Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Ja ne bih da diskutujem o ovome, jer sam na Hazardovom stanovistu, ali iz dosta bliskih izvora znam da je naplata karata na vise nego standardnom nivou i da to uopste nije stvar koja se bitno pominje kada se bistre realni, a ne marketinski problemi firme.

O tome zasto je prevoz ovakav (mada meni nista ne fali) - bolje da ne pocinjemo, jer mislim da mnogi ljudi iz raznih razloga nisu spremni da u pravoj meri priznaju regresiju prevoza i stetocinski ucinak za boravka Nikolica na celu GSP-a. Prosto, to je stvar na koju naplata prevoza nema nikakvog uticaja u sta cete se i uveriti cim ovaj sistem sa kondukterima bude zaziveo.

Jer - niko nije odgovorio sta to GSP sprecava da trenutno ostvaruje isti nivo naplate kao za Ticine vladavine, recimo. Svako od vozaca i radnika uopste ce vam reci da su tada vozila bila u boljem stanju, iako vidno starija (100 vozila je novo, priblizno toliko dugoprugasa od pre 20 godina iseceno, a uskoro ce biti jos 83 nova trolejbusa).




No, nevezano za sve to, ovaj kingmanowar je takav kralj preterivanja kakvog dugo nisam citao. Zabavno, krajnje.
 
stf":3rtkw7nu je napisao(la):
Osvrnuo bih se na jednu Hazardovu opasku: ``Ako smatras da voznja ne vredi tih 42 dinara, ti nemoj da se vozis busom``

Sad ja nesto da tebi kazem Hazarde.
Ta cena, od 42 dinara je rezultat celokupnog ekonomskog istrazivanja, i ona je takva jer je isplativa. Samim tim sto je isplativa, cena od 42 dinara znaci cista vozila, bez ispadanja vozila sa linija i slicno. Znaci, da za kartu od 42 dinara, ocekujes normalan prevoz....
....a ako sa linije ispadnu 3 vozila zaredom, i interval se sa 15 minuta, poveca na 45 (sto se meni cesto desava), ja ne osecam nikakvu obavezu da otkucam kartu.
Ja sam apsolutni protivnik svercovanja, ali mi ne pada napamet da prevoz platim kada se nepismeni dispecari uspavaju.
stf-e, nemo' se ljutis, ali mnogo filozofiras.

GSP tebi nudi odredjenu uslugu. Oni za tu uslugu traze odredjenu cenu. Da li ti za tu cenu dobijes ono sto ocekujes, to jedino moze da utice na to da li ces ti tu uslugu i sledeci put konzumirati, ali ti nikako ne daje za pravo da tu uslugu koristis dzabe. Mozda ti i daje pravo da ides u GSP i da se zalis da ti vrate tvoja 42 dinara, ali opet, ne daje ti pravo da usluge GSPa koristis dzabe. Tu se sva diskusija zavrsava. Ende.

Da ilustrujem: recimo ja platim pljeskavicu u kiosku 100 dinara. Pljeskavica je bljutava i ne dopada mi se, daleko je ispod ocekivanja, cak je nejestiva mozda. Da li ja onda imam pravo da se zalim prodavcu, i da kukumavcim da mi vrati mojih 100 dinara? Da. Da li imam pravo da od njega onda trazim da mi da jos 2 pljeskavice dzabe, jer je prva bila ispod mojih ocekivanja? Naravno da ne. Stvar je vrlo jednostavna.

Naravno, prodavac pljeskavica ima pravo da mi sam ponudi recimo, da mi da jos jednu pljeskavicu za dz, i da mi ponudi da mi vrati pare ako mi se i ta ne dopadne. Ali to je njegovo diskreciono pravo, a ne moje.

Dakle - ako ti smatras da je GSP prekrsio neki ugovor zakljucen kupovinom karte (tj. obecan ti je interval od 15 minuta, a dobio si 45) ti onda imas (mozda) pravo da trazis da ti GSP vrati pare (jer kartu si vec kupio). Nemas pravo da se vozis GSPom dzabe.


