Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Inace, u zemljama gde postoji taksa namenjena samo prevozu, ona se izdvaja iz akciza na benzin.
A kolike su nama akcize, mogli su da naruce i 60 CAF-ovih tramvaja.
 
shmeksi":1zy2in11 je napisao(la):
Simbijan je mrtav :cool:
Mala oftopik ispravka :) daleko od toga da je mrtav. Simbijan ce preuzeti S40 segment, zbog toga je nokia i pocela sa OVI-jem i pokusajem besplatnih i "jeftinih" aplikacija, a Maemo preuzima S60 segment pocevsi od prvog Maemo modela N900 :D
 
To "mrtav" je bilo više u smislu "pređite na android, maemo, iphone, win phone 7".
 
vau pa taj metro podržava samo 75064651665271 gradova :D
 
Sistem praćenja vozila biće uveden u oko 2.000 vozila gradskog prevoza
Elektronske karte od 2011.
Autor: R. Marković

1402ss_ocp_w380_h300.jpg

Elektronske karte za plaćanje vožnje u javnom gradskom prevozu, poput onih u Lisabonu, Parizu, Pragu, Berlinu, Ljubljani, Beograđani bi mogli da koriste možda tek od naredne godine, i to pod uslovom da se do kraja ove godine raspiše tender i sklopi ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem, potvrđeno je Danasu u Direkciji za javni prevoz.


U ovoj gradskog službi nadležnoj za uvođenje sistema jedinstvene naplate karata takozvani tiketing i praćenje vozila (monitoring) gradskog prevoza, rečeno nam je da je u toku izrada dokumentacije, koja mora da prođe i mišljenje gradonačelnika pre no što se raspiše tender, koji bi trebalo da traje 45 dana. O ovim novinama u gradskom prevozu govorilo se i ranijih godina, a da su se procene nadležnih ljudi obistinile još ove godine ceo sistem bi zaživeo.

- Jedan od razloga što se odužilo sa celim postupkom je i taj što smo hteli da objedinimo ova dva konkursa, budući da je pre dve godine oboren konkurs za najboljeg ponuđača za monitoring. Nadamo se da će ovoga puta biti uspešnije i da će oni koji se budu javili na konkurs zadovoljiti kriterijume - kaže za Danas saobraćajni inženjer Katarina Dragutinović iz Direkcije za javni prevoz. Ona ističe višestruki značaj tiketinga i monitoringa.

- Sistemi jedinstvene naplate karata i praćenja vozila biće uvedeni u oko 2.000 vozila gradskog prevoza, kao i u vozovima gradske železnice. To će biti novi način praćenja podataka, na osnovu kojih ćemo tačno znati koja linija je koliko opterećena, koliko ima putnika u vozilu, koliko njih se vozi sa kartom, zatim biće nam dostupni podaci o poziciji, smeru i brzini kretanja vozila, čime će, ukoliko dođe do kvara, vozila brže moći da budu zamenjena... I svi podaci stižu automatski - objašnjava naša sagovornica.

Uvođenjem tiketinga, odnosno elektronske naplate vožnje putnici će umesto dosadašnjih pojedinačnih karata i pretplatnih markica, imati elektronske bezkontaktne smart kartice dnevne, nedeljne i mesečne, personalizovane i nepersonalizovane koje će izgledati kao i bankovne kartice. U opticaju će biti i nove papirne kartice, ali sve one imaće u sebi čip. Moći će da se kupe na više prodajnih mesta. U vozilima gradskog prevoza biće postavljeni novi čitači, odnosno validatori kartica, a putnik je dužan da pri ulasku u vozilo na najviše od deset centimetara udaljenosti od tog aparata pokaže karticu da bi mu aparat automatski kada završi vožnju skinuo iznos sa karte ili će sistem prepoznati da je ona nedeljna ili mesečna kartica. To znači da će svaki putnik platiti tačno onoliko koliko se vozi.

- U evropskim gradovima gde je ovaj sistem naplate i praćenja vozila zaživeo imaju pozitivna iskustva. Korisnici usluga su zadovoljni, jer je olakšano korišćenje prevoza - dodaje Katarina Dragutinović.
www.danas rs.
 
