Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Peregrino,takav sistem već postoji na stanicama Beovoza a uvode se i smart kartice,dok za ostale vidove javnog prevoza ćemo popričekati dok ne ne naprave Metro jer su za sada nosioci javnog prevoza busevi,tramvaji i trolejbusi i znamo kakva je gužva i još to krdo naterati da ulazi na prednja vrata,,no way.. :rolleyes:
 
Prvi dan i pukose,tek je pocetak krenuce ljudi da kupuju karte kasnije ili kasnije :p

POJAČANA KONTROLA U APREVOZU
Putnici beže kad naiđu kontrolori

MARKO TAŠKOVIĆ | 02. 06. 2010. - 00:02h | Foto: N. Marković | Komentara: 0
Prvog dana pojačane kontrole u gradskom prevozu kontrolori i kondukteri imali su u proseku više od deset „mušterija“ u smeni. Mnogi putnici nezadovoljni uslovima u prevozu negoduju zbog skupih karata, a na prigradskim linijama događalo se da se autobus isprazni pred naletom kontrolora.


Pošto kontrolori nose fluorescentne prsluke, mnogi putnici izlazili iz prevoza čim bi ih ugledali na stanici
Početak još jedne u nizu akcija GSP „Beograd“ za zaštitu prihoda juče je izveo na ulice dodatnih stotinu kontrolora i još toliko konduktera. Kondukteri su radili u autobusima na linijama od 302 do 309 koje saobraćaju prema Grockoj dok su kontrolori „patrolirali“ i po četvoro u grupi na pojedinim trasama. U GSP „Beograd“ ističu da su kontrolori na svojoj trasi tokom maja u proseku kažnjavali između osam i devet „švercera“ dnevno, a taj broj juče je premašen samo tokom jedne smene na trasi od novobeogradskog Bloka 21 do železničke stanice „Novi Beograd“.

- Uhvatili smo deset putnika koji nisu imali kartu i nijedan nije pravio probleme. Pojedinci su pristali da plate odmah dok smo većini pisali kazne. Pošto imamo mnogo novih kolega u prvih nekoliko dana trajaće obuka pa zbog toga u vozila ulazimo u ekipi većoj od tru člana - priča Jovanka Stojanović koja već 10 godina radi kao kontrolor u GSP „Beograd“.

Pošto su se kontrolori i kondukteri po prvi put pojavili u gradu sa fluorescentnim prslucima bili su prepoznatljivi i iz daleka. Mnogi putnici u autobusu su koristili tu činjenicu i izlazili iz prevoza kad bi ugledali kontrolore na stanici.

- Kolegama se dogodilo da su prilikom njihovog ulaska u autobus na linji 73 u centru Batajnice skoro svi putnici izašli iz vozila iako su išli ka gradu. Postoje takvi putnici i na gradskim linijama, ali ima i onih koji ostanu u vozilu pa onda smišljaju različite izgovore da nisu stigli da kupe kartu od vozača ili tako nešto - kaže Stojanović.

Primedbe na situaciju u prevozu juče nisu imali samo „šverceri“ nego i putnici sa uredno plaćenim kartama.

- Zimi nema grejanja, leti ne radi klima, vozimo se u poluraspadnutim autobusima, a plaćamo karte po cenama koje su približne cenama javnog prevoza u najvećim evropskim gradovima. Zbog čega onda po ugledu na te gradove se ne uvedu karte koje važe sat i po vremena pošto se kupe na kiosku, nego ovako za svaku vožnju, čak i jednu stanicu, moraš da uzimaš kartu - priča Aleksa Ignjatović koji je putovao autobusom na liniji 65.

