Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Ikarbus zagarantovan.
Milković je istakao da je svaki drugi autobus GSP-a stariji od 11 godina, kao i da su već prešli više od milion kilometara, te da je neophodna obnova voznog parka.

- U četvrtak je otvoren tender za nove autobuse, zemunski "Ikarbus" se prijavio i to će biti 30 novih autobusa za nas. Uskoro će biti raspisan tender za novih 20 autobusa, a do kraja godine ćemo uvesti i elektroautobuse - kaže direktor GSP.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/550522 ... ci-placaju
 
Јесте да човек није имао среће, али смо и ми остали изгледа превише огуглали на стање градског превоза.

Beograđanin nakon 15 godina prvi put ušao u GSP: Mislio sam ili da će da se raspadne autobus ili da ćemo svi da se podavimo

Nakon 15 godina, Zoran Krstić iz Beograda je po prvi put kročio u autobus, a ono što ga je zateklo u javnom prevozu šokiralo ga je do srži. On se pre nekoliko dana suočio sa stanjem u autobusima za koje kaže da je "traumatično" a, kako kaže, u nekoliko navrata se zabrinuo i za sopstveni život.

Kiza%20provatna%20arhiva_1000x0.jpg

Zoran 15 godina nije ušao u autobus, a onda se šokirao, Foto: Privatna arhiva

Gradski prevoz je za našeg sagovornika nešto sasvim novo. On se 15 godina vozio samo kolima, ali je igrom sudbine nedavno morao da kroči u GSP. Njegov komični prvi susret sa autobusom nije protekao nii izbliza glatko.

Na naše pitanje kako je protekla njegova prva vožnja autobusom posle decenije i po, Zoran odgovara kratko i jasno: "Krajnje traumatično". On se pre nekoliko dana provozao jednom od najdužih dvocifrenih linija u Beogradu, 23, od Vidikovca do Karaburme i nazad, i tada je video ono na šta su njegovi sugrađani već oguglali.

- Izgleda da nisam imao sreće, pa mi je naišao neki baš loš autobus. Na putu ka tamo sam ušao u dupli autobus koji je bio maltene u fazi raspadanja. Na svakoj uzbrdici je išao samo prvom brzinom, nije imao snage čak ni da uđe u drugu. Motor je sve vreme užasno urlao, a u autobusu se osećao grozan miris izgorele plastike. Meni je to bilo čudno, ali izgleda da su ostali putnici navikli na to. Srećom, bilo je lepo vreme pa su svi prozori bili otvoreni. Pomislio sam, bolje da me posle boli glava od promaje nego da se ovde pogušimo - priča Zoran.

Pored lošeg stanja autobusa, ovom novajliji među putnicima GSP-a problem je predstavio i validator za karte. Nikada ranije ga nije video, i nije imao pojma kako se koristi.

- Čim sam ušao stavio sam karticu uz aparat, ali nisam čekao da se čuje signal, nisam znao da treba bilo šta da se čuje! Tek negde na pola puta je u autobus ušla žena koja je otkucala artu, i tada sam shvatio da treba da se drži par sekundi dok se ne čuje zvuk. Ustao sam, otkucao kartu, i mirne duše se vratio na mesto. Zanimljivo je da tokom cele vožnje nisam video više od petoro ljudi koji otkucali karte pri ulasku, iako onaj automat to stalno ponavlja - priseća se naš sagovornik.

On nije imao sreću da prvu vožnju autobusom provede u nekom od novijih modela, već mu je zapala stara "dvajestrojka" sa bučnim motorom u kojoj se suočio sa još jednim prizorom na koji nije navikao - gužvom. Na njegov utisak je dodatno uticala činejnica da se zatekao u zadnjem delu busa, koji se sve vreme klimao.

Međutim, tek u povratku je Zoran zaista počeo da se plaši za svoj i živote svih putnika. Ovog puta jhe autobus bio super, ali...

- Ovog puta sam ušao u manji bus, a vozač izgleda ima potajnu želju da vozi na trkama. Nije bilo gužve, pa je vozio tako ludo da sam nekoliko puta bio ubeđen da ćemo da se prevrnemo u krivini. Izašao sam na svojoj stanici, poluošamućen i srećan što je konačno gotovo - iskren je on.

