Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Овде се лепо све открива, да је ГСП као предузеће још у деведесетима и никако да мрдне одатле, срамота.
 
Pa oni ne žele da se menjaju ali,gradska vlada želi to da prekine i do sada sve su uradili da tako i bude ,ipak javni prevoz u Beogradu napreduje u to nema sumnje..do kraja mandata dosta toga će se novoga uvesti a video nadzor,gps je jedan od načina da se neradu stane na put,ili strah da su roboti bili na ragovoru kod Đilasa.. :). I da kažem još da je postavljen novi direktor Gsp koji je profi menadžer i da rezultati već vide..
 
резултати се виде? возио сам се јуче штрокавим Швајцарцем, три аутобуса сам видео мртва на Видиковцу и Аутокоманди, возио сам се иза једног Икара коме је позади куљао дим к'о да иде на цокуле, а не на нафту
 
мени је јуче на Бранковом мосту један бус скоро блокирао видик црним димом. Мислио сам да је у квару и да иде у гаражу кад оно путници у њему (једва сам их и видео од дима).
 
A gsp se samo sredjuje jer nema tu ¨srecu¨ da bude pod istom strankom kao i glavna stranka u gradskoj vlasti.

Meni je drago zbog ovog tiketinga i monitoringa.

Mene najvise nervira kada krene vise razlicitih linija sa okretnice jedna za drugom.Samo to da sredi ova modernizacija i odusevicu se.
 
GSP: Elektronske karte zameniće papirne
N. V. BRKOVIĆ | 16. avgust 2011. 22:19

Beograđani će gradsku vožnju, od jeseni, plaćati elektronskim putem. Očekuje se smanjenje troškova i lakša naplata

BEOGRAĐANI će gradsku vožnju, od jeseni, da plaćaju elektronskim putem. Umesto dosadašnjih papirnih karata, uvode se dugotrajne smart kartice koje će po potrebi moći da se dopunjuju.

Direkcija za javni prevoz potpisala je pre godinu ugovor sa grupom učesnika koji su izabrani na konkursu za uvođenje novog sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima. Posao vodi kompanija "Kent kart" iz Istanbula u saradnji sa firmama "Apeks solušn tehnolodži" i "Lanus" iz Beograda. Novi sistem ima podsisteme za upravljanje vozilima sa informisanjem putnika i za naplatu karata sa kontrolom putnika. U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da se projekt uvođenja tiketinga i monitoringa u vozilima javnog prevoza odvija prema planu.

- Rokovi utvrđeni ranije biće ispoštovani, pa putnici mogu da očekuju da će tiketing zaživeti u oktobru - kažu u GSP. - Najpre će biti pušten u test fazu, dok će praćenje vozila javnog prevoza biti omogućeno početkom naredne godine. Zahvaljujući monitoringu, građani će tada moći da se informišu i o očekivanom vremenu dolaska vozila preko SMS poruka ili internetom, kao i na stajalištima.

Podsistem za naplatu karata biće realizovan pomoću beskontaktne plastične smart kartice, beskontaktne papirne smart karte i papirne karte za jednu vožnju. Beskontaktne smart karte imaju ugrađen mikroprocesor, memoriju i antenu pomoću koje komuniciraju sa uređajima na rastojanju do deset centimetara. Karte će se validirati prilikom ulaska u vozilo i to prinošenjem uređaju koji će biti postavljen pored svih vrata u vozilu.

Prednost novih karata je u tome što će putnici moći da ih dopunjavaju po potrebi, kao što to sada čine sa računim za mobilni telefon. Beskontaktne personalizovane plastične smart karte su zapravo kao sada povlastice. U ovim kartama će se nalaziti podaci o vlasniku sa fotografijom i o vrsti pretplate, da li je za osnovce, studente, zaposlene... Dopunjavaće se jednom mesečno. Beskontaktne nepersonalizovane plastične smart karte - takozvani "elektronski novčanik", ne glase na ime, već poput halo kartica služe za određeni broj vožnji za određeni novčani iznos. Pošto se potroši, iznos se ponovo dopunjava. Beskontaktne papirne smart karte - namenjene su korisnicima i turistima za određeni vremenski period, recimo dnevnu vožnju.

Cilj projekta je poboljšanje javnog prevoza - planiranje rada linija i utvrđivanje optimalnog broja vozila. Takođe, očekuje se i smanjenje troškova, a samim tim i subvencija koje se izdvajaju za gradski prevoz. Osim poboljšanja naplate u gradskom prevozu, očekuje se da će nova tehnologija povećati i bezbednost, kako putnika, tako i vozača.

Prema ugovoru firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa ima obavezu i da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem. Projektovana vrednost opreme i softvera je 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao neće izdvajati sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. Ugovor je potpisan na deset godina s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre isteka tog roka. Plaćanje novog sistema počinje tek po puštanju sistema u rad, početkom 2012. godine.


PRAĆENJE VOZILA

Sistem za praćenje vozila zaživeće tek dogodine. Monitoring će koristiti satelitski sistem za određivanje pozicije vozila, koju će bežičnim putem slati u operativni kontrolni centar. Prijemnici će biti ugrađeni u svako vozilo i na 30 sekundi slati podatke. Kontrolni centar će da prikuplja, obrađuje i skladišti podatke o pozicijama vozila, koje će prikazivati dispečerima. Svaki dispečer će moći da prati i upravlja kretanjem oko 200 vozila.