Malo prodatih karata
Posle dužeg vremena juče su u vozilima GSP „Beograd“ ponovo radili kondukteri, a oni će prodavati karte samo na prigradskim linijama pošto tamo ima najviše „švercera“. Ipak, juče je, na primer, na liniji 307 prodato svega desetak karata pošto je veliki broj putnika izašao iz autobusa ne želeći da plati 100 dinara koliko košta karta za drugu zonu.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/192077/Putnici-beze-kad-naidju-kontrolori
 
Pa ako neće da se cimaju neka plate kartu,ili neka natoče preskupu naftu, spreme novac za parking i voze svojim autom..bezobrazluk.. :kafa:
 
Sto se bezanja tice, nece moci svaki dan da beze. A i ako pobegnu ucice opet u istu liniju i opet ce uci kontrola kasnije. Tako da fluo prsluci su super, makar je kontrola vidljiva, ako je vidljiva znaci da je ima. Ako ne u vasem busu, videcete u susednom pa cete reci dobro ja imam kartu samo nek idu:)
 
Upravo mi je stiglo pismo od inspekcije u vezi prijavljivanja GSP-a.
Bilo bi isuvise bolno skenirati u uploadovati svih 11 strana odgovora, pa evo najbitnijih stvari:

- pogon "Novi Beograd" poslat je sudiji za prekršaje zbog nepropisno obeleženih autobusa,

- pogon "Karaburma" ispisao je garažne brojeve na autobusima gde to nije bilo propisno označeno, popravljeni su svi pokvareni displeji na prijavljenim vozilima, obećavaju da će u narednom periodu više pažnje posvetiti održavanju displeja. Na Japancima su polepili brojeve linije na zadnjoj strani vozila, a na nekim vozilima postavljeni su dodatno paprirni pokazivači sa pravcem kretanja. Napominju da je to privremeno i da je u toku postupak nabavke dodatnog broja plastičnih pokazivača pravca, tako da će nakon njihove nabavke obeleženost autobusa biti znatno poboljšana.

- pogon "Zemun" je ispravio nedostatke na 10 vozila: na GB 325 je montiran prvi bočni pokazivač i ugrađen je zadnji pokazivač, na GB 334, GB 380 i GB 399 popravljen je bočni pokazivač i ugrađen zadnji pokazivač, na GB 400 zamenjen je bočni pokazivač, popravljen drugi bočni pokazivač, a postavljen zadnji, na GB 403 je izvršena zamena elektronike displeja, na GB 412 zamenjen je prvi bočni pokazivač, na GB 415 i GB 434 ugrađen je zadnji pokazivač, a na GB 436 popravljen je prvi bočni pokazivač i ugrađen je zadnji.

- grupa "Beobus" je popravila zadnji displej na GB P0487 (gde su provodnici bili pokidani), a takođe su postavljeni potpuno novi displeji na jednoj Cobri na liniji 96.

- pogon "Kosmaj" je postavio obeleživače i obeležio pravac kretanja GB 42, na GB 82 je popravljen displej, na GB 125 je postavljen obeleživač, obeležen pravac kretanja i ispisan garažni broj vozila sa zadnje strane, na GB 201 je postavljen obeleživač i obeležen je pravac kretanja vozila, a na 268 je popravljen displej.

Ima tu još dosta da se radi, ali bitno da je krenulo :kk: :kk: :kk:
 
Bravo covek,ti i direktor ima da sredite grad prijavama,samo napred :kk:
 
O Bože! umesto da barem za početak uvedu displeje u tramvaje,oni lepe novine,dakle dogorelo u Gsp treba uvesti vanredne mere! :kafa:
 
treba reći ovim debilima u GSP-u da skinu one plastične gluposti što obeležavaju linije, i da mesto njih, ako ne elektronske displeje, stave one ploče što imaju privatnici, a ne da putnici nagađaju koja je linija
 
nikad mi nije jasno zasto te zute table mnije dobio i GSP. To je toliko jednostavno i jeftino.
 
5832minotti.jpg
 
Kontroli su uglavnom na linijama koje voze u drugoj zoni. A ono što je poražavajuće za GSP jeste činjenica da kod mnogih vozača i dalje nije moguće kupiti kartu, jer ih uglavnom nemaju?! Takođe, primetio sam da su dosta (pra)starih vozila vratili na ulice.

Konkretno, ovim modelom sam se pre neki dan vozio na liniji 47 ili 48:

gsp1.jpg


A ovim na liniji 23:

1123u.jpg
 
Ne razumem u čemu je problem sa prestarim vozilima? Nek ih vozi što više, ako su u voznom stanju, jedino ako stavljaju stare umesto pokvarenih novih - e to je sranje.
 
