Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Odbornici Skupštine grada doneli su novu Odluku o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Beograda.

- U ranijoj odluci GSP Beograd je bio jedini prevoznik u sistemu koji je, pored svojih redovnih poslova, obavljao i druge poslove od značaja za funkcionisanje javnog prevoza, a u prigradskom i lokalnom prevozu ovaj posao je bio poveren Lasti. Ali, veoma su bitni i prateći poslovi kao što su: kontrola rada prevoznika, poštovanje reda vožnje, upravljanje vozilima javnog prevoza, evidencija prevoznika, sistem prodaje, štampanje, distribuiranje i zaduživanje prevoznika kartama, kao i kontrola putnika. Odlukom su stvoreni uslovi da se ovi poslovi povere nekom subjektu koji je sposoban da ih odradi na kvalitetan način- kazao je Milan Janković, pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz.
www.danas rs.
 
Da li ovo znaci da ce" kontrola rada prevoznika, poštovanje reda vožnje, upravljanje vozilima javnog prevoza, evidencija prevoznika, sistem prodaje, štampanje, distribuiranje i zaduživanje prevoznika kartama, kao i kontrola putnika" biti povereni nekoj privatnoj firmi ?Mislim to nije ni lose,bezveze je da gsp proverava samog sebe,a i stampanje i ostale delatnosti stvarno treba odvojiti
 
Jasno kažu "promena subjekta",može biti samo većinski gradska firma,jer sve navedene aktivnosti mislim da spadaju pod Direkciju za javni prevoz Grada tj.državno recimo može se osnovati i nova Direkcija,ali i neki niži nadzor...ma mešto su zamislili ...kako god biće efikasnije nego do sada,ali mislim da to ima veze i sa nabavkom nove opreme za info.putnika,displeye,automate karata i gps za vozila,kao i kontrola naplate i tenderom...bolje je to da se radi iz jednog centra nego raštrkano i bez uvida i kontrole ,pa javašluk...ovako ako neko zaje*******e ceo sistem ima ime i prezime...pa još bilo pod "Lastom" jasno je što je bilo u prošlosti opstrukcije Beovoza,e sad su snimili ranije slabosti pa ispravljaju...
 
Nevezano za ovo, sutra će se noćni prevoz naplaćivati. Biće ovo prva godina od kad postoje privatni noćni prevoznici a da se prevoz naplaćuje :notok:
 
amm8990":1wqxuvsa je napisao(la):
Nevezano za ovo, sutra će se noćni prevoz naplaćivati. Biće ovo prva godina od kad postoje privatni noćni prevoznici a da se prevoz naplaćuje :notok:
100 dinara kosta karta za prvu zonu od kad znam za sebe u nocnom.Da li si mislio na to ili sta?
 
pretpostavljam da je mislio na naplaćivanje za novu godinu
 
2012":ekxfs609 je napisao(la):
Mislio je na novogodišnju noć,i guess ;)
Dap, nije se naplaćivao prošlih godina, ove godine hoće... Grad je odbio da dotira troškove privatnicima zbog ekonomske krize :laugh:

btw. ne shvatam ovo sutra, da već od 22:00 rade noćni autobusi ? kojim redom vožnje će voziti od 22:00-00:00 a kojim posle 00:00 ?
 
rekoše na pola sata,ali to će biti samo lepa želja....
 
Да ли неко може да направи рачуницу колики су месечни издаци (комплетни) ГСБ-а ?
Да ли карте могу да се наплаћују по систему рачуна за струју или некако електронски?
Није ми јасно зашто плаћамо карту исто колико и лондонци где постоје дневне, сатне ... карте.
 
To ce biti uvedeno ove godine valjda oko polovine godine,to je najbolji sistem,imas kartu za period odredjen i superiska.Recimo i u Becu ima takav sistem
 
Mene zanima jedna druga stvar. Kako privatni prevoznici zarađuju pare, da li im grad daje određeni deo od prodaje karata i markica ili koji je sistem u pitanju?
 
Mislim da je to jako tesko izvuci. Najveci gubici su sto je (gotovo) nemoguce kontrolisati da li putnik ima kartu za odgovarajucu zonu - zapravo, kada kontrolori videda ima bilo kakvu kartu, cak i da ustanove da se vozi kroz dve zone ne bi pravili problem. Osim zona postoje i takozvane tarifne relacije u okviru druge zone, koje ne verujem da mnogo ljudi i razume, a to znaci da neka tacka u okviru druge zone predstavlja granicu do koje moze da se upotrebljava karta z ajednu zonu u okviru druge zone, a odakle je potreba karta za dve zone. Konfuzno zar ne?!
 
