Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Po ceni koji su dali za IK-112N sa garancijom imali su poluniskopodni MB Conecto, tako sam čuo :violina:
 
Auh bog te mazo,dobro izgleda taj conecto i ne moze bit' lose kad je Mercedes u pitanju.Koliko cujem od vozaca na okretnici 77ice,traze da sledeci busevi koji se nabave ne budu ikarbus al ocigledno nema sanse da ce im se ostvariti ta zelja :(
 
amm8990":26reioj6 je napisao(la):
Po ceni koji su dali za IK-112N sa garancijom imali su poluniskopodni MB Conecto, tako sam čuo :violina:
Zapravo mogli smo (mi građani koji za to dajemo pare) da kupimo niskopodni (novi) Conecto!! Da ne govorim da su za neuporedivo manje novca mogli da se kupe i neka druga voziča srednjeg kvaliteta kao npr. Solarise ili Citelise! Ali šta ćeš kad se više ozbiljne firme ni ne pojavljuju na našim tenderima (primer onaj za trolejbuse) jer se odmah zna da su namešteni...

Samo jedna mala ispravka (da ne ispadne da cepidlačim) Conecto ne postoji u poluniskopodnoj (low entry, kada je prvi deo autobusa niskopodan, a drugi deo gde je motor uzdignut) verziji, već u niskopodnoj (100%) i srednjopodnoj (sa jednim stepenikom). ;)
 
Sad cu da vam objasnim celokupnu filozofiju "kvaliteta" vozila, posto vidim da se ljudi bacaju sa nekim teorijama kao da sve znaju.
Uzmimo primer: Ikarbus i MB Conecto iste starosti. Kazete,da su Conecto u mnogo boljem stanju. To je tacno, ali ne zbog kvaliteta, nego zbog odrzavanja.
Zasto ne zbog kvaliteta?
1. Ikarbus ugradjuje MAN-ove motore. (Ne bih rekao da su oni loseg kvaliteta, a vi?),
2.Sasija je samonoseca po svajcarskoj tehnologiji. (Nije namenjena nasoj putnoj "infrastrukturi"),
3. Dizajn vozila su radili Italijani,
4. Opste je poznato u svetu da su nasi masinski inzinjeri i radnici medju najboljima na svetu (direktori su medju najgorima, nemojte to da mesate). Cak MAN-ovi strucnjaci salju svoje radnike na usavrsavanje ovde (ne lupetam, citao sam o tome)

Zasto MB Conecto deluju mnogo bolje od Ikarbusa?

1. Jer GSP stoci Mercedes NE DOZVOLJAVA da njihova "servisna sluzba" cacka po autobusima, bez Mercedesovih stucnjaka,
2. Jer su uslovljenji da im garancija ne vazi ukoliko autobus dnevno predje vise od dozvoljenog broja kilometara( Na Ikarbusima se izivljavaju, prelaze dnevno mnogo vise nego sto je u Evropi dozvoljeno)
3. Jer su uslovljeni redovnim tehnickim pregledima Mercedesovih strucnjaka, prilikom kojih se celo vozilo pere (zato su Conecto najcistija vozila u BG-u)

Zasto su nasi tenderi "namestreni"

1. Cuvanje domacih proizvodjaca (sto podrzavam)
2. Jer GSP ne zeli da placa bilo kome redovne servisne preglede (manji je trosak da se sa 15 hiljada plati "mehanicara", koji popravlja autobus cekicem, nego 30 000 pregled za svaki Mercedes i to 2 puta godisnje)
3. Jer u poslu sa npr. Mercedesom, nema ugradjivanja ( direktor mora da letuje na Malti).......

Naravno, ne sporim da je Mercedes kvalitetniji ( Mercedes je Mercedes), ali kvalitet Ikarbusa ne zaostaje, a ne treba ni cena. Problem, pre svega lezi u odrzavanju vozila, kako motora, tako i enterijera.
Jos jedan dokaz da odrzavanje pravi razliku:
Spoljno stanje je identicno kod oba proizvodjaca, i Ikarbus i Mercedes su iscukani, oguljeni, ne radi Novatronic, vrata ne dihtuju,pneumatici su jednako "celavi" itd.....
 
