Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Pa u vozilima već ima kod nekih pp.na monitoru pokazuje preko GPS-a gde je bus trenutno.
 
Da ali bi sve to trebalo lepo integrisati u jedan sistem.
 
To nije loša ideja :) Mada ume malo da živcira ta najava kada se svaki dan vozite istom linijom :lol: U Katicama je bio sistem gde je šofer po zatvaranju vrata morao da aktivira sledeću najavu. Ovakav sistem je prisutan u Belorusiji i verovatno drugim zemljama gde nije uveden GSP.

Na ovoj slici kokpita MAZ-a 103 skroz desno se mogu videti tasteri za objavu (Объявление остановки (текущая,следующа))
http://bytrans.net/troll/ps/maz/103-2.gif
 
2012":2letjtct je napisao(la):
Pa u vozilima već ima kod nekih pp.na monitoru pokazuje preko GPS-a gde je bus trenutno.
to je krš sistem. užasno ne precizan. loša mapa. ne detaljna.

pravi sistem bi trebao da ima mapu kao što ima na PlanPlus-u ili Google Maps-u (ili u Garmin sistemu), koja je laka i brza za učitavanje, i naravno, precizna.
 
Pa zar nema GPS ta mapa,u nekim 77-icama ima i sasvim je solidna i skoro je ista PlanPlusu
 
ne znam za 77. ja sam se vozio 25icom i još jednom (ne seaćm se kojom linijom, znam da je bio Liaz) i gledao sam kako radi. baš kasni. ali baš baš
 
@JohnnyLee
Ne znam, ja imam baš pozitivno iskustvo sa tim mapama, a i neki stranci koji su se vozili sa mnom su bili u fazonu "vau, vi imate ovo"...
 
Dobro, živa je istina da su te mape malo zastarele (npr. ne postoje neke nove ulice ili su nazivi ulica zastareli), no to i nije tako teško rešiti.

Mnogo je bitnije da se sistem integriše pre svega zbog daljinskog praćenja i upravljanja prevozom. Uzmimo na primer najveće prednosti jednog takvog integrisanog sistema. Jako je važno oformiti dispečarski centar koji bi u svakom trenutku i realnom vremenu mogao da zna gde se nalazi koje vozilo i da, na primer, slučaju gužvi, zastoja i sl. mnogo brže i lakše uspostavi redovan prevoz. Drugo, time će se višestruko smanjiti neodgovornost vozača koji će onda morati da poštuju red vožnje. Ovo mi prvo pade na pamet, može do sutra da se nabraja. :)
 
E ovako drugari,dobih prvi put doplatnu kartu u zivotu malopre.Od srednje skole kupujem markicu znaci nekih 7 meseci,i sada ovog meseca nisam imao novca za markicu pa sam otkucavao karte a i redje sam isao u grad.

Udjoh u trolu 28 3 stanice pred okretnicu,otkucah kartu i sedoh napred,stanicu kasnije ulazi kontrola,svi istrcavaju osim 3 devojke i mene.Naravno ti sto su istrcali nisu imali karte a nisu ni ove 3 devojke ali su se na smeskanje izvukle.Ja naravno imam kartu i nemam razloga da bezim niti da iznalzim pricu.Dodju do mene i traze kartu,pregledam dzepove i nema je nigde,ispada da mi je karta ispala iz dzepa jer mi je bio prenatrpan jos nekim glupostima.Traze mi licnu kartu,a kazem im da sam otkucao kartu i da je ovo moja sto je na zemlji pored mojih nogu,i nisu hteli da je prihvate,kao ako karta nije kod mene nije moja!!!PA nije svetog petra kad nema nikog u prevozu.Trazu li su mi licnu i dadoh im,a videse da sam imao u povlastici za zadnjih 6 meseci sve markice.