Grad placa svim prevoznicima gsp i pp po broju istjeranih vozila na ulicu i napravljenih krugova, a novac od prodaje karata ide samo gspu sistem saks :rant:
 
GSP štiti vozače uvođenjem 'panik' tastera i kamera

Tokom protekle godine zabeleženo je čak 120 napada na vozila GSP-a, a od 48 huligana koji su napali vozače svega njih 14 je privedeno! Kako bi sprečilo crnu statistiku, Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd" će već u martu raspisati tender za nabavku GPS sistema, koji bi do sredine ove godine trebalo da bude ugrađen u sve autobuse ove firme

Upravljačke kabine će tako biti opremljene najmanje po jednom kamerom, a vozači će imati i takozvani „panik taster", koji će igrati ulogu alarma u slučaju napada.
Generalni direktor GSP-a Radoslav Nikolić ugradnju ovog sistema najavljuje kao jednu od mera za sprečavanje učestalih incidenata u vozilima. On kaže i da se sa nadležnim gradskim i republičkim institucijama vode razgovori kako bi se pooštrile kazne za počinioce i povećala ovlašćenja komunalne policije, za koju je takođe najavljeno da će ove godine početi da radi.



PAKLENI VIKEND
U razmaku od svega 24 sata dogodila su se čak tri ozbiljna incidenta u gradskom prevozu. Prvo su u subotu ujutru dvojica mladića pokušala da ukradu autobus na liniji 31, sa okretnice na Studentskom trgu, ali ih je vozač sprečio u tome tako što je izvukao kontakt ključ iz brave i „zabarikadirao" se u otpravničku kućicu. Kasnije tog dana pijani sredovečni muškarac pucao je u pod autobusa na liniji 43, ali srećom nikoga nije povredio. Nedelja ujutru bila je kobna po vozače N. A. i J. I., koji su pretučeni u Bulevaru kralja Aleksandra kod stajališta „Cvetkova pijaca". Napadači su nešto kasnije uhapšeni i očekuje se da danas budu privedeni kod istražnog sudije. -

Od početka godine bilo je već pet napada na naše zaposlene, a tokom proteklog vikenda je sve kulminiralo! Moramo da preduzmemo nešto kako bismo zaštitili nedužne ljude, a jedna od takvih mera će biti tender za nabavku GPS sistema, koji je sada u pripremi, a biće raspisan najverovatnije u martu - priča Radoslav Nikolić.
On objašnjava da je prošle godine u dva autobusa probno ugrađen takav sistem, i da se sada čekaju rezultati testiranja. Za početak bi uređajima trebalo da budu opremljeni samo autobusi, a ako se to pokaže kao dobro, sistem će biti proširen i na tramvaje i trolejbuse.
- Svaka vozačka kabina će biti opremljena bar jednom kamerom, a vozači će pritiskom na „panik taster" moći da prijave napad kako bi policija što brže reagovala - ističe Nikolić.
Ovo nije i jedino što će GSP uraditi po pitanju poboljšanja bezbednosti u njihovim vozilima. Nikolić kaže i da se trenutno vode intenzivni razgovori sa predstavnicima republičkih i gradskih institucija o ovom problemu.
- Iako komunalna policija još nije počela da radi, nadamo se da će se stvari bar u nekoj meri srediti kada oni budu izašli na ulice, a mislimo i da
www.press rs.
1004.1323-770-514-1.jpg
 
Модернизација, модернизација али не само технике већ и људства. Срце ми се цијепа кад видим нов бус мајстор затворио врата и креће.. бус аутоматик а он пун гас папучица до пода, мотор урла, аутобус се мало затресе па полети као авион .. но не лези враже већ на 100ак метара семафор и мајстор наравно на кочницу. Нога ко камена! Наравно путници сви као по комади полећу ка предњици буса скроз до мајстора.. неки да му ј.. све по списку а неки поради силе инерције. Ретардер као да не постоји. И тако дан за даном док се бус не распадне.

