Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

@Кирилл

Као прво, по закону турска фирма не може да ради тај посао код нас, већ домаћа фирма која је у страном власништву. Пошто наш закон не познаје разлике између домаћих фирми које су у већински страном власништву и домаћих фирми које су већински у власништву грађана Србије, то значи да ми уствари говоримо о пропусту градских власти и препуштању скупљених личних података приватној фирми. Шта ће та фирма с њима радити је друга прича и улази већ у теорије завере.

Значи - друго, ми НЕ ЗНАМО да ли ће та фирма или нека друга сакупљати податке и шта ће се с њима збивати. Проблем је нетранспарентност, а не то што је фирма турска. Због тога сам и твитовао твој пост, да укажем пажњу на озбиљно кршење не само закона него и неких људских норми том нетранспарентношћу.

Као треће - ја сам више пута на овом форуму писао против овог посла и оваквог приступа. Слажем се да је "недопустиво да приватна фирма" на овакав начин извлачи профит, посебно јер се ради о директном претакању јавних средстава у приватне џепове. То што је систем дизајнирала страна фирма не би требало да има икакве везе са тим. Треба утврдити коме иду те паре, и да ли је неко за то примио мито, а то нема никакве везе са местом регистрације фирме која је дизајнирала сам систем наплате карата.

Као четрвто - то што Ердоанова екипа (како га зову моји другари "турски Ђилас") гура ради популизма неки неоосманизам у дипломатским круговима нема везе са приватном фирмом. То би било исто као кад би неко на босанском форуму рекао да МилеТранс из Лесковца не би смео да добије тендер да вози за Сарајево, јер ето, Тадић је другар са Додиком, па тако преко превозника гура "велику Србију"?. Ако хоћеш да потенцираш политичку везу, онда треба да знаш да је фирма из Измира, који ионако није под влашћу Ердоанове партије (АКП), већ под влашћу њихових љутих супарника, ЏХП. ЏХП су кемалисти и љути противници османског царства. Ако ти је аргумент да то нема везе и да су сви турци антисрпски настројени онда то јесте срамотна изјава.

Да скратим - оно што је срамотно (и изразито неупућено) је блаћење овог система само зато што га је изградила једна турска фирма. Систем нам мирише на корупцију издалека, и део је једног већег таласа приватизације јавних добара. То је лична срамота људи који се тиме баве, а делимично и наша пошто се против тога не боримо. Да ли су ти људи срби, турци, папуанци, или марсовци сасвим је свеједно. Оно на шта бисмо морали да се усредсредимо је пљачка која се дешава пред нашим очима, тј. приватизација јавног добра, укључујући тз и информације о кретању. Ми још не знамо шта ће се десити са тим подацима, али знамо да су непотребни за статистичку обраду. Много прихватљивија теорија завере је по мени чињеница да су ти подаци много вреднији приватним фирмама које продају робу Београђанима (нпр, спонзори БусПлуса?) него некој тамо влади у сенци. Уосталом, на томе се и заснива пословни модел Фејсбука.

И ово са "свјетоназором" ми није јасно. Ја не говорим ијекавицом, не користим се хрватском варијантом наших језика, нити ме ти познајеш да би знао који је мој поглед на свет.
 
За статистику било које врсте довољан је број чекираних картица у возилу, а не име, презиме, адреса, годиште власника истих.

Пошто су лични подаци у бази непотребни, питање је што се уопште узимају? Ово је много битно питање. Одговор је: Детаљно праћење становништва.
 
А шта се рецимо деси у случају ако неко има регуларну месечну карту а није извршио валидацију приликом уласка. Да ли контрола проверава регуларност карте или дисциплину власника регуларне карте, односно да ли би власник регуларне карте добио неку казну због тога што не учествује у сакупљању статистике.
Можда би требало да у базу података иду и подаци о тежини путника (који би се уносили пар пута годишње) јер тако се може добити комплетна слика о оптерећењу возила, број путника није довољан за прецизну слику.
 
Već vidim veliki profit za Apex Solution Technology i Lanus d.o.o. od prodaje prikupljenih podataka recimo agenciji Masel Media, koja će onda te podatke koristiti za pravljenje strategija marketinških kampanja, ali ih i prezentovati svojim klijentima... Mogućnosti za profit, na osnovu prodaje/ustupanja raznim firmama i institucijama tako detaljnih statističkih podataka o kretanjima i dnevnom ritmu života tolikog broja Beogradjana, su neizmerne :rolleyes:

Što opet znači da će onih 8,53 procenata koje će te 2 firme dobijati od prodaje karata biti samo deo profita koji će ostvarivati zahvaljujući tome što su dobili ovaj posao...
 
orion wrote
,,А шта се рецимо деси у случају ако неко има регуларну месечну карту а није извршио валидацију приликом уласка,,

Pretpostavljam da se ,,mesecna karta,, izdaje samo jednom a ostalo je el. punjenje
ne validirana je isto kao kad danas svoju mes. markicu zaboraviš kući

