Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

pojam kadrovskih promena ne postoji u ovoj zemlji. osim ukoliko nije transfer sa stranke na stranku, ali se sve svodi na isto, kao što reče vučko: ride off kurta to ride on murta
 
zapravo kurta kurta jer je kadar iste stranke pa nema ni tog privida je murta doso :lool:
 
BEOGRAD 29. 12. 2010

Press


Smena u GSP: Direktor odlazi,ostaju problemi
Generalni direktor GSP-a Radoslav Nikolić podneo juče ostavku iz "ličnih razloga". Sindikalci tvrde da je glavni razlog odlaska dug od 1,8 milijardi dinara za doprinose radnika i sumnjive javne nabavke
1702-Djordje-Kojadinovic.jpg


Radoslav Nikolić juče je podneo ostavku na mesto generalnog direktora Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", navodeći "lične razloge" kao motiv. Za sobom je, kao i njegovi prethodnici, ostavio preduzeće u problemima i niz nerazjašnjenih odluka. Sindikalci navode da je jedan od osnovnih uzroka njegovog odlaska dug od 1,8 milijardi dinara za neuplaćene doprinose zaposlenima.

Mileta Radojević novi direktor

Novi direktor GSP-a najverovatnije će biti dosadašnji član Gradskog veća Mileta Radojević. Na sednici SPS-a koja je održana sinoć on je predložen za najvišu funkciju u ovom preduzeću. Izglasan je među još dvojicom kolega iz Gradskog veća, takođe članova SPS-a Slobodana Šolevića i Gorana Aleksića. Međutim, Radojević juče nije želeo da komentariše da li je GSP u ovom trenutku "vruć krompir".

- U stranci je odlučeno da kandidat za mesto generalnog direktora GSP-a budem ja, a preostalo je da Skupština grada danas potvrdi taj predlog, a o svemu drugom možemo da razgovaramo nakon izbora - rekao je kratko Radojević.


Nikolićev iznenadni odlazak sa mesta generalnog direktora GSP-a iznenadio je javnost, s obzirom na to da je na prošlonedeljnom koktelu povodom praznika u ovom preduzeću govorio isključivo o velikim planovima za budućnost, dok ostavku nije ni pomenuo.

Nasleđeni problemi

- Juče sam obavestio gradonačelnika Dragana Đilasa i predsednika Skupštine grada Aleksandra Antića da podnosim neopozivu ostavku na funkciju generalnog direktora GSP "Beograd" iz ličnih razloga. Obavljao sam funkciju generalnog direktora najvećeg gradskog javnog preduzeća u prethodne dve godine. To je vreme kada nas je sve zadesila ekonomska kriza, ali sam ubeđen da je u istom periodu javni gradski prevoz, koji obavlja GSP "Beograd", radio izuzetno uspešno na zadovoljstvo građana Beograda - navodi Nikolić u ostavci.

On je dodao i da su se u GSP-u trudili da Beograđani ne osete teškoće sa kojima su se svakodnevno suočavali. On se, kao i na nedavnom novogodišnjem brifingu, osvrnuo isključivo na uspehe koje je preduzeće ostvarilo dok se on nalazio na čelu.
1703-Todorovic-Marko-2.jpg


Međutim, u GSP-u postoji niz problema na koje već godinama unazad upozoravaju sindikati zaposlenih u ovom preduzeću. Konkretno, niz optužbi na račun generalnog direktora je pre godinu dana izneo predsednik sindikata "Solidarnost" Drago Jović. On je sada ponovo istakao da je "mutno sve što se radilo u GSP-u, naročito kada je reč o nabavkama koje nikada nisu bile javne".

A2
Ne uplaćuju doprinose

Redakciji Pressa juče se javilo više nezadovoljnih radnika GSP-a koji su potvrdili navode da ovo preduzeće nije uplatilo doprinose zaposlenima za prethodnu godinu i da im nisu overene zdravstvene knjižice za narednih šest meseci zbog čega od Nove godine neće moći da se leče.

- Firma od juna nije uplaćivala penzijsko-invalidsko osiguranje, koje mi po zakonu pripada. Moju zdravstvenu knjižicu, koja će isteći 31. decembra, uzeli su i dali su mi novu, koju, međutim, ne mogu da overim u matičnoj opštini Vladimirci, jer im GSP ništa nije uplatio - ogorčen je Zoran Lazarević, vozač GSP-a.