Neka im stave kravate to ce biti uspeh ... samo se gadjaju sa GPSovima,tiketima i satelitima
 
Stvar je super konačno građani NWO,nego sve nešto odlažu te 2011. te nije sigurno,te Gradonačelnik bio nadrndan.... ;) a jako se radujem što će i u Gradskoj železnici biti uveden isti sistem,samo zaista kasne....bez ITS na početku neće valjati....
 
^ Istu pricu vrte vec 10ti put. Nisam optimista.

Evo jos jedne vesti o 'modernizaciji' (za nas je def. modernizacija, za druge gradove ovo je standard).

Informator na stajalištima

Iz gradske Direkcije za javni prevoz potekla je ideja da se na stajalištima postave informacioni panoi koji će Beograđanima i njihovim gostima olakšati snalaženje u našem gradu.

Ideja će biti realizovana ove godine i to na 308 stajališta u užem centru grada i u Novom Beogradu.
Studio B
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=49022&page=2&kategorija=Beograd

Nema direktne veze sa GSP, ali nisam znao gde da nalepim.

Izgleda da ce neko opet lepo da zaradi na postavljanju panoa koji ce da zavrse kao oni prethodni.
Videcemo.
 
Ostajemo li bez privatnika? Smrdi mi na to da će Veolija i Lasta sve preuzeti, a ove oterati/?!? hmm..

Sa markicom samo u GSP?
Privatni prevoznici neće pristati na nove uslove gradske vlasti, pa je moguće i njihovo isključenje iz javnog gradskog prevoza

Vlasnici privatnih preduzeća uključenih u javni gradski prevoz kažu da neće pristati na nove uslove u poslovanju koje je pred njih stavila gradska vlast. Međutim, ukoliko se ne postigne dogovor, privatnici bi mogli biti isključeni iz posla. To bi praktično značilo da, posle više od četiri godine, markice za prevoz opet važe samo u vozilima GSP-a, dok se kod privatnika kupuju karte!

Prevoznici imaju rok do petka da potpišu sporazum, a kako saznajemo, već danas će se sastati sa predstavnicima grada i razgovarati o izmeni pojedinih uslova. Prema rečima predstavnika Grupe privatnih prevoznika, Ranka Kovačevića, oni su prilikom ranijih dogovora maksimalno izlazili u susret gradu, ali sada ne mogu da pristanu "da rade za džabe".

- Ne možemo da prihvatimo "isključenje povećanja cene rada u uslovima krize", kao ni "mogućnost jednostranog raskida ugovora" ili da "nivo obima rada utvrđuje direkcija". Imali smo sluha za probleme izazvane ekonomskom krizom, i u avgustu smo prihvatali da radimo ispod ekonomskog minimuma, jer nam je rečeno da će krajem februara ponovo početi da se primenjuju odredbe originalnog ugovora. Umesto toga, došao je za nas neprihvatljiv aneks, kojim žele gotovo da anuliraju potpisani osnovni ugovor - objašnjava Kovačević.

Stopirane zarade

Sporni aneks ugovora podrazumeva da se, između ostalog, cena rada ne može povećavati u slučaju "restriktivnog budžeta ili finansijske krize".

- Privatni prevoznici nemaju ništa sa određivanjem cena karata, i naša zarada ne zavisi od, recimo, broja prevezenih putnika, već je određena cena rada koju nam isplaćuje grad. U osnovnom ugovoru se tačno kaže kada se može povećati ta cena, i to u slučajevima određenih promena kursa evra, cena na malo, prosečnog bruto ličnog dohotka u Beogradu i cena goriva. Suprotno tome, ponuđeni aneks daje mogućnost gradu da, pod izgovorom krize ili ograničenog budžeta, ne menja cenu rada bez obzira na spoljna dešavanja! Tako bi moglo da se desi da radimo za iste pare i u slučaju ogromnog skakanja kursa evra ili znatnog poskupljenja benzina - navodi Kovačević.

ĐILAS: PREGOVORI U TOKUGradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da se sa privatnim prevoznicima i dalje razgovara i da se traži rešenje kako bi svi bili zadovoljni.

- Pokušavamo da se dogovorimo sa privatnicima, ali ako to ne bude postignuto do petka, neće biti automatskih raskida ugovora i slično, već ćemo se i dalje truditi da pronađemo zajednički jezik - rekao je Đilas.


Pored ove stavke, privatnici su nezadovoljni i time što bi Direkcija za javni prevoz utvrđivala obim rada, odnosno broj vozila koji bi oni puštali u saobraćaj. Takođe, smetaju im i visoke kazne.

