Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Па верујем да ће Ласта наставити да узима 206-ице, пошто су оне најбољи Икарбусов производ..
 
Pa i ne baš, ove novije imaju nekakve kompresore koji su jako bučni, nekako su one ranije bile kvalitetnije.

Firebird-011":2ud6hans je napisao(la):
И ја очекујем да ће тај нови бус бити бољи, а ово корак у рикверц се односи на то да Икар сада "облачи" МАН-шасије, а до скоро је имао комплетан производ. Али ОК, ваљда ће они наставити са продајом својих постојећих модела некоме. Једва чекам да видим дизајн каросерије!

Moramo razumeti da su to male serije autobusa, te Ikarbus nije u stanju da ulaže novac u razvoj novog modela koji će prodati samo GSP-u. Pored toga, potrebno je vršiti obilna testiranja, za šta je potrebna oprema, vreme i najpotrebnije - nvac. To sve jako puno košta, čak se i Austrija na to nije opredelila, već se radi nadogradnja već oprobanih rešenje, čime se upošljavaju domaći radnici i maksimalno se koristi domaća produkcija, bar kad je Gref&Štift u pitanju.
 

ГСП купује 180 нових зглобних аутобуса


Сва возила до марта на улицама. – ЕБРД даје кредит од 65 милиона евра

Фото Д. Јевремовић

Београђане ће почетком следеће године превозити 180 нових зглобних аутобуса које ће Градско саобраћајно предузеће „Београд” купити на тендеру који је јуче расписан. За набавку ових возила ГСП ће добити кредит од Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) у износу од 65 милиона евра.

Милета Радојевић, генерални директор ГСП-а, каже да је борд ЕБРД прихватио Писмо о намерама које је овој банци послао ГСП на основу кога је и јуче расписан тендер.

– Добили смо „зелено светло” за расписивање међународног конкурса за набавку 180 аутобуса. Очекујем да ће до марта 2013. године на улицама бити ова нова возила. ЈКП ГСП овластио је Агенцију за јавне набавке градске управе да спроводи поступак набавке у наше име и на наш рачун. Посао ће добити компанија која испуни услове из уговора који су прописали експерти из банке – истиче Радојевић.

Набавка 180 аутобуса је прва транша која ће бити реализована. Током следеће године биће купљено још 220 возила. Вредност обнове возног парка ГСП Београд процењена је на 130,5 милиона евра. Половину новца обезбедиће ЕБРД, а преостали део финансираће се из буџета града, ГСП-а или комерцијалних кредита домаћих банака. Реализација овог пројекта омогућиће смањење емисије угљен-диоксида за 35.000 тона годишње.

– Ми смо одавно заузели став да сви нови аутобуси које купујемо морају да буду нископодни, климатизовани, са рампама за особе са специјалним потребама, евро пет мотором и од тога не одустајемо – додаје Радојевић.

Од како су у априлу ове године Драган Ђилас, градоначелник, и Томас Мајер, директор ЕБРД-а, у згради ГСП-а у Новом Београду потписали Меморандум о разумевању, односно писмо о улагањима, готово сваког дана су у највећем градском превознику били тимови стручњака Европске банке за обнову и развој, који су пратили финансијско стање у предузећу. Договор су мало успорили економска ситуација у Европи и избори у Србији. Град Београд је са пројектима, као што су „бус плус” и реорганизација ГСП-а успео да увери европску банку да је јавни превоз у граду на добром путу.

Подсећамо да у последње четири године град улаже велика средства да се возни парк ГСП-а унапреди и обнови. Само у претходне две године купљено је 158 нових возила (од чега 83 тролејбуса, 30 трамваја и 45 аутобуса на гас). Инвестиција која ће превазићи све досадашње јесте нови програм набавке 400 аутобуса, што је први пут у историји ГСП-а да се купује више од трећине возног парка.

Д. Спаловић

-----------------------------------------------------------

Строги услови ЕБРД-а

Да би неко саобраћајно предузеће могло да конкурише мора да испуни строге услове које је прописала Европска банка за обнову и развој. Потенцијални произвођач нових возила мора да је у последњих пет година испоручио најмање 400 аутобуса или да има искуство као испоручиоца возила у најмање три уговора у последњих пет година, сваки са вредношћу од најмање 15 милиона евра. Један од тих уговора мора бити закључен ван земље произвођача.