- Svi problemi su nasleđeni, Nikolić je samo jedan "šrafić" u celom mehanizmu koji je uz ostale zahvatio neku siću i za sebe. Mislim da je u ovom trenutku izgubio podršku gradske vlasti i svoje partije. Razlozi ostavke su verovatno i problemi u kojima je preduzeće, a problematični su nabavka delova, nabavka vozila, dugovi za struju, vodu, naftu, nisu izmireni porezi prema državi, nisu uplaćeni doprinosi, kao ni jubilarne nagrade ni rekreativni oporavak. Kupe najjeftinije delove i nema kontrole kvaliteta, a ne pita se jesu li bezbedni, zatim, umesto za 12 evra koliko je u prodavnici koštao određeni deo, platili su ga 7.000 dinara. Ugovor o nabavci nema šanse ni da se pogleda, na primer, čak ni policija kada je ispitivala jedan slučaj nije mogla da dođe do ugovora o kupovini menjača - navodi Jović.

Najava protesta

Njegov kolega, predsednik sindikata "Nezavisnost" Milovan Stanković sumnja da su uzrok Nikolićeve ostavke upravo neuplaćeni doprinosi svim zaposlenima.

- Duguje radnicima za poreze i doprinose oko dve milijarde dinara. Međutim, pored svih problema, smatram da je ova odluka politička. Pitam se zašto se GSP obezvređuje - da li da bi se prodao ili uništio? Opet će stranačka ličnost da dođe na njegovo mesto, a ne stručna osoba i nastaviće se problemi. Neće ovo tek tako proći među zaposlenima, sigurno će biti protesta - rekao je Stanković.


KRAJ
Optužbe sindikalaca na sajtu

Na sajtu www.gspafera.blogspot.com postavljeno je pismo predsednika sindikata "Solidarnost" Drage Jovića, ukazujući na malverzacije u GSP, u koje je umešan prvi čovek ovog javnog preduzeća. Prenosimo deo tog pisma:

1. kupovina imitacija kočnica

2. zloupotreba službenih automobila u privatne svrhe,

3. kupovina pet službenih automobila (pored postojećih 40) bez sprovođenja ikakvog postupka javne nabavke;

4. favorizovanje tri omladinske zadruge od 31 koliko ih postoji u Beogradu

5. kupovina 83 nova trolejbusa, koja predstavlja nezabeležen slučaj u istoriji javnog saobraćaja, da se ceo podsistem zameni bez obzira na stanje u kom je

6. bacanje para na ispitivanje najboljih kočnica svetskog proizvođača "Haldeks" i turskih imitacija "ajsa" na Mašinskom fakultetu

7. odlazak u Španiju generalnog direktora Radoslava Nikolića i izvršnog direktora Slobodana Stevića kod proizvođača tramvaja "Kaf" bez odobrenja i odluke UO GSP Beograd

8. uplata 1.180.000 dinara dnevnom listu "Kurir" po profakturi od 3. februara 2010. godine posle tekstova "GSP mućka" (Kurir) i "Partijske kočnice" (Glas javnosti), a na ime elektronskog oglašavanja logotipa GSP. Da li je potrebno napomenuti da "Kurir" od tada više nigde ne spominje imitacije kočnica i pretnju koje one predstavljaju po Beograđane i njihove porodice?

9. gde su i na šta su potrošena sredstva u 2009. godini koja su u ukupnoj sumi skoro 20 odsto veća od istih sredstava u 2008. pre dolaska Radoslava Nikolića i "ekipe" na čelo GSP Beograd?
www.press on line.



A. VLAHOVIĆ i R. CVETKOVIĆ
 
Eh ,da podsetim da smo na Beobuildu forumu prvi signalizirali Gradskoj vlasti da nešto nije uredu sa GSP-om,koliko se sećam da smo detaljno kritikovali upravljanje i funkcionisanje ovog preduzeća i davali predloge da se unapredi sistem i uvođenjem Nemačkih standarda upravljanja kvalitetom i kontrole makar doveli Nemca da upravlja,posebno smo kritikovali javne nabavke ,servis vozila,održavanje i sl.Dobro je da su se u Gradskoj vlasti setili da pročitaju naš memorandum,ili neka prelistaju stranice unazad par meseci eto da nešto ne zaborave na šta smo im sve ukazivali,ja bih rekao da je ova ostavka stigla u pravi čas tako da ima dovoljno vremena da se nešto promeni,dakle sve što smo predlagali a Gradska vlast uvažila ispalo je dobro i na korist Beogradu, pa eto i ova situacija sa zakašnenjem ali ipak na vreme.. ;)
 
Sta sad, bandoglavo rukovodstvo nakon uke buke bice zaboravljeno,
a novo videci kako tu ima lepe koristi, bez ikave oštre kazne za nadoknadu štete, može po starom drp sistemu ... jednostavno se isplati ...

