Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Pa prosto nemogu da vjeruje da je polomljeno i pocupano toliko sjedista koliko vidim sa fotki sjedista su ista samo nece imati merbl tj platno preko istih
 
Beograd dobija žičaru, za tri meseca studija izvodljivosti

U naredna tri meseca biće završena studija izvodljivosti za realizaciju izgradnje kabinske žičare - gondole u Beogradu, koja bi mogla da počne 2016. godine, izjavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

"Želimo da Beograd ponudi novu atrakciju kako bi turisti mogli da uživaju u pogledu sa visine", rekao je Mali nakon što je sa v.d. direktorom JP "Skijališta Srbije" Dejanom Ljevnaićem u Skupštini grada potpisao Protokol o saradnji na pripremi realizacije tog projekta.

Pored razvoja turizma, naveo je Mali, žičara od Novog Beograda preko Ade Ciganlije i Makiša do Košutnjaka, poboljšala bi i javni prevoz i skratila verme potrebno da se stigne od Novog Beograda do Koštunjaka.

Gradonačelnik kaže da će radna grupa u naredna tri meseca raditi na studiji izvodljivosti i planskoj dokumentaciji trase neophodne za realizaciju projekta, kada će se izaći i sa procenom troškova izgradnje i sa tim da li je projekat moguće izvesti.

Dodao je da je reč o projektu iz 2003. godine "koji želimo da obnovimo i vidimo ima li smisla raditi ga".

Prema njegovim rečima, planirane su dve faze izgradnje žičare, tako da će prva faza biti od Novog Beograda, pored šoping centra Delta siti, gde bi bila prva stanica, preko Ade Ciganlije do Makiša, a potom od makiške strane do Košutnjaka.

Siniša Mali kaže da najveći svetski gradovi među kojima su London, Singapur, Rio de Žaneiro i drugi, umaju takve gondole koje su se pokazale ne samo kao efikasno prevozno sredstvo nego i velika turistička atrakcija.

V.d. direktora JP "Skijališta Srbije" Dejan Ljevnaić rekao je da je za to preduzeće velika čast da učestvuje u jednom takvom projektu kao velikoj turističkoj atrakciji koja će biti ekološki prihvatljiva i rasteretiće saobraćaj u Beogradu.

Planirano je da kapacitet žičare, naveo je Ljevnaić, bude 3.000 putnika na sat, a biće prilagođena i za bicikliste.

Navodeći da se nada da će projekat biti brzo realizovan, Ljevnaić je rekao da takve žičare postoje u gradovima regiona, navodeći Skoplje i Dubrovnik, gde su se pokazale kao pravi hit.

Ljevnaić kaže da JP "Skijališta Srbije" ima iskustvo u tim poslovima, navodeći žičaru na Staroj planini za koju je rekao da radi odlučno i da je prevezla nekoliko hiljada skijaša.
 
Nisam čitao, ali verujem da se već pisalo o klimama, ali sam ja došao do zaključka da mi u Beogradu još uvek nismo dorasli za klima uređaje i da bi trebalo da se uradi jedna ozbiljna cost-efectives studija i donese zaključak da li Beograd treba da ima klimatizovana vozila ili ne.
Vozio sam se "solarnima" danas i mogu da kažem da je efekat klime jako slab, kada je gužva, efekta nema uopšte, a klime često nisu ni ispravne.
Šta dobijamo? Svi lufteri su zatvoreni, kao i šiberi, stvori se strašna zapara, i to je jako loše.
Nastanu i strašno neprijatni mirisi, i mnogi će reći, krivi su ljudi, ne kupaju se, e pa nije samo do toga. Jednostavno, temperatura je jako visoka, ogromna je gužva, po četvoro vrata se otvara na svakih 2 minuta, a to je po površini autobusa oko petine, po slobodnoj proceni, i dovoljno da čak i najbolja klima izgubi na efektu. Ljudi se znoje, i to se ne može sprečiti nikakvim tuširanjem.

Da li treba da pričam o nesrećnoj N seriji Ikarbusa koji imaju klimu koja baš nikakav efekat nema.