Sve u svemu dobih opomenu i od sada cu da idem peske i da se bijem sa kopiladima!Majku li im njihovu lopvosku :rant: :rant: :mad:

P.S.Sto se tice karti u 77-icama kasne malo ali opet znas gde si,opet je ogroman napredak imati GPS u autobusima dok imamo one sklopocije od 6-ica da nas voze i.t.d
 
Ti si im stvarno dao licnu kartu? OMG!!!
Licna karta se daje na uvid samo "SLUZBENOM LICU OVLASCENOM ZA LEGITIMISANJE" :bash:
 
Баш ми некако уз тему о модернизацији ГСБ не иду савети о томе како ескивирати контролу. Мени се такође десило да платим доплатну карту јер ми је маркица била у другој јакни, значи такође сам морално био исправан.
 
Licnu kartu nedavati nisu sluzbena lica ,ako pokusaju da te zadrze protiv tvoje volje to je protiv pravno lisavanje slobode ,ako te nedaj boze udare ili fizicki sprijece onda su ga tek nagraisali ,prijave preko 50 km se nesalju .A ja su kartu kupovati cim uvedu dnevnu tj vremensku kartu .Primjer juce sam sat vremena cekao29 na slaviji pala kisa nestalo struje oni 1h nisu bili u stanju da posalju zamjenski bus.U 19h dolazi trola krcata naravno,preskacem cekam sledecu dolazi harmonika nekako ulazim.Kod crvenog krsta ulazi kontrola njih 3 izisli su na prvoj stanici neobavljenog posla imali smo da ih pojedemo odgovri su bili u stilu bip bip bip :bash: :rant:
 
Tender obuhvata kompletne sisteme za naplatu i kontrolu i obaveštavanje. Tu je opreme za prodaju karata, validaciju u vozilu, prodaju kod vozača, mobilni uređaji za kontorolu, bazirano na RFID tehnologiji, uz GPS uređaje u vozilima i opremi na stajalištima za obaveštavanje. Tender obuhvata sve ITS1+ITS2 odnosno GSP, privatnike i GŽ (Beovoz), sa ukupno oko 2000 vozila.

Rok za implementaciju je 15 meseci (i to računajući od dodele posla, što neće biti pre poslednjeg kvartala), ali su uslovi takvi da se traži rešenje gde će onaj ko dobije posao uzimati veliki deo kolača od prodaje karata, a favorizuju se firme koje imaju takve sisteme (minimum 3 instalacije).
 
Moj SmartRider :)
24gu4v4.jpg

Od 1. jula poskupljuju tarife :(
 
Boze boze kako nam je napredan carski grad u juznoj nam pokraini sa ikarbuovim minibusima. Zsto bi taj od koga kupimo sistem uzimao novce od prodaje karata.A da moze to domaca pamet i industrija da napravi razvije proda ostaim gradovima u srbiji i izvozi tako se to rsadi recimo. .Malo ETFa MASINACA i ekipe sa FONa da uljude gsp ali vazna je provizijica a ne razvoj :bash:
 
Не функционише то тако у бизнису директоре... За развој овако нечега је потребна прво огромна инвестиција, велики тим (хардвер, софтвер, телекомуникације), производни погони. Развој таквог пројекта може потрајати неколико година, а све време треба плаћати те људе... Наравно, могла је дирекција за јавни превоз да окупи тим који би то радио, али то сигурно не би дало довољно добре резултате. Једноставно, у данашње време, нико не може да производи све (осим ACME-а :) ), већ је потребно спрецијализовати се у одређеној области... Тиме сви добијају, корисници квалитетан производ, произвођачи континуитет, могућност даљег развоја, модификације и продавање производа другом клијенту... ;)
 
direktore, ta ideja bi mogla da zaživi kod nas, ali tek za nekih 5 godina. možemo mi da okupimo tim ljudi (znam ja nekoliko njih) i da krenemo sa razvojem toga, ali ipak.... Beogradu treba brzo rešenje, a ne da čekamo da se razvije neko domaće rešenje. a i ETF-ovci i FON-ovci će se teško sastaviti
 
Sve te haj tek smicaice su previse za nasu sredinu. To treba sacuvati od vandala, odrzavati, kontrolisati... znajuci kako je do sada obavljan taj posao tesko mi je poverovati da ce sve teci po planu. Ni ove nesrecne second hand busace karata ne mogu da sacuvaju u operativnom stanju. Svaki drugi je zaglavljen.

