Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Ma ovo za konduktere je glupost, insajderski podaci govore da je naplativos solidna, što se može videti i po broju kontolora na ulicama. Ne znam kakve ste vi sreće ja u 2010. ne videh nijednog, a vozim se svaki dan :p
 
U jednim od predhog pisanija spominjao sam odgovornost gradske kuce i nj. predstavnika koj NISU uradili svoj domaći
s druge strane
situacija da sistem sam sebe jede zbog velikog viška zaposlenih traje više godina

Svako iz GSPa je imao vremena da se doškoluje, prekvalifikuje (razumem one koj imaju 1-5 g. do penzije gde će?)
tako da ostali imaju i ličnu odgovornost
ovako ispada da muzu sistem dok traje traje (ma vozaju se na sažaljenje.... soc.. i sl.. )
pa i tata bi malo...

Treba da se plati karta ali treba da se opravda i dobijeno od to su nase pare koje im samo raspoređuje grad
a ne ovako
muzi muzi muzi :violina: :violina: :violina:
 
amm8990":22sbniuw je napisao(la):
. Ne znam kakve ste vi sreće ja u 2010. ne videh nijednog, a vozim se svaki dan :p
Ma daj lažeš!
Pa pored 140 kontrolora koji svaki dan proveravaju putnike ti da ne vidiš ni jednog.
E bre lažeš kao da si političar! ;)

Meni je najgluplje što lažu ljude da 140 kontrolora radi svaki dan!

I ja nisam video ni jednog ove godine!
 
@Hazard - izuzetan plus.

@ "svi protiv hazarda" - izuzetan minus.
 
Ja imam druga koji je išao u srednju sa mnom, koji nikad nije kupio povlasticu niti kartu a i dan danas kad ga uhvate kaže da nema 18 godina, prosto izgleda tako, dok bi meni malo teže poverovali :p
 
@nikola 32 moram da te pitam jesi li ikad izasao van ovih granica sto se zovu Srbija?

Da jesi, sigurno bi video kako prevoz treba da izgleda. Jel ti poznat mozda pojam da na zapadu, ako ti voz ili avion kasni imas pravo za nadoknadu stete i povracaj novca? Jel si slucajno video displeje na stanicama koji pokazuju tacno vreme za koliko bus, metro, tramvaj.... dolazi? E to se zove normalan prevoz!! I znas koliko to kosta? 1e ili ti 0.05% plate prosecnog evropljanina, a ovde ti je 0.5e ili ti 0.15% prosecne plate, sto ce reci 3x skuplje za 100x goru uslugu + se jos finansira iz budzeta!! Ne razumem ljude kojima je Gsp ok, jer realno nije, moze da bude mnogo bolji da se ne pune dzepovi kojekakvim korumpiranim politicarima.... al sad to vec zalazi u neke druge teme.

Anyway poenta svega je da ce na prevoz biti krsh dokle god se ne napravi metro.Ne znam samo sta vise pametuju ovi iz skupstine grada.Da se ja pitam dao bi velikoj svetskoj firmi da napravi metro sama pa nek ga naplacuje i odrzava sledecih 50 godina. E sad problem je sto cika Djilas mora da dobije svoj deo.....al da ne zalazim vise na tu temu.

Iskreno i ja svima zelim da odu u beli svet sto pre!! Ko nije video ne zna sta propusta.
 
kingmanowar":3cxgftf9 je napisao(la):
Da jesi, sigurno bi video kako prevoz treba da izgleda. Jel ti poznat mozda pojam da na zapadu, ako ti voz ili avion kasni imas pravo za nadoknadu stete i povracaj novca? Jel si slucajno video displeje na stanicama koji pokazuju tacno vreme za koliko bus, metro, tramvaj.... dolazi? E to se zove normalan prevoz!! I znas koliko to kosta? 1e ili ti 0.05% plate prosecnog evropljanina, a ovde ti je 0.5e ili ti 0.15% prosecne plate, sto ce reci 3x skuplje za 100x goru uslugu + se jos finansira iz budzeta!!
Prevoz se i drugde sufinansira iz budžeta.

GSP plaća gorivo po približnoj ceni kao i prevozno preduzeće u Budimpešti, ili svakako bar 70% cene u odnosu na skuplje zemlje, dok je u mnogim zemljama gorivo jeftinije.