Iskreno mene više zanima jasan i tačan kodeks ponašanja, ovlašćenja i obaveza ,,novih,, kontrolora
kako bi se konfliktne situacije smanjile na minumum
jer komunalna policija ima pametnija posla nego da izigravuju gorile riđovanima
 
@boca-ica
Нисмо се баш разумели, контролор када убаци картицу у свој уређај може да види да је допуњена картица за текући месец, тако да поређење са заборављеном маркицом нема смисла. Путник није направио никакав прекршај у смислу да је покушао користити превоз а да је избегавао да га плати јер су месечне карте предвиђене за неограничен број вожњи.
 
orion":1fk6cjfk je napisao(la):
А шта се рецимо деси у случају ако неко има регуларну месечну карту а није извршио валидацију приликом уласка. Да ли контрола проверава регуларност карте или дисциплину власника регуларне карте, односно да ли би власник регуларне карте добио неку казну због тога што не учествује у сакупљању статистике.
Можда би требало да у базу података иду и подаци о тежини путника (који би се уносили пар пута годишње) јер тако се може добити комплетна слика о оптерећењу возила, број путника није довољан за прецизну слику.

Predlazem da se organizujemo tako da mi koji imamo povlasticu ne overavamo karte,morali bi da se izborimo za to.I da prosirimo tu ideju drugim ljudima.Pasivni otpor,ne vidim drugo resenje.
 
@Сви:
Ако сматрате да нема потребе да се људи са месечним картама чекирају, како онда да се види из статистике да нпр има брдо људи који из тачке А иду до тачке Б тако што преседају једном или два пута, и да би ту једна линија легла ко бу**** шамар?

Општа клик клик :p
 
Poenta overavanja personalizovanih karata je prvenstveno u sakupljanju statistickih podataka o kretanju putnika kako bi sistem mogao da se prilagodi i unapredi sto je glavna prednost nove postavke. Sa te tacke gledista sto vise putnika overava svoju kartu to je bolja slika saobracaja.
Sa druge strane overavanje ne mora da bude obavezno vec preporuceno, a ko ne zeli placenu mesecnu kartu da overi ne mora. Tako je u Parizu, nista ne izmisljam, svuda po autobusima pise da treba overiti sve karte, time se sakupljaju podaci, ali u sustini nije obavezno overiti mesecne/nedeljne.

Kao sto rekosmo poenta je u transparentnosti, u Parizu prodaju, kontrolu i analizu saobracaja vrsi drzavna firma RATP koja jasno objasnjava putnicima da je svrha magnetnih kartica prvenstveno u poboljsanju usluge tako da oni onda rado overavaju iste jer je poboljsanje zaista osetno.

Kod nas prodaju vrsi privatna firma sa sponzorima, kontrolu kontrolori (ne znam ko im je nadlezni) i izgleda komunalna policija, a analizu podataka ( :D ) Direkcija za javni prevoz. Vise se ne zna ko pije ko placa to jest ko je odgovoran za poboljsanja i za propuste.

Zato u Beogradu pasivni otpor, sto rece Vucko, ima smisla ako se zahteva tranparentnost:

- javni podaci o kretanju putnika (naravno anonimni) kako bi smo se uverili da ih neko analizira i mogli da proverimo da li je sistem uz pomoc njih prilagodjen.

- javno knjigovodstvo posrednickog preduzeca koje vrsi monopolsku uslugu prodaje karata, prihod, rashod, sponzori, reklame.

- garancije o anomnosti sakupljenih podataka i omogucen uvid u iste to jest mogucnost njihovog unistavanja.
 
Zidar, slažem se sasvim, dopunio bih tvoj post samo činjenicom da će i kontrolori raditi za Apex Solution Technology / Lanus d.o.o. Preuzeće kontrolu karata od Nove godine, a do tada će ih ove firme "regrutovati" i obučavati ih.
 
što se tiče statistike. Mogli bi da imaju dobru sliku na osnovuvalidiranih karata, a ne i markica. Jednostavno od kontrolora na terenu se uzmu podaci o tome koliko ljudi na toj liniji ima markicu, a koliko kartu, napravi se koeficijent i eto. I da je greška +/- 10% ništa posebno ne znači
 
rokitansky":1uezynro je napisao(la):
http://milano.corriere.it/milano/no...mbre_1/file-biglietti-atm-1901412034480.shtml

U clanku, doduse na Italijanskom, je ukratko rec o ovome:

U Milanu se menja sistem naplate pojedinacnih karata, koje su do sada ( mislim) vazile za jednu voznju, i kostale 1 euro, i prelazi se na karte koje vaze 90 min i kostaju 1,5 eura. Milancani su na ovo odgovorili gradjanskom neposlusnoscu, tako sto, po zavrsetku voznje, prodaju kartu kojoj jos nije isteklo vreme trajanja, drugim putnicima. Takodje, prvi deo clanka govori o redovima i o tome kako je poslednjeg dana u avgusu nestalo starih karata za prevoz, koje vaze do kraja septembra, ali su mogle da se kupi samo do 31. avgusta.