Компанија која конкурише за овај посао мора имати просечни годишњи промет од 20 милиона евра и мора приказати да има на располагању ликвидна средства, неоптерећену реалну имовину, кредитне линије и друга финансијска средства осим других авансних плаћања по уговору, у минималном износу од пет милиона евра.

Све понуде морају да садрже и тендерску гаранцију у износу од два милиона евра или еквивалентни износ у конвертибилној валути. Понуде се достављају у канцеларији Агенције за јавне набавке града Београда.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/GSP-kupuje-180-novih-zglobnih-autobusa.sr.html
 
Po ovom zadnjem pasusu ispadaju domaci proizvodjaci mada nikad se nezna moze sve to da se nategne tumaci na razne nacine ;)
 
Danas rasulo GSP/a na linjiama prema B.Brdu! :fijasko:
Kao sto znamo da je do ponedeljka je zatvoren Bulevar Misica,zbog radova na petlji
Haos koji je nastao na petlji oko hipodroma,nepregledne kolone je reklo bi se normalna stvar kada se pogleda HAOS na tramvajskim linjama koje nisu bile u prekidu zbog radova.
Umesto da povecaju broj tramvaja na linjama 12,13 zbog zatvorenog bulevara,oni su redukovali polaske te su tramvaji polazili na 30/40 min.i kupili masu izrevoltiranih putnika,koji su potom jedva ulazili u prepune kratke tramvaje, a onda gledal kako u suprotnom pravcu prolaza tri CAf tramvaja poluprazni u razmacima od nekoliko minuta.
Takav haos se nastavio sve do kasnih popodnevnih sati..
Inace tramvajske linje se prema Brdu se cesto ukidaju po volji i potrebi gradjevinaca, bez obavestenja ili izvinjenja.Ist se zamenuju masnim kantama od autobusa, o garezhi na rukohvaima da i ne govorimo... :notok: :rant:
 
У возила са гаражним бројевима од 0 до 50 уграђени су аутоматски противпожарни апарати изнад мотора....а ја се надао да ће да их секу ускоро....

Значи од ових најављених 180, Космај не добија ништа. :notok:
 
Zglobovi ne idu u Kosmaj, a koliko sam video samo će takve kupiti. Nije mi jasno zašto GSP leči moguće posledice samozapaljivanja, umesto da se otklone uzroci :/
 
2012-09-05-1181.jpg

#104
 
Овај нису никад. Од средњих врата па скроз позади са десне стране нема ни једне шипке, аутобус се тресе ненормално, све је масно од нафте или уља.. хаос
 
Александар":subqxicu je napisao(la):
Zglobovi ne idu u Kosmaj
Ни соло нису ишли у Карабурму па је направљен преседан...

А чињеница је да на многим линијама које држи Космај одавно требају зглобови. Заправо, у шпицевима ни не треба да иду соло бусеви ни на једној линији.
 
Ako bi se vodilo racuna o opstem interesu onda bi najbolje bilo da bude ikar jer ne postoji veci prioritet od radnih mesta i to onih u industriji tako da me vise rastuzi izvesno gasenje ikarbusa nego sto me raduju neki novi fensi autobusi. Naravno ne ovakav, vec neki novi sa pravim korporativnim upravljanjem, nesto na fazon fijata, da dodje nova tehnologija od jakog proizvodjaca a drzava da mu ponudi sigurno trziste umesto hiljada evra po zaposlenom. Da postoji ovakav plan pristao bih da se jos par godina vozim u starim autobusima (naravno da budu dobro odrzavani sto je bitniji faktor za bezbednost nego samo godiste autobusa)
 
Pa kakve koristi ce imati putnici na linijama 47,48,50 od ovih zglobnih? Ni na jednoj od ove 3 ne ide zglobni autobus. Ili ce mozda da dobiju neke bolje solo autobuse iz drugih pogona koji budu dobili zglobne autobuse?
Gledajuci koje linije su u kom pogonu stekao sam utisak da Nbg(ili mozda Karaburma) ima najbolje autobuse.
A za Kosmaj po pitanju delova i odrzavanja, znam da vlada rasulo, licno sam se uverio.
 
