Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

I ja bih najviše voleo da dodju novi Solarisi ali mislim da nema šanse da se to desi, nažalost. Ne bih se ja tome nadao uopšte.
 
Ekskluzivno: Đilas kritikuje autobuse proizvođača Solaris! Apeluje na nadležne da se ne kupuju njihova vozila!

Tajkun poručio Vesiću: Kupovina Solarisa bi bila pogubna za javni prevoz u Beogradu! Najavio tužbe i proteste ako GSP obnovi svoj vozni park ovim modelima!
 
Ja bih bas voleo da bude Solaris...mada u ovoj ludoj drzavi se sve naopako radi,na zalost :/
 
Урбино
 

Prilozi

  • A3FFE42D-C009-4742-8939-0F22ED4A9F8F.jpeg
    A3FFE42D-C009-4742-8939-0F22ED4A9F8F.jpeg
    92 KB · Pregleda: 2.049
  • 67A10B0F-F638-4B20-A01A-EB8C0EC2B0DB.jpeg
    67A10B0F-F638-4B20-A01A-EB8C0EC2B0DB.jpeg
    39,7 KB · Pregleda: 2.047
Ovo mu dođe kao foto-robot autobusa koji možemo očekivati :grand:
 
Sa aspekta dimenzija teoretski mogu da prođu BMC, Otokar i Solaris.
PS. Sad pročitah Min. 2800, znači otpada Solaris upada Mercedes.
 
A koja je cena Mercedesu, da li ispunjava sve ostale kriterijume? Stvarno mi je teško da poverujem da će doći Mečke, nažalost mislim da će opet biti BMC..
 
Ja pričam sa aspekta dimenzija. Bilo bi dobro da neko okači celu dokumentaciju ako može, jer bi tad stvari bile puno jasnije. MB Conecto G NGT (da ne pričamo o Citaru, nerealno je), zadovoljava sve navedene dimenzije. Sad je pitanje šta se traži u tenderu u pogledu osovina, motorizacije itd. Ako se dobro sećam, kada je bio tender u Novom Sadu, ponude su poslali i BMC i MB, ali je BMC pobedio zbog niže cene. Svakako je BMC favorit, a MB autsajder (ako zadovoljava ostale kriterijume tendera).
 
A GSPu je prednji prepust prioritetan kriterijum... zbog čega...? :kafa:

VsX07cZ.gif


Nadam se da ti što kroje tendere i uslove shvataju da ako im je do okretljivosti vozila, da onda treba da gledaju (i) radijus okretanja. Bukvalno ne mogu da shvatim šta je to toliko presudno u tih bangavih 10 cm prednjeg prepusta više ili manje... :kafa:
 
Presudan je proizvođač iz neke od bratskih zemalja, koji je došao na red da se namiri. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830058#p830058:2hrt683e je napisao(la):
Student » Сре Мар 10, 2021 11:25 pm[/url]":2hrt683e]Ja pričam sa aspekta dimenzija. Bilo bi dobro da neko okači celu dokumentaciju ako može, jer bi tad stvari bile puno jasnije. MB Conecto G NGT (da ne pričamo o Citaru, nerealno je), zadovoljava sve navedene dimenzije. Sad je pitanje šta se traži u tenderu u pogledu osovina, motorizacije itd. Ako se dobro sećam, kada je bio tender u Novom Sadu, ponude su poslali i BMC i MB, ali je BMC pobedio zbog niže cene. Svakako je BMC favorit, a MB autsajder (ako zadovoljava ostale kriterijume tendera).

