Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Da, PCC (Presidents' Conference Committee), samo što su se za Evropu proizvodili u Belgiji. Beograd je imao prvi primerak PCC vozila koje je proizvedeno u evrposkoj fabrici, o tome smo već pričali.
Layland tada mu dođe nešto kao MB Citaro danas :)
 
Возио сам се прије неки дан у Волву на линији 75 који као има климу али је унутра било паклено вруће. Или је нису укључили или су је укључили на гријање. Како су се показали ови ФАП-ови са гасом?
 
Nisam znao gde ovo da postavim, pošto nemamo temu o redu vožnje. Dakle, od 23. tekućeg meseca počinje zimski red vožnje samo za vozila GSP-a, a za privatnike od 1. septembra. Ne znam kakva im je to logika da formiraju red vožnje za nedelju dana, to može samo GSP :rolleyes:

ИНФОРМАЦИЈА О СТУПАЊУ НА СНАГУ ЗИМСКОГ РЕДА ВОЖЊЕ ЗА ВОЗИЛА ГСП "БЕОГРАД"

У понедељак 23.08.2010 године, због повећаног броја возила ГСП-а, на свим линијама ЈГП-а на којима саобраћају возила ГСП-а ступа на снагу нови ред вожње за радни дан, суботу и недељу.

Планирани број возила, по пресецима, дат је у следећој табели:
превозник радни дан субота недеља
трамваји 132 81 81
тролејбуси 97 70 65
Карабурма - аутобуси ГСП 215 115 102
Космај - аутобуси ГСП 174 117 106
Нови Београд-аутобуси ГСП 198 125 112
Земун 111 77 71
ГСП-укупно 927 585 537
други превозници 333 239 193
УКУПНО 1260 824 730
www.gsp.rs
 
Ona rupa u koju je upao autobus pre neki dan, treba da proguta GSP :mad:
 
Povodom brojnih prijava i predloga koje sam prosledjivao Saobracacajnij inspekciji i Direkciji za javni prevoz, danas sam dobio poziv od Snezane Perovic, direktorke Direkcije za javni prevoz.
Ona je odusevljena sto je neko imao toliko strpljenja i zivaca da prekolntrolise sva stajalista, popise sve nepropisno obelezene autobuse i da neke predloge za unapredjenje saobracaja. Pozvala me je da dodjem kod nje u Direkciju.
To ce biti izvanredna prilika da se sazna dosta informacija iz prve ruke, tako da dajte predloge za sta sve da pitam, sto bi nas ovde interesovalo.

Podrazumeva se da je prvo pitanje u vezi tendera. ;)
 
c.s.i.":k5b3xmwy je napisao(la):
Povodom brojnih prijava i predloga koje sam prosledjivao Saobracacajnij inspekciji i Direkciji za javni prevoz, danas sam dobio poziv od Snezane Perovic, direktorke Direkcije za javni prevoz.
Ona je odusevljena sto je neko imao toliko strpljenja i zivaca da prekolntrolise sva stajalista, popise sve nepropisno obelezene autobuse i da neke predloge za unapredjenje saobracaja. Pozvala me je da dodjem kod nje u Direkciju.
To ce biti izvanredna prilika da se sazna dosta informacija iz prve ruke, tako da dajte predloge za sta sve da pitam, sto bi nas ovde interesovalo.

Podrazumeva se da je prvo pitanje u vezi tendera. ;)
Mene bi zanimalo da li imaju u planu izmene i prosirenje linija?Posebno me zanima u vezi trolejbusa i prebacivanja okretnice sa studentskog trga.
 
mastercat":329ftbod je napisao(la):
C.S.I

Cuvaj se matori mozda uklanjaju svedoke :laugh:
Pre toga posalji nekome svu dokumentaciju koju imas za slucaj da je istina ovo sto mastercat pretpostavlja ;)
Imas i sajt za to otvoren u skorije vreme

http://pistaljka.rs/
 
Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd", osim trolejbusa i tramvaja, nabavlja i 250 novih autobusa
Do 2012. godine GSP će nabaviti 300 novih autobusa
bg-GSp_310x186.jpg

VOŽNJA gradskim prevozom u Beogradu uskoro će biti komfornija. U prestonicu je već stiglo 12 novih trolejbusa, a tokom vikenda se očekuje isporuka još tri. U toku su i pregovori o nabavci novih 250 autobusa. Prvi autobusi, kako kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd", trebalo bi da se nađu do kraja godine u njihovom voznom parku.

