Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

ma najbolji je londonski Oyster sistem. imaš kredit na kartici i pređeš preko mašine svaki put kada uđeš u bus/voz/tramvaj i skine ti određeni broj para, shodno prevoznom sredstvu
 
Pa to će i kod nas da uvedu, navodno...
Kako funkcioniše u praksi?! Koliko ima senzora u jednom vozilu i našta to liči kad njih 50 uđe odjednom?!
Svi se grabe da trznu automat ili?
 
ne. ulazi se samo na prednja vrata i tamo se nalazi čitač koji ti sa kartice skida određenu sumu novca (zavisi od zone u kojoj si ušao, i prevoz koji koristiš, npr. ispod £1 za bus, a ako kupiš kod vozača £1,5, barem je bilo pre 3 godine, ne verujem da su menjali cenu). u praksi dosta dobro funkcioniše u busevima, tramvajima i metrou. za železnicu je malo probčematično jer iima nekih delova gde nema čitač za Oyster, pa ne možeš da uđeš/izađeš na/sa stanicu/e. inače, kada ideš u metro, provlačiš i na ulazu i na izlazu, pa ti skida onoliko koliko si se vozio. biće teško da to kod nas zaživi.
ja bi pre uspostavio Travelcard sistem. imaš jednu kartu, koja ti važi za sve vidove prevoza u određenom vremenskom intervalu (1 dan, 7 dana, 30 dana) ili za jednu vožnju. ali, to bi tek imalo smisla kada Beovoz postane ono što treba da bude
 
To bi bilo dobro,mislim na travelcard nema sanse da ce ljudi smao da ulaze na predja vrata kao to sto ti navodis primer.
 
Da, tako je u Berlinu, svi ulaze na prednja vrata i obavezni su da šoferu pokažu kartu, a on se ubi od klimanja glavom...

I ja sam više za taj Travel Card sistem, mada i Oyster zvuči zanimljivo...
 
Meni je najbolje to travel card,kolko videh u Becu radi superiska,odes do automata kupis kartu za odredjen period ili broj voznji,overis kad udjes u prevoz i uzivas :)
 
JohnnyLee":3imlcu87 je napisao(la):
ne. ulazi se samo na prednja vrata i tamo se nalazi čitač koji ti sa kartice skida određenu sumu novca (zavisi od zone u kojoj si ušao, i prevoz koji koristiš, npr. ispod £1 za bus, a ako kupiš kod vozača £1,5, barem je bilo pre 3 godine, ne verujem da su menjali cenu). u praksi dosta dobro funkcioniše u busevima, tramvajima i metrou. za železnicu je malo probčematično jer iima nekih delova gde nema čitač za Oyster, pa ne možeš da uđeš/izađeš na/sa stanicu/e. inače, kada ideš u metro, provlačiš i na ulazu i na izlazu, pa ti skida onoliko koliko si se vozio. biće teško da to kod nas zaživi.
ja bi pre uspostavio Travelcard sistem. imaš jednu kartu, koja ti važi za sve vidove prevoza u određenom vremenskom intervalu (1 dan, 7 dana, 30 dana) ili za jednu vožnju. ali, to bi tek imalo smisla kada Beovoz postane ono što treba da bude
U Beogradu ulazak samo na prednja NE, NE i NE! To može da funkcioniše u Berlinu ili Londonu kad imaju U-bahn i tube, ali u Beogradu gde se ceo prevoz oslanja na autobuse jednostavno neće funkcionisati kako treba!

1) Suviše dugo bi se busevi zadržavali na stajalištima, prosečno 4x duže, ako ne i više...
2) Putnici bi navirali na prednja vrata a time i ometali vozača, zašto se kod nas praktikuje da se kod prednjih vrata otvara samo jedno krilo, a ne oba!
3) Zamislite kod nas kako bi se formirao red da bi ušli u bus, a tu bi bilo svačega. Ko je video kako to rade u Moskvi znaće kako će biti kod nas, otprilike, ako bude tako. Tamo isto se u buseve ulazi samo na prednja vrata, ako udješ na bilo koja druga kazna je 5 rubalja pa je vozač dužan da ti naplati ako te primeti!

U NS-u se stvaraju problemi od kako se ulazi samo na prednja, a šta mislite šta će biti u Beogradu.