Pitanje oko ovakvih pojava se kristalizuje u j e d n o pitanje - materijalne zaštite Beograda i beograđana od hajduka i hajdučija.....
ne verovatno, isto pitanje, kao pre 500 godina...
 
Аутобуски подисистем ГСП треба приватизовати под хитно. Транспарентан тендер, квалитетан избор. После нови стандарди у возном парку, одржавању. Тако би то требало да иде. Јер је сулуда идеја, да би неко купио цело ГСП са дуговима до гуше, прекобројним уписима на платном списку, разним лезилебовићима запосленим по некој линији... Треба једна реорганизација, оспоспобљавање аутобуског саобраћаја за приватизизацију стратешким инвестором и тд. Остали погони би остали градски, јер ипак контактне мреже и остала инфраструктура су тамо. Али што се тиче бусева, у том случају, мислим, нема препрека.
 
Uh,tu baš nisam siguran jer mi odavno imamo privatne prevoznike u sistemu javnog prevoza i nisu pokazali zavidan kvalitet,ipak sam mišlenja da ovakvi sistemi treba da ostanu javni jer recimo privatni vlasnik bi ukinuo neprofitabilne linije tj,s malo putnika,napravio reorganizaciju pa bi neki delovi grada ostali bez nekih linija,s druge strane gledajući kakve krševe od Maz,Liaz firmi nabavljaju privatnici jasno je da nemaju na umu komfor i bezbednost putnika već samo minimalne troškove,javno-privatno partnerstvo je najlogičnije u sistemu Metroa sve ostalo bih ostavio većinski javno...u ostalom i u Beču su ta preduzeća javna a čime su se oni hvalili po Evropi da su najlkše podneli rkrizu i održali kvalitet usluga :kafa:
 
2012, ови садашњи приватници су све сем превозника. Хоће леба без мотике, гурају свакакве канте. Има и изузетака (Ласта, Веолија, Луи), али генерално гледано, аутобуски подсистем би се баш том приватизацијом отарасио шатро приватника и постао јединствен. Ако би тендер протекао транспарентно под строгом контролом јавности, што да не. Један озбиљан превозник, нови стандарди, персонал, култура посла. Не верујем, да би било великих рестрикција, када би се радило озбиљно. Трамваји, троле, БГ:Воз нека остану јавни, али бар аутобуси да се доведу у ред. Не би то било лоше.
 
Pa pažljivo pročitah,to da bi taj PP podigao kvalitet prevoza...bio bih siguran samo ako bi se potpisao ugovor sa Gradom da recimo svakih tri god obnavlja vozni par sukcesivno, uvede standarde kvaliteta kao u Nemačkoj (što bi neminovno značilo uvođenje nove tehnologije i otpuštanje izvesnog broja radnika(neradnika),godišnja revizija sprovođenja standarda kvaliteta i bezbednosti od neke od Evropskih priznatih kompanija(a ne domaćih filijalica) kao i na koncu uvođenja građanskog nadzora(ocene) od strane Beobuildovaca ili nekog nezavisnog "udruženja građana korisnika javnog prevoza"a koji bi se prezentovao Gradskoj upravi u vidu nezavisnog neobavezujućeg mišljenja,a bio prezentovan javnosti. ;) I da dodam ,direktor GSP-a može da se bira i po stranačkom ključu,ali dajte sposobne menadžere na operativnom nivou,nadam se da si i u Gradu to uočili..još nije kasno da se to ispravi..
 
Bit ce po obicaju,skinuse glavnog doso drugi baja a sistem osto isti. Nemam nikakva ocekivanja.

A markice za januar imaju stare cene odstampane,pa rucno prekrizene i na njih pecatom otkucana nova cena.To je vec uzasna stvar koja pokazuje javasluk u gsp-u.
 
