Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Nisam ja ni sugerisao ovog puta to, samo kazem, kako ce da reaguju sindikalci ako to dodje na red? Svakako mislim da bi bilo efikasnije prodati GSP, ali ipak je od prodaje bolje poboljsati sistem. Kolko god da je drzavni sistem spor i korumpiran nije ga nemoguce menjati, ako se hoce.
 
najbolje rešenje za prodaju GSP-a: podeliti preduzeće tako da svaki depo bude izdvojena jedinica sa svojim busevima, i svaka se proda za sebe. tako dobijamo nekoliko novih prevoznika. u vlasništvu grada ostaviti tramvaje i trole i to je to
 
To sam i ja mislio, lako je podeliti ga po depoima. Ali rano je govoriti o privatizaciji. A i vecina je ipak protiv, rekao bih
 
JohnnyLee":17y0wmt2 je napisao(la):
najbolje rešenje za prodaju GSP-a: podeliti preduzeće tako da svaki depo bude izdvojena jedinica sa svojim busevima, i svaka se proda za sebe. tako dobijamo nekoliko novih prevoznika. u vlasništvu grada ostaviti tramvaje i trole i to je to
Plašim se da bi odvajanje trolejbusa i autobusa dovelo do problema. Ne možeš tek tako da zabraniš nekom da ima autobuse na trolejbuskim linijama, niti da nekom omogućiš da postavljanjem žica dobija liniju.
 
ma to je samo nabrzaka stavljeno. ja sam protiv privatizacije GSP-a u ovom trenutku. možda kroz par godina, kada zaživi ceo ovaj sistem praćenja prevoza.
 
medjutim":11ld9b4q je napisao(la):
]
Plašim se da bi odvajanje trolejbusa i autobusa dovelo do problema. Ne možeš tek tako da zabraniš nekom da ima autobuse na trolejbuskim linijama, niti da nekom omogućiš da postavljanjem žica dobija liniju.
Naravno da mozes, to je regulacija, ne znam koja jos metropola ima slobodnu organizaciju javnog prevoza. Privatizacija nije ukidanje upravljanja. Sto se kontaktne mreze tice, to je toliko komplikovano da je potrebna izmena urbanistickog plana. Direkcija je ta koja prevoznicima i danas odredjuje red voznje, trasu, i ostale uslove, poput duzine vozila, sirine vrata...
 
Al da se ne privatizuje nista u gsp-u dok ne izgrade prvu liniju metroa(Ne,ja sam Vucko,a ne 2012) :D
 
U svakom slučaju nisam za privatizaciju barem većinsku,jer ako smo proglasili za grad model Beč,tamo je javni gradski prevoz ,javno preduzeće i zbog toga su najbolje prošli kroz krizu,sami se hvalili na svetskom kongresu Uitp..,
 
Ma da kada dođe do zastoja trola ili tranvaja, onda če ona druga firma sa busevima, da kaže prvo da legnu pare na račun, pa tek onda će busevi da izađu na linije koje su u prekidu ... takav sistem baš ne bi prijao Beograđanima ... a čika Marfi je ne umoljiv :cool:
 
boca-ica":116r01zb je napisao(la):
Ma da kada dođe do zastoja trola ili tranvaja, onda če ona druga firma sa busevima, da kaže prvo da legnu pare na račun, pa tek onda će busevi da izađu na linije koje su u prekidu ... takav sistem baš ne bi prijao Beograđanima ... a čika Marfi je ne umoljiv :cool:
Ne samo to, nekako osećam da bi saobraćajke na liniji tramvaja onda bile triput češće nego danas..
 