GSP ničim nije kriv što je naša prosečna plata toliko manja od evropske pa cena karte teže pada na džep..
GSP nije kriv što nemamo metro.
GSP nije kriv ni što su ulice u stanju u kakvom su i što ima previše automobila, pa se stvaraju gužve, a s njima i kašnjenja i dugo trajanje vožnji.

GSP jeste kriv za aljkavost, neodržavanje vozila, bahatost vozača i dobar deo nepoštovanja voznog reda, ali opet i za to je kriv neko ko upravlja GSPom i ko ima mogućnost da to promeni, a to je gradska vlast.

Voz i avion nikako nisu uporedivi s gradskim prevozom, ama blage veze nemaju. U kojoj zemlji ti se plaća odšteta ako se pokvari voz na metro liniji pa čekaš malo duže? (desilo mi se u Barseloni, niko nikakvu odštetu nije pomenuo)

Prevoz od 17 dinara uz drastično bolju uslugu od tekuće, što bi bilo analogno ozbiljnim evropskim zemljama, može da ide u kategoriju leba od 3 dinara.

Nemoj da ti frustracije postojećim stanjem (kojim nismo ništa manje frustrirani od tebe) nadjačaju zdrav razum.

Osim ako je cilj samo apologija neplaćanja usluge koju koristiš, što smatram za tešku glupost.
 
@medjutim

"Prevoz se i drugde sufinansira iz budžeta." DA!!! Prevoz drugde radi kako treba!! Jel ocekujes da placas nesto sto ne radi kako treba?

"GSP plaća gorivo po približnoj ceni kao i prevozno preduzeće u Budimpešti" i cena je opet 1e zamisli, a radi kako treba!!!

"GSP nije kriv ni što su ulice u stanju u kakvom su i što ima previše automobila, pa se stvaraju gužve, a s njima i kašnjenja i dugo trajanje vožnji." NETACNO!!! Da GSP funkcionise kako treba ljudi ne bi imali potrebu da koriste auto za svakodnevne potrebe!!


"Osim ako je cilj samo apologija neplaćanja usluge koju koristiš, što smatram za tešku glupost." Cilj je da se prizovu pameti u Gsp-u i urade nesto povodom svercovanja ljudi, a to moze da se uradi samo tako sto ces da pruzis dobru uslugu!!Ne mozes mi naplatiti nesto sto ne radis, ili ako vec radis tako lose onda ti je moj porez dovoljna nadoknada za koriscenje iste, zar ne? Za pocetak mogli bi da saslusaju sugestije koje im ljudi salju.

@nikola32

Pa naravno da radim na tome, a tebi i ostalim istomisljenicima zelim da bar jednom u zivotu izadjete iz Srbije da vidite kako se radi kako treba, mada izgleda da ce Beograd biti nesto najvece i najmodernije sto ste ikad i videli :gobb:
 
Tacno je sve to sto kaze Kingmanowar osim jedne stvari....a to je odnos cena i plata. Ukratko, cene u Srbiji ne mogu biti toliko nize koliko su nize plate u odnosu na razvijene zemlje (da ne pominjemo jednu od najvisih nezaposlenosti u Evropi i ljude koji ne primaju nista). Btw. jos jedna mala ispravka...i 1 euro je jeftino jer je pojedinacna karta u Becu recimo 1.8 eura ( mesecna 50) sto su cene koje ljudi dole nikako ne mogu da plate. Da mogu, zasigurno prevoz ne bi bio takav kakav je.

Sto se tice placanja odstete zbog kasnjenja prevoza, to postoji u vecini zemalja Eu (mozda i svim?) ali se ne radi o bukvalnom placanju kad ti tramvaj zakasni 2 minuta ili metro stane opet na par minuta...vec kad recimo voz koji te vozi do aerodroma kasni toliko da propustis let pa samim tim i imas pravo na nadoknadu stete od zeleznice (iskustvo mog poznanika iz Nemacke a takav zakon postoji i ovde u Austriji).
 
kingmanowar":1k7udrta je napisao(la):
@medjutim

"Prevoz se i drugde sufinansira iz budžeta." DA!!! Prevoz drugde radi kako treba!! Jel ocekujes da placas nesto sto ne radi kako treba?
Ako ne idem u pozorište, treba li deo mog poreza da ide na njihovo održavanje?

