Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Gdje je taj vrbin potok da pregledamo katastar ima li neka velika parcela da se vodi na grad ili gsp ...
 
ISPRAVKA: Tramvajski depo "Sava" je otvoren u januaru 1988. godine, dok je SP (Saobraćajni pogon) "Novi Beograd" otvoren 1982. godine.
 
I jedna zanimljivost,pogon Novi Beograd gradio je KMG Trudbenik.
Poznajem coveka koi je ucestvovao u izgradnji.
 
Ma šta neki danas mislili, osamdesetih je grad dobro vođen i sve ovo što se sad piše i priča, smišljeno je tada. Premeštanje garaže trolejbusa je ok, uz dopunu periferne mreže i uspostavljanje poprečnih veza. Kite se tuđim perjem i tkrivaju toplu vodu. Gledao sam crteže pre 25 godina o vezi G.bolnice, preko Batutove sa V. Ilića i do B. Jerković. I veza Dorćol Takovska planirana je tada, kao i Zvezdara - Mirijevo - Konjarnik. Ali kocke nisu i niko normalan nije mogao da zamisli da će najekološkije vozilo neko želeti da eliminiše iz najjužeg centra. Zamišljen je i terminus na Dorćolu kod pekare sa vezama preko T. Koščuška i Francuskom i Takovskom.
Ali, devedesete su bile puko preživljavanje, ni jedan od tih planova nije mogao da se realizuje. U međuvremenu su došli oni koji misle da svet počinje od njih, da niko pre nije ništa znao i vredeo. I oni kreću da kroje po svome i, kao po pravilu, uvek ubodu pogrešno. Mislim da to nije slučajno, jer tako im se najbolje isplati. Uradiš na brzinu, pa onda popravljaš, pa menjaš u hodu i svaki put oližeš prste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796564#p796564:3asw4bbz je napisao(la):
branik » 25 Nov 2020 21:02[/url]":3asw4bbz]Ali, devedesete su bile puko preživljavanje, ni jedan od tih planova nije mogao da se realizuje.
Mogao je makar da se uradi krak od Vojislava Ilića do okretnice u Braće Jerković.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796318#p796318:3tij0nca je napisao(la):
IK-97 » Sre Nov 25, 2020 6:03 am[/url]":3tij0nca]I jedna zanimljivost,pogon Novi Beograd gradio je KMG Trudbenik.
Poznajem coveka koi je ucestvovao u izgradnji.
I oni su napravili kiks sa betonskim pločama koje su relativno brzo ispucale i počele da tonu.
Ispravljeno je pre par gorina , sa skromnom armaturom i vezama između ploča.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795973#p795973:3tij0nca je napisao(la):
direktor » Pon Nov 23, 2020 11:03 pm[/url]":3tij0nca]Gdje je taj vrbin potok da pregledamo katastar ima li neka velika parcela da se vodi na grad ili gsp ...
Pogledaj oko groblja Orlovača u zoni petlje.
 
Ne napisah malopre, i 26 malo modifikovana, jecbila planirana da se ožiči. Od Maksima Gorkog do Kruševačke i dalje ka Dušanovcu. Tako bi se dobile paralelne i poprečne veze, poboljšala protočnost, smanjila mogućnost velikih zastoja, korišćenje većeg broja vozila...
Konvoji vozila preko Slavije i Čubure nisu imali mnogo smisla, a grananjem, sve bi se razredilo.
 
Pa kačio je već Sole tu anketu još pre par nedelja. Al dobro, neka se podsete ljudi i nek se proširi link.
 
Beograd će kupiti 100 zglobnih autobusa na gas i deset elektroautobusa

Za organizaciju saobraćaja i saobraćajne infrastrukture u budžetu grada Beograda za sledeću godinu obezbeđeno je oko 43 milijarde dinara, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić. Između ostalog, naveo je da će biti kupljeno 100 zglobnih autobusa na gas, kao i deset elektroautobusa.

