Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Osvanuli su i Busplus posteri na nekim stajalištima gradskog prevoza, informacije su otprilike iste one sa sajta.
 
па добро, није им лош сајт. биће занимљиви ови сервиси: Definisanje preporučene putanje na osnovu unete polazne i krajnje tačke и Prikaz reda vožnji po linijama
 
Pametne karte za prevoz u prodaji po staroj ceni od 29. avgusta

Tanjug | 23. 08. 2011. - 13:43h | Komentara: 1
Beograđani će od 29. avgusta moći da kupe nove elektronske "smart karte" (pametne karte) za gradski prevoz, a njihova upotreba u vozilima GSP, "Laste", "Bg voza" i privatnih prevoznika počeće do kraja godine, najavio je danas gradski menadžer Aleksandar Bjelić.

- Tarifni sistem u javnom gradskom prevozu ostaće isti i sigurno je da se cene neće menjati šest meseci nakon uvođenja novog sistema - rekao je Bjelić u Starom dvoru, gde je predstavljen novi sistem elektronskih karata "Bus plus".

U novom sistemu postojaće četiri vrste karata.

- To su personalizovane beskontaktne elektronske karte, poput sadašnjih markica, koje će sadržati ime i fotografiju korisnika, kao i nepersonalizovane elektronske karte koje neće važiti na ime već za određeni broj vožnji - naveo je menadžer sistema "Bus plus" Veljko Vlahović.

U prodaji će biti i papirna beskontaktna "smart karta", namenjena za povremene korisnike javnog prevoza, ali i pojedinačna papirna karta za jednu vožnju koja će se prodavati isključivo kod vozača.

Korisnici će za vađenje personalizovanih i nepersonalizovanih karta trebati da izdvoje 250 dinara, kao i do sada za markicu, dok će izdavanje same papirne "smart karte" koštati 40 dinara, a putnici će na nju moći da uplate maksimalno 500 dinara za vožnju.

Dobra vest za građane je da će sve tri navedene vrste karata važiti tri godine, ali i da će biti proširena mreža prodaje.

Personalizovane karte izdavaće se i dopunjavati na 24 mesta, među kojima su neka od dosadašnjih prodajnih mesta GSP i "Laste", kao i prodavnice "Tempo" na Vilinim vodama i Autoputu i filijale MTS-a i "Erste banke".

Dopuna i izdavanje nepersonalizovanih elektronskih karata i papirnih elektronskih karata biće dostupna na 800 mesta širom Beograda.

Nove karte očitavaće se na "validatorima" koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica, rekao je Vlahović, objasnivši da će se putnici "čekirati" prilikom ulaza u autobus tako što će približiti karticu na dva ili tri centimetra od uređaja.

- Ceo proces traje manje od sekunde, tako da novi sistem neće usporiti saobraćaj - istakao je Vlahović.

Upotrebu novih karata će kao i do sada kontrolisati kontrolori i komunalni policajci, koji će građanima koji nisu platili vožnju na licu moći da naplate doplatnu kartu ili napišu kaznu.

- Pomoću pomenutih uređaja biće moguća bolj kontrola i organizacija javnog gradskog prevoza jer će se, pomoću kompujuterskih i satelitskih uredjaja u vozilima, svi podaci pratiti iz Operativnog kontrolnog centra Direkcije za javni prevoz, koji će uskoro biti otvoren - rekao je pomoćnik direktora Direkcije Goran Stanojević.

U planu je da se u prvoj fazi, na deset najfrekventnijih stajališta u gradu postave monitori na kojima će biti prikazan red vožnje, eventualna kašnjenja i sve ostalo što zanima putnike.

BLIC
 
da li kod dupune nepers. karte mogu da je nakrcam kreditom i da mi to traje recimo 5 meseci ili moram da sve potrosim do 25. u mesecu (tamo je navedeno da je dopuna za tekuci mesec od 01.-25. u mesecu) ?
 
To za 25. u mesecu važi za personalizovane, kad dopunjuješ za određeni period... Nepersonalizovane će sigurno duže čuvati kredit.
 
lukpot":26195eb8 je napisao(la):
To za 25. u mesecu važi za personalizovane, kad dopunjuješ za određeni period... Nepersonalizovane će sigurno duže čuvati kredit.


super, thnx
 
Za nepersonalizovane valjda moze "kredit" do 500 dinara, a sa kartice vam skida 40 dinara po voznji. Papirne smart karte se ne dopunjuju (to je u Tanjugovoj vesti malo trapavo napisano).