Bravo Ambassador. Jedini problemi koje ja vidim su ekoloski i pristupacnost invalidnim i teze pokretljivim osobama, naravno i deci. Ali za 90% ljudi oni su pristupacni. Meni su cool:D
 
Da da, nek ih vozi sto vise, alo bre ljudi ste vi normalni? Jeste li se mozda vozili autobusima 6A po bulevaru? To su ti stari modeli, odlicni, pristupacni...raspadaju se!!!
 
hazard":1eab70nr je napisao(la):
Da da, nek ih vozi sto vise, alo bre ljudi ste vi normalni? Jeste li se mozda vozili autobusima 6A po bulevaru? To su ti stari modeli, odlicni, pristupacni...raspadaju se!!!
Ti 6a su dosli direktno iz 93 godine i hiperinflacije putem teleporta,jedino su ih ofarbali iz crvene komunjarske u dekmokratsku zutu :lol:
 
Samo nek se voze, što se više budu vozili pre će da se raspadnu, a onda će morati da ih povuku :bash: :rant:
 
cosmic":1cv0gzl4 je napisao(la):
Takođe, primetio sam da su dosta (pra)starih vozila vratili na ulice.

Konkretno, ovim modelom sam se pre neki dan vozio na liniji 47 ili 48:

gsp1.jpg
Jedan, jedini preostali SANOS :) Voleo bih da ja nekad pogodim da se provozam njime :lol:

cosmic":1cv0gzl4 je napisao(la):
A ovim na liniji 23:

1123u.jpg
I njih svega ima par komada. To su većimom turci ostali iz 1993. kada su nam uveli sankcije, pa nismo mogli da ih izvezemo. Inače, ti autobusi su u boljem stanju nekih IK-202 sa RABA motorima koje rade na 6A. Poznato je da na takvim vanrednim linijama svi pogoni šalju vozila koja nisu u redovonom saobraćaju, tj. najgora vozila. Čak jednom prilikom ljudi sa Karaburme su izjavili, zašto da im šaljemo nove buseve kada će ih uništiti.

Što se starotsti vozila tiče, prosečna starost voznog parka GSP-a je 6 godina.

A što se označavanja tiče, znate da su po zakonu u obavezi da istaknu broj linije i krajnji terminus!!!!
 
Oprostite mi na bezobrazluku, ali koji je vama sa 6A i zasto tako intenzivno lupetate? Tamo ne izlazi nijedan jedini autobus stariji od 9-10 godina (sem kada neki od njih rikne, pa mora da uleti zamena). Da ne pominjem da su i ovi koji rade mahom unisteni upravo proteklih meseci na 6A. Zamena jakog sinskog sistema autobusom je jako nezahvalni zadatak.

O kakvoj li devedeset trecoj pricate, da mi je znati. Na stranu sto kao argument navodite autobuse kojih ima oko 4% (mozda i manje) u ukupnom voznom parku (jbt, ovaj je ladno nasao jedan jedini Sanos u celom Beogradu da proturi kao argument!!! Koji je pre par dana prosao tehnicki btw.). I da, predvidjeni su da budu rezerva, a tako cesto rade zato sto se oni koji su najskorije nabavljeni ne mogu da sastave svoju smenu u radu, a da ne moraju da se teraju za garazu ili iskljuce po koji krug zbog intervencije servisa.
 
Nesnosne vrućine u vozilima GSP
„Kuvanje“ na plus 36 stepeni
E. B. | 12. 06. 2010. - 00:02h | Foto: B. Puljević | Komentara: 0

Putnici autobusa sa linije 96 juče u 16 sati verovatno su mislili da brojka istaknuta na vozilu označava temperaturu u njemu. Nisu bili sasvim u pravu, ali ni 36 stepeni Celzijusovih koje su izmerili reporteri „Blica“ nije bilo nimalo lakše podneti.
46629_bgd32vrucineutramvajufotobranislavpuljevic_f.jpg

Neki veruju da vozila GSP greju!Nesnosne vrućine i temperatureu iznad 30 stepeni najteže podnose putnici javnog prevoza pošto većina vozila nema klima uređaje, a čak i u pojedinim autobusima koji su klimatizovani „hlađenje“ već danima ne radi. Putnici se kuvaju i u minibusima koji su inače predstavljeni kao klimatizovana i komforna vozila.
Iako GSP „Beograd“ trenutno raspolaže sa stotinu autobusa koji imaju klima uređaje, mnogim putnicima i u klimatizovanim autobusima vožnja iz dana u dan preseda.