Međutim, što se samog prevoza tiče, naš sagovornik je primetio samo jednu promenu.

- Dvehiljadite godine sam autobus 23, koji ide redovno, čekao najviše pet minuta. Sada sam ga na Karaburmi čekao punih 25 minuta. Pored toga, mogu da vam kažem da se autobusi nisu menjali ne od 2000, nego od osamdesetih godina. Sve je i tada bilo isto, samo je karta bila jeftinija a motori su bolje radili - zaključuje on.

Извор:
http://www.24sata.rs/beogradanin-nakon- ... avimo/9893
 
Prevoz jeste los, ali ne toliko. Evo kontra prica, sestra mi radi na kruzerima 8 godina vec, ovaj put sam je jedva naterao da idemo autobusom a ne taksijem kao sto ide svaki put kada dodje, i totalno drugacije je izgleda prevoz nego tada.
 
Није ништа слагао, старији икарбуси имају климаву приколицу због пратеће осовине, а мотори знамо какви су им. Дивљање као на релију је такође остина па не видим у чему је проблем.
 
Prevoz je bolji na nekim gradskim linijama, ali ne na svim, sve trocifreno je ocajno... Kasnjenja su redovna skoro na svakoj liniji ,kao i ne uspostavljanje samog polaska,sto se tice autobusa samo su solarisi dobri.
 
Na 94i 46 prevoz je katastrofalan :twisted:
 
stf":3b7x93y5 je napisao(la):
Јесте да човек није имао среће, али смо и ми остали изгледа превише огуглали на стање градског превоза.

Beograđanin nakon 15 godina prvi put ušao u GSP: Mislio sam ili da će da se raspadne autobus ili da ćemo svi da se podavimo

Nakon 15 godina, Zoran Krstić iz Beograda je po prvi put kročio u autobus, a ono što ga je zateklo u javnom prevozu šokiralo ga je do srži. On se pre nekoliko dana suočio sa stanjem u autobusima za koje kaže da je "traumatično" a, kako kaže, u nekoliko navrata se zabrinuo i za sopstveni život.

Kiza%20provatna%20arhiva_1000x0.jpg

Zoran 15 godina nije ušao u autobus, a onda se šokirao, Foto: Privatna arhiva

Gradski prevoz je za našeg sagovornika nešto sasvim novo. On se 15 godina vozio samo kolima, ali je igrom sudbine nedavno morao da kroči u GSP. Njegov komični prvi susret sa autobusom nije protekao nii izbliza glatko.

Na naše pitanje kako je protekla njegova prva vožnja autobusom posle decenije i po, Zoran odgovara kratko i jasno: "Krajnje traumatično". On se pre nekoliko dana provozao jednom od najdužih dvocifrenih linija u Beogradu, 23, od Vidikovca do Karaburme i nazad, i tada je video ono na šta su njegovi sugrađani već oguglali.

- Izgleda da nisam imao sreće, pa mi je naišao neki baš loš autobus. Na putu ka tamo sam ušao u dupli autobus koji je bio maltene u fazi raspadanja. Na svakoj uzbrdici je išao samo prvom brzinom, nije imao snage čak ni da uđe u drugu. Motor je sve vreme užasno urlao, a u autobusu se osećao grozan miris izgorele plastike. Meni je to bilo čudno, ali izgleda da su ostali putnici navikli na to. Srećom, bilo je lepo vreme pa su svi prozori bili otvoreni. Pomislio sam, bolje da me posle boli glava od promaje nego da se ovde pogušimo - priča Zoran.

Pored lošeg stanja autobusa, ovom novajliji među putnicima GSP-a problem je predstavio i validator za karte. Nikada ranije ga nije video, i nije imao pojma kako se koristi.

