Šta je novo?

Modernizacija GSP-a


Planom nabavki je predviđeno 3,6 milijardi dinara za 100 zglobnih autobusa (na gas?). To je oko 300 hiljada evra po autobusu sto je ok cena.
Za kupovinu 20 trolejbusa na baterije (mislim da je u planu pola zglobnih) je predviđeno 1,32 milijarde dinara, sto je oko 11 miliona evra. U tu cenu tesko da se mogu uglaviti zapadni proizvođači, mada je rano pricati o tome jer ne znamo tražene specifikacije.
Zanimljivo je i da nista ne navode za 10 električnih autobusa, a tender je u toku.
 
Hahaha,traktor. I ovde su ga ugurali. Sve opstine po Srbiji kupiju traktore,mora se.
 
Traktori se koriste za šlepanje vozila u okviru pogona
 
Значи хоће да расходују ИМР што је на Дорћолу.
 
Traktori su čudo, devedesetih su dva nestala i komzna da li su ikad nađeni.
Za 2021. su planirali nabavku 100 zgloba ali ne pominju gas, 10 elektro i četiri mesta za punjenje.
Rashod 134 autobusa 74 sopo i 60 zgloba.
 
Отприлике Ик-103/201 возе последње кругове ове године. А могуће и неколико МАНова.
 
Bezumno. No dobro, taman da se nastavi ova skorašnja tradicija da posle svake naredne nabavke vozila imamo lošiji prevoz nego pre nje. Nadam se i da je svima koji su očekivali da će nabavka zglobova doneti sklanjanje solo autobusa sa linija kojima ne pripadaju jasno da je to dosta nerealna nada. Na kraju krajeva, solo vozila i nisu tu došla zbog manjka zglobnih, već zato što je neko smislio da to tako treba i planski kupio XYZ takvih buseva.
 
Zato što ''nabavili smo 100 (solo) autobusa'' narodnim masama zvuči bolje nego ''nabavili smo 70 (zglobnih kvalitetnih zapadnjačkih) autobusa''.

A tu je u igri i viša politika, jer Srbija mora da pokaže Kenjazima da ih još uvek voli, i da se oduži za sve one fine Huawei Veliko Blato tehnologije i kamere što su posejali širom grada i telekomunikacionih čvorova.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814891#p814891:30e2los3 je napisao(la):
Doca » Sre Jan 20, 2021 1:43 am[/url]":30e2los3]Hahaha,traktor. I ovde su ga ugurali. Sve opstine po Srbiji kupiju traktore,mora se.
Kao što reče Dart, to je za kratka premeštanja i vuče vozila po depoima. Da se ne pali kamion tegljač svaki put kad treba npr trolejbus sa površine na koje se odlaže za dugoročna stajanja (i iznad koje nema mreže) da se preveze 20 metara do radionice. Ili kad se vozila preraspoređuju po depou i parkingu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813808#p813808:ajns1x0t je napisao(la):
Žika » 16 Jan 2021 01:39 pm[/url]":ajns1x0t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811188#p811188:ajns1x0t je napisao(la):
Express » Čet Jan 07, 2021 8:00 pm[/url]":ajns1x0t]
Busskelett.jpg


^^^Keolis Sverige M.A.N NG313 CNG (Lion's City G CNG) u Stokholmu. Ovo je skoro bilo, a autobus je noviji. Mada je vozač bio povređen sreća da je bio van linije. U suprotnom bilo bi mnogo više ozleđenih. Ovako izgleda čitav: http://busphoto.eu/photo/312848/

Ma Vesiću je svejedno da li nabavlja "sredstva za rasterivanje švercera" od Merkelove ili Đinpinga. Ipak je par procenata budžeta bitnije od bezbednosti većine putnika koji plaćaju kartu. Materijalisti.
Ovo je staro , vozač je kasnio i uhvatio prečicu i udario u konstrukciju koja sprečava da visoka vozila uđu u tunel.. Sa putnicima ne bi ovuda išao.

https://www.ctif.org/news/cause-stockho ... determined

https://www.youtube.com/watch?v=itGK47ogVBI
https://www.youtube.com/watch?v=QoY2Qf5ft0Q

U pravu si. Na prvom klipu izgleda kao solo. Na drugom se vidi ista zgrada desno. Vratili ga unazad, a novinari slikali nasred raskrsnice umesto na mestu gde je udario. Zato je bočno slikan zglob izgledao kao da je drugi slučaj, ukoliko se ne obrati pažnja na zgradu u pozadini.

