Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Nisam znao gde staviti


Baba nožem napala kontrolore GSP-a
|||| M. Joksimović - 08.09.2010. - 16:09
Kontrolore GSP-a danas oko 11 sati nožem je napala starija sugrađanka koja ima oko 65 godina.
Na svu sreću niko nije povređen, a „nestašna“ baba privedena je u policijsku stanicu.
ORUŽJE - Ekipa kontrolora ušla je u trolejbus koji je sa Slavije išao u pravcu Terazija. Ta starija gospođa nije imala putne isprave pravdajući se da ima preko 65 godina i da ima pravo na besplatnu vožnju. Ona je kontrolora, koji je inače kod nas već duže vreme stalno zaposlen, počela da udara, pljuje i psuje. I ostali kontrolori su pokušali da joj objasne da, iako ima pravo na besplatnu vožnju, mora da ima povlasticu koja to potvrđuje, međutim njena histerija se nastavila - kaže za „24 sata“ Slavica Stevanović, protparol GSP-a.
Kako bi ostale putnike lišila neprijatnosti tročlana kontrola zamolila je gospođu da izađe iz vozila.
- Kada su izašli na stanici na Terazijama, ta gospođa je iz torbe izvukla nož kojim je pokušala da ubode našeg kontrolora, na svu sreću on je postavio ruku i odbranio se od noža koji je pao na zemlju. Kontrolorka je zgrabila nož i bacila ga u kantu za smeće, a potom otrčala po policiju - kaže Stevanovićeva.
Međutim, čak ni to nije sprečilo staricu koja je naočigled policije udarila kontrolorku.
- Policija je tu stariju gospođu privela, a naši kontrolori takođe su otišli u policijsku stanicu da daju izjavu - kaže Slavica.

Od početka godine 22 napada
„Ovo je 22 slučaj fizičkog napada na kontrolore od početka godine. A svakodnevno se dešavaju verbalni napadi, pljuvanja i uvrede. Prošle nedelje policija je podnela krivičnu prijavu protiv jedne osobe koja je napala našeg kontrolora za napad na službeno lice na dužnosti“, kaže Stevanovićeva.

http://www.24sata.rs/vesti.php?id=79315
 
Saobraćajna inspekcija je iscoolirala navedene garažne brojeve svih 200+ buseva koji su zadnji put prijavljeni kao nepropisno obeleženi i naložila svim pogonima GSP-a da prekontrolišu sva vozila i da im u roku od 15 dana otklone nedostatke u obeležavanju - postavljanje svih nedostajućih obeleživača, postavljanje pravca kretanja na svim vozilima, popravljanje displeja...

Prvi rezultati, ili, u slučaju ignorisanja Rešenja prosleđivanja Sudiji za prekršaje, očekuju se krajem septembra/početkom oktobra. :D

Još jendna novost je da je zahvaljujući ogromnom broju prijava u vezi obeležavanja vozila, po rečima ljudi iz inspekcije, cela ta problematika dignuta na viši nivo - spominjana je na jednom od gradskih sastanaka u Belom dvoru i tom prilikom Nikolić je izjavio da će učiniti nešto po tom pitanju. :D

Sutra stiže Upravna inspekcija kako bi prekontrolisala rad i postupanje Saobraćajne inspekcije u vezi njenog nezakonitog postupanja po prijavi koja se odnosi na popravku i obeležavanje stajališta u celom gradu. Postoji mogućnost da će time ova prijava biti prosleđena republičkoj Saobraćajnoj inspekciji, koja bi mogla GSP da kazni sa 30.000 do 120.000 din. po nepropisno obeleženom stajalištu (a ima ih oko 1000). Ali isto tako može i da se ništa ne desi po tom pitanju u skorije vreme... Jedino je sigurno da će oznake za linije na svim nadstrešnicama biti ažurirane u skladu sa režimskim izmenama i da će biti otklonjena sva oštećenja nadstrešnica.