TRAMVAJI PRVI tramvaji u Beograd stići će sledeće godine u aprilu. U GSP kažu da zasad sve teče prema predviđenoj dinamici. Grad Beograd je u novembru 2009. godine potpisao ugovor sa španskom firmom CAF o nabavci 30 novih tramvaja. Rok za realizaciju kompletnog projekta je 2012. godina.


Prema planu održivog saobraćaja gradskog Sekretarijata za saobraćaj, planira se da u periodu do 2012. godine GSP nabavi ukupno 300 autobusa - 200 sa pogonom na dizel (evro-5 standard) i 100 sa pogonom na komprimovani prirodni gas (CNG).


Generalni direktor GSP, Radoslav Nikolić, kaže da će biti kupljeno 250 autobusa, a prvih 100 pazariće od "Ikarbusa", uz subvencije koje daje Vlada Srbije za kupovinu od domaćih proizvođača.


- Do sredine septembra trebalo bi da se dogovorimo i da raspišemo tender na kojem ćemo izabrati banku od koje ćemo uzeti kredit - rekao je Nikolić. - Autobusi iz prve serije stići će do kraja godine, 2011. još 100, a do 2012. godine dodatnih 50. Ne mogu da preciziram da li će i ostatak vozila biti iz "Ikarbusa", nije isključena ni mogućnost kupovine kod ostalih domaćih proizvođača, u Srbiji ih ima još tri.


Gruba računica kaže da je za kupovinu prvih 100 autobusa GSP potrebno oko 11 miliona evra. Prvi čovek ovog preduzeća objašnjava da je proizvođačka cena "solo" autobusa 140.000 evra, a "zglobnih" 190.000 evra, plus-minus 10 odsto. Ako se uzme u obzir i popust od 20 odsto koji omogućava država kroz subvencije, za jedan solo autobus trebalo bi izdvojiti 110.000 evra.


Nikolić dodaje da je u prestonicu stiglo 12 trolejbusa i da će tokom vikenda doći još tri. Trenutno ih majstori u GSP pripremaju za rad, a očekuje se da će Beograđanima biti na raspolaganju od sredine septembra. Već sledeća tura stiže u oktobru, a do kraja novembra na ulicama glavnog grada naći će se svih 83.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:297011-quotPodmladjujuquot-gradski-prevoz

Da li zakoni o javnim nabavkama dozvoljavaju ovakvo ophođenje, tj. da se ovako veliki poslovi sklapaju bez tendera? Nekada su znali da glume tender, sada ni to :)
 
Da, to je reakcija Gradske vlade na kritike upućene ovde na Beobuildu Gsp-u,ali da ne zaborave onaj deo o lošoj organizaciji službi za održavanja voznog parka,a sad još dovesti profesionalni menadžment koji će da uvede kavlitet i kontrolu na Evropskom nivou. :kafa:a ovo o tenderu ,to je bili neprikosnoveno pre svetske krize,sada je direktna pogodba jednak izbor.
 
Superkarte i superkontrola

U GSP "Beograd" najavili su da će putnici od Nove godine moći da kupe karte koje važe sat, dva, pola dana ili dan. Krajem godine očekuje se i uvođenje novog sistema praćenja vozila tog preduzeća
U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" najavili su da će od Nove godine uvesti novi sistem prodaje karata koje će važiti sat, dva, pola dana ili dan. Takođe, do kraja godine očekuje se i uvođenje novog sistema praćenja vozila tog preduzeća.