Sto se tice toga da li je cena isplativa ili ne, pre bih rekao da je cena takva da vecina gradjana moze da je plati bez pogovora. Neka prava ekonomska cena (tj. da GSP nije dotiran iz budzeta) bi sigurno bila veca od 42 dinara.
 
hazard":txftrnuy je napisao(la):
Sto se tice toga da li je cena isplativa ili ne, pre bih rekao da je cena takva da vecina gradjana moze da je plati bez pogovora. Neka prava ekonomska cena (tj. da GSP nije dotiran iz budzeta) bi sigurno bila veca od 42 dinara.
Prava cena bi bila 100 dinara ako hocemo prevoz kao u nekim susednim zemljama, vec sam pominjao Zagreb kao primer (po zapadnijim standardima jos vise). U tom slucaju se nista ne bi moralo dotirati i odmah bi se osetio boljitak po pitanju tacnosti, tehnike itd. ... ali je to sve iluzorno iz svima nam poznatih razloga a to su niska primanja i standard.
 
Popust za kazne je poziv da se ne plaćaju kazne jer se pretvaraju u simboličnu nadoknadu
he he he
Gradskoj kući pripada i Parking servis,
lepa najava za budući popust kazni za parkiranje , znaći da ja sačekam malo sa plaćanjem

:laugh: :lool: :laugh:
 
@Hazard: Placas ocekivanu uslugu. U momentu kada ti linija koja ide na 10 minuta preskoci 2 polaska zaredom, ti svoju pretpostavljenu uslugu nisi dobio. To ti je vec u tom momentu kao da si reklamirao novokupljen, a pokvaren usisivac. To cisto da rascistimo metafizicki (nevezano za realno stanje stvari), da pljeskavice ne ispastaju.

Situacija je jos uvek mnogo bolja nego sto se na redovno vecinski nezadovoljnom Beobuild-u predstavlja, kako po broju ostvarenih polazaka, tako i po naplati karata i upravo zato treba biti fer. Ono sto je tacno jeste da se lagano pogorsava vec oko godinu dana. I nastavice, ali m.n.o.g.o. vise zbog nekih ''strateskih'' GSP odluka (kupovina skupih i losih autobusa, lenjo odrzavanje po sistemu ''ne mora bas i to''...), nego naplate karata.
 
connect":1d0h347e je napisao(la):
@Hazard: Placas ocekivanu uslugu. U momentu kada ti linija koja ide na 10 minuta preskoci 2 polaska zaredom, ti svoju pretpostavljenu uslugu nisi dobio.
Da ne kasne možda zbog gužvi u BG-u? :p
 
Archangel":2zv2uyey je napisao(la):
connect":2zv2uyey je napisao(la):
@Hazard: Placas ocekivanu uslugu. U momentu kada ti linija koja ide na 10 minuta preskoci 2 polaska zaredom, ti svoju pretpostavljenu uslugu nisi dobio.
Da ne kasne možda zbog gužvi u BG-u? :p
Ja mogu da se kladim da se 98% kašnjenja dešava zbog zakrčenog saobraćaja. Sve ove filozofije o neplaćanju karte su pravdanje lopovluka. Postoje stvari koje ne valjaju i na koje se treba žaliti, ali to ne znači da ne treba da kupujemo karte - naprotiv, tek kad gupimo imamo legitimno pravo da se žalimo...
 
Ja sam bio malo ironičan, naravno da je zbog gužvi :) Nego me nerviraju ovi što se žale na povećanje broja kontrolora/konduktera :S Podrazumeva se da onaj koji koristi ITS ima kartu, povlasticu, tako da oni koji imaju oni ne bi trebalo da se žale :) Tako da cenim da ti koji se žale koriste usluge šverc komerca xD Oni kojima se ne sviđa prevoz, kupi kola ili pak palac nagore pa ko ti stane
 
stf":1g4q7dtj je napisao(la):
Osvrnuo bih se na jednu Hazardovu opasku: ``Ako smatras da voznja ne vredi tih 42 dinara, ti nemoj da se vozis busom``

Sad ja nesto da tebi kazem Hazarde.
Ta cena, od 42 dinara je rezultat celokupnog ekonomskog istrazivanja, i ona je takva jer je isplativa.
Diskutabilno je da li je cena isplativa, ili se drži na tom nivou zbog socijalnog mira..
 
Tacno je da je 98% kasnjenja prouzrokovano saobracajnim guzvama koje su cesto nepredvidive.Tako je barem bilo, ali se ocigledno procenat promenio. Zato sam tada branio GSP, a sada ga pljujem.
U poslednje dve nedelje, skoro svaki dan su jednom ili vise puta vozaci jednostavno propustili interval polaska iz Begaljice. To se sigurno nije desilo zbog saobracajne guzve, jer trasa linije 302 nema tih problema. Rec je o bahatosti dispecara na terminusu Ustanicka. Takodje, isti problem postoji i na samom terminusu Ustanicka. Tablu, sa tacnim vremenom polazaka, koju su u sekund postovali do pre dve nedelje, jednostavno vise ne gledam, jer 302 polazi prema Grockoj, kad se kome u GSP-u digne micko.