- Namerno sam propustio jedan autobus da bih ušao u drugi, žuti „Ikarbusov“ pošto znam da su oni klimatizovani. Međutim, kada sam ušao u njega umalo nisam pao u nesvest od vrućine. Majstor nam je rekao da klima uređaj ne radi. Strašno je da se u 21. veku i dalje vozimo kao st*** u gradskom prevozu - priča Lazar Zorić, sugrađanin koji se juče vozio na liniji 79.



U GSP „Beograd“ kažu da pojedine klime u autobusima ne rade jer ih očekuje servisiranje.


- Garantni rok svim „Ikarbusovim“ autobusima ističe u naredna dva meseca i u tom periodu dobavljač je dužan da se pobrine o njihovom stanju, a samim tim i da servisira klime. To znači da ukoliko postoji problem sa hlađenjem u pojedinim vozilima dobavljač će to rešiti, mada do sada nismo imali nikakvih primedbi. Koliko znam veliki broj klima uređaja radi u autobusima - priča Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd“.


U ovom preduzeću kažu da su sproveli javnu nabavku četiri klima uređaja koje će narednih dana postaviti u četiri vozila koja nisu klimatizovana.


- Uzeli smo svega dve električne i dve kompresorske klime kako bi proverili da li konstrukcijski vozila mogu da izdrže takav teret na krovu. Ukoliko taj test prođe dobro kupićemo veći broj uređaja za hlađenje, a odlučićemo i koji su bolji - kaže Nikolić.


Mada među putnicima vlada mišljenje da vozači namerno ne uključuju klima uređaje pošto to drastično povećava potrošnju goriva i do 30 odsto u GSP „Beograd“ odbacuju takve konstatacije. Kažu da će jedan vozač pre zaboraviti da uključi klimu, nego što će to uraditi namerno, zbog toga da bi smanjio potrošnju nafte.


Čak je i vožnja minibusima postala pravi pakao. U pojedinim vozilima klime ne rade, a putnici to primete tek kad uđu u vozilo i plate 120 dinara kartu. Tako je bilo juče na liniji E7. Dvadesetak putnika se hladilo novinama, vlažnim maramicama i već ukuvalom vodom. Kako je ko ulazio u minibus postavljao je pitanje vozaču „Molim vas, da li možete da uključite klimu“. Posle desetominutnog temperaturnog šoka koji je preživela, jedna sugrađanka je upitala vozača da li može da vrati kartu i dobije svoj novac nazad, na šta joj je vozač rekao „pozovite direktora“. Inače, na vozilu pored ulaznih vrata jasno piše „klimatizovano“.


U „Domiko prevozu“, preduzeću koje pokriva ovu liniju navode da je „sasvim normalno da se klima pokvari“ i da je uređaje nemoguće na licu mesta servisirati.
- Radimo 20 sati dnevno i normalno je da se dešavaju takve stvari, posebno kada su prevelike temperature. U tim uslovima teško se kontrolišu kvarovi na vozilima i ne mogu da se otklone na licu mesta. Ukoliko se pokvari kompresor mi možemo da ga zamenimo za 48 sati. Nije nikakav problem da se putnicima vrati novac.



Ukoliko se desi da se ljudi voze u vozilima gde ne radi klima, slobodno mogu da zatraže od vozača povraćaj novca i da izađu na sledećoj stanici. Novac će bez problema biti vraćen - kaže Miša Vitorović, direktor „Domiko prevoza“. www.blic rs.
 
Eee sećate li se moje prepad ankete,gde sam vas pitao "Da li se ponekad osećate da ste u vozilima GSP-a voženi kao st***!" :D Evo sada tek stižu odgovori.. :kafa:
 
Vrh