Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Busskelett.jpg


^^^Keolis Sverige M.A.N NG313 CNG (Lion's City G CNG) u Stokholmu. Ovo je skoro bilo, a autobus je noviji. Mada je vozač bio povređen sreća da je bio van linije. U suprotnom bilo bi mnogo više ozleđenih. Ovako izgleda čitav: http://busphoto.eu/photo/312848/

Ma Vesiću je svejedno da li nabavlja "sredstva za rasterivanje švercera" od Merkelove ili Đinpinga. Ipak je par procenata budžeta bitnije od bezbednosti većine putnika koji plaćaju kartu. Materijalisti.
 
GSP Beograd kupuje 10 solo električnih autobusa - Poziv otvoren do 28. januara (ekapija.com)

U toku je tender Gradskog saobračajnog preduzeća Beograd za nabavku 10 solo autobusa na električni pogon, sa opremom za punjenje.

Predmet nabavke su novi solo niskopodni autobusi gradskog tipa na električni pogon, sa pantografskim sistemom punjenja na terminusima i sistemom skladištenja električne energije pomoću baterija ili superkondenzatora, kao i četiri punjača za punjenje na terminusu.

U prateće usluge u okviru tendera spadaju i obuka kadrova GSP Beograd, tehnička podrška tokom i van garantnog perioda, obavljanje redovnih servisa vozila u garantnom periodu, uključujući i potreban potrošni materijal, i montaža punjača na već pripremljena postolja na mestima koje odredi naručilac, kao i povezivanje i instalacija na mrežu svih punjača i njihovo puštanje u rad.

...
 
Još jedan od izgovora za nabavku solo vozila - elektrifikacija. :violina:

Ne pominju za koje linije se nabavljaju. Bolje da su raspisali tender za 7 zglobnih sa Opportunity Charging sistemom.

Takvim zglobovima ne bi bilo loše pokriti pojedine kraće radijalne linije poput 15, 31, 35, 75. Moguće i 53L od Skojevskog do Gepratove. Na taj način bi poluobrt ograničili na oko 10km. Svaki deo grada dobio bi ne samo zglob, već i električni. Ne bi bilo diskriminacije u vidu trola u Medaku, tramvaja na B.Brdu, kapabusa u Belvilu, ni kučeta ni mačeta u Zemunu (izuzev tangente antibiotik BG:Voza). Naravno, pominjao sam ograničenja postojeće tehnologije, ali to ne znači da neke linije ne mogu biti elektrificirane, i to zglobnim vozilima. Izvor energije nikako ne sme da im bude izgovor pri izbegavanju zglobova.
 
Problem sa 31 je taj što upada u gužvu kod Dusanovačke pošte. Ne bi bilo "bezbedno" zameniti sa elektrobusevima jer postoji onda rizik da se baterija istroši daleko pre dolaska na terminus. Ja bih pre zamenio neke kraće linije koje sigurno ne upadaju nigde u gužvu i koje imaju pouzdan red vožnje. Time bi se onda sigurno značajno uštedelo na gorivu, a i sama vozila bi verovatno mogla da jednim punjenjem da izvedu ceo krug. Koliko je dugačka 32? Ona bi mogla da deli terminus, odnosno punjač sa Eko1 kod Vuka, tako da bi se i tu uštedelo na ugradnji punjača i trafoa.
 
Линије 24, 30, 34, 44, 60 и 66 ко створене за аутобусе на батерије. 32 је дугачка око 7 километара. Само мислим да је проблем такт линије због пуњења.
 
Ako je kao što kaže Marrecar za 31 i Dušanovačku poštu, onda bi i na 30 bio problem, zare ne? Na 24 teško da bi mogli da rade, jer se nabavljaju solo vozila, a znamo da su problem delom ulice od Bulevara do okretnice u Neimaru.
 