Tender za uvođenje tiketinga i monitoringa kao novog načina prodaje voznih isprava i sistema praćenja vozila u saobraćaju raspisan je u junu, a očekuje se da će sprovođenje tih projekata započeti krajem godine.

Zimski red vožnje od danas

- Novi sistem prodaje karata trebalo bi da bude uveden do Nove godine i da se njime započne prodaja karata koje važe za sat, dva, pola dana ili dan. Pojedinosti kao što su intervali važenja karata ili prodajna mesta još uvek nisu poznate - navela je Violeta Petković, šef službe za prodaju i naplatu karata.

U GSP-u se uskoro uvodi i superkontrola pri kojoj kontrolori u uniformama GSP-a, opremljeni UV lampama i validatorima, odnosno uređajima za otkrivanje falsifikata, na najfrekventnijim potezima i u različitim periodima dana kontrolišu putnike, ali i ostale kontrolore.

U Beogradu će biti ukupno 12 superkontrolora u novim plavo-teget uniformama, dok će dopunski kontrolori i dalje biti u upadljivim žutim prslucima.

Zimski red vožnje sa povećanim brojem vozila javnog prevoza na ulicama Beograda započeo je danas, nedelju dana ranije. Na ulicama Beograda od jutros je za četvrtinu više vozila GSP-a, 950, što znači da ako je linija 95 išla na sedam minuta, sada će ići na četiri. Privatni prevoznici priključiće se ovom režimu od prvog septembra.

- Sa gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom dogovoreno je da se pojačani red vožnje uvede ranije zato što počinju popravni ispiti u osnovnim i srednjim školama, upisi na fakultete, a i veliki broj građana se vratio sa godišnjih odmora. Takođe, imamo i velikih problema u saobraćaju zbog radova na mostu Gazela - rekao je Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP-a.

On je najavio i druge novine i istakao da će vozni park GSP-a biti obogaćen novim trolejbusima. Juče su pristigla dva, i sada u garaži postoji 15 novih trolejbusa, koji će od sredine septembra početi da saobraćaju ulicama grada.

Novi trolejbusi i tramvaji


- Drugi kontingent sa preostala 43 trolejbusa stići će krajem oktobra i u saobraćaj će biti uključeni u novembru. Prvi novi tramvaji u Beograd stižu u aprilu sledeće godine, dok će pregovori o novih 250 autobusa započeti do 2012. godine - navodi Nikolić.

Zvaničnici Direkcije za javni prevoz i GSP "Beograd" saopštili su i da su rezultati pojačane kontrole, koja je uvedena početkom juna u cilju povećanja prihoda, odlični. Prodaja mesečnih karata u avgustu povećana je za 7,5 odsto, pojedinačnih za 18,8 odsto, dok je za 23,3 odsto povećana ukupna prodaja u odnosu na isti period prošle godine. Prave rezultate, kako kažu u GSP-u, očekuju tek u septembru i oktobru.
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/130556/Superkarte+i+superkontrola.html
 
U GSP "Beograd" najavili su da će putnici od Nove godine moći da kupe karte koje važe sat, dva, pola dana ili dan.

Koja glupost sa ovim od sat, dva i pola dana. Nek nude lepo karte za voznje i za ceo dan i gotovo.
 
Ma neobavešteni su dobro o čemu se radi ,tako su i napisali,uvodi se Smart Card sistem,tako su i raspisali tender,a takav sistem omogućuje sve opcije sa čipom i magnetom kao i ITS,ja bih rekao da je to revolucija za taj segment javnog prevoza i uvodi nas u društvo razvijenih gradova,tako kada neko dolazi iz svetskih metropola imaće na usluzi isti prepoznatljivi sistem koji tamo već funkcioniše,a mnogo će olakšati snalaženje velikom broju ljudi koji iz čitave zemlje i regiona posećuju Beograd,a i nama koji živimo,Bravo u svakom slučaju! jer ovaj sistem mnoge metropole tek uvode ili planiraju. :kafa:
 
MareCar":22n5vigj je napisao(la):
U GSP "Beograd" najavili su da će putnici od Nove godine moći da kupe karte koje važe sat, dva, pola dana ili dan.