Видим да су у овим новим бусевима погасили климе. Уопште ми није јасни зашто. Ваљда да их не троше јер тако угашене сигурно имају неку другу функцију. Иначе бусеви на линји 37, превозника бог те питај ког, су такав крш да чисто сумњам да могу проћи технички преглед. Све би ја то некако истрпио али хладноћу у тим бусевима јако тешко подносим. Нарочито ако се ухватим за шипку имам утисак да ће ми рука остати заљепљена али зато они све то надокнаде у љетном периоду када унутра ради гријање! То је у ствари добра ствар јер кад из буса у ком је 100 степени изађеш напоље гдје је 50 онда је то права милина! Ето мало сам вам се јадао .. шта ћу.

Е да у задњих мјесец до два ствара се велика гужва на сајму у јутарњим часовима као да су повукли један број аутобуса.. дал због кризе...
 
vucko":2ap5b179 je napisao(la):
To ce biti uvedeno ove godine valjda oko polovine godine,to je najbolji sistem,imas kartu za period odredjen i superiska.Recimo i u Becu ima takav sistem
А шта ћемо ако се поквари аутобус или настане поремећај у реду вожње па се пола сата претвори у сат, два, три ...
 
Ma strašno sve podseća na vreme sankcija,šta će nam privatni prevoznici ako nema konkurencije i novih boljih autobusa od Gsp i umesto 50 privatnih prevoznika trebalo bi uvesti jednu ili dve jake firme sa space autobusima pa ko želi neka bira kome će platiti markicu pa neka se dva prevoznika bore za putnike kvalitetom,ajde tramvaji će biti sve bolji dosta je pruga rekonstruisano,a dolaze i novi Tramvaji isto je i sa Trolejbusima srećom brzo se proizvode pa će stići do jeseni,Gradska železnica se konačno vraća u život,a fale nofi info sistemi ,Gps.... dakle najgore je stanje sa autobusima,šta će im klime kada leti su svi prozori otvoreni,zimi grejanje slabo osim u Mercedesovim i Man autobusima,dakle ako Ikarbus ne može da isporuči kvalitet neka ga ugase,svi niskopodni busevi škripe na zglobu,žute trake moraju se i fizički odvojiti u Požeškoj ulici i sl.vozači nemaju uniforme ili ih ne nose ....ma ne mogu više da nabrajam bez Metroa truba...
 
Sta mislite da se preko INFO STANA uvede posebna taksa za javni prevoz. Javni prevoz je javno dobro svima je u interesu da funkcionise sto bolje. Oni koji imaju kola ocekivace manje guzve na ulicama, pouzdanija vozila koja se nece kvariti i praviti probleme svima ostalima, a i sam je uvek potencijalni korisnik. Javno dobro je i manje zagadjenje. Stoga, kao sto postoji ekoloska taksa, moze se uvesti taksa za javni prevoz i mesecno bi se moglo prikupiti oko pola miliona evra
 
Матеја Бељан":1d6yltsi je napisao(la):
Sta mislite da se preko INFO STANA uvede posebna taksa za javni prevoz. Javni prevoz je javno dobro svima je u interesu da funkcionise sto bolje. Oni koji imaju kola ocekivace manje guzve na ulicama, pouzdanija vozila koja se nece kvariti i praviti probleme svima ostalima, a i sam je uvek potencijalni korisnik. Javno dobro je i manje zagadjenje. Stoga, kao sto postoji ekoloska taksa, moze se uvesti taksa za javni prevoz i mesecno bi se moglo prikupiti oko pola miliona evra
Mislim da smo o ovome razgovarali. Mislis na to da se ovo uvede kao dodatni porez, ili da svi placaju preko infostana a da onda svima bude besplatan prevoz? Ako je ovo drugo bilo je vec na forumu mislim da je zakljuceno da nije pozeljno iz mnogo razloga.

Ako se radi samo o dodatnoj taksi, grad vec i onako dotira GSP a grad se finansira iz prevoza. Ne vidim sta bi donela nova taksa osim negodovanja gradjana. Inace, u zemljama gde postoji taksa namenjena samo prevozu, ona se izdvaja iz akciza na benzin.
 
Nisam mislio d abude besplatan prevoz, vec da se iz dodatne takse pospesi modernizacija sistema, jer na ovoliko stanovnika suma moze biti znatna
 
Vrh