Sredstva koja se izdvajaju iz budžeta nisu dovoljna da otplate samo gorivo koje se potroši za prevoz, kakva god da je usluga. Očekuješ da te neko vozi za džabe?

Prevoz ne radi svuda kako treba. Radi bolje, ali daleko od toga da su tamo negde svi srećni i zadovoljni svojim prevozom. Ono što odgovara turisti je mnogo drugačije od onog što treba nekome ko tamo živi..

Ulaskom u vozilo GSPa ti prihvataš njihove uslove vožnje, ne postavljaš ti njima uslove!

kingmanowar":1k7udrta je napisao(la):
"GSP plaća gorivo po približnoj ceni kao i prevozno preduzeće u Budimpešti" i cena je opet 1e zamisli, a radi kako treba!!!
Budimpešta ima metro i ozbiljnu prigradsku železnicu, i opet ima probleme u špicu. Nije GSP kriv što Beograd nema te dve stvari pa je stanje lošije. Na stranu što još u Budimpešti imaju dosta tramvaja koji se retko ukrštaju s drugim prevozom.

kingmanowar":1k7udrta je napisao(la):
"GSP nije kriv ni što su ulice u stanju u kakvom su i što ima previše automobila, pa se stvaraju gužve, a s njima i kašnjenja i dugo trajanje vožnji." NETACNO!!! Da GSP funkcionise kako treba ljudi ne bi imali potrebu da koriste auto za svakodnevne potrebe!!
Otkud onda saobraćajne gužve i u gradovima u kojima prevoz funkcioniše, recimo u pomenutoj Budimpešti?

Nije kriv što Beograd nema obilaznicu, pa su mnoge ulice i mnoga mesta sama po sebi opteređena i bez saobraćaja, nije kriv što u starom Beogradu mnoge ulice nemaju dovoljan kapacitet, nije kriv što neko može da parkira kola na tramvajskim šinama, što nema parkinga pa se ljudi parkiraju gde stignu, što autobusi i kamioni zatrpaju Savsku, što u jutarnjem špicu zbog kliničkog centra mnogo vozila iz unutrašnjosti ide kroz Kneza Miloša ili se isključi kod autokomande.. GSPu bi bilo mnogo lakše da nema te gužve..

Ni u jednom gradu, bilo gde, dobar prevoz ne eliminiše potrebu za kolima. Može da je smanji, ali da eliminiše, nemoguće. U Parizu sa fantastičnim metro sistemom i još boljom prigradskom železnicom, gužve u špicu na periferijskom bulevaru su velike, a kola koliko hoćeš.

kingmanowar":1k7udrta je napisao(la):
"Osim ako je cilj samo apologija neplaćanja usluge koju koristiš, što smatram za tešku glupost." Cilj je da se prizovu pameti u Gsp-u i urade nesto povodom svercovanja ljudi, a to moze da se uradi samo tako sto ces da pruzis dobru uslugu!!Ne mozes mi naplatiti nesto sto ne radis, ili ako vec radis tako lose onda ti je moj porez dovoljna nadoknada za koriscenje iste, zar ne? Za pocetak mogli bi da saslusaju sugestije koje im ljudi salju.
To se ne radi tako kao što ti radiš.

Ti nisi napravio javnu akciju u kojoj tražiš bolje usluge, ne reaguješ kod GSPa, nego imaš svoju privatnu "akciju" za poboljšanje GSPa uskraćivanjem prihoda.

Ako hoću da naudim Miškoviću jer nisam zadovoljan njegovim monopolom, treba li da idem u Merkator, ili treba da odem u Maksi i uzmem šta mi treba i ne platim, jer ionako već iz poreza finansiram njegov monopol? To bi se onda zvalo krađa, a ovako još kao činiš dobro delo za sve nas ostale tako što ne plaćaš prevoz.

Da ne dužim, ti samo nećeš da platiš prevoz i tražiš opravdanje. A porez koji plaćaš je daleko od dovoljne nadoknade za uslugu GSPa koju koristiš.
 
@medjutim

Pa eto ne gledamo na stvari isto, i tu se razilazi nase misljenje.Ti smatras da teba da se placa ova krsh usluga a ja ne. Mozemo sad da polemisemo u nedogled zasto Beograd nema ovo, nema ono, a to sve vodi u politicke vode i kriminal, a ovo nije forum za takve stvari.
Ja svoj dinar izuzetno cenim jer ga tesko zaradim i ne pada mi napamet da nekom kriminalcu punim dzepove.Porez je i vise nego dovoljan sa moje strane.Kad bi ti novci isli u prave ruke danas ne bi kukali za metroom, obilaznicama i drugim stvarima.....jbg.