@ Hazard Ako mi se ne svidja usluga, ja je vise necu koristiti? hahahahah, pa naravno da je tako, da za Grocku vozi npr. Veolija ili Tamnava transport, ciji autobusi mirisu i pustaju muziku. :D Svakako bih u tom slucaju krenuo ranije za grad, propustio GSP/ove autobuse i vozio se ko covek. I platio i dve karte ako treba. Ovako, na 302 imam nesposobni GSP, i onog seljackog privatnika PRESTO, ciji autobusi imaju i po 3 cm sasusenog visemesecnog blata i tudje povracke po celom autobusu(jer debili iste autobuse koriste i za nocni prevoz na linijama 75, 15 (to su oni bordo Ikarbus autobusi sa zutim sipkama). Kako moze da vazi cena od 42 dinara za ciste autobuse Tamnave, i za blatnjave autobuse PRESTO.Jednostavno, za tu cenu se moze pruziti odlicna usluga, ako se hoce. U Tamnavi cu otkucati kartu, ali u Presto necu nikad. I tacka.
Zaista razumem to sto govoris, i podrzavam ideju da usluga treba da se plati, kao i tezu da nema novih i lepih autobusa bez placanja karte, ali te molim da prestanes sa teoretisanjem o postenom placanju ``usluga`` idiota.
 
Dobro znaci, ako ti se ne svidja hleb u pekari, ti bi ga uzeo za dzabe?
 
Archangel":2vdhospg je napisao(la):
connect":2vdhospg je napisao(la):
@Hazard: Placas ocekivanu uslugu. U momentu kada ti linija koja ide na 10 minuta preskoci 2 polaska zaredom, ti svoju pretpostavljenu uslugu nisi dobio.
Da ne kasne možda zbog gužvi u BG-u? :p
Jesam li se ja bese ogradio i rekao da ukazujem na gresku u metodologiji?;)

Dakle, jos jednom - gradski prevoz pocinjes da konzumiras u momentu kada on treba da ti stigne, a ne kada actually stigne. Mnogi radnici u pljeskoteci ti ladno nece ni naplatiti pljesku ako su zaboravili na tvoju narudzbinu. Osetio na licnim primerima, vise puta.
Hazardova paralela bi vazila na nivou ''nema klima = zilava pljeskavica''.

Guzvama u BG doprinosi i, po sopstvenim priznanjima, vecinski deo aktivnijih clanova Beobilda. Neki zato sto nema klime, neki zato sto misle da ce izguzvati odelo, neki zato sto misle da se gradskim prevozom voze smrdljivci kojima treba uskratiti odredjeni paket ljudskih prava... O ovome smo vec raspravljali. Meni su svi ti razlozi goli pistolj, prvenstveno jer su preterani i odraz su vecitog kukumakajuceg mentaliteta.

Ali, dobro, kapiram da je ovo zgodna prilika da se opljune po marvi neplatisa kao jednoj homogenoj skupini i filozofira o standardima. Makar se i ne citalo. Stoga, sledeci put odgovaram tek kad neko procita sta sam napisao.
 
Imali nekog sa FONa da pojasni modernizacju sistema onako kratko a školski
oćigledno od jednog drveta ne vidimo šumu a to već ovde zamara ..... :vops:
 
hazard":27dy2a6g je napisao(la):
Dobro znaci, ako ti se ne svidja hleb u pekari, ti bi ga uzeo za dzabe?
Zasto dajes primere koji nemaju nikakve veze sa pomenutim problemom? Kako uopste mozes da poistovetis pekaru sa javnim prevozom?!?!?!?
Ako mi se ne svidja hleb, oticicu u drugu pekaru pobogu. Pa njih bar ima na svakom uglu.

Ako treba da dodjem od Dorcola do Cvetka, uvek izmedju raspalog prljavog i sporog tramvaja 5, izaberem niskopodni i cisti privatni MAZ autobus na liniji 79.