Sad da li je godinu dana mnogo, a nov autobus muzejski eksponat to nije potrebno diskutovati. Na slici vozila s farbom vidi se odsjaj neravnine oplate oko točkova. To je najnoviji facelift facelifta sa hromiranim logoom: http://busphoto.eu/photo/312849/?vid=519000

Autobus je havarisan posle nekoliko meseci korišćenja. Dakle, incident ne može biti stariji od autobusa. To nije od 2005. recimo. Pomenuti model je pred prekidom proizvodnje. Ako bi nabavili M.A.N bolje da je to novi 18G.

Nije da ne treba voditi računa i o evropskim proizvođačima. London i Berlin imali mercedesove "vatrene kočije". I najuglednijim proizvođačima se dešavaju propusti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814070#p814070:3h97aecm je napisao(la):
Dart » 17 Jan 2021, 10:25[/url]":3h97aecm]
Planom nabavki je predviđeno 3,6 milijardi dinara za 100 zglobnih autobusa (na gas?). To je oko 300 hiljada evra po autobusu sto je ok cena.
Za kupovinu 20 trolejbusa na baterije (mislim da je u planu pola zglobnih) je predviđeno 1,32 milijarde dinara, sto je oko 11 miliona evra. U tu cenu tesko da se mogu uglaviti zapadni proizvođači, mada je rano pricati o tome jer ne znamo tražene specifikacije.
Zanimljivo je i da nista ne navode za 10 električnih autobusa, a tender je u toku.

Sve sve...ali ubedljivo najsmesnije ono za WiFi u vozilima...ej kupili nove buseve i to 244 komada i i dalje nema wifi.
A ovamo polepljene na 5 mesta nalepnice FREE WIFI.
Koja banda prevarantska pa to je strasno. :D
 
Danas mi je prijatelj ovo poslao. Našao je na nekoj stranici na Instagramu. Radi se o tenderu za 10 električnih autobusa. Ako nije neka šala, ne znam koliko može da bude realno da se oni prijave.
1.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815170#p815170:381aaq7w je napisao(la):
KizaNoSleep » 20 Jan 2021 21:09[/url]":381aaq7w]Sve sve...ali ubedljivo najsmesnije ono za WiFi u vozilima...ej kupili nove buseve i to 244 komada i i dalje nema wifi.
A ovamo polepljene na 5 mesta nalepnice FREE WIFI.
Koja banda prevarantska pa to je strasno. :D
Jedino u zglobnim trolama na 40 radi wi - fi. U nekim trolejbusima vidi wi - fi, ali ne može da ode na internet i stalno mi izbacuje poruku da omogućim wi - fi. Kod privatnika sam samo u jednom autobusu uspeo da se konektujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814897#p814897:1ipbeu3j je napisao(la):
Žika » Sre Jan 20, 2021 3:22 am[/url]":1ipbeu3j]Traktori su čudo, devedesetih su dva nestala i komzna da li su ikad nađeni.
Za 2021. su planirali nabavku 100 zgloba ali ne pominju gas, 10 elektro i četiri mesta za punjenje.
Rashod 134 autobusa 74 sopo i 60 zgloba.
Verovatno misle pre svega na ik-201 i nešto od Japanaca i ik-218. Ako uzmemo u obzir da će biti nabavljeno 100 zglobnih, a rashodovano 60 starih zglobova, u plusu smo za samo 40 zglobnih, što je opet malo. Kao što sam nebrojeno puta rekao, svi stariji zglobni se mogu rashodovati pod uslovom da se nabavi dovoljan broj zglobnih što bi bilo 170 do 200 komada. 100 zglobnih će biti dovoljno pod uslovom da se tih 60 ne rashoduje. Mnogo je bolja opcija da se sve od ik-201 što koliko-toliko može i dalje da radi prebaci u Kosmaj koji je 20-ak ik-201 održavao tokom 2014. i 2015. Time bi linije u Kosmaju bile preporođene.
Ja se iskreno nadam da će nabavka 100 zglobova značiti kraj solo autobusa na linijama 27E, 43, 53, 75, 83, 89, 96 i 601, ali ako se 60 zglobnih rashoduje, opet će biti nedovoljno zglobova za te linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815198#p815198:3pmqe3re je napisao(la):
solecar » Sre Jan 20, 2021 11:26 pm[/url]":3pmqe3re]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815170#p815170:3pmqe3re je napisao(la):
KizaNoSleep » 20 Jan 2021 21:09[/url]":3pmqe3re]Sve sve...ali ubedljivo najsmesnije ono za WiFi u vozilima...ej kupili nove buseve i to 244 komada i i dalje nema wifi.
A ovamo polepljene na 5 mesta nalepnice FREE WIFI.
Koja banda prevarantska pa to je strasno. :D
Jedino u zglobnim trolama na 40 radi wi - fi. U nekim trolejbusima vidi wi - fi, ali ne može da ode na internet i stalno mi izbacuje poruku da omogućim wi - fi. Kod privatnika sam samo u jednom autobusu uspeo da se konektujem.
U GSP-u Wi-Fi i radi u mnogim vozilima, ali kod privatnika još ni u jednom nisam video da se uopšte i pojavljuje neka dostupna mreža. Prošlo je 5 godina kako su u obavezi da imaju besplatan Wi-Fi u svim vozilima, a i dalje taj problem nisu rešili. Kod dosta privatnika (a naročito u vozilima Unacop-a) ne rade ni klima uređaji, a kamoli Wi-Fi iako posvuda postoje nalepnice da je besplatan internet i da su vozila klimatizovana.
 
