treba da ima damo zaposlenje, socijalno, besplatno skolovanje, besplatan prevoz, stanove.....i da ne smemo ni popreko da ih pogledamo.
 
jovanovm":2dpw5aml je napisao(la):
Treba svima da traže kartu, šta sad, ko je za ljudska prava on nije za zakon? U čemu je fazon?

Inače, kontrolore biju i u Mađarskoj, ali tamo kontrolor pozove radiom pandure i tu su za dva minuta (da vidiš u noćnom kad pijani Mađari nacionalisti krenu da viču, pa još ako je kontrolor Mađar iz Vojvodine kad krenu da mu psuju mater srpsku...)...

Elem, u pitanju je problem nasilja i neefikasnosti policije koja treba da štiti javni red i mir. To, a i brate mili, ako vidite da se nešto loše dešava (neko se dere ili bije po prevozu), nemojte ćutati!
Upravo tako.
 
Čini mi se da po zakonu čak i saobraćajna inspekcija ima pravo da pregleda karte :lol:
A napad na inspektora se ipak drukcije tretira od napada na kontrolora.
 
1706tanjug_ocp_w380_h300.jpg

Stjuarti i Stujardese u vozilima Gsp-a ,nemojte se iznenaditi ako budete pitani "kafa ili sok ?"a možda padne po koji sendvič :D
 
da,da to je ta modernizacija,ja cu da tripujem da su drveni advokati,ali svaka im cast za "uniforme",mora da su ih izabrali jer im je nabavna cena oko 50 dinara
 
Zapravo izgledaju kao radnici buduće Gradske Železnice tako ih je zamišljam,ovima će verovatno da udele crvene prsluke :D
metronet.jpg
images
49627_1.jpg
rail-network-train-workers-us-auto-industry-jobs-image.jpg
 
Laserskom olovkom protiv šverca

U vozilima GSP-a od danas pojačana kontrola karata i pretplatnih markica
Ovako će od sada izgledati kontrolori Gradskog saobraćajnog preduzeća (Foto: Z. Anastasijević)

Vožnja u gradskom saobraćaju bez karte ili pretplatne markice od danas će biti mnogo teže ostvariv naum. U toku jedne vožnje, putne isprave će biti proveravane dva-tri puta, a na pojedinim relacijama, kontrolori, koji će biti prepoznatljivi po fluorescentnim prslucima, imaće podršku policije. Da bi utvrdili da li putnici imaju originalne karte i markice ili falsifikate, radnici GSP-a će koristiti lasersku opremu.

Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd”, kaže da je u pitanju još jedna u nizu mera ovog preduzeća radi zaštite i povećanja prihoda, koji će biti uložen u kupovinu novih i ugradnju klima-uređaja u stara vozila.

– Pored postojeća 164 kontrolora, od danas će na tim poslovima biti angažovano još 200 naših radnika. Izvinjavamo se građanima sa regularnim putnim ispravama što će morati nekoliko puta u toku vožnje da pokažu karte, ali to je jedini način da švercerima stanemo na put – kaže Nikolić.

Direktor GSP-a navodi da će od danas početi da radi i stotinu konduktera, u dve smene. Oni će iz nedelje u nedelju biti raspoređivani na različitim trasama.

– Prve nedelje, kondukteri će raditi na svim linijama pravca „300”, u smeru ka Grockoj. Biće pojačana i kontrola u vozilima ka Ritopeku i Kaluđerici. Druge nedelje konduktere ćemo poslati prema Avali, treće ka Sremčici, a četvrte u pravcu Surčina. Bude li potrebno, vremenom ćemo i povećati broj konduktera. Pratićemo njihov učinak i ako se za mesec dana pokaže da je angažovanje bilo svrsishodno, oni će i ubuduće nastaviti da rade – ističe Nikolić.

Na jučerašnjoj konferenciji za novinare održanoj u trolejbusu na Studentskom trgu, rečeno je da GSP poslednje tri nedelje sprovodi akciju u toku koje će putnici koji imaju jednu ili više neplaćenih kazni moći da izmire dugovanja po znatno povoljnijim uslovima.

– Od sada će građani koji imaju neplaćene kazne uz uplatnicu „Infostana” od nas dobijati obaveštenje o tome. Na taj način će, recimo, roditelji tačno znati da li njihovo dete ima dugovanja prema GSP-u zbog vožnje bez karte – rekao je Nikolić.