Ti ne razumes sustinu mojih postova, a ona je:
Ako za uslugu od 42 dinara vozila mogu da budu cista, voznja prijatna, a pritom dodje na vreme, zasto to ne postuju svi prevoznici?
Zasto me jedni tretiraju kao coveka, a drugi kao marvu?
Zar placanje usluge aljkavim prevoznicima zapravo nije pljuvanje po licu onim odgovornim?
Ako platim 42 dinara u cistom autobusu, koja je molim te logika da istu cenu platim u blatnjavom?

Ti furas ideju da placamo istu cenu i za radne i postene prevoznike, i one aljkave?
Pa zato nam i jeste tako bajno u drzavi, sto jednako placamo vredne i radne ljude, kao i neradnike.
 
Izvinjavam se ostalim članovima foruma ali zbog. same teme- modernizacija sistema -
kratko- koliko god para da uđe u GSP jedu sami sebe pa nema za modernizaciju i sve ono što je normalno u 21 veku

odgovor je jednostavan u šumi fali dobar šumar da iskrči ono što je iscrpljuje -ometa u napretku
pa i kad dođe dobar šumar nesme da seče sve dok mu iz dvora nekažu - seci -
to znači problem je u....
a motiv za takvo ponašanje je .... i kad se to promeni biće novih saobraćajnih sredstava i linija , poštovanje termina, higijene .....
:kk:
 
Ideja sa kondukterima je sjajna, vraca nas u 19. vek! Mislim da bi za Beograd bio dobar bugarski sistem. mogli bi da zapsosle oko 500 kontrolora, koji bi cesto ulazili u vozila, a kazna bi bila u iznosu 4 ili 5 puta vecem od cene karte. Tako bi kontrola bila cesta pojava, a ona bi prakticno prodavala skupe doplatne karte, a ne KAZNE putnicima koji se svercuju. Posto bi bila sveprisutna vama se vise isplati da kupite kartu nego da placate doplatnu u svakoj trecoj voznji.
 
Матеја Бељан":fwunm5wd je napisao(la):
Ideja sa kondukterima je sjajna, vraca nas u 19. vek! Mislim da bi za Beograd bio dobar bugarski sistem. mogli bi da zapsosle oko 500 kontrolora, koji bi cesto ulazili u vozila, a kazna bi bila u iznosu 4 ili 5 puta vecem od cene karte. Tako bi kontrola bila cesta pojava, a ona bi prakticno prodavala skupe doplatne karte, a ne KAZNE putnicima koji se svercuju. Posto bi bila sveprisutna vama se vise isplati da kupite kartu nego da placate doplatnu u svakoj trecoj voznji.
Pa to ce i da urade, angazovace na leto 300-500 kontrolora. Kondukteri ce biti za pocetak samo na par linija, kao probni projekat, i nije stoprocentno sigurno da ce zaziveti.
 
stf":10m5iheh je napisao(la):
Ti furas ideju da placamo istu cenu i za radne i postene prevoznike, i one aljkave?
Pa zato nam i jeste tako bajno u drzavi, sto jednako placamo vredne i radne ljude, kao i neradnike.
Ja samo furam ideju da odredjena usluga treba da se plati onoliko koliko onaj koji pruza uslugu trazi, ukoliko se ta usluga koristi. To je sve. Vrlo jednostavno. Sve ostalo je komplikovanje i filozofiranje sa ciljem da se opravda necije svercovanje.

I tu javni prevoz nije nekakav specijalan slucaj koji se ne da porediti sa drugim bransama. To sto imas npr. samo jednog prevoznika na odredjenoj liniji ne znaci da ne mozes da odlucis da ne koristis njihovu uslugu ako ti se ne svidja. Javni prevoz nije jedini vid prevoza. Postoje licni automobili, taksiji, bickli i na kraju pesacenje kao alternativa.
 
Neka za pocetak uvedu savremeni sistem naplate dnevnu ,sedmicnu ,kartu godisnju sto da ne u gsp novi sad imaju tu opciju ko to kupi ima popust i to fin :kafa:
 
Kad se vec vracamo unazad, da se podsetimo dobrih starih vremena:)

dsc03212p.jpg

dsc03210j.jpg
 
Trebalo bi se prisetiti i uloge grada u modernizaciji GSPa

Gde je vladavina stručnih ljudi
gde su principi određivanja kratkih i jasno definsanih zadataka , gde su smene za kašnjenja ispunjenja zadataka

Gledajući TV vesti vidimo da funkcioner iz grada na zahtev građana pomogne istima - reši problem -
a nadležno lice GSPa koje nije imalo sluha ili znanja za taj problem, ostaje na svojoj poziciji kao to nema veze sa nj. nesposobnošču
- ima tapiju na r. mesto - a koliko boljih struč. dr. ljudi čekaju da im se ukaže šansa