@stf
Potpis!

Evo dela o tim displejima

3. Upravljačka jedinica NB2005
• Omogućava vozaču vozila jednostavan izbor linije na kojoj
vozilo saobraća.
a) Pogodna za ugradnju u vozačku instrument tablu.
b) Sve linije se čuvaju permanentno u internoj fl ash memoriji.
c) Lako prenošenje i programiranje linija u upravljačku jedinicu
korišćenjem MMC kartice.
d) Prikaz naziva odabrane linije i smera na LCD-u upravljačkoj jedinici.
e) Obezbeđena komunikacija sa displejima preko RS485 interfejsa.
4. PC softver NovaBus
Podršku sistemu pruža namenski PC program, u kom se defi nišu
sadržaji i izgled ispisa na displejima. Program je korisnički, baziran
na Windows-u i veoma je jednostavan za korišćenje (user friendly).

Koliko vidim iz kataloga to je ubi boze prosto podesiti ali ove nase boli cose,mozda da im ugrade displej kod vozaca pa da moze da resava ukrstene reci ili sudoku pa ce raditi i displeji kako trebaju :rolleyes:
 
stf":cem1g5wn je napisao(la):
Uzmimo primer: Ikarbus i MB Conecto iste starosti. Kazete,da su Conecto u mnogo boljem stanju. To je tacno, ali ne zbog kvaliteta, nego zbog odrzavanja.
Zasto ne zbog kvaliteta?
1. Ikarbus ugradjuje MAN-ove motore. (Ne bih rekao da su oni loseg kvaliteta, a vi?),
2.Sasija je samonoseca po svajcarskoj tehnologiji. (Nije namenjena nasoj putnoj "infrastrukturi"),
3. Dizajn vozila su radili Italijani,
4. Opste je poznato u svetu da su nasi masinski inzinjeri i radnici medju najboljima na svetu (direktori su medju najgorima, nemojte to da mesate). Cak MAN-ovi strucnjaci salju svoje radnike na usavrsavanje ovde (ne lupetam, citao sam o tome)
Možda je bolje da poredimo Ikarbus sa MANom 313, pošto su to busevi koji imaju potpuno istu tehnologiju: motor, menjač, osovine... No dobro...

Zašto MB i MAN dolaze iz fabrike u Turskoj (!!) utegnuti a Ikarbus ne, a "ispod haube" su praktično isti? Kod Ikarbusa nije problem ni u pojedinačnim komponentama bar ne u onim glavnim, niti u samom dizajnu "na papiru", problem je kako je sve to sklepano u celinu, drugim rečima o kontroli kvaliteta (što je opet menadžerska kategorija)!! Ako krenu da pucaju okretnice ili šasije posle samo par meseci u upotrebi ili motor bez ikakvog jasnog razloga diže temperaturu onda je nešto trulo u državi Danskoj... Da ne govorim da je to vreme kada je vozila održavao Ikarbus i kada je garancija važila!! Znači, ne raspadaju se ti busevi zato što su loše projektovani već zato što su loše proizvedeni. Naravno, i održavanje tu igra važnu ulogu no evo jutros pričam sa jednim inženjerom u GSP i pomenuh mu te panele koji vise, on će na to "Znaš, naši majstori jesu nemarni ali šta da rade ljudi kad otvoriš taj panel 5 puta i on šesti put više ne može normalno da se zatvori"!! Naravno, govorim o N seriji.

Da ne govorim o nekim sitnim propustima, a koji prosečnom putniku, koga savrženo ne zanima koji je motor u autobusu, najviše znače!! Pomenuću samo fijasko sa sedištima!!

Na stranu priča o direktorima i nameštaljkama po kome se vozilo preplati, a objektivno ne vredi toliko...
 