- Čim sam ušao stavio sam karticu uz aparat, ali nisam čekao da se čuje signal, nisam znao da treba bilo šta da se čuje! Tek negde na pola puta je u autobus ušla žena koja je otkucala artu, i tada sam shvatio da treba da se drži par sekundi dok se ne čuje zvuk. Ustao sam, otkucao kartu, i mirne duše se vratio na mesto. Zanimljivo je da tokom cele vožnje nisam video više od petoro ljudi koji otkucali karte pri ulasku, iako onaj automat to stalno ponavlja - priseća se naš sagovornik.

On nije imao sreću da prvu vožnju autobusom provede u nekom od novijih modela, već mu je zapala stara "dvajestrojka" sa bučnim motorom u kojoj se suočio sa još jednim prizorom na koji nije navikao - gužvom. Na njegov utisak je dodatno uticala činejnica da se zatekao u zadnjem delu busa, koji se sve vreme klimao.

Međutim, tek u povratku je Zoran zaista počeo da se plaši za svoj i živote svih putnika. Ovog puta jhe autobus bio super, ali...

- Ovog puta sam ušao u manji bus, a vozač izgleda ima potajnu želju da vozi na trkama. Nije bilo gužve, pa je vozio tako ludo da sam nekoliko puta bio ubeđen da ćemo da se prevrnemo u krivini. Izašao sam na svojoj stanici, poluošamućen i srećan što je konačno gotovo - iskren je on.

Međutim, što se samog prevoza tiče, naš sagovornik je primetio samo jednu promenu.

- Dvehiljadite godine sam autobus 23, koji ide redovno, čekao najviše pet minuta. Sada sam ga na Karaburmi čekao punih 25 minuta. Pored toga, mogu da vam kažem da se autobusi nisu menjali ne od 2000, nego od osamdesetih godina. Sve je i tada bilo isto, samo je karta bila jeftinija a motori su bolje radili - zaključuje on.

Извор:
http://www.24sata.rs/beogradanin-nakon- ... avimo/9893

Исти утисак сам имао кад сам се возио 26ицом и једном 37ицом.Али, те 2000. године превоз је био (малкице) гори :sesir:
 
“Kuvanje” u GSP, jer štede gorivo

Klime u autobusima, tramvajima i trolama još ugašene. Vozači nisu krivi, odlučuje se na "višem nivou"

vrucine.jpg


ZA "kuvanje" u vozilima GSP prethodnih dana, kada su temperature bile čak i 32 stepena Celzijusa, nisu odgovorni vozači, niti kvar na rashladnim uređajima. Prekidač je bio u rukama gradskih službi koje drže pod kontrolom saobraćaj, pa i javni prevoz u Beogradu, a nauštrb ventilacije, nastoje da prištede na gorivu.

- Vozači ne odlučuju da li će uključiti ili isključiti rashlađivanje, to ne zavisi od njih - kaže Željko Milković, generalni direktor GSP "Beograd". - Uključivanje klime zavisi od temperature, a odluka o aktiviranju sistema za hlađenje u vozilima donosi se u dogovoru sa Sekretarijatom za saobraćaj i Direkcijom za javni prevoz. Postoji okvirni datum kada se uključuje, ali to ipak zavisi od vremenskih prilika.

Klime u vozilima koja fabrički imaju ugrađen sistem za hlađenje, funkcionišu dobro, međutim, one koje su naknadno ubacivane u starija vozila zadaju muke majstorima.

- Ugradnja 140 klima- -uređaja u vozila koja nisu za to predviđena bila je greška - objašnjava Milković. - Cenu nepromišljene odluke, koja je bila tehnički neopravdana, jer su vozila stara i njihovi motori ne podržavaju dodatno opterećenje od 20 do 30 odsto, plaćamo i danas.

Milković dodaje da je za ugradnju klima-uređaja u stara vozila, koja je započeta pre četiri godine, potrošeno više od 200 miliona evra. Instaliranje uređaja po vozilu je koštalo od 8.000 do 11.000 evra, a tolika je ukupna vrednost jednog starog autobusa!