Ево за димензије и мотор, остало је мање-више стандардно и небитно
 

Prilozi

  • 641BC7E7-08CF-49D7-8E6C-3086A1194334.jpeg
    641BC7E7-08CF-49D7-8E6C-3086A1194334.jpeg
    218,3 KB · Pregleda: 1.872
  • D3009BEA-4B6B-4EBE-A080-9D41DE4647AD.jpeg
    D3009BEA-4B6B-4EBE-A080-9D41DE4647AD.jpeg
    301,7 KB · Pregleda: 1.879
OK,zaključili smo da je sve naštimovano za nekog proizvođača,sad nam ostaje samo da čekamo da vidimo ko je u pitanju.
Ovde nema ni t od tendera,može se reći da je više u pitanju t kao tendencija da se uzme mazna provizija.Copy right -keep light,preslikana navbavka novogodišnje rasvete.Skorašnji primer voza pa sad autobusa pokazuje da režim misli da je ovakav način rada sasvim legitiman uprkos primedbama javnosti na regularnosti u tenedrskom procesu.
Ajmo forenzičari,CSI Beobuild,da nađemo za koga je tender namešten :)
Moj pik su turci,BMC.
 
Čitam i mogu da verujem, Škoda sistem tendera . Dobra škola.
Dimenzije prepusta ??? Logično bi bilo da su stavili max vrednosti a ne min. Totalna budalaština. Što je duži prepust to je tzv napadni i slilazni ugao manji a to se dobro vidi na beogradskim ulicama gde su oštri prelasci na uspon (i obrnuto), visoki ivičnjaci i sl. Prednji prepust ako može da zadovolji formu minimalne širine vrata od 1200 mm i kruga zaokreta poželjno je da bude što kraći upravo zbog boljih manevarskih osobina.
Motor min 8500 ccm je za zglobni autobus premali, neki minimum je 11000ccm. Odnosno poželjna je što veća zapremina za teška vozila.
Motor veće radne zapremine ima daleko bolje krive obrtnog momenta , snage i širi raspon upotrebljivih obrtaja motora.
Ono što preostaje jeste da se lagano navikavate .
 
Mercedes-Benz Conecto G NGT - Mercedes-Benz OM 936 G (7,7L / 1200Nm / 299hp)
M.A.N Lion-s City 18 G - M.A.N E1856 LOH (9,5L / 1400Nm / 320hp)
Scania Citywide LFA - Scania OC09 106 320 (9,3L / 1500Nm / 320hp)
Solaris Urbino 18 CNG - Cummins L9NE6DII320 (8,9L / 1356Nm / 320hp)
Iveco Urbanway CNG 18m - FPT Cursor 8 NG (7,8L / 1300Nm / 330hp)
BMC Procity 18m CNG - Cummins ISL8,9 G (8,9L / 1356Nm / 320hp)

Ako zanemarimo diskvalifikaciju Mercedesa i Iveka zbog male radne zapremine motora prednji prepust od min 2800mm (bez tolerancije +/-) sugeriše na namešten tender. Solaris skratio sa 2750 na 2700, M.A.N sada ima 2780 a Skanija samo 2645 upravo zbog onoga što je Žika već pomenuo. Prednji prepust BMC-a iznosi 2840mm, što znači da je tender namešten za proizvođača ratne opreme zemlje podignute na temeljima carstva koje je važilo za najvećeg dušmanina balkanskih zemalja. Zapravo M.A.N je diskvalifikovan za svega dva centimetra prednjeg prepusta, a Solaris nudi znatno viši kvalitet (u odnosu na cenu i da ne govorim) uz gotovo identičan motor.

Erdogan ga j*bo da ga j*bo u oko ćoravog!

Solarise hoće posle samo 15 godina eksploatacije da zamene gomilom te gvožđurije. Ovamo još teraju leševe dvestakečeva stare po 20 godina, stotrojke umesto električnih jer su gasne gMAZove rasturili. Tako se brinu o kvalitetu vazduha. Uhvatili se za Kineze i Turke kao pijani plota. Kinezi im zgodni za električne, a Turci za zglobne CNG. Žele da unificiraju vozni park sa ta dva propizvođača izgleda, a koji su u suprotnosti s "Đilasovim" Solarisom, odnosno Evropom. Samo da je suprotno Đilasu, pa makar lošiji proizvod platili više.
 