Nemamo mi takve mogućnosti, na žalost.
Klima bi mogla da radi na vozilima na linijama sa malim brojem stajališta, malim protokom putnika. Trebalo izvršiti jednu kvalitetnu kategorizaciju linija u Beogradu, jer sada imamo slučaj da svuda rade sva vozila, a nisu sve linije iste.

Ne znam ko su ljudi koji olako donose sve te neke besmislene odluke, ali novac se strašno mnogo rasipa van svakih mogućih prioriteta, i mora se pod hitno sve iz korena promeniti.

Da ja odlučujem, angažovao bih lekare, specijaliste higijene, da izračunaju sve parametre mikrosredine u klimatizovanom vozilu u špicu i van špica, u neklimatizovanom vozilu u špicu i van špica, da se vidi da li je uopšte tako nešto dopustivo za ljudsko zdravlje, koliki je vazdušni pritisak, vlažnost vazduha, koncentracija sulfata i mnogo čega još... To su vrlo ozbiljne stvari kojima različiti stručnjaci sa različitih aspekata treba da se bave, a ne samo po principu: Mi tako odlučili...
 
A zasto Gsp ne proda svoju lokaciju u centru grada na Dorclu, i ne izmesti svoju upravnu zgradu negde tipa kod poste na lakat krivini. Verujem da bi se mnoge stvari mogle uraditi od tog novca.
f80ede159773742180c3848293ad7b42.jpg
 
када би људи схватили да им је здравије да прошетају пола сата него да се возе 10 мин гужве би биле много мање. тих 20 мин разлике је занемарљиво колико у току дана баце времена на друге глупости.
нема везе са модернизацијом али би допринело квалитету градског превоза.
 
Pa ja sam to pričao 100 puta, veruj mi da ja uopšte ne poznajem linije koje idu kroz centar grada, i nemam pojma kuda idu ni 24, ni 26 i sl. i u životu nisam ušao, a znam napamet 80% linija bukvalno u nekom selu Lazarevca...
E, sad, mene te životne navike Beograđana impresioniraju na neki način. Sećam se da sam se uvek čudio čemu linija 22L, i njeno ukidanje mi je delovalo krajnje logično, a onda su ljudi počeli da se bune. WTF, rekoh, da li je moguće da neko ide od Slavije do Trga trolejbusom, koji, btw staje pored svakog semafora, stanice i ne pruža nikakav komfor, ali ajde.
A, onda, s druge strane jastuka, imamo, npr. liniju 180, tu je i daljinar i sve, ali, ja, iako ovu liniju znam napamet, kada sam prvi put video daljinar, šokirao sam se odakle njoj ovoliko stanica. Tu, od kad znam za sebe, ljudi iz tih krajeva svuda idu peške, niko autobus ne čeka, osim ako ide od Brajkovca ili Dudovice do Lazarevca, to je već previše da se pešači, ali ovo, po 3-4 stanice, pet stanica, to svi idu peške... Nikad bre niko ne čeka autobus, a ovamo neko čeka da se prebaci od Beograđanke do Slavije. Pa, dajte...
U Kini postoje gradovi, mnogo veći od Beograda, koji u centralnim gradskim zonama uopšte nemaju javni prevoz. Meni je to i normalno.
Ja sam Zemunac, i jedino što mi je potrebno je da imam autobus do Zelenog venca, a od Zelenog venca za udaljene delove grada. Naježm se kad čujem da neko pita, kojim prevozom se stiže do Kalemegdana. Stiže se atomskim nanotransporterom.
 
Pa vidi ovako, nemaju baš svi vremena, nekome tih 10, 15 minuta znači mnogo. Ja prvi obožavam šetnju, mnogo puta sam išao pešaka od Zemuna do Venca, sve je to lepo i sve je to sjajno, ali nekad i tu jednu stanicu idem busom jer jednostavno žurim, minut, dva, naročito ako presedaš negde dalje mogu biti veoma značajni...
 
Релативно је то време, рецимо већина студената која се превезе од Вука до З венца, жури кући да ући и уштеди тих 20 ак минута. Учење од 5 сати се сведе рецимо на блејање 2 сата на ФБ.
Са друге стране не мора да се шета кроз Булевар, може и кроз Таш и имаће довољну дозу дневне активности а у здравом телу је и здрав дух и имаће бољу концентрацију за учење.