Klime su instalirane i na vozilima koja nam je donirao Japan - podseća direktor GSP. - I sa njima imamo problem jer otvori u koje su ugrađene nisu dobro zadihtovani, pa vozila prokišnjavaju. Pokušavamo da kvarove otklonimo i da održavamo ove sisteme, ali to je vrlo teško. Dok su bili u garantnom roku servisirala ih je firma koja ih je i ugradila. I sada se nude, ali su im usluge skupe i ne isplati nam se da ih angažujemo, pa se o servisiranju brinu naši majstori.


PROBLEMATIČNI STARI AUTOBUSI

RASHLADNE uređaje poseduje 83, od ukupno 126 trolejbusa. Takođe, klimom su opremljeni i svi novi tramvaji, a od 990 autobusa, ventilacioni sistem ima 506 vozila. Od 140 starih autobusa sa nadograđenom klimom, sistem ne funkcioniše u njih 88.

VEĆA POTROŠNjA KAD SE UKLjUČI RASHLAĐIVANjE
- KORIŠĆENjE klima-uređaja povećava potrošnju goriva od 20 do 25 odsto. Pošto GSP mesečno daje 400 miliona dinara, nije zanemarljivo povećanje troškova. Nastojimo da ih uključujemo što kasnije i isključujemo što ranije, ali i da nađemo kompromis između potreba putnika i interesa GSP - kaže Milković.

Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ede-gorivo
 
Danije malo pretjerao sa cifrom od 200 milona evra za klime jes da se kralo ali je to i za nase standarde previse
 
Zanimljivo mi je kako je odmah skrenuo sa teme. Nastavio da prica o starim autobusima i kako je to lose planirano i uradjeno, bla bla, a srz skroz propustio. Ni reci o tome ko je naredio da se stedi na tome, zbog cega se stedi i zasto ranije nije uradjen servis.
 
Zasto nije uradjen servis klima?
To te intrigira?
A mi naivni svi pa ne znamo???
Iz istog razloga zbog kojeg zimus nisu imali zimske gume, grejanje i slicno...
 
Oni uvjek promase sezonu namjerno zimi rade klime ljeti grijanje
 
Deo uzroka je u lošoj organizaciji (javne nabavke se ne sprovode na vreme, a zbog dugovanja GSP-u prema dobavljačima sve je manji broj ponuđača, a zatim se i tenderi obaraju zbog žalbi ponuđača ili neprihvatljivih ponuda), a deo uzroka je pod parolom "štedimo" i to je upravo po nalogu onih koji danas vode grad od najvišeg do nekog srednjeg nivoa, jer oni posmatraju stvari samo kroz statistiku i papire.

Ali, kreće priprema klima uređaja u GSP-u za nekoliko dana. U toku sledeće nedelje, Direkcija za javni prevoz će izdati uputstvo svim prevoznicima o uključivanju klima uređaja, na osnovu potpisanih ugovora, tako da će situacija biti ipak bolja nego što je ovih dana.

Što se GSP-a tiče, realno će biti potrebno oko desetak dana da se sve pripremi koliko je to moguće obzirom na stanje potrošnih delova u saobraćajnim pogonima. Posle toga, uslediće i naredba vozačima da uključuju klima uređaje kada za to dobiju poruku dežurnih dispečera Operativno-kontrolnog centra Direkcije za javni prevoz, tako da će vozači uključivati klima uređaje u onim vozilima gde su u ispravnom stanju.
 
Нек ставе жице и прошире тролејбуску мрежу кад је гориво скупо, а и тролејбус бољи за животну средину, ако клима троши толко у аутобусима
 
laki72":kpim9btv je napisao(la):
Zasto nije uradjen servis klima?
To te intrigira?
A mi naivni svi pa ne znamo???
Iz istog razloga zbog kojeg zimus nisu imali zimske gume, grejanje i slicno...
Ne intrigira me odgovor, kao sto kazes svi znamo razlog zbog cega nije urdjeno, nego me intrigira sto nije dao odgovore na ta pitanja, nego je odmah skrenuo sa teme. Novinar ga sigurno nije pitao o starim autobusima, svake godine se prica o njima i narod vec zna napamet sta se desavalo.
 
