GSP: Razdor zbog markica za prevoz N. V. BRKOVIĆ | 08. mart 2011. 21:50 | Komentara: 0
Malverzacije sa mesečnim kartama i lažiranje broja polazaka štete GSP i traže bolju kontrolu. Kada 6.500 radnika preproda svoje karte, gradski prevoznik mesečno u gubitku 150.000 evra
Utvrđeno da radnici GSP markice preprodaju po nižim cenama Srodne vesti
Beograd: Napadnut kontrolor
GSP: Traže smenu direktora
Beograd: Policajci u vozilima GSP
Sigurnija vožnja uz kamere
Veliki Brat u GSP-u
UKIDANJE markica za prevoz zaposlenima u GSP "Beograd", bilo je okidač koji je pokrenuo i prvi put ujedinio jedan reprezentativni i 14 manjih sindikata najvećeg gradskog prevoznika.
Međutim, preprodaja navedenih mesečnih karata, kao i lažiranje otpravnika sa brojem polazaka privatnih prevoznika za šta ih grad plaća, bili su, pored osavremenjavanja, razlozi za uvođenje novih tehnologija i izdvajanje sistema naplate i kontrole iz GSP.
Prema rečima v.d. generalnog direktora GSP Milete Radojevića, ukidanje markica za prevoz zaposlenima u ovom preduzeću je posledica višemesečne istrage službe Unutrašnje kontrole da ove markice oni preprodaju po nižim cenama na prodajnim mestima.
ZA BOLJI KOMFOR
IAKO je sindikatima glavni problem izmeštanje sistema naplate i kontrole iz GSP u Direkciju za javni prevoz, rukovodstvo firme u tome vidi rasterećenje.
- Trenutno vodimo četiri krivična postupka protiv firmi koje su prodavale pojedinačne karte - objašnjavaju u GSP. - Preduzeće plaća privatnim prevoznicima po fakturisanoj, a ne naplaćenoj karti. Mi trpimo štetu, a privatnici dobijaju fiksnu sumu od grada, zato treba da budemo inicijatori da se iz firme izmesti sve ono što je deo sistema i imaćemo manje problema i tereta. Novi partner u ovom poslu dobijaće 8,5 odsto od naplate, a mi sada trošimo osam odsto, pet je provizija prodavaca karata i tri odsto GSP naplaćuje iz celog sistema za kontrolu. To znači da je razlika između starog i novog sistema 0,5 odsto, a dobija se mnogo veći komfor u prevozu.
-
Kada skoro svih 6.500 zaposlenih u GSP preproda svoje markice, a inače se voze uz službenu legitimaciju, preduzeće je mesečno u gubitku 150.000 evra, odnosno više od 1,8 miliona evra na godišnjem nivou - objašnjava Radojević. - Ukidanjem markica, zaposlenima se ne uskraćuje pravo na besplatan prevoz, jer će ga ostvarivati uz službenu legitimaciju, a mogu da se voze i na linijama "Laste", na osnovu Protokola koji je potpisan između ova dva preduzeća.
Takođe, vozači zaposleni kod privatnih prevoznika sami svedoče o malverzacijama pojedinih otpravnika GSP, da su za 1.000 dinara upisivali privatnicima polaske na koje nisu odlazili, a za koje im je grad dotirao sredstva. Oni navode da je svako vozilo privatnih prevoznika izostajalo dnevno sa jednog do tri "kruga", i dok oni "odmaraju" autobus i štede gorivo i to debelo naplaćuju od grada, vozila GSP se nemilosrdno arče, a građani čekaju. To potvrđuju i u sindikatu "Sloga Raj", jednom od dva reprezentativna u GSP koji je otvoreno podržao osnivača, odnosno Grad i novo rukovodstvo navodeći da je jasna namera da se uvede red u ovo javno preduzeće.
-
Javna je tajna da su pojedinci lažirali vožnje - potvrđuje Slobodan Vasić, predsednik sindikata. - Uvođenje novog sistema nadzora i praćenja vozila satelitskim putem sprečiće ovakve i slične malverzacije. Sistem će omogućiti u svakom trenutku u realnom vremenu praćenje kretanja vozila, tačan broj pređenih kilometara, položaj vozila. Postojaće srazmera pređenih kilometara i ostvarenog rada, odnosno prihoda.
PODRŠKA
UDRUŽENI sindikati Srbije "Sloga", kao i drugi reprezentativni sindikat u GSP "Sloga Raj" povodom dešavanja u najvećem gradskom prevozniku uputili su gradonačelniku i Gradskoj upravi podršku u "pokušaju da uvedu red u najveće Javno preduzeće GSP Beograd".
- Razumljiva je namera Grada koji kao osnivač ulaže ogromna sredstva u subvencije kako bi GSP opstao, radnici sačuvali radna mesta i primali plate - navodi se u saopštenju sindikata. - Spremni smo da potpišemo sporazum o tiketingu i monitoringu ukoliko se gradonačelnik obaveže da nijedan radnik GSP neće ostati bez posla.
www.novosti rs.