KUPOVINA

Beskontaktne personalizovane karte moći će da se kupe na 25 prodajnih mesta opremljenih digitalnim fotoaparatom, računarom i štampačem za smart karte.

Personalizovane i nepersonalizovane karte će moći da se dopune na 800 prodajnih mesta (trafike, prodavnice) ili preko Interneta.

Izvor: www.novosti.rs
 
Zamislite da uopšte ne budu vremenske karte, već, kao i do sada, jedno overavanje - jedna vožnja :D
 
Са временским картама неће више шверцери имати толико изговора за неплаћање услуге ЈГП.
 
у Стокхолму су карте неперсонализоване, само се на одређен временски период уплаћује одређена сума на њих (3 дана, 7 дана и месец дана).
стајалиште са више линија у Копенхагену:
P8056794.jpg

дисплеј са приказом за колико стиже који аутобус:
P8056796.jpg

P8056795.jpg


стајалиште са једном линијом:
P8056790.jpg

ред вожње, са временом када аутобус стиже на ту станицу:
P8056793.jpg
 
Pa biće i vremenske karte...najviše zbog turista i onih koji ne koriste stalno javni prevoz...
 
8,53% mesečno na 10 godina? Godišnje, čini mi se da GSP uzme 50 miliona EUR na karte (računao sam ranije, mislim da je na ovoj temi). To i značilo da ukupno KentKartu i ovim našim firmama (vredi videti ko je vlasnik, btw) ide 42 miliona EUR! Ako sistem vredi 12, gde ide ostatak? Da li je uključeno održavanje? Da li ono vredi toliko?

Ovo su sve pitanja koja se postavljaju prekasno, jer nema transparentnosti, nema komunikacije između vlasti i ljudi.
 
Moja jedina zamerka na ceo sistem je bila tih 8,5%.

Inače, verovatno je da će postojati dnevne karte, ali je pitanje da li će postojati karte koje važe kraći vremenski period ili će se svaka vožnja pojedinačno tarifirati
 
U Berlinu kartica, na koju se uplati iznos mesečni iznos pretplate za korišćenje gradskog prevoza, vikendom važi za 2 osobe - zgodna stvar ako vam neko dolazi u posetu iz unutrašnjosti/inostranstva, pa može sa vama besplatno da putuje tokom ta 2 dana po gradu, ili ako ste u društvu nekog ko inače ne uplaćuje mesečnu pretplatu već plaća svaku vožnju pojedinačno.
 
ljudi sta mislite, jel ce stvarno taj novi sistem zaziveti u oktobru? jer prosto mi je ne verovatno da ce oni uspeti za dva meseca da promene ceo sistem karata u gsp-u
ali ipak sam optimista :D
 
Nisi razumeo,tada pocinje testiranje dok je novi sistem od januara sledece godine ili najkasnije marta.
 
Beskontaktne personalizovane karte moći će da se kupe na 25 prodajnih mesta opremljenih digitalnim fotoaparatom, računarom i štampačem za smart karte.

Uh kad krenu redovi, pa guzva, pa cekanje, bice ko za novu l.k. Sta ce mi bre personalizovana karta koji moj? Neka povlascene kategorije vade personalizovanu jer njom dokazuju status, zaposleni i ko vec guli redovnu cenu nek ima univerzalnu i zdravo!
 
Ima da se švercujem do januara, dozlogrdilo mi je da plaćam, a ceo život kupujem markice i poništavam karte. Ko im je kriv što su obukli fluoprsluke:D
 
Запалио се ГСП-ов крш на терминусу Устаничка. Попрскаше га оном пеном и све нас погушише. Од ње нисам ни видео гаражни број, а ни број линије, али сам препознао један од репарисаних са задњим штопаљкама ала "Дизајн Космај".

Ала она пена нагриза слузокожу.....
 
Ако је нека кршина од Икара можда је 303. :lol:
100% је 303 изгорела сад је дошао Беобус уместо ГСП-а у Заклопачу :D
 
Zaista je skandalozno da preko Terazija linja 31, voze krševi kao u najdaljoj periferiji,Da li će doći svesti ovi u GSP da kroz strogi turistički centar grada treba staviti najnovije i najbolje autobuse! :kafa:
 
Pa ček, dosad su te personalizovane tj. povlastice izdavale samo na jednom mestu

Cek kad krene videces. Dok te uslikaaa, pa dok ti uzme podatkeee, pa dok to ukuca koristeci jedan prst, pa kad pogresi dok nadje kolegu da joj pomogne kako da obrise, pa kad padne sistem, nece pomoci ni 250 mesta a ne 25 koji, mogu da se kladim, nece ni da rade svi.

@MatejaB: ja se iz revolta svercujem vec par godina, sa izuzecima od mesec-dva-tri, kad su bas navalili ko mutavi pa mi je bilo lakse da platim nego da bezim.

Запалио се ГСП-ов крш на терминусу Устаничка. Попрскаше га оном пеном и све нас погушише.

Strasno! Sreca pa si zivu glavu izvukao, meni je gorelo pod nogama par puta, i svaki, ali svaki put me je iznenadila smirenost putnika, dok sam ja uvek prva trcala ka vratima.
 
Ne kapirate,tih 25 mesta ce biti automati kao kucice za fotografisanje.Dakle jos brze jer u odnosu na vadjenje povlastice samo u direkciji gsp-a sada ce to moci na 25 mesta da se uradi :kk:
 
Vrh