Naravno da se ne kupuje BMC umesto Solarisa iz praznog antagonizma prema Đilasu, već zato što su sa turskim i kineskim partnerima veće mogućnosti za muljanje i zato što su odluke već donete na višim nivoima, pa ostaje samo da ih sposobni gradski menadžer progura (a nema težak zadatak). Ni tzv. privatni prevoznici nisu odjednom i spontano uvideli viziju i prešli sa Maza/Liaza na turski asortiman i zapravo je ta nevidljiva ruka koja je njih gurnula u pravcu sultana dosta zanimljivija za diskusiju. Ovde je bar sve jasno, štelovan tender ko vrata, ni prvi ni poslednji. Sad neko može da povede raspravu o tome zašto je sa partnerima otud lakše ispregovarati ugrađivanje nego sa tzv. evropskim, ali lično ne bih išao u tom smeru, a i to je ozbiljno mašenje fudbala.

Ne vidim zašto je ovo drugačije od onih situacija kada su propisi i konkursi prilagođavani tako da bi se ugurao srpski Mercedes sa manjom širinom trećih vrata (čini mi se da je tada dozvoljen i putnički salon koji je pola niskopodan, a pola visok). Ne vidim zašto je ovo drugačije (osim količinski) od one situacije kada su u prevoz dvomilionskog grada ugurani kineski električni autobusi sa dvoja vrata. Ne vidim zašto je ovo drugačije od najskorije situacije kada smo, na istim ovakvim tenderima, od dva izdvojena (da, kineska i turska) proizvođača dobili 250 i kusur autobusa kojima je zajedničko samo to što se zovu solo.

Međutim, kad već pojednostavljujemo motive kao u teoriji o Đilasu, zamislimo Vesića koji, u želji da konačno bude voljen i prihvaćen (pošto ga, kao i sve kombinatore i izvođače prljavih radova, zabole za to kao i za nikad pali lanjski sneg), dođe na Beobuild da vidi koji to autobus da kupi. Čita on tako satima, zasuzile mu naočare, i dođe do zaključka da je na tom forumu bezmalo više vremena posvećeno tome što se
Jednom!
Na!
Liniji!
EKO1!
Pojavio!
Stariji!
Autobus!
nego na diskusiju o nekoliko nezgoda sa novim BMC i ostalim turskim autobusima u kojima samo srećom, koja prati i hrabre i one koji su pomerili pameću, nemamo na desetine teško povređenih i stradalih. Zato zatekne nikad življe takmičenje u pljuvanju u dalj na račun proizvoda pokojne domaće fabrike koja, kao i sve pokojne fabrike, uopšte nije ni u konkurenciji za nabavku. Na. Svakoj. Bogovetnoj. Temi. Kao ono kad se dede zakače oko četnika i partizana i ceo svemir zakrivljuju prema toj podeli (samo što su u ovoj raspravi svi četnici). U fazonu je Vesara - pa njima je svejedno i da ginu, samo da nije pokojna domaća fabrika, a kod ovog BMC-a i Kineza može više i da se ućari nego kod Solarisa. Mislim, Vesiću su metodologija i motivi pogrešni, ali uporno dobija tačan rezultat. Za to je on najmanje kriv.
 
Ja ne mislim da je Đilas razlog za ne uzimanje Solarisa, na primer, pošto on svakako nije prepreka da se uzme nešto od više evropskih renomiranih proizvođača. Pa pored Solarisa imamo i Mercedes, MAN, VDL, Scania-ju, Iveco (koji mislim da ima i najveću prodaju gradskih autobusa u Evropi) i našao bi se tu još po neko od onih solidnijih. Volvo je već neko vreme tu samo za električne i hibridne autobuse. U našem slučaju pre može biti do domaćih uvoznika, s obzirom da su se "Turci" raširili ne samo po Beogradu, već i po Novom Sadu, Subotici i Nišu. Moguće da ih ima još ponegde. Lasta koja je godinama kupovala SOR-ove, i njima bila poprilično zadovoljna (pouzdana i jeftina vozila za održavanje), prešla na Temze i Otokar.