Ja mislim da je KOMBINOVANO rešenje najbolje.

Karta za jednu vožnju: 50 dinara, karta za 90 min vožnje: 80 dinara
Pa ko preseda x puta plati malo više, a ko ne preseda plati manje i eto
 
Oво је заиста добра идеја да валидација персоналних буде опција. Уствари чак би то сакупљало боље статистику него обавезно откуцавање. Наиме требало би да стоји неки натпис као да је то пожељно и да је у интересу грађана. Уколико грађани схвате да се ништа не мења и да их вуку за нос једноставно би тихо протестовали тиме што не би вршили валидацију, тако да би имали и статистичке податке о задовољству путника.
Тако ће и они који се правдају да не плаћају карте јер су незадовољни превозом моћи да на прави начин искажу незадовољство а не да лицемерно говоре како не плаћају карте због тога што нису задовољни превозом.
 
Kao i uvek, Direkcija nije okačila zimske redove vožnje, niti obaveštenje o promeni trase 72, niti je to istaknuto na gradskom sajtu... Kako će tek onda da se bave obradom podataka i praćenjem vozila. Možda uz burek, pa kad prođe špic nešto i da urade.
 
Izgleda da smo prevideli još jednu činjenicu, osim prikupljanja te dragocene i profitabilne statistike, zbog čega je uvedena ta obavezna validacija personalizovanih-mesečnih kartica.

Kao što znate, GSP je uveo pravilo da se na nekim linijama ulazi isključivo na prva vrata, gde (ako se ne varam) vozač proverava karte svima, pa će zato naročito na tim linijama biti neophodno da svako približi svoju karticu validatoru kod tih prednjih vrata, ne bi li se vozač uverio da je kartica važeća.
Ipak, na ostalim linijama gde se ulazi na sva vrata ta validacija bi po meni svakako trebala da bude opciona, a ne obavezna.

Primera radi, u Upsali u Švedskoj se ulazi na prednja vrata uvek, i ukoliko vozač vidi da neko nije čekirao svoju kartu na validatoru ili je validator pokazao da na kartici nema dovoljno kredita, a istovremeno odbije da kupi kartu kod vozača, vozač ne vozi dalje i odmah zove službu za kontrolu, koja ima pravo da legitimiše putnika i da, po potrebi, pozove policiju.
 
Na tim linijama postoji poseban kontrolor. Inače, zašto po jedan kontrolor ne radi u svakom BG:vozu, da ima funkciju konduktera, ili po dva da se šetaju. Tamo svako može da se švercuje
 
Čitao sam negde da je i u Zagrebu obavezno validirati i mesečne karte, međutim to su činili u početku, da bi kasnije putnici spontano odustali, jer verovatno ne postoje sankcije za nevalidiranje mesečnih.
 
Mislim da će se i kod nas desiti postepeno odustajanje od validacije mesečnih kartica, ali tek kada postane jasno da obavezna validacija nije utemeljena u odgovarajućim propisima.

U Pravilniku o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda (Službeni lista Grada Beograda, 30/2011) stoji „za korišćenje usluge prevoza putnik je dužan da u vozilu poseduje važeću, odgovarajuću i ispravnu voznu ispravu koju je na zahtev kontrolora ili drugog ovlašćenog lica dužan da preda na proveru.“

Nadležni će verovatno tvrditi da mesečna kartica koja nije čekirana nije ni ispravna, ali to je netačno po meni - ispravna je ako je na nju prethodno uplaćen odgovarajući iznos za taj mesec.
 
Uh, izgleda da sam ja potpuno pogrešno shvatio ovaj sistem. Ili svi vi :) Ja sam razumeo da će na apsolutno svim linijama da se ulazi samo na prednja vrata i da neće ni moći da se uđe u bus bez toga. Tako je npr. u Helsinkiju. Ali izgleda da sam ja tu nešto pomešao, jer onda cela ova vaša priča o validaciji nema smisla... :/
 
Ti si loše shvatio, to definitivno nije u plani niti će biti, validatori će biti na svim vratima
 
Da li ste znali da je zvanični vlasnik firme APEX SOLUTION TECHNOLOGY u stvari druga firma iz ove priče, LANUS d.o.o? Od skoro , drugi suvlasnik Apex-a je postao i Kentkart.
 
Posjetite covjekov sajt ko ima vremena da prosetA ulica svetozara markovica br42 sabic je zato tata mata www.poverenik.org.rs tamo sve lejpo objasnjeno nego ja nemam vremena da skoknem ispitni rok je pa ko moze neka ih kontaktira neskodi a moze da koristi :kafa:
 
Da li moze neko da mi pomogne sa sajtom APR-a, da nadjemo na koga su registrovani te firme Apex Solutions i Lanus?

Inace, ko je vlasnik Masela? :)
 
Vlasnik Masela je jedna komplikovana struktura, koja se verovatno mnogo komplikuje da bi posle skapirao da se sve završava kod Đilasa... tako sam ja čuo
 
Vrh