Inače, Ikarbus je po ugledu na Italijanski standard napravio model IK-103 4V, koji je u pogonu Zemun, čini mi se.... Zamišljeno je tako da se na prednja i zadnja vrata ulazi, a na srednja izlazi, te su zato pojačana. Možda bi ovaj sistem radi jednostavnosti implementacije i uspeo da se obrne redosled tj. da se ulazi na srednja, pa da terminal bude zajednički sa više čitača na paru srednjih vrata, jer samo tako bi moglo funkcionisati, ali ovo treba odbaciti u startu jer nemamo takva vozila:
103-4v.jpg
 
Nadam se da je ova vest u novinama malo loše prevedena i da onaj koji je davao intervju baš i nije do kraja upoznat sa onim što GSP planira da uradi. Nema šta da se izmišlja topla voda i komplikuje život ljudima, jednostavno se postave elektronski automati koji na karti upišu datum njenog čekiranja i od tada kreće njeno važenje u odnosu na to da li je satna, dnevna ili nedeljna. Nema nikakve potrebe da se izmišlja neki sistem koji će cenu svake karte da određuje na osnovu seta nekih varijabli, to samo komplikuje stvari i stvoriće mnogo više problema nego koristi, a ne bi me čudilo i da budu protesti građana zbog uvođenja tako debilnog sistema naplate.

Iskreno sumnjam da ceo sistem može da se odradi tokom 2010. godine, jer to nije samo puka zamena ovih ručnih "automata" već i instaliranje prodajnih terminala za karte, a to donekle i povlači drugačiju koncepciju stajališta, a nešto mi vlast baš ne deluje da je toliko raspoložena za takve "grandiozne" poduhvate.
 
Pa ti terminali ne moraju ni da se instaliraju u prvoj instanci, dovoljno je da se zamene automati, te da se na kioscima pojave odgovarajuće karte ;)
Instaliranje terminala u svakom busu biće veoma skupo za nas, pa se u nekim zemljama praktikuje da se automati postavljaju na nekim stanicama, a da ostane kupovina karte po "kaznenoj" ceni kod vozača....
 
Nisam govorio o instaliranju terminala u prevozu već na stanicama tj. kartu je moguće kupiti samo van prevoza.
 
Dakle, kao što je neko već ispričao, suludo je da ulaziš samo na prednja vrata, a i ovo sa prednjim i zadnjim je isto preterano (takav jedan autobus ima u Beogradu, bilo je slika, ne znam kuda ide - a sada znamo i zašto je tako napravljen), ideja koja se spominjala ranije, kad se pričalo o uvođenju klima u autobuse (kad je genijalni Tica rekao da je nemoguće, jer se vrata često otvaraju i zatvaraju), je bila da su karte u obliku neke vrste magnetne kartice koja reaguje u momentu kad uđeš u autobus na bilo koja vrata. Trenutno me mrzi da tražim stare vesti, ali ako se NIKO toga ne može setiti, pomučiću se i naći. Ipak da ne ispadne da sam toliko lud.
 
Secam se bese nesto sa gsp-om ili sta,to bi bilo najbolje i sa najmanje cimanja.
 
Za naše uslove je po meni najpametnije da ITS i GSP nabave automate za kupovinu karata raznih validnosti (dnevne, trodnevne, nedeljne, mesečne) koji bi bili svuda po gradu, čak i u nekim vozilima, da se takva karta stavi u novčanik i uobičajeno, kao i do sada, putuje prevozom.

Karta bi se mogla kupiti kod šofera, a kotrola karata se ne bi ukinula jer kakav god sistem uveli – kontrola uvek postoji!

Ovako je u Berlinu, samo što se tamo obavezno ulazi na prednja vrata (osim u tramvaju i motrou) i pokazuje šoferu ali to možemo da izbegnemo jer još uvek nemamo tu kulturu ponašanja...
 
Ja sam uvek za to da se usluga moze platiti i na licu mesta jer jednostavno nikad svi putnici nece biti u mogucnosti da unapred nabave kartu. Najbolje bi bilo da se elektronske karte prave jedino za vise voznji, a da se pojedinacne karte, po znatno visoj ceni, kupuju u vozilu. Tako bi karta za jednu voznju zapravo bila najskuplja i putnici bi bili motivisani da kupuju elektronske karte, sto znaci da se zapravo pretplacuju i nastavljaju da koriste javni prevoz.
 
Postojanje karata po pravcu u 21. veku je kaskanje za tehnologijom, mnogo su bolje vremenske karte, a kao što sam rekao treba ukinuti bilo kakve varijable u njima jer će to stvoriti veliku odbojnost kod većine ljudi koji koriste gradski prevoz. Dovoljno je uvesti jednostavne, satne, dnevne, trodnevne i nedeljne karte + markica i mirna Bačka.
 