POČINJE UGRADNJA GPS SISTEMA U VOZILA GSP
Sistem nadzora koji će poboljšati javni prevoz

Lana Gedošević | 10. 01. 2011. - 00:02h | Foto: V.Stančević | Komentara: 0
BEOGRAD - Tokom ovog meseca trebalo bi da počne postepeno uvođenje tiketinga i monitoringa u javni prevoz u gradu. To najpre podrazumeva ugradnju GPS sistema za praćenje vozila, zatim zamenu dosadašnjih papirnih dugotrajnim, smart kartama, i na kraju postavljanje informativnih (elektronskih) tabli na stajalištima. Ovaj posao trebalo bi da bude završen do kraja 2011. godine.

U novi sistem biće uključena sva vozila GSP “Beograd”, privatni prevoznici, vozila “Laste” i “BG voz”. Uvođenje monitoringa trebalo bi da poveća pouzdanost gradskog prevoza, tako što će se satelitskim praćenjem steći bolji uvid u njihovo kretanje. Uz pomoć ovog sistema tačno će se znati kada je vozilo krenulo, kada je stiglo, gde je i koliko stajalo. Svi ovi podaci

će se slati u operativno-kontrolni centar koji će se nalaziti u prostorijama Direkcije za javni prevoz (Ulica 27. marta). Tako će dispečeri znati sve, od poštovanja reda vožnje, preko eventualnog odstupanja sa trase, a moći će i da “upravljaju” vozilima u vanrednim situacijama (sudari, kvarovi, blokada ulica...) pa će ih, primera radi, upućivati na alternativne pravce. Sva vozila će imati stalnu komunikaciju sa kontrolnim centrom, ali i alarme u slučaju nepredviđenih i neželjenih situacija.

Osim satelitskog praćenja vozila, projekat podrazumeva i uvođenje tiketinga, čiji je cilj pojednostavljena prodaja karata, ali i bolja naplata. Novi sistem uvodi tri vrste karata. Sve one će izgledati kao platne kartice, poput onih za bankomat, osim papirnih smart karata koje će biti namenjene povremenim korisnicima poput turista. Plastične smart karte će moći da se dopunjuju na više od 800 mesta u gradu (prodavnice, trafike...), dok će papirne važiti za određeni period, na primer za dan. Na ovaj način će se, na primer, mesečne markice kupovati (dopunjavati) na bilo kom prodajnom mestu, a ne samo na trenutno postojećih 25 prodajnih mesta GSP „Beograd”. Takođe, dopuna će biti moguća i putem interneta. Automati za poništavanje karata koji trenutno postoje u gradskom prevozu biće zamenjeni novim, modernim aparatima, a karte će se poništavati prilikom ulaska u vozilo, sa razdaljine od oko desetak centimetara.

Ideja gradskih vlasti je da se na ovaj način poboljša javni prevoz, bolje planira rad linija i pokaže koliki je broj vozila optimalan za svaku, ali i da se smanje troškovi, a samim tim i subvencije koje se izdvajaju za gradski prevoz.

Poslednje na čemu će se raditi je postavljanje displeja na kojima će pisati vreme dolaska određenog vozila I, za prvo vreme, u pitanju je 10 lokacija u gradu. Prednost ovog sistema je i to što će putnici i preko interneta moći da se informišu o redu vožnje, a to isto će moći da učine i na samom stajalištu slanjem SMS-a.Uskoro počinje uvođenje i novog sistema karata u gradskom prevozu

Vrste karata
1. Beskontaktne personalizovane plastične smart karte (povlastice) - u kartama će se nalaziti podaci o vlasniku, sa fotografijom, i o vrsti pretplate (osnovci, studenti, zaposleni...). Dopunjavaće se jednom mesečno.

2. Beskontaktne nepersonalizovane plastične smart karte - u pitanju je takozvani elektronski novčanik. Ne glasi na ime nego, poput halo kartice, služi za određeni broj vožnji za određeni novčani iznos. Pošto se potroši, iznos se ponovo dopunjava.

3. Beskontaktne papirne smart karte - namenjene su povremenim korisnicima i turistima, za određeni period (npr. dnevne).Novim sistemom imaće se uvid i u broj putnika u svakom vozilu

Oprema i softver vredni 12 miliona evra
Ceo posao, vredan 12 miliona evra, poveren je konzorcijumu na čijem je čelu kompanija “Kent Kart” iz Istanbula, koji je prošle godine izabran na konkursu. Ugradnja opreme i softvera trebalo bi da bude završena za 15 meseci. Obaveza konzorcijuma je i opremanje kontrolnog centra, obezbeđivanje opreme za izdavanje i dopunu smart karata, displeja za informisanje, nabavka i distribucija karata, kao i organizacija kontrole putnika i održavanje kompletnog sistema. Konzorcijumu će ići 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. Ugovor je potpisan na 10 godina, s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre roka.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/228345/Sistem-nadzora-koji-ce-poboljsati-javni-prevoz
 
