ГСП купује 180 нових зглобних аутобуса
Сва возила до марта на улицама. – ЕБРД даје кредит од 65 милиона евра
Фото Д. Јевремовић
Београђане ће почетком следеће године превозити 180 нових зглобних аутобуса које ће Градско саобраћајно предузеће „Београд” купити на тендеру који је јуче расписан. За набавку ових возила ГСП ће добити кредит од Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) у износу од 65 милиона евра.
Милета Радојевић, генерални директор ГСП-а, каже да је борд ЕБРД прихватио Писмо о намерама које је овој банци послао ГСП на основу кога је и јуче расписан тендер.
– Добили смо „зелено светло” за расписивање међународног конкурса за набавку 180 аутобуса. Очекујем да ће до марта 2013. године на улицама бити ова нова возила. ЈКП ГСП овластио је Агенцију за јавне набавке градске управе да спроводи поступак набавке у наше име и на наш рачун. Посао ће добити компанија која испуни услове из уговора који су прописали експерти из банке – истиче Радојевић.
Набавка 180 аутобуса је прва транша која ће бити реализована. Током следеће године биће купљено још 220 возила. Вредност обнове возног парка ГСП Београд процењена је на 130,5 милиона евра. Половину новца обезбедиће ЕБРД, а преостали део финансираће се из буџета града, ГСП-а или комерцијалних кредита домаћих банака. Реализација овог пројекта омогућиће смањење емисије угљен-диоксида за 35.000 тона годишње.
– Ми смо одавно заузели став да сви нови аутобуси које купујемо морају да буду нископодни, климатизовани, са рампама за особе са специјалним потребама, евро пет мотором и од тога не одустајемо – додаје Радојевић.
Од како су у априлу ове године Драган Ђилас, градоначелник, и Томас Мајер, директор ЕБРД-а, у згради ГСП-а у Новом Београду потписали Меморандум о разумевању, односно писмо о улагањима, готово сваког дана су у највећем градском превознику били тимови стручњака Европске банке за обнову и развој, који су пратили финансијско стање у предузећу. Договор су мало успорили економска ситуација у Европи и избори у Србији. Град Београд је са пројектима, као што су „бус плус” и реорганизација ГСП-а успео да увери европску банку да је јавни превоз у граду на добром путу.
Подсећамо да у последње четири године град улаже велика средства да се возни парк ГСП-а унапреди и обнови. Само у претходне две године купљено је 158 нових возила (од чега 83 тролејбуса, 30 трамваја и 45 аутобуса на гас). Инвестиција која ће превазићи све досадашње јесте нови програм набавке 400 аутобуса, што је први пут у историји ГСП-а да се купује више од трећине возног парка.
Д. Спаловић
-----------------------------------------------------------
Строги услови ЕБРД-а
Да би неко саобраћајно предузеће могло да конкурише мора да испуни строге услове које је прописала Европска банка за обнову и развој. Потенцијални произвођач нових возила мора да је у последњих пет година испоручио најмање 400 аутобуса или да има искуство као испоручиоца возила у најмање три уговора у последњих пет година, сваки са вредношћу од најмање 15 милиона евра. Један од тих уговора мора бити закључен ван земље произвођача.
Компанија која конкурише за овај посао мора имати просечни годишњи промет од 20 милиона евра и мора приказати да има на располагању ликвидна средства, неоптерећену реалну имовину, кредитне линије и друга финансијска средства осим других авансних плаћања по уговору, у минималном износу од пет милиона евра.
Све понуде морају да садрже и тендерску гаранцију у износу од два милиона евра или еквивалентни износ у конвертибилној валути. Понуде се достављају у канцеларији Агенције за јавне набавке града Београда.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/GSP-kupuje-180-novih-zglobnih-autobusa.sr.html