Cini mi se da kod Tanjuga ima jos jedna greska, jer sam ja razumeo i da ce "povlastice", tj personalizovane karte moci da se dopunjuju na svih 800 prodajnih mesta, a da se na 24 mesta izdaju.

I da, koga zanima - u probnom periodu (najverovatnije do Nove godine, a mozda i ranije), mi koji budemo imali personalizovane karte, moracemo da kupujemo regularne markice i nosimo ih uz povlasticu jer necemo moci da dopunjujemo karticu dok sistem ne zazivi.

Prosto ne mogu da verujem da vise nece biti jesenjeg reda i klanja za povlastice Skenderbegovoj :vops:
 
Homer Jay":3v93wvyy je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da vise nece biti jesenjeg reda i klanja za povlastice Skenderbegovoj :vops:
Takodje. I prosto ne mogu da verujem da cu morati da stajem u redove svakog meseca da kupim markicu, vec cu moci da odem u trafiku u svom kraju i dopunim karticu za naredni mesec
 
Da, al dobro samo da bude makar dnevna karta, i to bi dosta pomoglo.
 
vucko":c9qh1zf7 je napisao(la):
meni je glupavo sto nema vremenskih karata.

Nadajmo se da će uskoro uvesti..
Ostale moguće karte - Vremenske karte

U postojećem tarifnom sistemu ne postoje vremenske karte. Ovaj sistem podržava primenu i drugih tipova karata (vremenske nepersonalizovane: jednodnevne, nedeljne, vikend; presedačke i sl.), a vrste budućih karata i dinamika njihovog uvođenja u sistem biće formirana u dogovoru sa Direkcijom za javni prevoz u kasnijim fazama implementacije i eksploatacije sistema.
 
RockerSVK":1zg269sn je napisao(la):
Хоће ли бити уведене и ткзв. смс-карте, нешто слично као што сада има Братислава или Праг?
Sistem ima sve moguće opcije kao što je i palaćanje sms kao i info o dolasku i lokaciji vozila.Smart card sistem je trenutno svuda isti u svetu a opcije koje će se koristiti ili neće bira GSP i Grad.
 
Felix55":2uuhss2z je napisao(la):
Zidar, nisi najbolje razumeo - serijski broj kartice, nakon validacije, ostaje naravno u memoriji sistema tog vozila, pa će tom funkcijom blokade ponovne validacije biti onemogućeno da se u ISTOM vozilu skine 2x iznos sa kartice, a ne u svim vozilima... Znači, blokada se nakon validacije startuje u memoriji validatora/sistema tog vozila, a ne u memoriji kartice... Samim tim, odmah nakon validacije možeš ako hoćeš da izađeš iz tog busa i pređeš u neki drugi, i u tom drugom busu ćeš opet moći odmah da izvršiš validaciju svoje kartice bez problema... Time se sprečava da neko tokom vožnje u gužvi, ako slučajno približi validatoru tašnu/jaknu/ranac u kome mu se nalazi kartica, ne plati bespotrebno 2x ili 3x tu vožnju... Trajanje blokade će, verovatno, biti jednako vremenskom trajanju vožnje između 2 terminusa, a sve blokade će se, vrlo moguće, resetovati na okretnicama.
Tako je barem u svim sistemima tog tipa po Evropi koje sam koristio.

zahvaljujem na objasnjenju, logicno.

JohnnyLee":2uuhss2z je napisao(la):
па добро, није им лош сајт. биће занимљиви ови сервиси: Definisanje preporučene putanje na osnovu unete polazne i krajnje tačke и Prikaz reda vožnji po linijama

Izgleda da koriste planplus, rekao bih po izgledu, koji vec ima ucrtane sve trase i stanice sto je pohvalno.
Nadam se da su napravili nesto bolje od pukog kalkulatora mogucnosti na mapi i da su ubacili parametre trenutnog stanja saobracaja i brzine linija i mogucnosti presedanja sa kratkom setnjom. No videcemo kada sajt proradi.

Jos im samo fali kompletna mapa mreze :D

2012":2uuhss2z je napisao(la):
Smart card sistem je trenutno svuda isti u svetu a opcije koje će se koristiti ili neće bira GSP i Grad.

a Beobuild ce da diskretno da daje sugestije :gobb:
 
Opet nije jasno zbog čega nema vremenskih karata. Ovo kao da neko namerno ne želi da revidira PRAVILNIK. :) (ref. mr. Kantar)
 
A ja se ponadao da cu konacno dobiti dnevnu ,nedeljnu kartu mislim da ih namjerno nisu uveli kako bi sto vise ljudi kupovalo mjesecnu i nema godisnje karte .
 