Ja не памтим када сам се повезао на интернет у возилима ГСП. Углавном пише како није доступан. Код приватника сам и успевао да се повежем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816224#p816224:2fiowe2c je napisao(la):
Дошљак » Sub Jan 23, 2021 11:39 pm[/url]":2fiowe2c]И да легне кредит Европске банке :D

Ne verujem da bi to išta pomoglo bar ovde, evo NS je sa tim kreditom ponovo uzeo Turke, a ko zna šta će biti od električnih...
 
Кад се плаћа карта Соларис је краљ сваког кварта.
 
Brat Dejan Aleksić iz Politike ponovo ubada u suštinu :D

Нови трамваји и троле уместо на трасама – у обећањима
среда, 24.02.2021. у 08:18 - Дејан Алексић

Последња набавка ових возила организована пре више од деценију. – У међувремену, као партнери за набавку или ремонт најављивани Чеси, Словаци, Белоруси, крагујевачки „Сименс” и најсвежије – Руси

Tekst je vrlo detaljan i poduži, pa da ne bih ovde kačio zid teksta, preporučujem da se pročita na samom sajtu Politike.

http://www.politika.rs/scc/clanak/47357 ... obecanjima
 
Nažalost ni objektivne kritike nisu mnogo uticale na pomak. Odavno je poznato kaoliko lažu da im je stalo do domaćih proizvoda, usput se ne obazirući ni na kvalitet ni na cenu. Tendere nameštaju. Najpovoljnija ponuda ne mora obavezno biti najjeftinija, niti strana nego ona sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, čime se Higer, Ikarbus i Belkommunmaš i nisu baš proslavili. Autobuse ne mora proizvoditi domaći Ikarbus al tramvaje može domaći Siemens. Ni trolejbuse ne mora strani Belkommunmaš kada iste autobuse i trolejbuse može strani Solaris. A kad već hoće da ispunjavaju želje svojih ruskih i kineskih drugova nek kupuju Ladu, Gaz, Chery, Dongfeng od njih za državne institucije i preduzeća. Mogu još i Mahindru i Tatu od Indijaca. Samo za škodina kola znaju, za tramvaje i trole nikad čuli.

Za preduzeća pod okriljem ŽS može da se nađe Stadler, Siemens, za Gradsku Čistoću M.A.N, Iveco, DAF, samo kad je gradski prevoz tu se zakida.

Da treba obnavljati tramvajski vozni park - treba, međutim da li je obavezno to realizovati na isti način kao Đilas sa trolejbuskim? Nikako. Naprednjaci takvim odlukama praktično pokušavaju da unakaze i trolejbuski i tramvajski sistem.
 
Probali si Cherry pa vrlo brzo odustali, jer se nisu pokazali kao najbolje rešenje.
 
Dokumentacija za nabavku 100 zglobnih autobusa: https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo/18416
Ko ima nalog može da preuzme fajlove. Vrednost nabavke iznosi 36 miliona evra sa PDV, odnosno 30 bez PDV.

Za podsetnik Talin je 2019. raspisao tender za 100 CNG autobusa po ceni od 27 miliona evra, od toga 60 solo i 40 zglobnih što izađe bezmalo 225k po solo vozilu, odnosno 337,5k po zglobnom. Tender je dobio Solaris, a danas bi jedinična cena zglobnog vozila sa talinskog tendera na gasni pogon iznosila 352,8k. Dakle, ko će pobediti zavisi od toga da li će tenderska dokumentacija biti prilagođena određenim proizvođačima ili ne. Mislim da je bilo šta tursko, bivše sovjetsko ili kinesko po toj ceni nedopustivo.

Nekoliko članaka sa direktno.rs, starijih i novijih vezano za novije nabavke:
Direktno (Beta) 10.10.20: Sprečiti malverzacije u nabavci zglobnih autobusa
Direktno 14.02.21: Skandalozna nabavka elektro autobusa posao za Tužilaštvo
Direktno 09.03.21: SSP: Da li će Beograd nabaviti autobuse od "očekivanog" proizvođača?
 
Nadam se Solarisu koji se pokazao odlično.
 
Vrh