Zbog ispada trolejbusa bilo je planirano da recimo pogon Dorćol ima jedan broj autobusa kao rezervu. I danas kada dođe do ispada trola ili tramvaja GSP-u treba dosta vremena da pošalju neko vozilo kao zamenu i naravano nikad i ne pošalju dovoljno. :/
 
Zato sto su diletanti i komunikacija ide traljavo pera zove ziku ovaj miku i tako redom dok se smiluju da posalju vozila kule umjesto da stoje preko dana na nekim lokacijama one stoje u depou u bulevaru :rant:
 
I. Andric
,, "dodju tako vremena , kada pamet zasuti , bu**** progovori a fukara se obogati "
 
Propadosno :laugh:
30joe9i.jpg

http://www.flickr.com/photos/42177910@N00/3232648202/in/pool-1385204@N23
 
GSP: Razdor zbog markica za prevoz N. V. BRKOVIĆ | 08. mart 2011. 21:50 | Komentara: 0
Malverzacije sa mesečnim kartama i lažiranje broja polazaka štete GSP i traže bolju kontrolu. Kada 6.500 radnika preproda svoje karte, gradski prevoznik mesečno u gubitku 150.000 evra

Utvrđeno da radnici GSP markice preprodaju po nižim cenama Srodne vesti
Beograd: Napadnut kontrolor
GSP: Traže smenu direktora
Beograd: Policajci u vozilima GSP
Sigurnija vožnja uz kamere
Veliki Brat u GSP-u
UKIDANJE markica za prevoz zaposlenima u GSP "Beograd", bilo je okidač koji je pokrenuo i prvi put ujedinio jedan reprezentativni i 14 manjih sindikata najvećeg gradskog prevoznika. Međutim, preprodaja navedenih mesečnih karata, kao i lažiranje otpravnika sa brojem polazaka privatnih prevoznika za šta ih grad plaća, bili su, pored osavremenjavanja, razlozi za uvođenje novih tehnologija i izdvajanje sistema naplate i kontrole iz GSP.
bg-MARKICE_310x186.jpg



Prema rečima v.d. generalnog direktora GSP Milete Radojevića, ukidanje markica za prevoz zaposlenima u ovom preduzeću je posledica višemesečne istrage službe Unutrašnje kontrole da ove markice oni preprodaju po nižim cenama na prodajnim mestima.

ZA BOLJI KOMFOR
IAKO je sindikatima glavni problem izmeštanje sistema naplate i kontrole iz GSP u Direkciju za javni prevoz, rukovodstvo firme u tome vidi rasterećenje.
- Trenutno vodimo četiri krivična postupka protiv firmi koje su prodavale pojedinačne karte - objašnjavaju u GSP. - Preduzeće plaća privatnim prevoznicima po fakturisanoj, a ne naplaćenoj karti. Mi trpimo štetu, a privatnici dobijaju fiksnu sumu od grada, zato treba da budemo inicijatori da se iz firme izmesti sve ono što je deo sistema i imaćemo manje problema i tereta. Novi partner u ovom poslu dobijaće 8,5 odsto od naplate, a mi sada trošimo osam odsto, pet je provizija prodavaca karata i tri odsto GSP naplaćuje iz celog sistema za kontrolu. To znači da je razlika između starog i novog sistema 0,5 odsto, a dobija se mnogo veći komfor u prevozu.
- Kada skoro svih 6.500 zaposlenih u GSP preproda svoje markice, a inače se voze uz službenu legitimaciju, preduzeće je mesečno u gubitku 150.000 evra, odnosno više od 1,8 miliona evra na godišnjem nivou - objašnjava Radojević. - Ukidanjem markica, zaposlenima se ne uskraćuje pravo na besplatan prevoz, jer će ga ostvarivati uz službenu legitimaciju, a mogu da se voze i na linijama "Laste", na osnovu Protokola koji je potpisan između ova dva preduzeća.

Takođe, vozači zaposleni kod privatnih prevoznika sami svedoče o malverzacijama pojedinih otpravnika GSP, da su za 1.000 dinara upisivali privatnicima polaske na koje nisu odlazili, a za koje im je grad dotirao sredstva. Oni navode da je svako vozilo privatnih prevoznika izostajalo dnevno sa jednog do tri "kruga", i dok oni "odmaraju" autobus i štede gorivo i to debelo naplaćuju od grada, vozila GSP se nemilosrdno arče, a građani čekaju. To potvrđuju i u sindikatu "Sloga Raj", jednom od dva reprezentativna u GSP koji je otvoreno podržao osnivača, odnosno Grad i novo rukovodstvo navodeći da je jasna namera da se uvede red u ovo javno preduzeće.