- Puno ima spornih odredbi. Postoji čak 37 tačaka na osnovu kojih privatni prevoznici mogu biti kažnjeni za neizvršavanje ugovornih obaveza. Mislim da gradska vlast želi mogućnost da raskine ugovor kad god to njoj odgovara. Na kraju krajeva, to i piše u ponuđenom aneksu, da se "ugovor može raskinuti otkazom bilo koje ugovorne strane"! Opet, mi smo otvoreni za dalje pregovore, tražili smo i sastanke sa nadležnima da bismo do petka postigli dogovor na obostrano zadovoljstvo. Međutim, jedno je sigurno, aneks u ovoj formi nećemo potpisati! - jasan je Kovačević.

Inače, privatni prevoznici koji trenutno pregovaraju sa gradom okupljeni su u zajedničko udruženje, u čijem sastavu su i preduzeća "Ćurdić", "Tamnava", "Presto", "Lui travel", "Auto kodeks", Grupa privatnih prevoznika i udruženje "Beobus".

U ovoj asocijaciji nema jedino "Veolije", kao ni "Laste" koja je već prihvatila da potpiše ponuđeni aneks. Nezvanično se može čuti da se upravo ova dva prevoznika pripremaju da preuzmu posao ostalim "kolegama" i da grad upravo zbog toga privatnicima postavlja velike namete. Pojedini prevoznici spekulišu da se "Veolija" odavno priprema za to i da je već naručila veliki broj novih autobusa. Međutim, odgovor na ove "prozivke" juče nismo mogli da dobijemo od direktora "Veolije" jer je bio na službenom putu, a niko sem njega nije ovlašćen da daje bilo kakve podatke o preduzeću.

"Lasta" uleće umesto privatnika?


U "Lasti" kažu da su "više nego zadovoljni" uslovima koji ostalim prevoznicima smetaju.

- Mi smo zadovoljni time, jer je u današnjim uslovima suština da se obezbedi sigurnost posla, a prihvatanjem aneksa praktično smo ozvaničili važenje ugovora sa gradom do 2016. godine. Dakle, naši radnici će imati posao, budući da "Lasta" u dnevnom gradskom prevozu učestvuje sa 56 vozila, a uključujući noćni i prigradski prevoz, tu je oko 300 naših vozila - rekao je generalni direktor "Laste" Velibor Sovrović.

On kaže da za njegovo preduzeće nije sporan ni član koji isključuje rast cene rada.

- Od svih kriterijuma u osnovnom ugovoru koji se uzimaju u obzir za formiranje cene rada, najbitniji je povećanje cene goriva. Ta stavka u ukupnoj ceni učestvuje sa 39 odsto, i grad se saglasio da se može razgovarati o povećanju cene rada ukoliko benzin poskupi 10 odsto ili više - ističe Sovrović.

Neki od predloženih uslova


-Zahtev prevoznika za promenu cene rada Direkcija razmatra 27. u mesecu, a nova cena primenjuje se sledećeg 1. u mesecu

- Izvršenje obima usluge ispod 83 odsto mesečno povlači trajno isključenje prevoznika sa rada na toj liniji

- Pripadajuća naknada prevozniku umanjuje se za novčani iznos utvrđenih kazni

- Prevoznik mora u roku od 24 sata da otkloni kvar na displeju za informisanje putnika, u suprotnom plaća kaznu od 10.000 dinara

-Direkcija prevozniku može u hitnim slučajevima dostaviti izmenu reda vožnje u kraćem roku nego do sada

-Rezervna vozila ne mogu biti starija od 12 godina

-Prevoznik mora do juna 2012. godine da ugradi klima uređaje u sva vozila
 
Realno to je i neminovnost, a ako mene pitate čak je ukrupnjavanje i preka potreba!! Jednsotavno ozbiljan gradski prevoz ne može da se zamisli sa velikim brojem malih prevoznika, bez obzira što su oni udruženi u kojekakva udruženja. Nije mi poznat ozbiljan evropski grad sa 1,6 miliona stanovnika i ovolikim brojem minijaturnih prevoznika koji imaju jedva 10-20 vozila!!

A o smanjenim zaradama privatnika smešno je i govoriti, kada se dobro zna koliko oni čak i u ovim uslovima dobro zarađuju!! U te njihove priče mogu da poveruju samo neupućeni! Jedino što sva zarada odlazi direktno gazdama, a malo se ulaže u razvoj firme, zbog čega neminovno dolazi do toga da veća riba pojede manju...

