Nesnosne vrućine u vozilima GSP
„Kuvanje“ na plus 36 stepeni
E. B. | 12. 06. 2010. - 00:02h | Foto: B. Puljević | Komentara: 0
Putnici autobusa sa linije 96 juče u 16 sati verovatno su mislili da brojka istaknuta na vozilu označava temperaturu u njemu. Nisu bili sasvim u pravu, ali ni 36 stepeni Celzijusovih koje su izmerili reporteri „Blica“ nije bilo nimalo lakše podneti.
Neki veruju da vozila GSP greju!Nesnosne vrućine i temperatureu iznad 30 stepeni najteže podnose putnici javnog prevoza pošto većina vozila nema klima uređaje, a čak i u pojedinim autobusima koji su klimatizovani „hlađenje“ već danima ne radi. Putnici se kuvaju i u minibusima koji su inače predstavljeni kao klimatizovana i komforna vozila.
Iako GSP „Beograd“ trenutno raspolaže sa stotinu autobusa koji imaju klima uređaje, mnogim putnicima i u klimatizovanim autobusima vožnja iz dana u dan preseda.
- Namerno sam propustio jedan autobus da bih ušao u drugi, žuti „Ikarbusov“ pošto znam da su oni klimatizovani. Međutim, kada sam ušao u njega umalo nisam pao u nesvest od vrućine. Majstor nam je rekao da klima uređaj ne radi. Strašno je da se u 21. veku i dalje vozimo kao st*** u gradskom prevozu - priča Lazar Zorić, sugrađanin koji se juče vozio na liniji 79.
U GSP „Beograd“ kažu da pojedine klime u autobusima ne rade jer ih očekuje servisiranje.
- Garantni rok svim „Ikarbusovim“ autobusima ističe u naredna dva meseca i u tom periodu dobavljač je dužan da se pobrine o njihovom stanju, a samim tim i da servisira klime. To znači da ukoliko postoji problem sa hlađenjem u pojedinim vozilima dobavljač će to rešiti, mada do sada nismo imali nikakvih primedbi. Koliko znam veliki broj klima uređaja radi u autobusima - priča Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd“.
U ovom preduzeću kažu da su sproveli javnu nabavku četiri klima uređaja koje će narednih dana postaviti u četiri vozila koja nisu klimatizovana.
- Uzeli smo svega dve električne i dve kompresorske klime kako bi proverili da li konstrukcijski vozila mogu da izdrže takav teret na krovu. Ukoliko taj test prođe dobro kupićemo veći broj uređaja za hlađenje, a odlučićemo i koji su bolji - kaže Nikolić.
Mada među putnicima vlada mišljenje da vozači namerno ne uključuju klima uređaje pošto to drastično povećava potrošnju goriva i do 30 odsto u GSP „Beograd“ odbacuju takve konstatacije. Kažu da će jedan vozač pre zaboraviti da uključi klimu, nego što će to uraditi namerno, zbog toga da bi smanjio potrošnju nafte.
Čak je i vožnja minibusima postala pravi pakao. U pojedinim vozilima klime ne rade, a putnici to primete tek kad uđu u vozilo i plate 120 dinara kartu. Tako je bilo juče na liniji E7. Dvadesetak putnika se hladilo novinama, vlažnim maramicama i već ukuvalom vodom. Kako je ko ulazio u minibus postavljao je pitanje vozaču „Molim vas, da li možete da uključite klimu“. Posle desetominutnog temperaturnog šoka koji je preživela, jedna sugrađanka je upitala vozača da li može da vrati kartu i dobije svoj novac nazad, na šta joj je vozač rekao „pozovite direktora“. Inače, na vozilu pored ulaznih vrata jasno piše „klimatizovano“.
U „Domiko prevozu“, preduzeću koje pokriva ovu liniju navode da je „sasvim normalno da se klima pokvari“ i da je uređaje nemoguće na licu mesta servisirati.
- Radimo 20 sati dnevno i normalno je da se dešavaju takve stvari, posebno kada su prevelike temperature. U tim uslovima teško se kontrolišu kvarovi na vozilima i ne mogu da se otklone na licu mesta. Ukoliko se pokvari kompresor mi možemo da ga zamenimo za 48 sati. Nije nikakav problem da se putnicima vrati novac.
Ukoliko se desi da se ljudi voze u vozilima gde ne radi klima, slobodno mogu da zatraže od vozača povraćaj novca i da izađu na sledećoj stanici. Novac će bez problema biti vraćen - kaže Miša Vitorović, direktor „Domiko prevoza“.
www.blic rs.