Можда грешим, али чини ми се да електрична возила када стоје не троше "гориво", нека ме неко исправи ако грешим. И притом, на 30 је предвиђено време између два терминуса 17 миунта, док је на ЕКО 1 25 минута. Што се тиче линије 24, ако не може соло аутобус на батерије, онда нека набаве мидибус на батерије.
 
Sta bi sa onih 1500 000 evra penala zbog kašnjenja nikom nista...
4 punjača znaci 2 linije po 5 vozili tj 4 u pogonu 1 u rezervi ....
Sad treba sracunati sta sa tim može da se pokrije...
 
Линија 44 - 4 возила
Линија 34 - 3 возила
Линија 60 - 2 возила
Линија 66 - 2 возила

Могли би да продуже 60 од топлане до Белвила, да дели пуњач са Еко1, значи да јој треба само пуњач на Зеленом венцу, линија 66 може да дели пуњач код Вука са Еко1, значи исто треба само пуњач у научно-технолошком парку Звездара. Остају два пуњача и четири возила за 34 или 44. Можда боље на 44 пошто покрива већи део града.
 
Postoje različite vrste punjača i baterija koji mahom nisu kompatibilni. Ako već računate na isti sistem onda terminusi za punjenje trebaju biti blizu tramvaja/trolejbusa jer koriste njihovu mrežu.

U tenderskoj dokumentaciji nisu inistirali na tome. Inače dobra strana je sto su sad troja vrata uslov.
 
Ne znam zašto 31 jednostavno nije "linija inovacija" poput 109 u Hamburgu? Produžena do SRC Dorćol zahtevala bi tri vozila više, dakle umesto 18 električnih dovoljno je obezbediti samo 6. Ostalo CNG hibrid, na gorivne ćelije.

Vezano za autonomiju elektrobusa na 31 recimo da će 80% napunjena baterija kapaciteta dovoljnog za pokrivanje razdaljine od 12km (100% 15km) imati 36% veći kapacitet od nominalne potrošnje za 8,8km, ili 22% lufta. Da li će karakteristike trase pomenute linije uticati na potrošnju veću od tih 36% ili će to biti dovoljno? Od toga bi zavisio kapacitet ugrađenih baterija/superkondenzatora. Mislim da je 15km dovoljno za poluobrt prosečne linije, obrt kraće fider linije ili dva obrta kratkih cirkulatora poput 87.

Takođe, imajući u vidu ograničenja dostupnih tehnoloških rešenja savremenih autobusa na električni pogon može se zaključiti da bi kraće slabije, odnosno duže ekspres linija bile pogodne pri ranoj eksploataciji. Prve zbog kratkih poluobrta, malih gužvi, druge zbog manjeg broja zaustavljanja i/ili veće srednje brzine, što doprinosi smanjenju troškova nabavke skupih vozila stvaranjem uslova za manji potreban broj istih.
 
Pokušavam da zamislim e 31 kako izlazi pun uz Šumice pošto se već u stani kreni režimu uspeo uz Francusku, ili kako nekoliko puta kreće u gužvi na usponu pored Karađorđevog parka
 
GSP ima velike planove: Nabavka trolejbusa i autobusa, širenje tramvajske mreže, gradnja novih depoa...

https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... oa-1795463

Od svega ovoga, ja kao velike projekte i planove vidim nabavku 100 novih autobusa i 20 trolejbusa, i izgradnju novih depoa. Premda je konfuzno ovo pisanje ''izgradnja depoa Autokomanda, kao i novih tramvajskih depoa''. Šta na Autokomandi? Koliko? Koji novi tramvajski depoi? I gde?
Ok, jeste pisano o ta dva nova tramvajska depoa skoro, ali dužnost je i novinara i čelnika da napišu opet, da se uokviri slika.

