Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

amm89.....
Pa tada smo zaista bili pre svega Evropa po mnogo čemu,svi koji su tada rođeni i živeli se dobro sećaju.....a ovo je bolan i dugotrajan oporavak,,,,,,,,,ali i dobro što Beograd može da uporedi iskustva sistema koji drugi primejuju, i da u startu izbegne stvari koje su s pokazale kao loše, ali ovaj ITS je ipak savremeniji,smart kartice,kompjutersko praćenje verovatno skeniranje lica,otisak dnk... ;) nadam se da će svi plaćati markicu ,biće bolje svima,a najviše se radujem Gradskoj železnici.. :p

markoBg

Slažem se i mislim da se to već sprovodi i ostaju dva privatna igrača Veolia i Lasta oba sa referencama,nadam se da to znači i novi niskopodni klima autobusi i ITS kao i prelazak na gas kako se najavljuje 300 novih za Gsp,ekologija treba da je jedan od ključnih uslova

zaffa

To već rade sva stajlišta će dobiti nove mape linija,na Srpskom i Engleskom,a najvili su Gps ,displeje na stanicama,Sms...da li će sve stići za ovu godinu vdećemo,mada su poslednje najavili uvođenje tih sistema sa ITS za početak 2011. ne razumem zašto im treba celeagodina za tender i 45 dana za odobrenje Đilasa,može to malo brže ako muljaju ne moraju da rastežu,kada je u pitanju uvođenje novih tehnologija,vozila,vozova,građane ne interesuje mnogo korupcija već rezultat,tj da li im je lepo na oko i udobno ,pa nek požure malo,... :kafa:
 
I kad dobijemo još 300 novih Ikarbusa :lol: :lol: :lol:
 
Nema nam spasa,vozimo se krsevima zarad politike ... hvala bogu nemamo neku propalu fabriku tramvaja
 
Slika tramvaja za vreme bombardovanja '99

9b9ic4.jpg
 
mastercat":po5z5inh je napisao(la):
Nema nam spasa,vozimo se krsevima zarad politike ... hvala bogu nemamo neku propalu fabriku tramvaja
Problem je što će sad usloviti i Veoliju da ponovo kupe Ikarbuse :kafa: No, pošto imaju ona 4 Volvoa, ja se još uvek nadam da će bar Neobuse kupiti :vops:
 
Pa vidi iako kupuju nove neka su barem na Gas zbog ekologije ,a Ikarbus može da radi veoma kvalitetno ako mu se tako naruči ,primer su modeli za izvoz sa Bredom,ali ako se naručuju najjeftinije verzije.... :rolleyes: uostalom ja sam za unifikaciju voznog parka,bolje nego ovo šarenilo svega i svačega...
 
Kako sam načuo Veolija i planira da kupuje CNG vozila, a jedina CNG vozila koje je Ikarbus napravio su bila za Bredu.

picture010ems.jpg

Izvor:Autobusi:NET

Međutim, jedini autobus koji zvanično nude sa agregatom na CNG je IK-103
ik-103cng-01.jpg


No, pošto je visokopodni, verujem da on otpada...
 
Da taj dole model je rađen odavno kao prvi u koji je ugrađen gas, s obzirom da grad kupuje samo niskopodne onda je taj gore za Bredu sasvim dobar :p
 
Obozavam da budem retrogradna snaga ovog foruma, pa ce tako biti i ovaj put...

Otkada se klimavi uredjaji nalaze na svakom cosku, imunitet ljudi je drasticno opao. Nemam ucene medicinske statistike, ali znam da su protekla dva leta bliza blaza nego 2007, a da je cifra kolabirajucih koju izgovara Nada Macura pri ukljucenju u BG hroniku vrtoglavo rasla. A ni primeri iz okoline nisu nerelevantni - svako leto gore od proslog, globalno zagrevanje, taksisti sa ekskluzivnim podacima da je zapravo 46 celzijusa. Ono na kraju godine ispadne da je to leto bilo hladnije od 70% drugih leta otkad se meri. Paranojcina 1/1.

Posebno obozavam kada sa (normalnih letnjih) 35 treba da udjem/izadjem u nekakav prodajni objekat u kom je onaj minimum od 18-20 i time izvrsim (ne)svesni toplotni udar na sopstveni organizam od kog me boli glava otprilike do sutra, kada moram isto da ponovim.

markobg":2tzk2sjc je napisao(la):
Dovoljno je pomenuti Veoliju!!
Pa i nije bas. Veolia ce i ovako i onako opstati na stetu mnogih manjih, a postenijih prevoznika, ali je steta bar ne reci da je zapravo jedan od gorih i nedisciplinovanijih prevoznika u gradu. Kretanja pre vremena sa terminusa, preskakanje stanica gde se vozacu ucini da niko ne silazi i slicno su deo folklora koji jako retko vidjam kod drugih. Mozda naoko to deluje uniformisano i organizovano, ali ne jede se sve sto leti.
 