Jedino što bi i GSP morao da se povinuje istim uslovima, a ne da se grad prema nekima ponaša kao majka, a prema drugima kao maćeha. Drugim rečima, da ta 2-3 velika prevoznika rade pod jednakim uslovima!!
 
marko Bg
To je bio i moj predlog u potpunosti podržavam ukrupnjavanje tj jednog do dva privatnih prevoznika koji će i uniformisati autobuse i održati standard sa istim,jednostavno onoliki broj sitnih privatnika je ličio na buvljak sa 30 tak modela šarenih autobusa,kao i održavanje i parking po budžacima, koliko znam ostalim velikim gradovima pa i N.Y ima dve ili tri kompanije koje konkurišu i dele tržište i to doprinosi kvalitetu prevoza,konačno su se setili.....
 
Loše znaš, u Njujorku postoji samo jedna - MTA, koja je u državnom vlasništvu. Ranije je postojalo više različitih operatera metroa - svako je imao i sopstvene tunele, stanice, međutim takav sistem je bio loš i neefikasan, i onda je negde 70ih, mislim, država kupila sva ta preduzeća stvorila jedno. Gradski prevoz mora i treba da bude u vlasništvu države/grada/lokalne samouprave - zato što to preduzeće ne sme da operiše na privrednim principima, u smilsu da održava samo linije koje su profitabilne, već mora da efikasno povezuje sve delove grada/sredine. A onda je bolje da se profit, koji bi ta firma ostvarilava, prebacuje na održavanje neprofitabilnih linija, pa samim tim i potrebne subvencije budu manje, nego da npr. grad privatnicima da profitabilne linije, a onda mora u potpunosti da održava one koje nisu profitabline.
 
Zar nismo pričali o autobusima? Jel se to odnosi i na autobuse u N.Y i koji su prevoznici? Ovo za Javna preduzeće se slažem ona treba da budu kičma,ali mislim da ima mesta i za privatne operatere uostalom konkurencija je spasla Beograd za vreme sankcija,kada su se građani prevozili Setrama po gradu udobnije mada nisu vozila bila prilagođena za grad,Lasta traži svoj udeo zato što će joj u bliskoj budućnosti Beovoz oteti gro prigradskih putnika,a njihova tehnička baza je u rangu Gsp,tako da bi nivo usluga i održavanja bio isti..ali onu boraniju sa dva tri autobusa treba izbaciti...
 
Ne mora gradski prevoz po automatizmu da bude privatni, posebno kada se radi o autobusima. U Evropi i svetu su mnogi privatizovali svoje gradske prevoznike ili su dali privatnim preduzećima koncesiju. Dovoljno je pomenuti Veoliju!! Verovatno većina ne zna da je to ogromna multinacionalna kompanija sa sedištem u Parizu koja ima oko 80.000 zaposlenih i obavlja gradski i prigradski prevoz u preko 30 zemalja na svim kontinentima osim Afrike!! U pojedinim gradovima čak upravljaju i tramvajskim sistemom kao i prigradskom železnicom!! Takođe su u nekim gradovima jedini prevoznik! A privatno su preduzeće!!

Evo samo nekih gradova (pored naših Beograda i Požarevca) gde Veolia obavlja gradski i/ili prigradski prevoz (bilo direktno pod imenom Veolija bilo pod imenom lokalnog prevoznika kog su kupili): Pariz, Marsej, Lion, Barselona, Madrid, Berlin, Frankfurt, Štutgart, Šokholm, Kopenhagen, Helsinki, Prag, Varšava, Dablin, Atlanta, Ostin, Baltimor, Boston, Denver, Las Vegas, Los Anđeles, Majami, Nju Orleans, Finiks, Pitsburg, Sakramento, San Diego, Toronto, Sidnej, Brizbejn, Pert, Oklend, Bombaj, Seul, Hong Kong, Bogota, Santajgo... eni se zavrtelo u glavi čitajući njihov sajt!! Manje gradove, poput Požarevca, da i ne pominjem. U komšiluku su npr. u Mariboru.