GSP se finasira iz našeg novčanika i to preraspodelom iz gradskih prihoda naplaćenih od nas i od naplate usluga naplaćenim od nas.
sve iz našeg novčanika a nas ni da čuju , muzi, muzi, muzi pa dokle
građanin ako za uslugu neplaća nije samo bezbobrazluk, već je i tihi bojkot prema takvom stanju, jer nema nikavih dr. opcija da se
stanje poboljša tj. izvrši modernizacija
koja je reakcija na tihi bojkot - sila - svi u kontrolore - a rad na srži problema, nije bitan, muzi muzi (nikada sila nije rešila problem)
nakon davnih događaja kada na BGD ulice nisu izlazili autobusi plaćao sam da bi bilo bolje, Šta sad, gde je to bolje, koliko godina je prošlo
E.. iz mog novčanika će se malo pomučiti da toliko muzu .
 
Ej boca-ica, sad ce da te napljuje cika hazard da si lopov i da urusavas drzavu :lool: :lool:
 
Poboljsanje javnog prevoza u odnosu na 2000. godinu je mnogostruko i veoma je nefer reci da nije napravljen nikakav pomak, pogotovo imajuci u vidu da se GSP, s jedne strane, finansira od karata cija je cena daleko ispod komercijalne i koju dobar deo putnika ne placa, a s druge strane, od subvencija i iz onako siromasnog gradskog budzeta.

Ipak, to ne menje cinjenicu da je GSP jedno partijsko preduzece cije se fotelje dele kao izborni plen. Tako da kao rezultat cesto imamo los menadzment koji je u stanju da donese ovako nazadne odluke kao sto su kondukteri (za mladje koji ne znaju sta je kondukter - to je nadrkana osoba koja se lakta kroz autobus, ima pederusu oko struka, histerise sto putnici nemaju sitno i lizne prs' pre nego sto ti izda kartu). Sto je najgore, takva odluka je usledila nakon visegodisnjeg brainwashinga kako ce "uskoro" u GSP biti uveden savremeni elektronski sistem placanja karata.

I poslednje - funckionisanje GSP-a dosta ogranicava zaostala saobracajna infrastruktura. Evo, imali smo nedavno primer na forumu kako je jednostavna intervencija u Jurija Gagarina ubrzala saobracaj, a takvih primera je po gradu mnogo, narocito onih koje nije tako jednostavno resiti - poput uzanog Smederevskog puta, gde je dovoljno da jedan traktor izadje na put i napravi saobracajni kolaps. A gde su tek nove saobracajnice, UMP, SMT, pa Beovoz i metro....
 
2012":36oky2ga je napisao(la):
Eh i pantljičaru če da nam vrate.. :rolleyes:
Pa pantljičare su bile OK, zar na njima automati nisu štampali datum i vreme + smer kretanja (A ili B)? Karte su bile ispisane na srpskom i engleskom jeziku, a postojale su i dnevne i nedeljne :lol:

Automat za poništavanje
kartak.png


Dnvevne
scan0069.jpg



Evo još nekih informacija
Storniranje doplatnih karata i opomena

U bazi podataka GSP „Beograd“ nalazi se oko 197.000 opomena, napisanih za oko 150.000 lica. U cilju iznalaženja najpovoljnijeg rešenja za putnike i prevoznike, utvrđeni su popusti za storniranje doplatnih karata i opomena napisanih do 30. 04. 2010. godine. To znači sledeće:
od 1 do 3 opomene - 1.000,00 dinara

od 4 do 9 opomena - 2.000,00 dinara

10 i više opomena - 3.000,00 dinara
Naši sugrađani koji imaju napisanu doplatnu kartu i/ili opomenu, mogu je stornirati lično na šalterima GSP, ili uplatom putem poštanske uplatnice. Proveru duga mogu da izvrše na sajtu GSP-a unošenjem matičnog broja, kao i lično na šalterima ili telefonom.



(kliknite na sliku da bi je uvećali)

Navedena akcija traje od 10. maja do 10. jula ove godine, a posle toga sledi utuženje svih onih koji ne iskoriste mogućnost storniranja.

Izvor: http://www.gsp.co.rs/
Na ovoj stranici je moguće proveriti koliko opomena imate: http://www.gsp.co.rs/jmbg.html
 
Vrh