connect":3gxfmyeh je napisao(la):
Pa i nije bas. Veolia ce i ovako i onako opstati na stetu mnogih manjih, a postenijih prevoznika, ali je steta bar ne reci da je zapravo jedan od gorih i nedisciplinovanijih prevoznika u gradu. Kretanja pre vremena sa terminusa, preskakanje stanica gde se vozacu ucini da niko ne silazi i slicno su deo folklora koji jako retko vidjam kod drugih. Mozda naoko to deluje uniformisano i organizovano, ali ne jede se sve sto leti.
To je živa istina!! Međutim te stvari su problem Grada, tj. Direkcije za javni prevoz, koja treba da vrši stožiju kontrolu i kažnjavanje!! No, takve stvari ne radi samo Veolija, već manje-više svi, uključujući i GSP (disciplina u GSPu uglavnom zavisi od pogona do pogona), a njega je najteže ukrotiti. Jedino bih izdvojio vozače Laste kao disciplinovanije ali to mogu da "zahvale" strogim kaznama koje firma primenjuje.

Da ne mudrim previše, Direkcija jednostavno mora da bude mnogo strožija po tom pitanju, a da bi ona imala mehanizme da to učini prvo moraju kontrolori, referenti i otpavnici da se izdvoje iz GSPa i premeste direktno u Direkciju. GSP treba da se bavi isključivo prevozom i ničim više!! Iz njega treba iz njega izmestiti sve što sa time nema veze: prodaju karata i tarifni sistem, kontrolu, upravljanje saobraćajem itd.

Dakle nije samo dovoljno imati 2-3 velika prevoznika u gradu već i organizacija mora da se menja, u suprotnom slaba vajda!!
 
mastercat":1jicqkar je napisao(la):
Nema nam spasa,vozimo se krsevima zarad politike ... hvala bogu nemamo neku propalu fabriku tramvaja
Ja ne znam zasto toliko pljuvanje po Ikarbusu. I zasto kupovati tudje i skuplje modele, ako imamo 3 nase fabrike autobusa. Ikarbus moze da napravi zaista vrhunske autobuse, a i naveo sam seriju koju su kupili pre 7-8 godina, garaznih bojeva od 70-100. koji su i dan danas u fantasticnom stanju. Forumasi su pomenuli i Bredu.
Problem je u tenderu koji raspise GSP, u kome je osnovna odrednica jeftinija cena. Ja sam siguran da ti Ikarbusovi autobusi za izvoz i nisu toliko jeftiniji od zapadnih, a istog su kvaliteta.
 
Hmm, dovoljno je ući u N seriju i pogledati na šta danas liče jedva posle 2 godine - raspadaju se!! Da ne govorim kako izgledaju "ispod haube", tamo gde putnici ne mogu da vide!! A ne da nije plaćena jeftino nego je plaćena preskupo, kao da smo kupovali od Mercedesa!! I zbog toga sada svi direktnori Ikarbusa sede u zatvoru... a ja se pitam da tu nije mesto i onima koji su nameštali tender...

Drugo, uporedimo MAN (Japanca) starog već 7 godina i Ikarbusa iste starosti... Ne moramo da budemo ni mnogo pametni ni mnogo upućeni da se razlika odmah primeti.

Ja sam za to da treba da kupujemo domaće proizvode ali tu ne spadaju Ikarbusi jer je to bačena para...
 
Markobg je sve rekao .... imamo par fabrika koje jedva prezivljavaju,bolje da cela srbija ima jednu koja radi nego tri koje se grce sa narudzbinama,maltene svaki grad ima svoju kompaniu za proizvodnju autobusa....ludilo.Taj isti Ikabus ne moze da prezivi ako se politika ne umesa.Odavno je razlog za kupovin njihovih autobusa patriotizam a ne kvalitet ... zao mi je,moze te da me pljujete koliko hocete ali ako jedna kompanija zavisi od narudzbina Beograda,onda smo svi mi taoci te kompanije. A kvalitet ... koji ?
 
Pa dobro pre će se otrezniti da Jugoslavije više nema,a i da na tržištu izlaze sa kvalitetom a ne kvantitetom jer Bg ne može sve i da hoće da kupuje 1000 autobusa godišnje.
 
Eh, pa i da se vratimo u vreme Jugoslavije - Ikarbus je, ruku na srce i tad bio drugorazredna firma!! Podsetiću vas samo na postojanje TAM-a i Sanosa i na kvalitet, izdržljivost i udobnost njihovih vozila!! A danas je TAM pokojni, a Sanos samo bleda senka! Ne bi ni Ikarbus bio daleko da nije nameštenih tendera i da se privatnici nisu terali da kupuju ista vozila na tenderu 2004! Jeste bio najveća fabrika ali najveće nije isto što i najbolje!! Naravno, neću da grešim dušu, izlazila su iz te fabrike sasvim solidna vozila međutim danas je situacija znatno drugačija.