Taj program, naveo je na sednici gradskog parlamenta, obuhvata poslove održavanja i izgradnje puteva, ulica, pasarela, biciklističkih staza, šinskog i elektro sistema prevoza i drugih saobraćajnih površina, upravljanje i održavanje saobraćajne signalizacije, obezbeđenje sistema javnog gradskog prevoza, ulaganja u kapital GSP-a radi kupovine novih autobusa…

Od najznačajnijih investicionih projekata izdvojio je nastavak realizacije projekta “Saobraćajnica Patrijarha Pavla”, nastavak realizacije projekta „Veza Borska petlja - Lasta“.

https://www.b92.net/lokal/beograd/drust ... sa-1782670

Već vidim prva tri kandidata:
1. Higer
2. BMC
3. LiAZ
:kafa:

P.S. I obavezno da se uzme neki model sa što većom i džombastijom grbom na krovu. Što ružnije, to bolje.
 
:bash: :bash: :bash:

Ne odustaju od 100 iako prođe čitavih godinu dana. Vreme nikog ne čeka. Sad je trebalo već 200 da bude na ulicama. E ljudi mojhi ponovo me Vesić tera da računam.

Hronološki nabavljeno:

Đilas 2008-2013: 30 tramvaja, 45 solo autobusa, 83 solo trolejbusa, 312 zglobnih autobusa (godišnje 6 tramvaja, 9 solo autobusa, 16 trolejbusa, 62 zglobna autobusa)

Mali 2014-2018: 0 tramvaja, 0 trolejbusa (uz masovnu seču zglobnih), 64 solo autobusa (5 električnih, 1 dizel poklonjen Nišu), 30 zglobnih autobusa (godišnje 16 solo i 7-8 zglobnih)

Mladenović/Radojičić 2018-2020: 0 tramvaja, 0 trolejbusa, 0 zglobnih autobusa, 244 solo autobusa (godišnje 122 solo), 2018-2020 zvanično planirano 249 solo i 100 zglobnih na 4 godine (godišnje 62 solo, 25 zglobnih)

Znači naprednjaci za 10 godina 313 solo i 130 zglobnih (443, zglob 29,34%) a Đilas 90 solo i 624 zglobna (714, zglob 87,39%, dakle ne samo što bi obnovio ceo vozni park već bi usput izmenio strukturu istog), uz 60 tramvaja i eventualno blagovremenu zamenu trolejbuskih krntija novim kvalitetnijim, zglobnim.

Plus obećavaju metro koji obilazi ključne tačke u gradu.

Btw. da se na dovežem na benderov komentar u vezi grbe. Mercedes ima najmanju, ali i manju autonomiju.
 
Uh ako pojedini članovi s drugih tema vide ovaj spisak i shvate da je zli Đilas uložio u preoz više od Gorana prepodobnog... :o :lol:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804622#p804622:20swv3rq je napisao(la):
Express » Pet Dec 18, 2020 7:51 pm[/url]":20swv3rq]
Btw. da se na dovežem na benderov komentar u vezi grbe. Mercedes ima najmanju, ali i manju autonomiju.
Ma mogu ja da podnesem grbe ako su lepo i smisleno upakovane. :D Primer
2020_Bestellung_Solaris-e1584090705524.jpg


A ne ono kad nasade budževine gde je svaka različita. Jedna viša, druga šira, treća niža, četvrta uža... Pa izgledaju ko metastaze. :roll:
Mada, znajući GSP uzeće upravo tako nešto. I naravno, što dalje od zapada to verovatnije. :roll:
 
Nije lako spakovati CNG boce, a da pritom ne dobijemo kakvu takvu grbu na krovu vozila. Potrebno je da budu velike zapremine, s obzirom da se CNG drži pod velikim pritiskom, a sumnjam da je isplativo i praktično razvući manje boce duž celog krova. Ova dva busa nisu adekvatni primeri, jer Solaris pogone gorivne ćelije, a Van Hool ima hibridni pogon. Nisam nešto posebno obraćao pažnju kako su estetski rešavane CNG boce na novijim modelima renomiranih proizvođača, al kao što rekoh, nije baš jednostavno spakovati ih tako da krov bude maltene u ravni kakav je kod gore pomenutih autobusa.
 
Ma Kešo sve to ja razumem ali ne mora to da bude spakovano sa svih strana, ako me razumeš. :)
Može krov vozila sa strane da izgleda ovako:

_____/ \___ -----_____/ \____

Ali se zato lepo sa strane stave obični paneli koji samo zaklanjaju pogled i upotpunjuju površinu. Evo par primera radi ilustracije:
new-flyer-electric-bus-e1523034417559.jpg

The-four-battery-packs-and-other-equipment-on-the-roof-of-the-prototype-electric-bus.-A-hybrid-electric-bus-has-one-similar-battery.jpg



Znači neka bude na krovu Winamp equalizer :D (gore dole, levo desno, široko usko...) Al onda samo staviš panele na ćoškove karoserije tako da visinski idu do najviše tačke (do najviše budže) i zaklone je i time lepo upotpune oblik vozila sa strane.