Juce bog te mazo ovaj novi ikarbus na liniji 65,autobus skrece a ona okretnica ili sta je vec na sredini zglobnog autobusa,vristi,skici,puca ne znam ni ja sta vec.Kad skrene u krivinu molim boga da ostane autobus ceo(karikiram ali je takav osecaj)
 
mali offtopic - danas sam video onaj tramvaj što je skoro prefarban u drugačiju kolor šemu, diskutovali smo već na forumu. e pa sad dodatno ima jednu poveliku grafitčinu, i to onako ne potpis nego nešto zašta se vidi da je majstor imao dovoljno vremena da iscrta na miru :violina:
 
Eh, taj grafit stoji tu već više od 3 nedelje i nikako da se sete da ga uklone...
 
markobg":3u1nem2e je napisao(la):
Kod Ikarbusa nije problem ni u pojedinačnim komponentama bar ne u onim glavnim, niti u samom dizajnu "na papiru", problem je kako je sve to sklepano u celinu, drugim rečima o kontroli kvaliteta (što je opet menadžerska kategorija)!! Ako krenu da pucaju okretnice ili šasije posle samo par meseci u upotrebi ili motor bez ikakvog jasnog razloga diže temperaturu onda je nešto trulo u državi Danskoj... Da ne govorim da je to vreme kada je vozila održavao Ikarbus i kada je garancija važila!! Znači, ne raspadaju se ti busevi zato što su loše projektovani već zato što su loše proizvedeni.
Potpuno se slazem sa ovime, ali tu su problem dve stvari:
1. Kao sto ti rece, kontrola kvaliteta. Opste je poznato da nasi radnici kvalitetom ne zaostaju ni za Nemcima, kada ih neko kontrolise, sto znaci da firmine strukture koje primaju najvise novca u preduzecu ne rade svoj posao! Proterati stoku! I direktora i menadzment! Naravno, ovo ne vazi za tehnologiju, vec za zavrsnu obradu. Motori se retko kvare, jer vec gotovi dolaze iz Nemacke. Takodje, NIKADA se nece desiti da prikolica otpadne, jer je mehanicki deo uradjen na nivou.
2. To sto vozilo klopara i tandrce, nije kriva tehnologija, vec opet zavrsna obrada, nedovoljno zavrtanje srafova, lepak koji visi sa prozora, iskrivljeni branici, svaki sraf drugog oblika itd.....

Rezime: Ljudi zaduzeni za kontrolu kvaliteta ocigledno spavaju kada Ikarbus pravi autobuse za domace trziste. To znaci da treba uvesti kontrolu kvaliteta ljudi koji konkurisu za posao, a ne da ih pustimo da primaju platu+ pljackaju par godina i onda ih kao "otkriju" i pohapse......postaju smesno predvidivi!
 
Upravo tako. Kao što rekoh, kontrola kvaliteta je čista menadžerska kategorija, to nema nikakve veze ni sa radnicima ni sa inženjerima!! A glavni problem u Ikarbusu (i ne samo njemu, već praktično svugde u našoj zemlji) je upravo rukovodeći kadar tj. menadžment!! A džabe nama radna snaga kad nema ko da je vodi na pravi način!!

Uostalom, od iste boljke trenutno pati i GSP - rukovodeći kadar je, najblaže rečeno, nestručan i tu je isključivo po političkoj liniji!! A ono što je ne samo ironično već i uvredljivo za građane Beograda je to što je direktor GSPa biran na konkursu navodno "po stručnosti i referencama", gde je od skoro 20 kandidata (među kojima je bilo zaista stručnih ljudi) izabran tadašnji v.d. koga je postavila jedna od političkih partija na vlasti! Pa posle se pitate što je loše održavanje... Da ne bude da su samo majstori krivi reći ću samo da je kupovina rezervnih delova i alata simbolična!! A i to što se kupuje uglavnom je nezadovoljavajućeg kvaliteta...
 