Ubrzavanje tramvaja je nešto što vidim kao dodatne opravke i modifikacije, a ne bog zna kakav projekat i poduhvat. Mada u stvari, povlačim reč. Ovde tako nešto zaista jeste poduhvat decenije. Ona glupost o ''širenju tramvajske mreže po Novom Beogradu'' je presmešna, pošto ne vidim gde će to još da se postavljaju šine gde ih već nema. :kafa:

Ovo ''rekonstrukcija farbarske, strugarske i karoserijske radionice u kompleksu na Dorćolu '' mi deluje kao da odlažu komadanje Dorćola za par godina. Ali imajmo u vidu da je ''rekonstrukcija'' širok pojam i da može da ide od potpune obnove objekata i njihovih konstrukcija, pa sve do zamena lima na krovovima i ponekog prozora.

Lepo je što obnavljaju i sređuju objekte za svoje zaposlene. S tim što mislim da to treba da bude standardna praksa. No dobro, kapiram da je za GSP i to projekat decenije.

A ona Vrapčad za pešačke zone me lično ne zanimaju, no dobro, na stranu moje subjektivno mišljenje, recimo da je dobro što se nabavlja još ta tri komada.

Nego, najviše od svega toga me zanima koje će autobuse i trolejbuse da uzmu.
 
Да није у плану трамвајски депо Аутокоманда? :D
 
Mala autokomanda je predviđena za centralni remont, ugovoreni transport, elektro građevinsku operativu i nalazi se takođe pored Kosmaja...
 
Чини ми се да сам ту негде, пре петље Ласта на неком неугледном плацу и виђао куле за контактну мрежу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812414#p812414:ziewm5us je napisao(la):
branik » 11 Jan 2021 09:48 pm[/url]":ziewm5us]Pokušavam da zamislim e 31 kako izlazi pun uz Šumice pošto se već u stani kreni režimu uspeo uz Francusku, ili kako nekoliko puta kreće u gužvi na usponu pored Karađorđevog parka

Pa kao što sam i napisao, nema šta da se zamišlja, niti da se pokušava. Potrošnja energije (merena u MJ) na 31 po km biće veća nego na 43 ili 108 - vozio dizel ili električni, dakle shodno potrošnji potrebna je i baterija odgovarajućeg kapaciteta. Na što težoj liniji saobraća to dizel više troši, samim tim i zagađuje, što samo po sebi opravdava a neku vrstu ako ne nulte onda smanjene emisije. Utoliko je i efekat značajniji. CNG je bio hit pre 20+ godina u Skandinaviji, dvozglobni IMC trolejbus u Švajcarskoj 10+ godina tako da kasne decenijama. Sad pitanje koliko se isplati graditi mrežu ako bi je počupali za 10 godina. Preskakali su čitave tehnološke epohe čvrsto se oslanjajući na dizel. Mislim da na odabranim linijama elektrobusi sa boljim performansama ne bi bili loše rešenje, mada neka masovna elektrifikacija u ovom momentu ne samo što je nepraktična već nije ni ekonomski isplativa (više zglobnih CNG autobusa može da se nabavi po ceni manjeg broja solo električnih, a potrebe su upravo za zglobnim tako da nema baš prostora za razbacivanje). Stoga je za početak neka mešovita linija ne bi bila loša za početak, zuzevši kapabus egzibiciju EKO1.

Zaista je zabrinjavajuće to što iako nisu kupili nijedan zglob godinama, mabavili stotine solo neprimerenih većini linija (one koje su zaista za solo ne zahtevaju treća vrata pri čemu za pokrivanje istih nije potrebno više od 100 vozila) ipak naručuju još solo, ovog puta koristeći izvor energije kao izgovor.
 
solecar":2r2cng2n je napisao(la):
Mala autokomanda je deo depoa Kosmaj?
Mala autokomanda će biti pored Kosmaja tj. tek treba da se gradi . Mislim da to neće skoro kao ni Kosmaj 2.
 