U Londonu se karte prodaju na stanici (na automatu) i vozac nece da te primi u vozilo (iako ima sistem za naplatu karte) ako nisi prethodno kupio kartu. Na stanici se kupuje karta za jednu voznju, za vise zona i cak i dnevna.
Taj sistem bi mogao da se uvede i u Beogradu, bar u centru, kao i na stanicama BeoVoza. Tako se pri ulazu u vozilo ne gubi vreme.
 
Уторак, 29. децембар 2009.

Одлука о јавном линијском превозу путника на територији Београда

Одборници Скупштине града донели су на данашњој седници Одлуку о јавном линијском превозу путника на територији Београда. Према речима Милана Јанковића, помоћника директора Дирекције за јавни превоз, нову одлуку је било целисходно донети јер је било много измена, а новим статутом на град су пренете и надлежности у области линијског превоза на подручјима бивших приградских општина.

– У ранијој одлуци ГСП „Београд” је био једини превозник у систему који је, поред својих редовних послова, обављао и друге послове од значаја за функционисање јавног превоза. У приградском и локалном превозу овај посао је био поверен „Ласти”. Контрола рада превозника, поштовање реда вожње, управљање возилима јавног превоза, евиденција превозника, систем продаје, штампање, дистрибуирање и задуживање превозника картама, као и контрола путника, све су то пратећи послови који су важни за функионисање система јавног превоза. Одлуком су створени услови да се ови послови повере неком субјекту који је способан да их одради на квалитетан начин. Такође, остављен је и простор да град може споразумом да дефинише област превоза са суседним општинама, као што су Пазова, Панчево, Опово, Ћента, где се заправо одвија међумесни јавни превоз уколико се покаже да за то има потребе. Улагања у градску железницу почела су ове године и она може умногоме да допринесе квалитету јавног градског превоза у Београду, тако да је у новој одлуци остављен простор и за укључивање овог вида превоза, под условом да има прихватљив интервал и поузданост у раду – казао је Јанковић.

За наредну годину планирано је постепено увођење тикетинга и мониторинга у систем јавног градског превоза: први подразумева комплетно иновирање система продаје карата, а други опремање возила GPS системом и њихово праћење. Ова два система омогућиће бројне предности грађанима, попут информације о томе када возило треба да дође на жељену станицу, до куповине часовних, дневних, недељних или месечних карата а, с друге стране, путем GPS система возила јавног превоза моћи ће непрекидно да буду праћена.
izvor: BeoInfo
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1372891
 
Da li sam ja dobro shvatio da oni otvaraju mogućnost da se u potpunosti privatizuje gradski prevoz? Nije mi jasno. Razumem potrebu za olakšanjem komunikacije sa ostalim opštinama (Pazova, Pančevo) i to podržavam. Bilo bi dobro ako bi za čitavu teritoriju Beograda, a i regionalnog saobraćaja, osnovali to "preduzeće" za upravljanje, koje bi se takođe zvalo GSP Beograda - Gradski sistem prevoza Beograda, nešto kao RATP, tako da svi autobusi sa gradski prevoz budu ofarbani na isti način, kao i svi autobusi u lokalnom saobraćaju.
 
Не, они само отварају могућност да аутсорсују помоћне делатности - штампање карата, продају маркица, контролу, и слично. Другим речима, да ГСП ради оно што му је посао - да превози путнике - а да други раде оно што најбоље знају да раде. Нешто слично укидању радног места ”пастир” у Јат ервејзу.
 
Ambassador":s7imc2fn je napisao(la):
Da li sam ja dobro shvatio da oni otvaraju mogućnost da se u potpunosti privatizuje gradski prevoz?
Znate da ovo Veolija već duže vreme čeka :lol::D
 
@ Djordje: Aha, da dovedu direktora koji je je vodio propale firme, a zamenika sa srednjom školom, da odvoje sve "neesencijalne" delatnosti, kao što su vozači, kontrolori, čistači, mehaničari,.. I da ih podele u više firmi, iz kojih će lakše izvlačiti novac; proglasiti gradski prevoz apsolutno nesposobnim dok je u rukama grada, i potpuno ga poveriti privatnicima (Veloia). Onda ćemo napokon plaćati ekonomski realnu cenu prevoza, i imati kvalitet kao što je sada. Ima logike.


edit: Štampanje karata ne vrši GSP, već različite privatne firme, ali mislim da su napokon to poverili ZIN-u.
 
Vrh