Slobodan Panić, direktor prodaje u Zavodu za izradu novčanica i kovanog novca Topčider tvrdi da će se u štampanju karata i markica za prevoz koristiti neke od mera zaštite od falsifikatora, koje se koriste i pri izradi domaće valute. Kontrolori će pomoću ultraljubičastih lampi, posebnih filtera ili specijalne laserske olovke moći da kontrolišu da li su putne isprave originalne.

– Karte će imati reljefne detalje, pa će moći da se kontrolišu i dodirom, specijalne boje koje se prelivaju u zavisnosti pod kojim uglom se posmatraju, a tu je i vodeni žig. Laserskom olovkom će se kontrolisati papir i šifra na karti ili markici – objašnjava Panić.

Nikola Popovac, pomoćnik načelnika PU za Beograd, kaže da će policija pružiti pomoć kontrolorima u okviru zakonskih ovlašćenja. On se nada da njihove ekipe neće imati mnogo posla.

D. Spalović
izvor: politika ( http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Laserskom-olovkom-protiv-shverca.lt.html )
 
Ajde da rekoše da će Laserom iseckati putnike bez karte pa i da pomislim da će se uvesti red :D
 
Glupost sto nose uniforme, ovako kad bu nailazi na stanicu i putnici vide da ceka kontrola, svi ce da iskoce i gotovo. Zna se zasto u svetu kontroleri karata idu u civilu.
 
MareCar":cndsf226 je napisao(la):
Glupost sto nose uniforme, ovako kad bu nailazi na stanicu i putnici vide da ceka kontrola, svi ce da iskoce i gotovo. Zna se zasto u svetu kontroleri karata idu u civilu.
Ne, bas u svakom gradu, ali generalno si pravu
 
ali sa druge strane su vidljivi, vidjate ih dok ste na stanici, dok se vozite, i imacete u sveti da svakog momenta mogu da udju.cak i da ponistite kartu kada ih vidite, necete to bas uvek moci. po meni je dobra ideja da su vidljivi!
 
kako stoje stvari ova uv lampa je sve što ćemo dobiti od modernizacije gspa :D
 
ma ta uv lampa im ostala od izbora kada su gledali one kaziprste posle glasanja sto su prskali sprejem :laugh:
 
Takve kontrole nemaju smisla u gradu kao što je Beograd sa velikim brojem putnika koji ne plaćaju karte. Rezultat kontrole je siromašan ulov, a i dalje se prepušta kontroloru kako da se postavi prema putniku, odnosno da li će mu naplatiti kaznu, ili ako je neki grmalj da ga zaobiđe u širokom luku. Zato kasnije imamo njihovo iživljavanje nad bespomoćnim osobama.

Jedino rešenje jeste primer Istanbula, ali i drugih među kojima je i Santjago u kojem živim. Ulazak na prednja vrata, overa čipa sa pre-paid kreditom (u Turskoj se zove akbil) ili kupovina karte kod konduktera koji sedi na prvom sedištu sa desne strane i uglavnom je invalidno lice. Ulazak na preostala vrata je rešen na taj način što vozač neće pokrenuti vozilo sa stanice, ali i drugi putnici će se pobuniti u fazonu "zašto on da ne plaća kada ja plaćam". Ako neko pravi probleme, vozač preko dispečera odmah obaveštava policiju koja ekspresno dolazi i rešava stvar. Ovakvoj situaciji sam prisustvovao par puta, a u jednoj su u glavnoj ulozi bili turisti iz Beograda koji su se smejali sa nevericom objašnjavajući im da treba da uđu na prednja vrata i plate kartu. Komentari kako u Beogradu ima puno putnika i da će se praviti gužve na stanicama odmah padaju u vodu. Kada se narod nauči da stoji u redu kako je ko dolazio na stanicu i bude koristio taj kredit-čip, sve će teći brzo. Beograd sa svojim gužvama je malo dete za Istanbul.

Za sistem Beovoza, budućeg metroa ili lakog šinskog sistema (šta god da bude od ta dva), koristiti prolazne rampe sa češljevima, potrebna je karta prilikom izlaska na peron, takođe i u dolaznoj stanici. U slučaju gubitka karte ili se pak putnik nekako provukao u vozilo, plaća se nova sa doplatom.