Bio je ranije tender za elektromrežu, trebalo je da se napravi ulica od Medakovića do Kosmaja i da se razcvuče mreža.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813625#p813625:kmalr56n je napisao(la):
Express » Pet Jan 15, 2021 8:26 pm[/url]":kmalr56n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812414#p812414:kmalr56n je napisao(la):
branik » 11 Jan 2021 09:48 pm[/url]":kmalr56n]Pokušavam da zamislim e 31 kako izlazi pun uz Šumice pošto se već u stani kreni režimu uspeo uz Francusku, ili kako nekoliko puta kreće u gužvi na usponu pored Karađorđevog parka

Pa kao što sam i napisao, nema šta da se zamišlja, niti da se pokušava. Potrošnja energije (merena u MJ) na 31 po km biće veća nego na 43 ili 108 - vozio dizel ili električni, dakle shodno potrošnji potrebna je i baterija odgovarajućeg kapaciteta. Na što težoj liniji saobraća to dizel više troši, samim tim i zagađuje, što samo po sebi opravdava a neku vrstu ako ne nulte onda smanjene emisije. Utoliko je i efekat značajniji. CNG je bio hit pre 20+ godina u Skandinaviji, dvozglobni IMC trolejbus u Švajcarskoj 10+ godina tako da kasne decenijama. Sad pitanje koliko se isplati graditi mrežu ako bi je počupali za 10 godina. Preskakali su čitave tehnološke epohe čvrsto se oslanjajući na dizel. Mislim da na odabranim linijama elektrobusi sa boljim performansama ne bi bili loše rešenje, mada neka masovna elektrifikacija u ovom momentu ne samo što je nepraktična već nije ni ekonomski isplativa (više zglobnih CNG autobusa može da se nabavi po ceni manjeg broja solo električnih, a potrebe su upravo za zglobnim tako da nema baš prostora za razbacivanje). Stoga je za početak neka mešovita linija ne bi bila loša za početak, zuzevši kapabus egzibiciju EKO1.

Zaista je zabrinjavajuće to što iako nisu kupili nijedan zglob godinama, mabavili stotine solo neprimerenih većini linija (one koje su zaista za solo ne zahtevaju treća vrata pri čemu za pokrivanje istih nije potrebno više od 100 vozila) ipak naručuju još solo, ovog puta koristeći izvor energije kao izgovor.
Linija 31 je najgora za elektrobus, veliko opterećenje, najviše putnika , ubedljivo najmanja eksplataciona brzina i ubedljivo najveća potrošnja goriva. Što znači baterije većeg kapaciteta a opet daleko više mrtve težine koja opet troši više energije i još teren sa puno uspona. Ako se ide na elektrovuču za 31 je daleko pogodniji trolejbus.
 
Objasni meni čovek lepo da autobus uzbrdo više troši.
A ja sam mislio da za takvu liniju trebaju ozbiljno veće baterije, što onda smanjuje kapacitet putnika. Uzbrdo žice, nizbrdo baterija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811188#p811188:2mvzhieb je napisao(la):
Express » Čet Jan 07, 2021 8:00 pm[/url]":2mvzhieb]
Busskelett.jpg


^^^Keolis Sverige M.A.N NG313 CNG (Lion's City G CNG) u Stokholmu. Ovo je skoro bilo, a autobus je noviji. Mada je vozač bio povređen sreća da je bio van linije. U suprotnom bilo bi mnogo više ozleđenih. Ovako izgleda čitav: http://busphoto.eu/photo/312848/

Ma Vesiću je svejedno da li nabavlja "sredstva za rasterivanje švercera" od Merkelove ili Đinpinga. Ipak je par procenata budžeta bitnije od bezbednosti većine putnika koji plaćaju kartu. Materijalisti.
Ovo je staro , vozač je kasnio i uhvatio prečicu i udario u konstrukciju koja sprečava da visoka vozila uđu u tunel.. Sa putnicima ne bi ovuda išao.

https://www.ctif.org/news/cause-stockho ... determined
 
Nije li pre desetak godina Lastin bus ostavio krov na Ušću?
 
Vrh