Uz dužno poštovanje našim privatnim prevoznicima i zahvalnost na svemu što su učinili proteklih decenija, vremena se menjaju i mislim da oni nemaju tu više šta da traže je više očigledno u kom pravcu će se kretati gradski prevoz u Beogradu. Trend je ukrupnjavanje zarad efikasnosti i napretka i o tome nema dalje diskusije. A i ne vidim što se bune jer, ko što rekoh, sve njihove gazde su na tom poslu zaradile ogroman novac! Da sam ja na njihovom mestu ne bih mnogo razmišljao već bih gledao kako da dobro prodam svoju firmu i prava na gradski prevoz Veoliji. A koliko znam, mnoge "gazde" to i žele i već pregovaraju ali tvrde pazar...
 
2012":dbp5nx7i je napisao(la):
Stvar je super konačno građani NWO,nego sve nešto odlažu te 2011
Znate li da smo taj sistem praćenja i informacione paone imali još osamdesetih na jednoj liniji. Bio je to pilot projekat, kasnije su došle devedesete pa je to obustavljeno i ukinuto. Upsut, gradska železnica je bila deo ITS-a, kao i ATP Pančevo!

1988. je najviše novca uloženo u razvoj JGP, izgradju i obnovu depoa, tramvajskih i trolejbuskih linija.
Sledeće godine, 1989. uveden je jedinstveni tarifni sistem u čijem sklopu su se nalazili: GSB, Lasta, Beovoz i ATP Pančevo.
U istom razdoblju je planirano uvođenje elektronske kontrole saobraćaja "SAKS", davanje prioriteta na raskirsnicama, posebno šinskim vozilima. S početkom osamdesetih su uvedini savremni električni poništavači karata, što je omogućilo uvođenje dnevnih, sedmičnih i polumesečnih karata, kao i karata koje su vremenski ograničene na manje vremeneske intervale. Plan zamene starih elektromagnenih skretnica (i danas se iste koriste), novim sa daljinskim upravljanjem.
Istih godina godina su postavljeni lokatori autobusa na liniji 65, na terminusima kao i na nekim stajalištima su postavljeni displeji sa informacijama. Displeji su sadržali broj vozila na liniji, smer kretanja, gde se vozilo nalazi i najvažnije za koliko minuta pristiže na stajalište. Ovaj sistem je dobro funkcionisao do 1991. kada je ukinut zbog nedostatka sredstava.
Dakle, šta su planovi za2010. - 2011.

1) Uključenje Beovoza u ITS
2) Instaliranje novog tiketing sistema
3) Info paoni i praćenje vozila

:lool:

Paradoksalno je da smo ovo sve imali osamdesetih, pre više od 20 godina :lol: A skretnice neće ni menjati, tu ostaje isti sistem kao pre rata :grand: Sada je pitanje, jesmo li tada bili jako napredni ili danas mnogo kasnimo :)
 
stvarno ambiciozni planovi. valjda će negde oko 2015 doći na red i normalno obeležavanje stanica, redovi polazaka i slični futuristički koncepti :rolleyes:
 
Ambassador":1akip0kk je napisao(la):
Loše znaš, u Njujorku postoji samo jedna - MTA, koja je u državnom vlasništvu. Ranije je postojalo više različitih operatera metroa - svako je imao i sopstvene tunele, stanice, međutim takav sistem je bio loš i neefikasan, i onda je negde 70ih, mislim, država kupila sva ta preduzeća stvorila jedno. Gradski prevoz mora i treba da bude u vlasništvu države/grada/lokalne samouprave - zato što to preduzeće ne sme da operiše na privrednim principima, u smilsu da održava samo linije koje su profitabilne, već mora da efikasno povezuje sve delove grada/sredine. A onda je bolje da se profit, koji bi ta firma ostvarilava, prebacuje na održavanje neprofitabilnih linija, pa samim tim i potrebne subvencije budu manje, nego da npr. grad privatnicima da profitabilne linije, a onda mora u potpunosti da održava one koje nisu profitabline.
Koliko ja znam u Beogradu grad placa fiksno privatnike, tako da oni i da voze na liniji koja dnevno preveze 5 putnika bivaju placeni isto ako ta linija preveze 5000 putnika. Hocu reci, da li je neka linija subvencionisana ili ne zavisi od toga da li je privatnik prevoznik na toj liniji, i da je pitanje ko finansira prevoz odvojeno od toga ko ga vrsi. To sto se neka linija ne odrzava od karata koje se placaju za tu relaciju ne znaci da ona nije profitabilna za samog prevoznika.
 
Vrh