Наравно да некад треба и прећи једну станицу превозом, али у играма великих бројки то не значи ништа.
 
I ja sam bio student, i nije bilo tog vremena koje mi može zameniti šetnju, ali ono o čemu ja pričam su neke navike. Ima ljudi koji nikad nigde nisu išli peške, čak ni ne znaju gde može da se prepreči, i imaju naviku da koriste prevoz.
Na faksu sam imao 5 nedelja izborne nastave iz estetske hirurgije, koja se održavala na klinici za plastičnu i rekonstruktivnu hirurgiju, i svaki dan sam išao peške, ovom rutom, za šta mi je bilo potrebno ukupno 10 minuta. Većina mojih kolega je išlo nekim trolejbusima iz kneza Miloša, okolo naokolo, i putovali su blizu pola sata, što ja nikako nisam mogao da razumem, jer su nam tako objasnili i na faksu, i to je za mene bio čist debilizam, jer je od cele grupe, svega nas 5-6 išlo ovako.
To su neke životne navike, nemam pojma kako da objasnim taj fenomen, ali ljudi u Beogradu su jednostavno kao da im je neko odsekao noge, i uklonio mozak, bez javnog prevoza su potpuno imobilisani. Niti znaju put, niti igde idu peške.
ruta.png
 
Познајем овакав случај: човек запослен на универзитету "Џон Нејзбит" ("Мегатренд") код Старог меркатора, живи између општине и Фонтане, иде колима на посао 8)
 
Danas iz nekog razloga zagtvorena kneza milosa i od muzeja ist yu preusmjervoaju kola na auto put svaki drugi je stao da pita kako do sarevske sve bg table ja sam se probio kolima do dimitrijale za manje od 20 min i nemanjina je bila blokirana balkanska narodnog fronta zelenjak tunel dimitrijala .Svi imaju zacrtanu marsutu i ako se nesto ispreci mali broj razmislja o alternativnim pravcima do cilja .Vec cekaju u koloni i nerviraju se i trube isto vazi i za prevoz stanu tramvaji na z stanici malo ko ce preci na bus do slavije
 
Jednom prilikom sam sa Jajinaca trebao da se prebacim do Kalemegdana (Zoo vrt). Išao sam taksijem sa prijateljem , jer smo prenosili neke stvari , koje su bez problema mogle da stanu u gepek. Stigli smo do Autokomande , kad ono protest studenata , i mi krenusmo nazad do Banjice pa preko Dedinja. Dođosmo do Rudog , kad ono kolona , ne vidiš joj kraj. Taksista nije znao kuda da ide , te sam mu ja rekao da siđe i ide do hitne pomoći , obrne smer i onda preko Savske i Karađorđeve do Kalemegdana.
Takođe sam jednom prilikom prisustvovao i neverovatnoj sceni. Čovek čekao ispred Vera autobus , onaj u Braće Jerković , da bi se dobacio jednu stanicu do okretnice 26 , iako se okretnica vidi odatle. A što je najcrnje , bio je praznih ruku.
Isto tako , veoma mi je zanimljivo , ljudi kukaju kako su linije 604 i 605 predugačke , i da bi trebalo da se poboljša prevoz , jer ima nedovoljan broj polazaka. Kada sam predložio da se linije ubrzaju i da idu poput linija sa poteza 700 , u ekspres režimu , čime bi brže stizale do okretnica , što bi rezultiralo većim brojem polazaka sa istim brojem vozila , ljudi su me ispljuvali , govoreći ko sam ja da određujem na kojim stanicama će da staju linije , a na kojima ne , i da je dobro da ne radim u DJP , jer bi im uništio načisto prevoz.
 
Ма то је све Београђанин до Београђанина ...
 
Drago mi je da su nazivi stanica pisani latinicnim i cirilicnim pismom, da udovolje svima.
 
MilisaV":3q6oi9na je napisao(la):
ovaj logo mi nešto poznat

Ma jok:

1684235_gsp_3_v.jpg


london-public-transport-logos.jpg



Mada - postojale su ranije one GSPoove kvadratne nalepnice, sa logom od dve linije koje simblizuju Savu i Dunav, rešenje slično logotipu Beobuilda.
 