Naravno, ekipa u GSPu bi prezirala tu tehnologiju i te panele jer bi to značilo i poneki minut posla više. Ali šta da im radim. Nismo više u 1950im.
 
Da da kapiram o čemu pričaš :) ali mislim da bi zbog CNG boca ti paneli bili i malo previsoki. Svakako da je i meni autobus bez tako izraženih "grba" skladniji i dopadljiviji. Elem, nije ni da tu nema različitih rešenja, al je "grba" uglavnom kod svih vidljiva. Solaris je tu "grbu" prilično ublažio kod solaća, dok je kod Urbina 18 ona ipak izražena.
Solaris_Urbino_18_CNG_1-600.jpg

Nowy-Solaris-Urbino-CNG-gaz_copy_1512x681.jpg


Kod MAN-a i Mercedesa boce su samo zamaskirane, mada mi je to estetski bolje odrađeno kod Lion's City-a poslednje generacije. Ipak je aktuelni Citaro već dugo na tržištu.
1920_p-bus-eot-busworld-award-lionscity-270151.jpg

citaro-ngt-6-w1024xh512-cutout.jpg


U principu, verujem da bi se boce estetski mogle bolje uklopiti, al za sada, bar koliko ja znam, niko još nije ponudio rešenje gde bi se one u potpunosti sakrile ispod nekih maski na krovu vozila.
 
А да се можда смањи величина клима уређаја?
 
Ne vidim kako bi ih mogli još dodatno smanjiti. Veliki su onoliko koliko je potrebno da budu, a inače su često estetski zamaskirani kod renomiranih proizvođača, a i tamo gde se jasno ističu, po meni i ne ruže naročito estetiku vozila, a aerodinamički otpor nije tako bitan kod gradskih autobusa. Kod turističkih autobusa klima uređaj se pakuje odmah do motorskog prostora, jer ima i više mesta, a i kod pomenutih je koeficijent otpora vazduha jako bitan. Na kraju krajeva, kod gradskih autobusa funkcionalnost i pristupačnost su na prvom mestu, a to podrazumeva i neka jednostavnija i estetski manje dopadljiva rešenja.
 
Što je viša kutija to je veća budževina ukoliko nije estetski srasla sa ostatkom vozila. Pa još ako je i dugačka zaista deluje kao tumor, posebno u slučaju solo autobusa. Mada krov baziran na kadi (ulegnut/usečen) može ublažiti "izraslinu". Ovo pominjem zbog toga što na zglobnim vozilima imamo po dve klime koje ne štrče ni približno. Da su i one u kadi samo bi malo virile. Ako tramvaj može imati spušten plafon može i autobus.

Solo LE CNG s kadom (poklopac ne štrči više od klime): https://s1.busphoto.eu/photo/02/55/07/255077.jpg
Zglob LF CNG bez kade (švedska "trogrba kamila"): https://farm2.staticflickr.com/1652/241 ... 7016_b.jpg

Mada, kao što sam već pomenuo kod nekih zglobova poklopac ne narušava izgled u tolikoj meri, što se može videti na primeru Mercedesa:

Citaro G NGT: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C2_NGT.jpg

Conecto G NGT (zbog beogradskih sotona Parnu je prvi grad s ovim čudom, a nabavio ih privatnik):
http://ebus.ee/uploads/images/2020/03/12/663719822.jpg
http://ebus.ee/uploads/images/2020/06/22/697491902.jpg

Za razliku od Estonaca Poljaci naručuju konekte sa staklenim pločama iznad vrata. Sudeći i po dimnjacima u Torinu MB Turk očito nudi određeni nivo prilagođavanja potrebama kupca. Pitam se da li bi nudili trovratnu verziju, klizna vrata zamenjive ploče sa zaobljenom donjom ivicom poput Citara?
 
Evo ga jedan lep primer smestanja boca za CNG na Solaris Urbinu 12le.


20201227_151825.jpg
 
Tačno to pominjem IK97 već neko vreme (slika Skanetrafikenovog autobusa je u prethodnom postu). Ima "kadu" za krovne elemente. Kod niskopodnih moraš spustiti plafon.