Umesto toga da se lepo ukine naplata prevoza, a finansiranje GSPa potpuno da se preusmeri na budzet grada. I onako je prihod od tih karata smesan.
 
Naše firme (npr. SerbMedija, itd itd) nude projekte GSP praćenja, RFID karti i drugih sistema vozila odavno (vidite da članak iz Sveta Kompjutera koji sam ranije postavio, čini mi se na ovoj temi). Videćemo da li će konkurisati na ovom tenderu, ili im je već savetovano da dotični neće dobiti...

Inače, ne slažem se sa vračarom, jer po toj logici mi ni autobuse ne bismo koristili - jer je i to nekad bilo "previše za našu sredinu". Treba se truditi da organizujemo i kontrolišemo rad, a ne obrnuto - prihvatiti problem. Finansiranje GSPa ja iskreno ne bih preusmerio na budžet grada, jer mislim da se tako naplaćuje korišćenje prevoza ljudima koji dotični ne koriste. Postoji naravno drugi sistem finansiranja (gde firme plaćaju, jer im tako dolaze i zaposleni i mušterije), ali to je već druga priča - i opet bi išla na grbaču građana. Ovako sa naplatom karata je direktnije i poštenije.
 
Uslovi su takvi da nijedna naša firma ne može da dobije posao. Sličan obrazac kao za Parking servis pre nekoliko godina. Kod parkinga se baš pokazalo da nakon Beograda koji je primenio hrvatski sistem, barem 5 domaćih firmi je razvilo iste sisteme, ali je tržište naravno već bilo osakaćeno. Prosto Beograd sigurno vuče bar 50% potencijalnog profita. Ostalo su repovi.
 
Prica da domaca firma ne moze da razvije sistem za naplatu karata je smesna. Naravno, mi nemamo proizvodnju pa da sami napravimo svaki deo, ali i onako se za sve moguce vecina bazicnih komponenti proizvodi negde u Kini ili na Tajvanu. Ali postoji sijaset domacih firmi i firmica koje bi bile sposobne da "sklope" jedan takav sistem, odrade softver, itd. I to relativno brzo. Kao da to je sad pa neka nauka prevelika.
 
Bolje ne hvala,dajte odmah da otpakujemo neki Smart sistem nemamo više vremena za bacanje :kafa:
 
jovanovm":2gr8fq60 je napisao(la):
Inače, ne slažem se sa vračarom, jer po toj logici mi ni autobuse ne bismo koristili - jer je i to nekad bilo "previše za našu sredinu". Treba se truditi da organizujemo i kontrolišemo rad, a ne obrnuto - prihvatiti problem. Finansiranje GSPa ja iskreno ne bih preusmerio na budžet grada, jer mislim da se tako naplaćuje korišćenje prevoza ljudima koji dotični ne koriste. Postoji naravno drugi sistem finansiranja (gde firme plaćaju, jer im tako dolaze i zaposleni i mušterije), ali to je već druga priča - i opet bi išla na grbaču građana. Ovako sa naplatom karata je direktnije i poštenije.
Cuj, ja bih najvise vole da vidim savremene sisteme aplicirane u GSPu Beorad, no bijim se da u datim okolnostima to nije realno. Svaki pokusaj do sada zavrsio se fijaskom pocev od motorola koje su svojevremeno bile poslatvljene u vozila pa pocupane, stajalistista sa vremenom dolaska sledeceg vozila, cuvenih narandzastih aparata za kucanje karata, dugmica za otvaranje vrata u tramvajima, itd... Nasi putnci jos uvek nisu savladali ni ulaz-izlaz tehniku na vratima.

Ako se vec razmislja o nekom novom sistemu, valjalo bi da se on prvo proba u nekoj manjoj sredini gde bi se ispitali uslovi koriscenja i odrzavanja na laksi nacin, napr. u Zrenjaninu ili Somboru. Ako se odmah krene na Beograd i full scale, bojim se da cemo imati jos jedan skupi i neuspesni pokusaj.
 
Vrh