Nada se da sam postavio u odgovarajuću temu
BG širi javni prevoz i na Pančevo?
Beograd i Pančevo mogli bi da imaju jedinstven sistem javnog prevoza i biciklističku stazu preko Pančevačkog mosta, najavili su gradonačelnici dva grada.

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali je novinarima rekao da će dva grada raditi na objedinjavanju sistema javnog prevoza, jer taj sistem, kako je naveo, nije dobro definisan, a veliki broj ljudi iz Pančeva radi u Beogradu.

U planu je, dodao je Mali, produženje linije 108, sređivanje stajališta duž Pančevačkog puta, kao i rešavanje problema nelegalnog prevoza.

"To su veoma važne teme, ako to rešimo, a učinićemo sve da tako bude, koristi će imati stanovnici oba grada", rekao je Mali.

On je naveo i da će se Beograd potruditi da se kroz izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja uvede jedna biciklistička staza na Pančevačkom mostu, kako bi se biciklistima izašlo u susret, da se, i na taj način, povežu dva grada.

Podsećajući da je Beograd osnovao nedavno dve slobodne zone, u Obrenovcu i na Paliluli, Mali je istakao da će se grad potruditi da privuče investitore na Palilulu, što će značiti građanima Pančeva.

"Zaprepašćen sam podatkom da je u prethodnih 12 godina u Pančevu ugašeno 12 fabrika, a posao izgubilo više od 50.000 ljudi i zato ćemo se potruditi da privučemo investitore i u Pančevo", rekao je Mali.

On je dodao da je jedna od tema sastanka bila i čvršća saradnja u turizmu, te da su moguća zajednička učešća na sajmovima turizma dva grada.

"Za prethodnih šest meseci, u Beogradu je bilo 14 odsto turista više, nego prošle godine u istom periodu. Ako je neko već došao u Beograd, nema razloga da ne ode i u Pančevo, jer Pančevo ima šta da ponudi", rekao je Mali.

Gradonačelnik Beograda je dodao i da je Beograd započeo javna-privatna partnerstva, sistem objedinjene naplate, kao i racionalizaciju u gradskoj upravi i javnim komunalnim preduzećima i da je spreman da sva znanja i iskustva podeli sa Pančevom.

"Ovo je početak jedne efikasnije saradnje u cilju poboljšanja kvaliteta života stanovnika oba grada", rekao je Mali i pozvao pančevačkog kolegu da dođe u Beograd do kraja godine.

Nakon sastanka, dvojica gradonačelnika posadili su drvo prijateljstva u parku "Narodna bašta" u znak dobre saradnje i sećanja na posetu.
Izvor: b92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=09&dd=03&nav_id=1034651
 
BONTON U GSP Kako da se (NE) ponašate u prevozu
Mateja Beljan | 31. 01. 2016 - 16:00h izmena vesti 16:24h
| Komentara: 9

Beograd je dovoljno velik da prihvati svakoga. Ali, ko god misli da je ovaj grad neuređen vara se - pravila ponašanja postoje, a njihovo kršenje najbolje se vidi u gradskom prevozu

20160131_151700.jpg


http://www.blic.rs/vesti/beograd/bonton ... zu/h40wr45
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371577#p371577:2viq3f2h je napisao(la):
Somi303 » 14 Feb 2016 08:06 pm[/url]":2viq3f2h]:roll:
HADZIJA282":2viq3f2h je napisao(la):
аутобуси.нет

Apropo farbanja. Mislim da ne bi bilo lose da se predlozi i posalju GSP-u crtezi seme za neke tipove vozila. Ja sam recimo pri kupovini novih Ikarbusa pisao o nekim detaljima koji bi ucinili autobus estetski prijatnijim, pre svega crna boja oko prednjeg vetrobranskog stakla.

Ovo pisem, jer nikome nije ocito stalo da se bahce s tim, a verujem da bi ljudi u centralnom remontu koliko-toliko postovali neke odrednice ako bivaju poslate kao zahtev sa vise instance.
 
Vrh