Meni nije jasno zašto nisu mogli ponovo da nameste platna sa linijom kao nekada što je bilo? Ne znam čija ideja su ove crne tablice?
ndvd016.jpg
 
Pa platna treba odrzavati namotavati to ti je visa matematika za gsp :kafa:
 
Pre par dana, pljušti kiša. Ja se vraćam s posla. Ulazim u tramvaj 7L kod SKC-a u pravcu NBG. Tramvaj dolazi do buvljaka i nastavlja pravo bulevarom Milutina Milankovića i staje kod Vera. Putnici svi izlaze na pljusak, na sred ulice. Čekamo par minuta da pređemo bulevar zbog suludo usklađenih semafora i onda odlazimo kroz Nigdeburg ka prvoj sledećoj stanici ispod ŽS NBG da čekamo naredni tramvaj. U međuvremenu prolazi prazna 95 koju ne možemo da "uvatimo" pošto ne postoji bus stanica ispod ŽS NBG.

Gubimo dobrih 10 minuta, ostavljeni smo na pljusku na stanici sa koje ne možemo da presednemo na drugi prevoz. Moramo da pešačimo kroz neprijatan kraj (đubre, blato, lutalice). A sve se to moglo izbeći da je debilni, nepismeni, bahati vozač GSP-a iamo trunke profesionalizma i da je na tramvaj "okačio" tablu GARAŽA.

I ranije se to dešavalo ali na tramvaju piše lepo garaža pa putnici onda znaju i siđu ili kod Hajata pa presedaju na 95 na istoj stanici ili na sledeći tramvaj ili na stanici kod Pet centra gde takođe mogu da presednu i na bus i na tram.

Zaista ne mogu da shvatim zašto je teško staviti tablu ili napisati gde vozilo ide. Desilo mi se jednom da je na vozilu pisalo "7L" ali je vozač na prethodnoj stanici kod pet centra obavestio putnike paljenjem i gašenjem svetla da dalje ne vozi pa su svi izašli iz vozila i prešli u sledeći tramvaj koji je bio odmah iza. Vozač je dalje nastavio ka garaži. Čak i to je ok.

Ja se sad plašim da uđem u tramvaj, pošto između 17 i 17:15 kad inače ulazim u tramvaj jedno vozilo ide u garažu a ja više ne znam koje je to. Sad uvek izađem kod Hajata i presednem na 95. Shvatio sam da je čak tako i brže pošto na potezu od Hajata do Belvila ima dve stanice manje nego tramvaj i pri tom se kreće mnogo brže.

Koliko bi prevoz bio efikasniji samo kada bismo angažovali neki civilizovan narod da nam radi vozački posao (npr. Česi). Ova naša nepismena i nekulturna bag** za volanima treba da dobije otkaz. Žao mi je što nemam malo više vremena da snimam ovakve debilne vozače i da kačim na youtube i da pišem pritužbe. Možda bi se neko opametio.

Inače, imam snimak na mobilnom. Autobus br. 95 vozi 30 na sat na praznoj ulici čitave dve stanice, zato što majstor telefonira sve vreme. Sa telefonom u desnoj ruci je na dve stanice otvarao i zatvarao vrata, obavio dva skretanja, na levo i na desno na dve veoma prometne raskrsnice. "Imao je obzira" pa je vozio veoma sporo. Autobus je bio pun putnika!!! Nažalost na snimku se ne vidi vozač kako telefonira pošto mi je kamera na mobilnom veoma loša a ja sam snimao iz tramvaja u pokretu. Vidi se samo autobus kako mili. Mislim da bi ovaj vozač trebalo da izgubi dozvolu doživotno, da izgubi posao i da ode u zatvor na neko vreme!
 
Sve tramvajdžije su obavezne da primaju putnike do te stanice kod Vera kada idu do garaže, bez obzira sa koje linije i sa koje okretnice se isključuju! Ali ono što je obavezno je i da jasno bude istaknuto da tramvaj ide za garažu!!

Da li si zapamtio GB tog tramvaja? Ja bih na tvom mestu napisao jednu ozbiljnu prijavu.

