Laserskom olovkom protiv šverca
U vozilima GSP-a od danas pojačana kontrola karata i pretplatnih markica
Ovako će od sada izgledati kontrolori Gradskog saobraćajnog preduzeća (Foto: Z. Anastasijević)
Vožnja u gradskom saobraćaju bez karte ili pretplatne markice od danas će biti mnogo teže ostvariv naum. U toku jedne vožnje, putne isprave će biti proveravane dva-tri puta, a na pojedinim relacijama, kontrolori, koji će biti prepoznatljivi po fluorescentnim prslucima, imaće podršku policije. Da bi utvrdili da li putnici imaju originalne karte i markice ili falsifikate, radnici GSP-a će koristiti lasersku opremu.
Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd”, kaže da je u pitanju još jedna u nizu mera ovog preduzeća radi zaštite i povećanja prihoda, koji će biti uložen u kupovinu novih i ugradnju klima-uređaja u stara vozila.
– Pored postojeća 164 kontrolora, od danas će na tim poslovima biti angažovano još 200 naših radnika. Izvinjavamo se građanima sa regularnim putnim ispravama što će morati nekoliko puta u toku vožnje da pokažu karte, ali to je jedini način da švercerima stanemo na put – kaže Nikolić.
Direktor GSP-a navodi da će od danas početi da radi i stotinu konduktera, u dve smene. Oni će iz nedelje u nedelju biti raspoređivani na različitim trasama.
– Prve nedelje, kondukteri će raditi na svim linijama pravca „300”, u smeru ka Grockoj. Biće pojačana i kontrola u vozilima ka Ritopeku i Kaluđerici. Druge nedelje konduktere ćemo poslati prema Avali, treće ka Sremčici, a četvrte u pravcu Surčina. Bude li potrebno, vremenom ćemo i povećati broj konduktera. Pratićemo njihov učinak i ako se za mesec dana pokaže da je angažovanje bilo svrsishodno, oni će i ubuduće nastaviti da rade – ističe Nikolić.
Na jučerašnjoj konferenciji za novinare održanoj u trolejbusu na Studentskom trgu, rečeno je da GSP poslednje tri nedelje sprovodi akciju u toku koje će putnici koji imaju jednu ili više neplaćenih kazni moći da izmire dugovanja po znatno povoljnijim uslovima.
– Od sada će građani koji imaju neplaćene kazne uz uplatnicu „Infostana” od nas dobijati obaveštenje o tome. Na taj način će, recimo, roditelji tačno znati da li njihovo dete ima dugovanja prema GSP-u zbog vožnje bez karte – rekao je Nikolić.
Slobodan Panić, direktor prodaje u Zavodu za izradu novčanica i kovanog novca Topčider tvrdi da će se u štampanju karata i markica za prevoz koristiti neke od mera zaštite od falsifikatora, koje se koriste i pri izradi domaće valute. Kontrolori će pomoću ultraljubičastih lampi, posebnih filtera ili specijalne laserske olovke moći da kontrolišu da li su putne isprave originalne.
– Karte će imati reljefne detalje, pa će moći da se kontrolišu i dodirom, specijalne boje koje se prelivaju u zavisnosti pod kojim uglom se posmatraju, a tu je i vodeni žig. Laserskom olovkom će se kontrolisati papir i šifra na karti ili markici – objašnjava Panić.
Nikola Popovac, pomoćnik načelnika PU za Beograd, kaže da će policija pružiti pomoć kontrolorima u okviru zakonskih ovlašćenja. On se nada da njihove ekipe neće imati mnogo posla.
D. Spalović