Takođe podneta je Žalba Gradskom veću u vezi ignorisanja nedostataka na liniji 45 od strane Inspekcije, i to se dobija 100%. :)
 
A zar obeležavanje stanica nije posao gradske direkcije za javni prevoz, a ne gsp-a?
 
Obelezavanje obicnih zelenih stajalisnih oznaka je u nadleznosti gsp-a, a direkcija bi trebalo da odrzava one na kojima je dotatak za 24 sata i nadstresnice.
 
А шта је са онима које поставља и одржава AlmaQuatro, ко је ту одговоран? Те су најгоре по ажурности. На појединима годинама стоје погрешни бројеви... :rant:
 
Ako misliš na one staklene panoe koji su postavljani kada su dolazili japanci, za to je isto nadležna Driekcija za javni prevoz.
Alma Quatro nije nadležna za ažuriranje brojeva linija čak ni na nadstrešnicama, to isključivo (ne)radi Direkcija.
 
Mislio sam na alma quatro nadstrešnice, al nisam video da si ih gore pomenuo... Moja greška ;)
 
U Moskvi ne možete u vozilo dok ne poništitie kartu.
332836.jpg


Ulazi se isključivo na prva vrata što dodatno otežava i usporava gradski prevoz. Zbog toga se na stanicama formira red čekanja, a zadržavanja vozila na stanici je dosta dugo.
 
Pa ne znam bas da li je nas nacin haoticnog ulaska i izlaska mnogo brzi.
Kad dodje 16 na Zeleni venac, brate mili, pa kad treba da izadje dvadesetak ljudi, a isto toliko se nabije na vrata, pa jedni druge gaze.... pa ovi sto izlaze, sporo izlaze, jer nemaju gde, a ovi sto ulaze cekaju zato duze da udju. A da ne spominjem kad se zaglave na vratima, je je neko zaostao sa izlaskom a rulja vec ulazi.
U Novom Sadu imaju slican princip kao u Moskvi, a ja nesto nisam primetio da je mnogo sporije.
 
^^ Hahaha, reklama moga detinjstva. Uz to omiljena.
 
VestiBeograd...Konkurs za firmu koja bi trebalo da poboljša rad GSP „Beograd“
Satelitsko praćenje gradskog prevoza
Lana Gedošević | 14. 09. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić - D. Udovičić | Komentara: 4

U narednih desetak dana biće poznata firma koja će ubuduće biti zadužena za satelitsko praćenje gradskog prevoza i bolju organizaciju prodaje i naplate karata. Firma koja bude dobila posao imaće pravo na nekoliko procenata mesečnih prihoda GSP.
73953_bgd18-zeleni-venac-foto-v-lalic_f.jpg

Sva vozila imaće GPS uređaje: Zeleni venac

Satelitskim praćenjem vozila GSP steći će se bolji uvid u njihovo kretanje. Pojednostavljena prodaja karata, koje će važiti za sve vidove prevoza (tramvaji, trolejbusi, autobusi, „Bg voz”), omogućiće bolju naplatu.


Ideja gradskih vlasti je da se na ovaj način, bez uloženih sredstava, poboljša usluga javnog saobraćaja u glavnom gradu, optimalizuje broj vozila na linijama i da se smanje troškovi i subvencije.


- Sve to kod nas postoji, ali na ne tako zavidnom nivou. Kada se postavi GPS sistem, tačno će se znati kada je vozilo krenulo, kada je stiglo, gde je i koliko stajalo - kaže za „Blic” gradski menadžer Aleksandar Bijelić.

Prema njegovim rečima, uvođenje ovog sistema trebalo bi i da pokaže na kojoj liniji ima previše vozila, ali i na kojoj ih nema dovoljno.



- Pored bolje i jednostavnije naplate karata, svrha uvođenja tiketinga jeste i u tome da nam taj sistem kaže da li je neki autobus u nekom periodu preopterećen ili nije. Postoje linije na kojima ima po samo dvadesetak putnika, a sa druge strane i autobusa gde umesto predviđenih 100 bude 150 ljudi. Suština je da broj putnika u vozilima gradskog prevoza mora da bude optimalan - objašnjava Bijelić istakavši da je u pitanju izuzetno skup posao koji košta i do 20 miliona evra koji bi, pre svega, trebalo da omogući smanjenje rashoda.