Što se vozača 95-ice tiče, kada bi taj snimak negde okačio ili poslao nadležnima u Direkciji zbog takve prijave bi sigurno ostao bez posla!! Veolia je posle nekoliko takvih snimaka otpustila neke svoje vozače!

Uzgred, kad su tramvajdžije na tapetu, evo još jednog ozbiljnog problema za koji je kriv isključivo nemar! Svi (verovatno) znamo da trenutno linija 7 ide do Omladinskog stadiona i da bez obzira na promeni trase nije promenila i broj, a da linija 7L radi na svojoj redovnoj trasi do Tašmajdana, bez promena! Na žalost, mnoge tramvajdžije to brkaju, nešto ih tu bunu tako da pojedini okače 7L čak i na linijama koje idu do Omladinca!! Tako da vikendom (kada 7L jedino i radi) ne znate da li će tramvaj koji ima tu oznaku okrenuti na Tašu ili Omladincu!! To je još jedna ozbiljan problem na koji valja obratiti pažnju!
 
O Pa svaka čast, Lasta uvek prva! ovi iz GSP baš kasne,valjda će i oni to uvesti do kraja godine :mad:
 
Ovo sa lastom je super ali bilo bi idiotski u gsp-u da na isti nacin moras kada ulazis u prevoz da otkucavas kartu i slicno,ili da povlasticu overavas na ulazu
 
Vucko ako si odgledao film to važi za pojedinačnu vožnju ili grupnu,dok s obzirom da ogromna većina koristi markice to da samo jednom mahneš ispred aparata je super uopšte ceo sistem je dobro zamišljen a i dokazan u mnogim metropolama baš slučajno pročitah da su Moskvi putnici veoma zadovoljni jednostavnošću korišćenja,a GSP će imati sreću da od kolega iz Laste uvidi prednosti i mane na licu mesta.
 
Vucko, pobogu, ne bi to u gsp bilo isto. Gradski prevoz ima druge karakteristike. U GSP bi verovatno bilo 2 automata, vozac ne bi nista morao da pritiska. A sto se tice zona, to moze biti reseno na dva nacina: provlacenje kartice pri ulazu i izlazu (pa se skine odgovarajuci iznos, a ako ne provucete pri izlazu platice se najskuplja moguca kaerta) ; ili izbor zone tj. destinacije na ekranu.
 
На основу члана 70. став 1. тачка 2. и члана 72. став 1. тачка 1. Закона о јавним набавкама ("Службени гласник РС" 116/08)
ГСП "Београд"
о г л а ш а в а


Ј А В Н И П О З И В
за прикупљање понуда за набавку добара у отвореном поступку

ПРЕДМЕТ НАБАВКЕ - ИСПОРУКА И УГРАДЊА КРОВНИХ РАСХЛАДНИХ УРЕЂАЈА ЗА АУТОБУСЕ – по партијама

Партија 1. Кровни расхладни уређаји за возила типа SL-283
Партија 2. Кровни расхладни уређаји за возила типа O-345 CONECTO
Партија 3. Кровни расхладни уређаји за возила типа SG-313


Право учешћа имају сва заинтересована правна и физичка лица која испуњавају услове за учешће у поступку у склaду са Законом о јавним набавкама (чл. 44. и 45.).

Понуде се могу поднети за једну или више партија предмета набавке.

Место испоруке: ГСП «Београд», Кнегиње Љубице 29, 11000 Београд.

Предвиђени период извршења набавке: до 31.05.2010.

Заинтересовани понуђачи могу извршити увид и преузети конкурсну документацију у просторијама ГСП "Београд", улица Кнегиње Љубице 29, Сектор за планирање и инвестиције, канцеларија 17.

За све додатне информације везане за набавку можете се обратити писаним путем на факс 011/2630-387 или на адресу Наручиоца: ГСП «Београд», Књегиње Љубице 29, 11000 Београд, са назнаком "За набавку број ВНД-33/10".