Drugo svi zaboravljamo Neobus koji je jedina uspešno privatizovana fabrika autobusa u Srbiji i koji ostvaruje više nego pristojne rezultate iako je i po potencijalu i po kapacitetu bio u zaostatku za Ikarbusom! Dakle privatizacija istog je prošla više nego uspešno, dok Ikarbus ostaje igračka političara i kojekakvih lovaca na provizije, pa samim time i polako tone... Zar građani Beograda to da finansiraju??

Ne kažem da treba da kupujemo Neobuse niti kažem da treba da kupujemo autobuse bili kog proizvođača - za početak dovoljno je samo da neki tender bude pošten!! No u Beogradu i Srbiji tražiti nešto tako je sizifovski...

P.S.
U Srbiji imamo čak 5 proizvođača gradskih autobusa: Ikarbus, FAP, Neobus, Nibus i Vulović (sklapaju MAZ-ove autobuse u Kragujevcu)!
 
Ja bih rekao da je jedino FAP fabrika autobusa a da su ostalo karoseristi a kao se nevaram busevi od 70 do 100 su kombinacija ikarbusa i fap.Da nibus jos uvjek se nemoze svrstati u fabriku jer neznam da su ikom prodali buseve osim nisekspresu
 
Pa realno ispada Ikarbus skuplji nego MAN ili Mercedes :D
 
Pa kad nakrkaš gomile provizije kojekakvim pijavicama naravno da ispadne mnogo skuplje nego da su kupljena daleko kvalitetnija vozila!! I sav taj novac je otišao iz džepova građana Beograda, a svedoci smo da se ti isti preplaćeni autobusi polako ali sigurno raspadaju!! :bash:
 
Uzgred, busevi koji nose garažne brojeve od 70 do 109 su takozvani Mutanti, tj. rađeni u kooperaciji Ikarbusa i FAPa. Nose oznaku Ik-103F i zapravo su FAP-ova šasija sa Mercedesovim motorom na koju je nadograđena Ikarbusova karoserija. Kupovina tih 40 autobusa je prošla uz manju aferu! Naime na prvom tenderu koji je raspisan za njih je najbolju ponudu dostavio Mercedes (za Conecto), međutim FAP se u poslednjem momentu (namerno) povukao, pa kako je uslov tendera bio da bude najmanje 3 ponuđača isti je oboren. Kada je raspisan drugi tender uslovi su naštimovani tako da kooperacija IK-FAP pobedi, a na štetu MB koji je opet ponudio Conecto, vozilo koje se odlično pokazalo u uslovima Beograda... Naravno, na kraju su ispaštali najviše građani koji su platili kupovinu lošijih vozila! Dobro, da ne grešim dušu, Mutanti su se pokazali dosta solidno međutim teško da se mogu porediti sa daleko boljim Conectom...
 
Autobus sa “euro 6“ iz Kragujevca
27. mart 2010. | 13:03 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Preduzeće "Vulović transport" je predstavilo gradski niskopodni autobus sa pogonom na komprimovani prirodni gas "Maz-Bik 203 CNG" proizveden u Kragujevcu.
17163795814badf45a3e8e2136994030_450x280.jpg



Tehnički direktor "Vulović transporta" Saša Milojević istakao je da se radi o domaćem proizvodu, koji su konstruisali srpski inženjeri, dodajući da je u njegovoj proizvodnji učestvovao i veliki broj domaćih proizvođača autokomponenata, a ugrađeni su delovi industrijske pneumatike "Prve petoletke" iz Trstenika.

Autobus je proizveden u saradnji sa beloruskim MAZ-om i zadovoljava standard "euro 6". Milojević je podsetio da "Vulović transport" već dugo sarađuje sa fabrikom Maz iz Belorusije, čiji je generalni distributer za Srbiju i dodao da je autobus "Maz-Bik 203 CNG" zajednički proizvod ta dva proizvođača.

Predstavnik ambasade Belorusije u Beogradu Sergej Čičuk ocenio je da je taj projekat "najperspektivniji" od svih projekata koji se realizuju u okviru belorusko-srpske saradnje.

Čičuk je ukazao da fabrika MAZ ne proizvodi takvu vrstu autobusa, ističući da je istraživanja, projektovanje i ceo posao na plasiranju tog proizvoda uradila upravo srpsko preduzeće "Vulović transport".

On je rekao da su u to vozilo ugrađeni delovi iz Srbije, Belorusije i Evropske unije, dodajući da je cilj da taj proizvod dobije status domaćeg proizvoda, kako bi moglo da bude plasirano ne samo na tržište Srbije, već i u EU i na tržište CEFTE.