- Javna je tajna da su pojedinci lažirali vožnje - potvrđuje Slobodan Vasić, predsednik sindikata. - Uvođenje novog sistema nadzora i praćenja vozila satelitskim putem sprečiće ovakve i slične malverzacije. Sistem će omogućiti u svakom trenutku u realnom vremenu praćenje kretanja vozila, tačan broj pređenih kilometara, položaj vozila. Postojaće srazmera pređenih kilometara i ostvarenog rada, odnosno prihoda.
PODRŠKA

UDRUŽENI sindikati Srbije "Sloga", kao i drugi reprezentativni sindikat u GSP "Sloga Raj" povodom dešavanja u najvećem gradskom prevozniku uputili su gradonačelniku i Gradskoj upravi podršku u "pokušaju da uvedu red u najveće Javno preduzeće GSP Beograd".


- Razumljiva je namera Grada koji kao osnivač ulaže ogromna sredstva u subvencije kako bi GSP opstao, radnici sačuvali radna mesta i primali plate - navodi se u saopštenju sindikata. - Spremni smo da potpišemo sporazum o tiketingu i monitoringu ukoliko se gradonačelnik obaveže da nijedan radnik GSP neće ostati bez posla.

www.novosti rs.
 
Setimo se da je u pravo na Beobuildu obnarodovano tj. zatraženo od Grada da se "zavede red u javno preduzeće GSP", e bogami su ih iz grada dobro udarili po neradu bravo za Đilasa, a sindikati će još da optuže 2012 icu da je kumovala svemu od tiketinga,monitoringa pa do GPS :p jedino nisam znao da ću da im uništim preprodaju markica Upsss.. :laugh:
 
Cim dodje 2012ica,sve prsti :vops:

Nego,overi temu o okupu,ove nedelje je,grehota da se ne pojavis :)
 
Strasno je sto neki ljudi protestuju, jer se sistem modernizuje, angazuju privatnici i sve vise obelodanjuje cinjenica da u GSP ima viska radnika, a da je GSP javna sluzba, a ne socijalna ustanova, i da, iako nije privatno preduzece, ipak bi trebalo da se organizuje ekonomicno. Sta me briga sto ce 200 njih ostati bez posla. Kad kupujem markicu ja ne mislim na 200 nekorisnih ljudi, nego na uslugu koju ni toliki broj radnika ne moze da pruzi kako valja.
 
Kako ce smesno izgledati ovi nasi ponistivaci karata u novim fancy tramvajima..... :notok:
 
Mislim da problem nije u uvođenju tog sistema (mada veliki broj ljudi, verovatno, na to baca bes), već je problem u tome što je uveden "određeni" sistem preko "nečije" firme. Koliko sam saznao od drugara iz Izmira, Kentkart je tamo bio poznat po velikoj korupcionaškoj aferi, i sistem im je (kako on kaže) stvarno očajan.

Radije bih da otpuste sve "menađere", pa da uposle ove ljude (npr. na obuci za jedan autohtoni sistem), nego da se pare prelivaju preko nečijeh u nečiji džep.

No, sad, šta je tu je. Nadam se da će bar novi sistem dobro funkcionisati.
 
jovanovm":3bpkg6iz je napisao(la):
Koliko sam saznao od drugara iz Izmira, Kentkart je tamo bio poznat po velikoj korupcionaškoj aferi, i sistem im je (kako on kaže) stvarno očajan.
Ako је то тачно, нашима изгледа постаје навика да ангажују фирме које су у матичним државама већ направили срање....ако већ мора да иде преко нечијег ђепа, нека се бар потруде за пристојну и квалитетну фирму.
 
Vrh