Приликом преузимања конкурсне документације неопходно је приложити доказ о уплати у износу од 1.000,00 динара са ПДВ-ом, на рачун број 105-500122-59 код АИК банке, сврха уплате «Трошкови израде конкурсне документације: ИСПОРУКА И УГРАДЊА КРОВНИХ РАСХЛАДНИХ УРЕЂАЈА ЗА АУТОБУСЕ – по партијама, позив на број ВНД-33/10». Уплаћена средства се не враћају.

Лице које преузима конкурсну документацију уз доказ о уплати прилаже све податке битне за издавање фактуре потенцијалном понуђачу (ПИБ, бр. текућег рачуна, матични број ...) и контакт адреса, број телефона и факса за доставу појашњења, обавештења,измена.

Понуде се достављају на српском језику у затвореној коверти овереној печатом, са назнаком:
«ПОНУДА ЗА НАБАВКУ: ИСПОРУКА И УГРАДЊА КРОВНИХ РАСХЛАДНИХ УРЕЂАЈА ЗА АУТОБУСЕ-по партијама – НЕ ОТВАРАТИ до 10.05.2010. године до 10,00 часова, позив на број ВНД-33/10».

На полеђини навести назив и адресу, телефон и факс подносиоца понуде.

Рок за достављање понуда је 10.05.2010.године до 9,30 часова у писарници наручиоца.

Јавно отварање понуда извршиће се 10.05.2010.године у 10,00 часова, у просторијама ГСП «Београд», Књегиње Љубице 29, 11000 Београд, управна зграда.

Критеријум за избор најповољније понуде је најнижа понуђена укупна вредност понуде – по партијама.

Предвиђени период за доношење одлуке Наручиоца је 30 дана од дана јавног отварања понуда.

Непотпуне и неблаговремене понуде неће бити разматране.

Важност понуде: 90 дана од дана јавног отварања понуда.

Јавни позив објављен у "Службеном гласнику РС" број 23 дана 14.04.2010. године.

Претходни распис објављен у „Службеном гласнику РС“ број 22 дана 09.04.2010.године.
 
ovo Lastino čudo je u svakom slučaju rešenje kakvo bi se trebalo iplementirati u ITS. naravno, treba sačekati i videti kako se to pokazalo u Lasti, pa ako se pokaže dobro, krenuti i sa uvođenjem u ITS
 
Ma Brate nema šta da se čeka da se pokaže.pa najvažnije Evropske metropole imaju takav sistem koji se pokazao kao odličan,primeniti svetska iskustava i nema problem ;)
 
busista":24z0n4p3 je napisao(la):
Pronasao sam dva zanimljiva videa na youtube koji se tiču tiketinga u autobusima Laste. Mislim da bi i GSB to dobro došlo...

http://www.youtube.com/watch?v=63aRoPB2g4I

http://www.youtube.com/watch?v=mFUt7a8VHjI
Super je fora na prvom videu - 1:06 - piše Front display: ZAGREB CENTAR, a Next stop display: TRG REPUBLIKE. :D

I da li je uopšte to zaživelo? Nigde nisam pročitao vest o tome - znam da Zagreb već dve-tri godine uvodi sistem kartica, i da se hvale kako su jedan od gradova koji je to najbrže uveo.

edit: Malo sam guglao i našao samo ovo - urađeno je u Palanci. http://www.penta.hr/index.php?hurl=...le=100509&lang=hr&module=PentaNewsArticlePage
 
http://www.novosti.rs/code/navigate...=radovi na saobracajnicama, kolaps saobracaja

* Na koji način će biti regulisano odvijanje javnog prevoza?
- Organizacija javnog prevoza je prioritet i podrazumeva određene izmene trasa i ukidanje pojedinih linija. Tramvaje "11" i "13" zameniće nove linije. Jedna će povezivati Banovo brdo i Blok 45, dok će druga saobraćati od Beton hale do Tašmajdana. Izmenjeno će se kretati "74", "89", "94" i "601", dok će "17", "18" i "78" ići preko Gazele. Tranzitni i teški saobraćaj biće preusmeren na obilaznicu.
 
Vrh