Iako su u principu sa napisanim slažem Express, ipak ne shvatam po čemu je to Solaris ukupnim kvalitetom bolji, i to drastično, od jednog MAN-a? Da Poljaci ne prave toliko bolje karoserije od ovih sa sedištem u Minhenu? Mislim, Solaris i pravi samo karoserije za razliku od jednog MAN-a, Mercedesa, Scania-e itd. Plus radi samo gradske i nešto manje prigradske autobuse. No, to je manje bitno. Više mi je čudno što se baš toliko diže u nebesa, kao da sad pravi najbolja vozilla u Evropi, za tri klase bolja od onih u ponudama ostalih renomiranih proizvođača.
 
Kupovina nekog evropskog proizvoda, poput aolarisa, podrazumevala bi aranžman preko neke eu banke, poput EBRD, što smanjuje manevarski prostor za muljanje sa cenama i provizijama. Sve bi moralo da bude transparentno. Na istoku toga nema, pa je zato bilo moguće da higer košta koliko košta, da se cena spomenika obavije državnom tajnom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830388#p830388:lg0q454q je napisao(la):
Kesha » Pet Mar 12, 2021 8:41 am[/url]":lg0q454q]

Iako su u principu sa napisanim slažem Express, ipak ne shvatam po čemu je to Solaris ukupnim kvalitetom bolji, i to drastično, od jednog MAN-a? Da Poljaci ne prave toliko bolje karoserije od ovih sa sedištem u Minhenu? Mislim, Solaris i pravi samo karoserije za razliku od jednog MAN-a, Mercedesa, Scania-e itd. Plus radi samo gradske i nešto manje prigradske autobuse. No, to je manje bitno. Više mi je čudno što se baš toliko diže u nebesa, kao da sad pravi najbolja vozilla u Evropi, za tri klase bolja od onih u ponudama ostalih renomiranih proizvođača.
Nisu kvalitetniji a nisu ni daleko od top klase. +/- kako kome odgovara.
Što se tiče ostalih i oni su manje više karoseristi, osovine ZF, menjači ZF , Voith (ostalih kao i da nema), elektonika, pneumatika, okretnice, vrata, klima se kupuju od dobavljača.
Motori su ostali.
Mada mi nekako bode oči onaj čuveni bojkot Neoprana od strane Mercedes i Man kao proizvođače motora a time i draži uspon Solarisa sa pepela Neoplana (proizvođača gradskih autobusa).
 
branik":1mh4qkcr je napisao(la):
Kupovina nekog evropskog proizvoda, poput aolarisa, podrazumevala bi aranžman preko neke eu banke, poput EBRD, što smanjuje manevarski prostor za muljanje sa cenama i provizijama. Sve bi moralo da bude transparentno. Na istoku toga nema, pa je zato bilo moguće da higer košta koliko košta, da se cena spomenika obavije državnom tajnom...

Ne mora preko EU banke, još je bolje kada kupovina ide direktno iz budžeta. Naravno pod uslovom da nije namešten tender.
EBRD, kineski Exim, ili nekada naša Jubmes su razvojne banka, i oni su ti uslovljavaju, a proizvođaču je svejedno odaklo dolaze pare.
 
Iz budžeta ne može, sigurno. Nema toliko slobodnog novca.
Ako se kupuje kineski proizvod, finansiraće ga kineska banka.
Evropska banka će finansirati evropski proizvod. Od toga živi. Neće sigurno dati kredit za kineski autobus. Jer, ona živi od funkcionisaja evropske privrede.
 
Vrh