Jos jedna stvar, ja se ni u jednom trenutku nisam zaglavio u Parizu, samo koristis metro i eto te u kom oces delu grada za 10min.
 
kingmanowar":1fgx6ir0 je napisao(la):
Pa eto ne gledamo na stvari isto, i tu se razilazi nase misljenje.
kakava rečenica :lol:

Ja pre svega smatram da treba da se plati usluga koja se koristi i koja ima istaknutu cenu. Ko što ti neko reče već, da te vozi taksista u kolima koja se raspadaju, pritom zakasni nekoliko minuta na poziv, i zbog gužve na gazeli oduži put više nego što treba, ti bi na kraju izašao bez plaćanja? Čisto sumnjam..

GSP nije crkva pa da da ko koliko hoće kad uđe, usluga ima svoju cenu koju znaš pre ulaska. Hoćeš i nećeš su ok varijante, hoćeš za dž nije.

Ako porez stiže u pogrešne ruke, obrati se na pravu adresu - glasaj na izborima za nekog u čije ruke porez treba da ide, a uslugu koju koristiš plati onome ko ti je pruža.
 
А мени се више пута дешавало у Милану, који у погледу градског и приградског саобраћаја не заостаје много за Паризом, да у шпицу пропусти по пар композиција метроа, док не успем да уђем у возило.

И не замењуј тезе: потпуно је легитимно да си незадовољан услугом ГСП-а и имаш пуно право да је не користиш. Али, ако је користиш, а не платиш ни маркицу ни карту, ти поткрадаш нас који плаћамо. :notok:
 
@medjutim

Ja placam tu usugu porezom i ako me to cini lopovom onda sam ponasan sto sam lopov!! A vi ostali punite dzepove kojekakvim krimosima i politicarima il jos bolje skinite gace i sacekajte da vas ....... :laugh: :lool:

@sizif
Jeste i potkradam vas, a vi mladi i naivni :p :D
 
@kingmanowar
Hajde da se vratimo na ovo:

P.a.u.L.i.":1e169efn je napisao(la):
A ako ne budu placali i ovu ovakvu cenu, prevoz nece biti ni ovakav kakav je....jer po tom principu mogli bismo u nedogled! Necu da platim putarinu zato sto je put takav kakav je ili je neki poluautoput? Ja bih pre rekao necu ga koristiti ako smatram da nije vredan tih para koje platim pa cu se zato drndati jos katastrofalnijim lokalnim saobracajnicama...tako i sa prevozom po Bgu... auto, taxi, mozda i bicikl ili jednostavno pesice pa udri.
Znači da li bi ti rekao da ne treba plaćati putarinu jer su putevi u lošem stanju, a već se delom finansiraju od poreza koji plaćaš državi?
Nešto ti se tu ne slaže.

Zaboravi na porez; ako ne platiš kartu, a koristiš prevoz - kradeš.
 
@kingmanowar

tvoja cela diskusija je tipična srpska malograđanska logika. tuga.
 
Zapravo, mislim da su ovo sasvim razumne i normalne mere - a to što se uvode kontrolori na prigradskim linijama, to može biti i relativno razumno.
Šverc u prevozu povećan za 20 odsto
7. maj 2010. | 15:23 | Izvor: Tanjug Beograd -- Građani zbog ne plaćanja karata i opomena za poslednje tri godine, duguju GSP-u blizu milijardu dinara, izjavio je direktor tog preduzeća Radoslav Nikolić.
Nikolić je ukazao da se broj lica koji se "švercuje" povećao na više od 20 odsto. On je na konferenciji za novinare istakao da će GSP od 1. juna primeniti niz mera kako bi realizacija naplate njihovih usluga bila efikasnija, koje uključuju dupliran broj kontrolora, ali u uvođenje konduktera na pojedinim prigradskim linijama.

Prema njegovim rečima, u bazi podataka GSP- a, za poslednje tri godine, evidentirano oko 197.000 opomena, napisanih za 150.000 osoba.