Zglob s kadom i izdignutom harmonikom u Švedskoj: https://s14.flog.pl/media/foto/10019233 ... -380hp.jpg

Poklopac CNG boca ne štrči previše iznad klima uređaja. Urbino IV navodno ima niži plafon pa je opet krov načičkan.

Razliku je najlakše uočiti na primeru hibridnog Urbina 18 III i električnog Urbina 18 III i IV iz Barselone:

III hibrid: https://www.flickr.com/photos/95992481@N07/40245453033/
III electric: https://www.flickr.com/photos/130803987 ... 608833224/
IV electric: https://www.flickr.com/photos/chausson_bs/48308563407/

Citea SLFA 18 Electric totalno druga priča:
https://www.flickr.com/photos/47704640@N02/50257689336/
https://www.flickr.com/photos/32322040@N06/49669928676/
https://www.flickr.com/photos/seacatsme ... 8/sizes/l/

CNG, električni i trola mogu da izgledaju isto, samo što bi trola imala motke, a električni pantograf. S plitkom kadom krovna maska bila bi niža. Dakle sve što nije dizel može biti izvedeno jednako skladno, samo kad se hoće, odnosno ne izmišlja topla voda.
 
Kod low entry autobusa su i te kako moguća rešenja, kao na primeru gore, jer prosto tu imamo znatno viši plafon u prednjem delu vozila gde je pod nizak, a i kod takvih tipova autobusa i inače imamo dosta visoku karoseriju, pa svako rešenje koje umanjuje dodatne centimetre na krovu vozila dobro je došlo, i to ne samo zarad puke estetike. Kod potpuno niskopodnih autobusa ne znam koliko je preporučljivo spuštati toliko krov zbog CNG boca, tim pre što enterijeru treba dati ipak prednost u odnosu na spoljnu estetiku. Međutim, ima i primera gde je proizvođač konstrukcijski predvideo nešto veću visinu vozila, i pored potpuno niskog poda, a čist primer je otokarov Kent C. Visina pomenutog iznosi solidnih 3145mm, naspram 2850mm kod Urbina treće generacije, na primer. Bacio sam pogled na otokarov sajt, i boce kod Kenta zaista i ne vire tako puno sudeći po slikama.
kent_c_cng-1.jpg

No, ako se isti bus izgugla, mogu se videti i primeri gde CNG boce umeju da "vire" i mnogo više, tako da je moguće da se i konkretan model nudi i sa nešto nižim krovom. Pre nekog vremena sam baš i prokomentarisao visinu otokarovog Kenta, kakvi kod nas već nekoliko godina voze. Ne vidim neku posebnu prednost u nešto većoj visini karoserije kod gradskih autobusa, sem što možda doprinosi osećaju da je enterijer prostranji, iako to naravno nije slučaj. No, eto u slučaju varijanti sa pogonom na CNG, nešto veća visina karoserije može imati izvesnu prednost.
 
B92:
Busplus "odlazi u istoriju", sutra tender za novog partnera
Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan sutra, najavljeno je na konferenciji u Starom dvoru na kojoj je rečeno da će se novi partner birati na period od 13 godina.
"Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera, štiteći interese Grada", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Verujem da ce to znaciti i zamenu uredjaja u vozilima sto je super za ugradnju.
 
Aparati pripadaju valjda Gradu, ako se dobro sećam, jer je ugovorom predviđeno da se oni "isplate" završetkom ugovora i tako pređu u vlasništvo Grada. Za softver pretpostavljam da će morati da se menja, kao i na kraju održavanje opreme i softvera. Ali mi nije jasno zašto 13 godina, kako tako čudan broj..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808017#p808017:bkfsc3ei je napisao(la):
marrecar » Pon Dec 28, 2020 5:58 pm[/url]":bkfsc3ei]Ali mi nije jasno zašto 13 godina, kako tako čudan broj..
Prvo što mi pade na pamet - izbori. To jest nešto vezano za izborne godine.
Ali ne u smislu da sad Vesara i ovi oko njega smeraju nešto zlokobno, nego u smislu da se održi neki kontinuitet sistema bez obzira na politička dešavanja.

Ali možda i grešim, možda previše politički razmišljam. Mada mislim šta ću kad se kod ove garniture bukvalno sve vrti oko politike.
 
Vrh