Čestitke Đilasu! Pravi potez, i da podsetim prvi predlog je potekao baš od Beobuildovaca a u Gradu nas baš prate.. :kafa:
 
...,, - u kartama će se nalaziti podaci o vlasniku, sa fotografijom,,...
Pa to isto kao u pasošima. ličnim kartama ... samo što policija je morala da pita sa čipom ili bez po istoj ceni izrade isprave
Gde to piše i ko im je dao pravo GSP Beograd da ne mora da PITA sa ili bez , nego ako nečeš sa čipom onda ti ostaju skuplje opcije pribavljanja vozne isprave za vožnju To je ucenjivanje ili skuplje plati ili čipuj se ko st***
 
Da nije malo velik postotak od prodaje karata (8,53%) koji ce ubirati ta firma....?!
 
....,,Ugovor je potpisan,,....
Ne sećam se da je bio tender....:bash:
 
boca-ica":2g4jxwss je napisao(la):
....,,Ugovor je potpisan,,....
Ne sećam se da je bio tender....:bash:
E ipak je bio i to debeo i ima diskusija o njemu ovde. Imam i dokumentaciju.
 
@GOJE
Hvala, sećam se rasprave i upoređenja sistema čak i slika bas ovde na forumu , samo tendera jok, da li ima link da ne listam pola foruma :)
 
Ovo je u potpunosti neočekivano, svaka čast za GSP!
No, ni meni se taj postotak ne dopada, jer vidim velika poskupljenja karata u skorijoj budućnosti.
 
Pa neka ljudi uporede koliko im treba za benzin do posla i nazad mesecno, i koliko placaju za Gsp ,onda se vidi da li je nesto preplaceno ili ne..
 
Ne znam, ali ja sam provalio da kad dvoje ide kolima negde gde ti trebaju dva prevoza, jeftinije je. To je porazan podatak.
 
Upravo, i još gore od toga.. kad imaš gas na kolima koja ne troše previše, 100 km košta do 600 dinara, 10 km je 60 dinara, a karta za prevoz 50.. ako nemaš troškove i probleme parkinga, nema rezona da ideš prevozom van špica..

meni sticajem okolnosti do posla treba 3 prevoza (1 stanicu 42 + 3 stanice 37/50 + 3-4 stanice 23/53) i još 10 min peške, a daljina je oko 5 km. Da nije brdovitog terena, peške bih do posla stizao za sat vremena, a prevozom mi u najboljem slučaju treba pola sata, u praksi teško ispod 45 minuta do sat.. markica ne može da mi izvuče korist..
 
Али са гасом не можеш да се паркираш у гаражама :) Енивеј, проблем градског превоза у Београду јесте тај, да већина људи не плаћа карте (шверц комерц), тако да већински и вечно субвенционисан градски превоз не може правити никакву конкуренцију колима, нажалост. Али, са новим системом наплате моћи ће да се догоди неки преокрет. Једноставно више неће бити изговора да има само један тип карте бла бла. То више неће да може. Пасће то у воду. Зато се ја надам, да већом ефикасношћу биће више пара и за нова возила, одржавање и тд., ако ГСП схвати, да у тренду одржавања треба већ једном увести модерне стандарде. Кад већ буде више пара од наплате, сигурно ће се град отарасити канта из 90/респ. раних 2000тих и купити нове климатизоване макине неке нормалне марке, или пак ВДЛ из Икарбуса (ако Холанђани стварно почну производњу). Ако се направи нови стандард возила, камере, већа безбедност и чистоћа, има ЈГП будућност. Овако, како је сада, постаје већ неиздржљиво (посебно за градски буџет, који стално мора да улива брдо лове у губитнички салдо ГСП). Надам се, да ће ова модернизација наплате наставити тренд, прекинут пре 19 година (када се све у сегменту побољшања система праћења морало зауставити).
 
RockerSVK":3fkt94tm je napisao(la):
већина људи не плаћа карте (шверц комерц)
Mislim da većina plaća. Kad uđe kontrola velika većina ima markicu, a poneko i kartu. U par procenata mogu da upadnu oni koji nemaju kartu ili je ponište kad vide da ulazi kontrola. Naravo, ne znam kakvo je stanje sa falsifikovanim markicama, sigurno i toga ima.
 
Vrh