Mozda je bio, ali sada zasigurno nije.
Radnici spavaju po autobusima za vreme radnog vremena, ne zna se gde su delovi u magacinu, nista nije sortirano.Delova i kad ima, ne zna se gde su.
To je slika iz Marta 2012. Ne verujem da se nesto poboljsalo.
Uz duzno postovanje svim zaposlenima,o rganizacija 0.
 
U pojedinim vozilima gradskog prevoza počeo je da radi "Maselov" WiFi internet (juče sam ga koristio u troli br. 19, a pre neki dan i "Lastinom" autobusu na liniji 17). Tako da sada možemo da Beobuildujemo dok se vozimo :)
 
Da li vozaci GSPa i ostalih prevoznika u gradu imaju neku medjusobnu vezu, tipa neki radio ili nesto slicno, nalik Njujorku, preko cega pricaju i javljaju gde su guzve u gradu? Pretpostavljam da nemaju, ali rek'o da pitam, mozda imaju neku vrstu komunikacije, osim mobilnih telefona.
Bilo bi dobro kada bi se to uvelo, pa ako neki autobus kasni, moze da se posalje autobus koji ce zameniti taj polaza ciji autobus kasni. Ako razumete sta hocu da kazem. Uglavnom, poenta je da se neko obavestava i da se zamene autobusi kako ne bi dolazilo do pravljenja ogromnih guzvi i kasnjenja, kada vec ne mogu da pojacaju neke linije...
 
Pa sta ce im radio kad su mobilni telefoni sasvim dovoljni. Znas da svakoj firmi svaki operater daje besplatan razgovor u okviru grupe i neku sitnu pretplatu tipa 50 dinara po broju. To nije problem, imaju besplatnu medjusobnu komunikaciju, svi su na GPS sistemu, onaj u kontrolnoj sobi svakom vozacu preko displeja verovatno moze da javi vreme polaska, na koju stanicu da ide.

Sto se tice tehnologije oni sada imaju sve sto ima bilo koji gradski sistem u svetu. Kentkart je dobro odradio posao.

Zasto nasi to nece da koriste, to je ono glavno pitanje.
 
Najveci napredak koji ocekujem kod GSP-a je kad pored ukrstenice u svoje novine uvede i sudoku. Ipak treba pratiti trendove. A i vozacima treba vise zanimacije na semaforu.
Bitno je da su se oni uslikali, mada mi stvarno nije jasno zasto su ovo uopste postavili. Sta ja imam od toga kad od ovih faca samo znam da su pojedini korumpirani lopovi.

direktori.jpg


ukrstenica.jpg



http://www.gsp.rs/novine/oktobar%202012.pdf
 
Tuzno je sto ovu vest stavljam u modernizaciju GSP-a, ali tu joj je mesto, ovo se u GSP-u smatra napretkom u 21.veku.


24 radnika GSP prekvalifikovano u vozače tramvaja

Beograd, 15:33, 20.11.2012. editirano: 17:37, 20.11.2012. Izvor: KURIR

U prvo vreme popularni "kočničari" voziće u prisustvu mentora, starijih kolega, a kasnije samostalno, saopšteno je iz GSP "Beograd"

beograd-gsp-vozaci-tramv.jpg



BEOGRAD - GSP "Beograd" realizovao je još jednu konkretnu meru u cilju racionalizacije ljudskih resursa. Tako su 24 zaposlena uspešno završila prekvalifikaciju u vozače tramvaja, koji su inače deficitaran kadar u preduzeću.
Novi vozači tramvaja seli su za komande šinskih vozila u petak, 16. novembra. U prvo vreme popularni "kočničari" voziće u prisustvu mentora, starijih kolega, a kasnije samostalno, saopšteno je iz GSP "Beograd".
Na interni konkurs prijavio se veliki broj radnika ovog preduzeća zainteresovanih da promene zanimanje. Posle selekcije, koja je urađena u skladu sa važećim propisima (psihološka selekcija i lekarski pregledi), na prekvalifikaciju u Tehničku školu GSP otišla su 24 kandidata. Svi su uspešno savladali nastavni plan i program, dobili pripadajuće dozvole i raspored na poslove vozača tramvaja
Sastav onih koji su uspešno prošli ceo proces prekvalifikacije je raznolik: najviše je nekadašnjih otpravnika, ali tu su i prodavci, blagajnici, radnici FTO, Unutrašnje kontrole i drugi.
 
Vrh