Koja glupost sa ovim od sat, dva i pola dana. Nek nude lepo karte za voznje i za ceo dan i gotovo.
Није глупост, то постоји у сваком нормалном граду... Зашто би неко само због тога што нема директну линију морао да плаћа две или три карте за исту или мању километражу као неко ко има среће да има директну линију? Верујем да ће увођењем временских карата и искоришћеност гсп-а бити оптималнија.
 
Beograđani bi uskoro mogli u gradskom prevozu da koriste elektronske karte koje će čekirati u autobusu i tako plaćati tačno onoliko koliko se voze. Kupovina karte SMS porukom samo jedna od mnogih novina
Posle nekoliko godina priče o modernizaciji sistema naplate karata, Direkcija za javni prevoz konačno je pokrenula proces uvođenja „tiketinga" i elektronskog monitoringa. Raspisan je konkurs za nabavku neophodne tehnološke opreme koja će modernizovati ne samo plaćanje, već i koordinaciju gradskog prevoza u prestonici. Kada će dugoočekivana modernizacija profunkcionisati biće poznato krajem leta.

Tiketing je, zapravo, elektronski sistem naplate vožnje gradskim autobusima, tramvajima, trolejbusima, minibusevima, ali i vozovima u gradskoj železnici. Kada taj sistem zaživi, Beograđani će u gradskom prevozu moći da koriste elektronske karte koje će čekirati u autobusu i tako plaćati tačno onoliko koliko se voze. Plaćanje karte SMS porukom mogla bi da bude samo jedna od mnogih novina.

Daljinsko praćenje vozila
- Konkurs za uvođenje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu putnika u Beogradu je raspisan 11. juna i otvoren je 60 dana, odnosno do 10. avgusta. Nakon toga slede izbor izvođača, izrada glavnog projekta, implementacija sistema po fazama, probni rad i konačan prijem sistema - rečeno je Pressu u Direkciji za javni prevoz.
U Direkciji ističu i da je značaj novog sistema i u tome što će, pored naplate karata, obuhvatati i „praćenje i upravljanje vozilima javnog prevoza i informisanje putnika". Iako je odranije poznato da je reč o veoma skupoj tehnologiji, nadležni u Direkciji za javni prevoz će, kako kažu, sačekati 10. avgust i tek onda građanima saopštiti finansijske, ali i tehničke detalje.
ov-chipkaart650.jpg

afbautomaat3
21316
pkaartgeneriekachterkant
 
Михаило":3bhtmnk8 je napisao(la):
MareCar":3bhtmnk8 je napisao(la):
U GSP "Beograd" najavili su da će putnici od Nove godine moći da kupe karte koje važe sat, dva, pola dana ili dan.

Koja glupost sa ovim od sat, dva i pola dana. Nek nude lepo karte za voznje i za ceo dan i gotovo.
Није глупост, то постоји у сваком нормалном граду... Зашто би неко само због тога што нема директну линију морао да плаћа две или три карте за исту или мању километражу као неко ко има среће да има директну линију? Верујем да ће увођењем временских карата и искоришћеност гсп-а бити оптималнија.
To ogranicenje je glupo, jer za sat vremena nemozes da stignes nigde duze u Beogradu, a za 2 sata nemozes da odes i da se vratis. Bolje je da kosta u pravac, i kad jednom kucas da mozes da se vozis 3 sata u jedan pravac sve dok moras da presedas, i kad sednes u drugi pravac onda opet kucas (ili postavis karticu na aparat za citanje) i gotovo. To da ima karta na sat ili dva prvi put cujem, mozes li mi reci u kojim gradovima to jos ima?
 