Sećam se neke emisije na TV - u , skoro je bila , postavi voditeljka pitanje , a ovaj što odgovara , krenuo da priča nešto sasvim drugo. Voditeljka ga je prekinula i upitala da li ima nameru da joj odgovori na postavljeno pitanje , dodavši da ne želi da sluša to što on hoće da kaže.
 
Pa odgovorio bi joj on, ali sem naučenog teksta ne ume ništa drugo da kaže... Oni su poput par pojedinaca na forumu, godinama biflaju jedan isti naučeni tekst i samo vrte u krug, sve je sjajno i bajno, prevoz nam cveta, a putnici su st***... Nema više smisla ni slušati ni čitati njihove izjave...
 
ivanb":wh2pgmj2 je napisao(la):
- Vozači ne odlučuju da li će uključiti ili isključiti rashlađivanje, to ne zavisi od njih - kaže Željko Milković, generalni direktor GSP "Beograd". - Uključivanje klime zavisi od temperature, a odluka o aktiviranju sistema za hlađenje u vozilima donosi se u dogovoru sa Sekretarijatom za saobraćaj i Direkcijom za javni prevoz. Postoji okvirni datum kada se uključuje, ali to ipak zavisi od vremenskih prilika.

VEĆA POTROŠNjA KAD SE UKLjUČI RASHLAĐIVANjE
- KORIŠĆENjE klima-uređaja povećava potrošnju goriva od 20 do 25 odsto. Pošto GSP mesečno daje 400 miliona dinara, nije zanemarljivo povećanje troškova. Nastojimo da ih uključujemo što kasnije i isključujemo što ranije, ali i da nađemo kompromis između potreba putnika i interesa GSP - kaže Milković.

A što ne gase po kancelarijama i službenim vozilima pa da se solidarišu sa putnicima.
To sa klimama je takva budalaština da nemam reči. U vozilu bude i preko 50 stepeni a onda neko trubi o datumima.
 
Žika":3qfyrqf1 je napisao(la):
ivanb":3qfyrqf1 je napisao(la):
Nastojimo da ih uključujemo što kasnije i isključujemo što ranije, ali i da nađemo kompromis između potreba putnika i interesa GSP - kaže Milković.

Аха ... а зар не би требало да су потребе путника заправо једини интерес ГСП-а? Докле год систем буде размишљао као овај Миљковић (ко год да је тапаметница), ја ћу се шверцовати.
 
Milković je generalni direktor GSP-a...

Ne znam koliko spada u ovu temu, ali stvar koji mene jako raduje...
Ugrađen ručni retarder, koji je ispravan!


Evo nove slike...


Znam, nije ništa specijalno, i to bi trebalo da bude normalno, ali ovo je stvar koja je znak da se radi i da ima želje da se nešto promeni. Od mene, pohvale! :)
 
Tokom obilaska pogona i razgovora sa radnicima, Aleksandar Jovičić je prisustvovao i završnim radovima na popravci i uređenju prvog KAF-ovog tramvaja u Beogradu pod brojem 1501, koji je odmah posle uvođenja u saobraćaj bio oštećen u sudaru.

– Posle tri godine, tramvaj će uskoro biti osposobljen, a pored ostalih radova biće mu zamenjena i sedišta, koja su proizveli domaći proizvođača. Važno je naglasiti da se postepeno osvaja proizvodnja rezervnih delova za KAF-ove tramvaje i da je ona na nivou od 25 odsto, a uz kupovinu „Ikarbusovih” autobusa mislim da realno doprinosimo i poboljšanju proizvodnje u Srbiji i povećanju radnih mesta – kazao je Jovičić.

izvor: beograd.rs (Deo članka vezanog za uređenje prostora oko depoa Sava , gde je bila deponija sa septičkim jamama)
 
Nije mi jasno zasto mjenjaju sjedusta sta im je falilo nisu stigla ni da se isprljaju nasta li ce to da lici
 
direktor":1f2x95q5 je napisao(la):
Nije mi jasno zasto mjenjaju sjedusta sta im je falilo nisu stigla ni da se isprljaju nasta li ce to da lici


vrv su završila u drugim tramvajima.
 
Vrh