Без временске карте све те фенси приче су бесмислине, а реч смарт је иритирајућа :violina:
У Херцег Новом је организовано наплаћивање карте тако што постоји кондуктер који седи код задњих врата и наплаћује карту, возио сам се по највећој гужви и све функционише без застоја веровали или не. Наиме простор између њега и врата је толики да сви прво уђу па тек онда купују карту. Путници су туристи који нису упознати са системом али сви сконтају да треба да уђу на задња врата. Уколико не могу сви да уђу кондуктер замоли оне који не могу да одустану (нисам видео да се неко буни јер претходно кондуктер замоли све да се помере напред а ако нема места онда га заиста нема, а и да се побуни не може до кондуктера). Измене путника су баш брзе, уосталом иначе је највећи застој код измена путника тај што се путници насаде на врата и блокирају пролаз или због тога што покушавају да уђу у већ напуњен аутобус. Исто тко и гужве су обично због тога што сви стоје у близини врата, а често је средњи део аутобуса празан, овако су присињени да иду у средњи део аутобуса после куповине карте.
Знам да од овог решења неће бити ништа али чисто да напоменем како најједноставније решење може бити доста ефикасно и у наплати карата и смањењу гужве и избегавању застоја.
 
Nema vremenske karte? Pa u cemu je onda poenta, u lepsim povlasticama? Bez karte koja vazi sat ipo, ili dnevne karte sistem je besmislen jer sve ostaje isto, samo nasminkano :kafa:
 
Mislim da treba kao beobuild forum da apelujemo da uvedu i vremenske karte.Zamislite koliko bi to olaksalo turistima voznju po gradu.Ako ih boli uvo za nase gradjane,mozemo ovako da ih pritisnemo.

Takodje,sigurno ce i ljudi sa gsp foruma da budu za uvodjenje vremenskih karata.

Sta mislite,da napravimo neki zajednicki apel?
 
Tуристи би требало да буду посебна прича, можда да као у Будимпешти могу да купе временске карте које се користе и за превоз и за попусте приликом посети музеја а могу да их купе у хотелима. Отприлике цена је таква да када се на крају прерачуна испадне као да су платили превоз и пуне карте у музејима али су поштеђени куповине карата и упознавањем да системом наплате. Поред тога стимулисани су да иду у музеје.
Имајући у виду да смо сада само локација за провод ово би био један од начина за промену слике града.
 
Ljudi odakle vam da neće biti te vremenske karte.
Biće kao što pričaju 4 tipa karata.
1. KAo dosadašnje povlastice
2. Kao dosadašnje kartice za jednu vožnju (to su one isto plastične gde uplaćujete novac)
3. Karte kupljene kod vozača
4. Vremenske, koje su pogodne za turiste (dnevne, nedeljne...)

e sad kolko sam shvatio to će se tek naknadno uvoditi.
 
Ja nisam turista kada dodjem u Beograd na nedelju dana, ali nisam ni zaposlen, ni nezaposlen, ni student, ni penzioner, za mene nema markice :/

Nedeljna karta mora obavezno da se uvede, nije svakome potrebna mesecna karta, ljudi imaju razliciti ritam zivota i rada, a i onome ko koristi mesecnu kartu potrebna je nedeljna kada zna da ce recimo biti van grada 2 nedelje u toku nekog meseca.

Ako vec imamo "pametni" sistem onda neka bude maksimalno fleksibilan posto mu to njegova struktura omogucava.

- karta za jednu voznju, vazi 1h30 i dozvoljava presedanja
- dnevna karta, neogranicen broj putovanja u toku jednog dana
- nedeljna karta, neogranicen broj putovanja od ponedeljka do ponedeljka
- turisticke karte 1, 2, 3, 5 dana
- mesecna karta
- godisnja karta

1 dan traje od 5h00 ujutru do 5h00 sledeceg jutra
degresivne tarife za duzi period pretplate
 
прво крећу персонализоване које ће се до краја године корситити заједно са маркицама (уместо повластице ће се користити персонализована), а од 01.01. крећу да се користе и остале карте. тако сам ја јуче разумео лика што је био на Београдској хроници
 
jedno pitanje onda stare legitimacije ne moraju da se menjaju sad u septembru nego vaze dok ne uvedu sistem ako sam dobro razumeo u novembru
 
Vrh