Ovakav sistem je jeftiniji od svih novotarija što uvodi naš vrli prevoznik. Kakvi laseri, karte sa hologramom i ostali bakrači. Toliko para je uloženo, ali i dalje se povećava broj onih koji ne plaćaju. Još jedna prednost navedenog sistema se ogleda u tome da vozač neće projuriti pored stanice što se dešava često, kao i da će sačekati putnika koji je na desetak metara od vozila i ide mu u susret. A ne da mu zatvori vrata ispred nosa.

Potrebno je samo pratiti kako su drugi gradovi po svetu pristupili tom problemu i primeniti najbolje.
 
Sve bi to bilo super da u Srbiji postoji kultura koriscenja GSPa. Obelezena vrata za ulaz i izlaz su postojala ranije, medjutim niko nije fermao 5%. Bi drzava trebala da angazuje veci broj kontrolora sa vecim ovlascenjima, ali onda se tu postavlja problem broja zaposlenih u javnom sektoru i manjka u budzetu za njihove plate.

U trenutnoj situaciji najbolji sistem bio bi besplatno koriscenje javnog prevoza, odnosno koriscenje bez karte dok bi se troskovi prevoza finansirali kroz komunalne takse i infostan. GSP se inace finansira od grada, a profit ostvaren od prodaje karata je minimalan.
 
mmilos":1jdxj0jn je napisao(la):
Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd”, kaže da je u pitanju još jedna u nizu mera ovog preduzeća radi zaštite i povećanja prihoda, koji će biti uložen u kupovinu novih i ugradnju klima-uređaja u stara vozila.
Ово није тачно. Пре пар дана је на Студију Б гостовао неки лик из ГСП-а(можда баш овај), причао тако своју причу и на питање водитељке шта ће за Београђане ово значити, одговорио да ће град једноставно моћи да престане да дотира средства ГСП-у. Вероватно очекујући другачији одговор, водитељка се мало збунила, па упитала и за квалитет услуге, на шта се овај мученик још више збунио од ње, па почео да говори о некаквим процентима, и то зачињено узречицама "па...", "овај...", "како да не".

Ја генерално јесам за плаћање услуге и нешверцовање(ако користиш, мораш и да платиш), али ме фасцинира њихов безобразлук. Фали нам пара, криза је, а знамо да народ мора да користи градски превоз исто колико мора и хлеб ујутро да купи, па ајд да изигравамо строгоћу. Е па криза је и том народу. Онај ко се вози градским превозом обично нема кола, а таквима баш и не пада новац са неба, поготову не у ово време.

Понављам, нисам за шверцовање, и сам редовно плаћам повластицу, али позадина свега овога је чист безобразлук.

Сад се поставља и једно потпуно легитимно питање: ако захтевате да се карта плаћа, онда и ја могу да захтевам да се преиспита квалитет услуге, зар не? Да ли карта једнако вреди ако човек стоји на степеницама или ако седи? Да ли карта једнако вреди ако се возиш у неком удобном зглобном аутобусу или у некој крнтији која се сва тресе? О кашњењу, које је често последица немарности возача и да не говоримо.

Komentari kako u Beogradu ima puno putnika i da će se praviti gužve na stanicama odmah padaju u vodu. Kada se narod nauči da stoji u redu kako je ko dolazio na stanicu i bude koristio taj kredit-čip, sve će teći brzo. Beograd sa svojim gužvama je malo dete za Istanbul.
То што ће се поштовати ред, не значи да неће бити гужви и кашњења. Замислите да у шпицу, када и по десетак људи уме да уђе у аутобус, свако купује карту и да се тако ради на свакој станици. Пусти ти уређен систем ако ће он значити да ће аутобусу требати 30% више времена да стигне на одредиште него у неуређеном систему.

Најбоље решење и јесте да градски превоз буде бесплатан, а да се у оквиру рачуна за Инфостан налази и ставка за финансирање рада ГСП-а. У Србији нешто друго тешко да ће бити могуће.
 
To da prevoz bude besplatan nije uspelo ni u komunizmu, a ne u kapitalizmu:)
 
Vrh