Čičuk je naglasio da ta ambasada te zemlje podržava pomenutu saradnju MAZ-a i "Vulović transporta", jer kako je istakao, ne radi se samo o trgovini, već o višem nivou saradnje - industrijskoj kooperaciji.

Preduzeće "Vulović transport" je početak serijske proizvodnje autobusa sa pogonom na komprinovani prirodni gas najavilo za april ove godine, a kako je ukazano, ugovori o poslovno-tehničkoj saradnji potpisani su sa 27 domaćih proizvođača autokomponenata, dok je porudžbina za početak serijske proizvodnje od 40 jedinica već ugovorena. www.b92.rs.
 
Nova vozila izgledaju tako loše ne samo zbog kvaliteta, nego verujem da je mnogo veći problem u održavanju istih. Za početak ću izneti nešto što sam danas primetio, a radi se o vozilu 745 iz pogona Karaburma. Dakle, ovo je samo ono što se može spolja videti. Prvo, na istrument tabli konstanto svetli upozorenje da postoji neki problem, dok su zujalicu koja zvučno identifikuje problem verovatno presekli.

GB745
28amfi9.jpg


Mislim da sam na ovom forumu pročitao da se neko žalio na vreme na displejima u vozilima GSP-a, e pa više ne mora, jer su koliko vidim isključili displej i tako rešili problem dugoročno. Verovatno je majstoru bilo mnogo teže da namesti datum i vreme, nego da preseče kabal napajanja, tako da je ostao bez displeja, a verujem da će uskoro i ostala vozila.

rr3xiv.jpg


Dalje, poklopac na plafonu salona nije zatvoren. Naravno ovde se radi o nemarnosti majstora, jer su prvo trebali da skinu ovaj plastični deo oko stuba, a zatim zatvore, no pošto ih verovatno mrzelo oni su samo prišrafili preko i pritom iskrivili aluminijumsku lajsnu koja je okvri tog polopca, što znači da se poklopac verovatno više nikad neće moći zatvoriti kako treba. Kao što se da primetiti, neki od šrafova nisu ni zavijeni do kraja.

m76mfa.jpg


Na kraju, poklopac motora nije potpuno zatvoren, takođe zbog nemarnosti onih koji održavaju vozilo. Ovo je veoma važan segmet jer poluotvoren poklopac omogućuje da isparenja i mirisi od motora dospevaju u salon, ali i buka motora.

mukfag.jpg


To je samo deo koji je uočljiv, nisam pomenuo lagere na zadnjim vratima i neke sitnice. No, mogu da zamislim kako je ispod ovih poklopaca. Ne vredi i mercedesa da kupe ako se budu ovako ophodili, ovo je stvarno bezobrazno. Usput da li neko zna šta je sa petogodišnjom garancijom Ikarbusa na N seriju koju smo debelo platili i ko sada radi popravku vozila, GSP ili Ikarbus ?
 
Garanciju je pojela maca!! Ona ne važi odavno, još od onog prvog štrajka u Ikarbusu!! Sada kompletnu N seriju održava GSP! Detalje ne pitajte ali mogu vam reći da bi u svakoj normalnoj zemlji zbog svega što se desilo neko debelo odgovarao!!! Građani Beograda su svakako oštećeni jer je upravo ta petogodišnja garancija pravdala tako visoku cenu vozila, a ispostavilo se da je taj preplaćeni novac otišao u privatne džepove, dok od garancije nema ni traga ni glasa!! U svakom slučaju, za te je bez ikakvih problema moglo da se kupi još 50 vozila ili da se za isti novac kupi isti broj ali daleko kvalitetnijih autobusa!

Inače, zbog toga se i dešavaju problemi sa održavanjem jer majstori u GSPu nisu prošli obuku kako iste da održavaju pa se snalaze kako mogu i umeju. Naravno, ne govorim da to ima veze sa nenameštenim panelima ili podešavanjem sata - to je jednostavno čist nemar koji nema ama baš nikakvog opravdanja! A i rezervnih delova ima slabo, jer trenitni direktor GSPa vodi politiku štednje pa se tako "štedi" na održavanju!!
 
vozih se ikarbusom na liniji 79 pre neki dan,kad videh godinu proizvodnje 2008me slosilo mi se.Uzasno ih odrzavaju,da ne govorim o jadnim trolama kojima iz dosade zavrcem srafove kljucem dok se vozim :rant:

Plasim se da ne puste i CAF-ove da propadnu.Rekose mi profani sa zeleznickog da im cafovi izgledaju nedovoljno robusno za srpsku stoku i da bi nam bolje legli neki sovjetski modeli ako ni zbog ceg drugog nego zbog odrzavanja :laugh:
 
Vrh