MareCar":1vnq3uc1 je napisao(la):
To da ima karta na sat ili dva prvi put cujem, mozes li mi reci u kojim gradovima to jos ima?
U Pragu na primer. Karta važi 60 minuta i sa njom su moguća presedanja. Ovo daje fantastičnu mogućnost da se kombinuje metro sa ostalim vidovima prevoza. Prevoz je tako organizovan u Pragu da je 20 minuta maksimum za stići iz najudaljenijeg dela grada do centra. A za 60 minuta moguće je napraviti odlazak sa jedne strane grada na suprotnu stranu preko centra sa čekanjima na stanicama od po nekoliko munuta. Karta u Pragu je veoma isplativa.
 
Da , Prag je manji od Beograda a ima skoro savršen prevoz,Metro i Tramvaji rade bezprekorno...treba par minuta da dođete do nekog dela grada zato i karta koj važi 1.sat i ima smisla.
 
U većini gradova su vremenski ograničene karte.

To ogranicenje je glupo, jer za sat vremena nemozes da stignes nigde duze u Beogradu, a za 2 sata nemozes da odes i da se vratis.
Pa njima nije u interesu da ti odeš i vratiš se sa istom kartom.:lol: Jedini aneks na to ja bih dodao da ta karta važi u tom vozilu dok ga ne napustš, da ne bi bilo da se zaglaviš u gužvu i tu ti istekne karta.
 
MareCar":2lirw9km je napisao(la):
To ogranicenje je glupo, jer za sat vremena nemozes da stignes nigde duze u Beogradu, a za 2 sata nemozes da odes i da se vratis. Bolje je da kosta u pravac, i kad jednom kucas da mozes da se vozis 3 sata u jedan pravac sve dok moras da presedas, i kad sednes u drugi pravac onda opet kucas (ili postavis karticu na aparat za citanje) i gotovo. To da ima karta na sat ili dva prvi put cujem, mozes li mi reci u kojim gradovima to jos ima?
Ima u svakom gradu u Svajcarskoj, npr. (inace zemlja sa najbolje organizovanim prevozom).

U Cirihu ima kratka karta (kurzstrecke) koja vazi 30 minuta (ali si takodje i ogranicen na ja mislim 4 ili 5 stanica od one gde si ponistio kartu, no to je vec druga prica) i "normalna" karta koja vazi sat vremena.

U slucaju Beograda, ova karta od sat vremena je zapravo karta u jednom pravcu tj. za jednu voznju u Zoni 1 - jer ce vecina ljudi stici za sat vremena prevozom gde god da su krenuli. Npr. od okretnice bilo koje od trola pa do kraja trase tj. sledece okretnice se u principu stize za manje od sat. Ova od dva sata je kao karta u jednom pravcu za Zonu 1 i 2, dakle ako dolazis iz daljih predgradja.

Ovakav sistem je i najprakticniji, jer kako sad stvari stoje, moras da kucas kartu svaki put kada presednes. E sad, da bi se to izbeglo, mora da postoji ili sistem vremenski ogranicenih karata (sat, dva, 24h) kao sto je cesto slucaj u Evropi (npr. Cirih) ili sistem "transfera", gde ti u svakom vozilu dobijes papiric koji ti omoguci da bez kucanja karte udjes u sledece vozilo cija se linija ukrsta sa prethodnim (ovako je npr. u Torontu). Za Beograd je jasno da je daleko prakticniji prvi sistem, sa vremenski ogranicenim kartama. Mislim cak i da je tako nesto bilo i ranije, pre 90ih.

Samo mi nije jasna ova karta za "pola dana", valjda je logicno da karta bude dnevna, a ne poludnevna?
 
amm8990":2sfz87s4 je napisao(la):
Pa njima nije u interesu da ti odeš i vratiš se sa istom kartom.:lol: Jedini aneks na to ja bih dodao da ta karta važi u tom vozilu dok ga ne napustš, da ne bi bilo da se zaglaviš u gužvu i tu ti istekne karta.
Da, htedoh i sam to kazem, to za BGD mora, +1
 
Ako je za satnu ili dvosatnu kartu potrebna infrastruktura, dnevna karta ne može da bude problematična ni u ovakvom sistemu, samo je neophodno napisati datum i eventualno neku identifikaciju (kao na nedeljnoj karti u Budimpešti)..
 
Vrh