Inače, konkurs je završen i uskoro će se znati kojoj firmi će biti poveren ovaj posao za koji će ugovor sa Gradom biti potpisan na 10 godina. Od više od 50 zainteresovanih preduzeća (koliko je otkupilo konkursnu dokumentaciju), stigle su tri ponude
.


- To nije malo s obzirom na to da su troškovi ogromni. Međutim, pošto je žalbeni rok u toku, još ne možemo da govorimo o tome kako će sistem izgledati jer svaka od ovih ponuda ima svoja rešenja čitavog sistema - kaže Bijelić.


U konkursu je predviđeno da taj koji ulaže sredstva i osmišljava novi sistem tiketinga i monitoringa ima pravo na prihode u vrednosti od nekoliko procenata mesečnih prihoda, s tim što je u obavezi da garantuje minimalne prihode koji se sada ostvaruju. Takođe, novina je to što će umesto dosadašnjih nešto više od 200 prodajnih mesta za karte, onaj ko bude izabran na konkursu morati da obezbedi čak 850 takvih mesta na teritoriji celog Beograda.


- Sa intenzivnijim kontrolama u gradskom prevozu naplata trenutno jeste pojačana, ali je i dalje na prilično niskom nivou. I to, uz monitoring kakav trenutno imamo, dovodi do toga da su troškovi javnog prevoza izuzetno veliki, zbog čega su jako velike i subvencije za gradski saobraćaj - kaže Bijelić.


Prema njegovim rečima, kada bi se u Beogradu uspelo da nivo naplate korišćenja usluga javnog sektora bude na nivou ostalih gradova i zemalja u Evropi mnogo više novca, koji se trenutno koristi za subvencije, moglo bi da bude uloženo i za poboljšanje kvaliteta prevoza, ali i grejanja, vodosnabdevanja, izgradnje kanalizacije...



Mogući novi načini naplate
- Optički čitači karata (nema kontakta sa korisnikom, čita kartu sa desetak santimetra razdaljine)
- Plastične karte, sa čipom, koje bi se dopunjavale (SMS, putem interneta
- Karte za jednu vožnju, dnevne, nedeljne...

GSP tuži 150.000 sugrađana
Skoro 40.000 sugrađana poništilo je oko 120.000 kazni GSP tokom četvoromesečne akcije ovog preduzeća, koje je tom prilikom zaradilo skoro 50 miliona dinara. U GSP „Beograd“ ističu da će protiv ostalih više od 150.000 kažnjenih putnika koji nisu iskoristili mogućnost da ponište kazne, biti podnete tužbe. Kako kažu, prvo će biti tuženi sugrađani sa većim brojem opomena i to po grupama od po nekoliko hiljada.




Najpre ugradnja GPS uređaja
Novi sistem naplate karata i praćenja vozila GSP trebalo bi da se primenjuje postepeno. Najpre će biti ugrađena oprema za praćenje vozila, a uskoro bi trebalo da bude i precizirano kada bi operativni centar mogao da počne sa radom.
www.blic on line.rs.

londonbus813.jpg

www.gps bus tracking/pic.gallery
 
Ako se bude pravio ovakav sistem, prvo da se turi na tramvaje. Forsiranje električnog prevoza gde god se može..
 
Pa i Trolejbusa,neka krenu prvo od linije u Trg-Slavija pa nadalje.. :kafa:
 
Računam da je tramvaj najpogodniji za predviđanje kad stiže, a sistem mora prvo nekoliko godina da bude tačan i efikasan da bi bio prihvaćen, ako se odmah stavi za prevoz koji se zakucava u gužvi, neće mnogo pomoći..
 
Sad su izmislili da kontrolori ne izlaze iz vozila na nekim linjama. U cemu je poenta. Onda bolje da stave konduktera na linijama na kojima misle da je slabija naplata, a ne uposlavati 3-4 ljudi za jedan jedini autobus
 
Vrh