U toku je tender Gradskog saobračajnog preduzeća Beograd za nabavku 10 solo autobusa na električni pogon, sa opremom za punjenje.
Predmet nabavke su novi solo niskopodni autobusi gradskog tipa na električni pogon, sa pantografskim sistemom punjenja na terminusima i sistemom skladištenja električne energije pomoću baterija ili superkondenzatora, kao i četiri punjača za punjenje na terminusu.
U prateće usluge u okviru tendera spadaju i obuka kadrova GSP Beograd, tehnička podrška tokom i van garantnog perioda, obavljanje redovnih servisa vozila u garantnom periodu, uključujući i potreban potrošni materijal, i montaža punjača na već pripremljena postolja na mestima koje odredi naručilac, kao i povezivanje i instalacija na mrežu svih punjača i njihovo puštanje u rad.
...
GSP ima velike planove: Nabavka trolejbusa i autobusa, širenje tramvajske mreže, gradnja novih depoa...
https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... oa-1795463
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812414#p812414:ziewm5us je napisao(la):branik » 11 Jan 2021 09:48 pm[/url]":ziewm5us]Pokušavam da zamislim e 31 kako izlazi pun uz Šumice pošto se već u stani kreni režimu uspeo uz Francusku, ili kako nekoliko puta kreće u gužvi na usponu pored Karađorđevog parka
Mala autokomanda će biti pored Kosmaja tj. tek treba da se gradi . Mislim da to neće skoro kao ni Kosmaj 2.solecar":2r2cng2n je napisao(la):Mala autokomanda je deo depoa Kosmaj?
Linija 31 je najgora za elektrobus, veliko opterećenje, najviše putnika , ubedljivo najmanja eksplataciona brzina i ubedljivo najveća potrošnja goriva. Što znači baterije većeg kapaciteta a opet daleko više mrtve težine koja opet troši više energije i još teren sa puno uspona. Ako se ide na elektrovuču za 31 je daleko pogodniji trolejbus.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813625#p813625:kmalr56n je napisao(la):Express » Pet Jan 15, 2021 8:26 pm[/url]":kmalr56n][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812414#p812414:kmalr56n je napisao(la):branik » 11 Jan 2021 09:48 pm[/url]":kmalr56n]Pokušavam da zamislim e 31 kako izlazi pun uz Šumice pošto se već u stani kreni režimu uspeo uz Francusku, ili kako nekoliko puta kreće u gužvi na usponu pored Karađorđevog parka
Pa kao što sam i napisao, nema šta da se zamišlja, niti da se pokušava. Potrošnja energije (merena u MJ) na 31 po km biće veća nego na 43 ili 108 - vozio dizel ili električni, dakle shodno potrošnji potrebna je i baterija odgovarajućeg kapaciteta. Na što težoj liniji saobraća to dizel više troši, samim tim i zagađuje, što samo po sebi opravdava a neku vrstu ako ne nulte onda smanjene emisije. Utoliko je i efekat značajniji. CNG je bio hit pre 20+ godina u Skandinaviji, dvozglobni IMC trolejbus u Švajcarskoj 10+ godina tako da kasne decenijama. Sad pitanje koliko se isplati graditi mrežu ako bi je počupali za 10 godina. Preskakali su čitave tehnološke epohe čvrsto se oslanjajući na dizel. Mislim da na odabranim linijama elektrobusi sa boljim performansama ne bi bili loše rešenje, mada neka masovna elektrifikacija u ovom momentu ne samo što je nepraktična već nije ni ekonomski isplativa (više zglobnih CNG autobusa može da se nabavi po ceni manjeg broja solo električnih, a potrebe su upravo za zglobnim tako da nema baš prostora za razbacivanje). Stoga je za početak neka mešovita linija ne bi bila loša za početak, zuzevši kapabus egzibiciju EKO1.
Zaista je zabrinjavajuće to što iako nisu kupili nijedan zglob godinama, mabavili stotine solo neprimerenih većini linija (one koje su zaista za solo ne zahtevaju treća vrata pri čemu za pokrivanje istih nije potrebno više od 100 vozila) ipak naručuju još solo, ovog puta koristeći izvor energije kao izgovor.
Ovo je staro , vozač je kasnio i uhvatio prečicu i udario u konstrukciju koja sprečava da visoka vozila uđu u tunel.. Sa putnicima ne bi ovuda išao.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811188#p811188:2mvzhieb je napisao(la):Express » Čet Jan 07, 2021 8:00 pm[/url]":2mvzhieb]
^^^Keolis Sverige M.A.N NG313 CNG (Lion's City G CNG) u Stokholmu. Ovo je skoro bilo, a autobus je noviji. Mada je vozač bio povređen sreća da je bio van linije. U suprotnom bilo bi mnogo više ozleđenih. Ovako izgleda čitav: http://busphoto.eu/photo/312848/
Ma Vesiću je svejedno da li nabavlja "sredstva za rasterivanje švercera" od Merkelove ili Đinpinga. Ipak je par procenata budžeta bitnije od bezbednosti većine putnika koji plaćaju kartu. Materijalisti.