"U cilju iznalaženja najpovoljnijeg rešenja za putnike, utvrđeni su popusti za storniranje doplatnih karata i opomena napisanih do 30. aprila ove godine", precizirao je Nikolić.

"Biće omogućeno svima, koji imaju od jedne do tri opomene, da plate kaznu od 1.000 dinara. Za četiri do devet opomena potrebno je izdvojiti 2.000 dinara, a građani koji imaju 10 i više opomena treba da izdvoje 3.000", naveo je direktor GSP-a.

Novina je da će svi zainteresovai građani moći da provere svoje stanje putem sajta www.gsp.co.rs , ukucavanjem svog matičnog broja, uz potpunu zaštitu svog identita.

Građani, takođe, mogu da izmire svoje obaveze slenjem uplatnice ili lično na šalterima tog preduzeća, ukazao je Nikolić i dodao da će akcija biti na snazi od 10. maja do 10. juna.

On je istakao da će se toj akciji, po istim uslovima, pridružiti i autoprevoznik "Lasta".

Predloženi set mera i aktivnosti obuhvata i akciju pojačane kontrole, koja će biti realizovana u saradnji sa nadležnim inspekcijskim službama i policijom, rekao je Nikolić.

U akciji, kako je naveo, pored postojećih 164 biće dodatno angažovano između 300 i 500 kontrolora, dodavši da će oni biti obezbeđeni iz postojećih resursa.

"Takođe, u oko 50 autobusa, biće eksperimentalno uvedeno 100 konduktera, uglavnom na dužim pravcima, prema Grockoj ili Avali", istakao je Nikolić.

Njihova uloga je da kontrolišu vozne isprave i vrše prodaju karata putnicama koji ih nisu blagovremeno kupili, pojasnio je direktor GSP-a.

Prema njegovim rečima, cena doplatnih karata za putnike koji nemaju overenu kartu ili važeću markicu ostaje 3.000 dinara. Međutim, uvodi se popust od 50 odsto za sve koji plate doplatnu kartu na licu mesta ili u roku od 15 dana.

Nikolić je najavio prve efekte već u junu, ali da se pravi rezultati preduzetih mera očekuju tek posle godišnjih odmora i dečjih raspusta.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=05&dd=07&nav_category=12&nav_id=429577

Btw koliko je milijardu dinara? (U autobusima, tramvajima, trolejbusima?)
 
Ambassador":sue9l699 je napisao(la):
Misiiiim, kakve su ovo gluposti?! Treba vršiti selekciju relevantnih izvora, ovakva sranja nisu dostojna komentarisanja.
+1


...neko prenese vest iz 'genijalnog' izvora, a neki drugi se zakace za to bez razmisljanja da li ima logike u tome sto je preneseno i eto glupe i nekonstruktivne rasprave... a to je ono sto ubija ovaj forum vec neko vreme... prica radi price...
 
Najavljene mere i radnje GSPa - MODERNIZACIJA SISTEMA Čista –STRADIJA - Radoja Domanovića – uživo,
putuj Evropo..... reće Đ.Balašević
 
pa naplacujte dugove,ko vam brani???Imam druga koji ima nekoliko kazni i nijednu nije platio.Ja redovno kupujem markicu i boli me uvo al uzas je koliko se ljudi svercuje.

U svakom slucaju to nije opravdanje da ne modernizuju gsp,mislim da uvodjenjem konduktera ubijaju dve muve-nerasporedjene radnike koji su za otpustanje i podizu placanje.
 
Osvrnuo bih se na jednu Hazardovu opasku: ``Ako smatras da voznja ne vredi tih 42 dinara, ti nemoj da se vozis busom``

Sad ja nesto da tebi kazem Hazarde.
Ta cena, od 42 dinara je rezultat celokupnog ekonomskog istrazivanja, i ona je takva jer je isplativa. Samim tim sto je isplativa, cena od 42 dinara znaci cista vozila, bez ispadanja vozila sa linija i slicno. Znaci, da za kartu od 42 dinara, ocekujes normalan prevoz....
....a ako sa linije ispadnu 3 vozila zaredom, i interval se sa 15 minuta, poveca na 45 (sto se meni cesto desava), ja ne osecam nikakvu obavezu da otkucam kartu.
Ja sam apsolutni protivnik svercovanja, ali mi ne pada napamet da prevoz platim kada se nepismeni dispecari uspavaju.
 
Vrh