Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Par slika NBG depoa. Nastavlja se proširenje parkinga na nekadašnju neuređenu površinu gde su do skora ostavljali rashodovana vozila. Asfaltiranje je u toku. Vidi se dosta Solarisa, poneki Japanac (ostali su verovatno bili u saobraćaju) i jedan raskomadani žuti IK-201.
NBG1.jpg

NBG2.jpg

NBG3.jpg
 
Bendere, šta misliš, hoće li ovaj GSP-depo biti izmešten, s obzirom na to da je sada faktički (epi)centar novogradnje u ovom delu Novog Beograda.

Imam neki utisak da je ovaj pogon GSP-a "sazreo" za premeštaj. :mrgreen:
 
Mnogo više se spominje premeštaj garaže Zemun nego NBGD. Svakako treba naći pogodne parcele za te objekte, potrebna je i okolna infrastruktura, pogotovo za NBGD koji ima i tramvaje uz buseve.
 
Жалили су се већ становници Белвила и тражили селидбу, али је ГСП био у фазону знали сте где купујете стан, чекајте само БАС да вам стигне. Мислим да би било каква селидба овог погона била потпуно ирационална. Није то само асфалт и гаража. Ту су радионице, километри шина и контактне мреже, перионице аутобуса и трамваја, пумпа за гориво, трафо са исправљачницом, канцеларије...

А и не видим потребу за градњом баш ту, докле год имамо празнину дуж Булевара хероја са Кошара, већим делом дуж Јурија Гагарина, на углу блока 67А, онда цео ИМТ који ће се рушити, па тек обала цела од Газеле до топлане, као и блок 18. Тек када се то све изгради, е онда би могао блок 66А да се реурбанизује, да се они магацини транспортшпеда преселе и ту исто да се граде пословне зграде.

Тако да је сулудо и помислити на селидбу погна НБГ.
 
Možda je sad suludo, ali to ne znači da ne treba da se gleda da se to odradi u budućnosti. Vredna je ovo zemlja sad da bi tu bio samo asfalt i parking za autobuse, a kamoli za 5, 10 ili 15 godina
 
Pa ako tako posmatramo stvari, dolazimo do zaključka da su sve lokacije GSP garaža na vrednom zemljištu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795817#p795817:rsrvzm73 je napisao(la):
Boki123 » Пон Нов 23, 2020 2:12 pm[/url]":rsrvzm73]Možda je sad suludo, ali to ne znači da ne treba da se gleda da se to odradi u budućnosti. Vredna je ovo zemlja sad da bi tu bio samo asfalt i parking za autobuse, a kamoli za 5, 10 ili 15 godina
А колико је онда тек вредно земљиште где сад правимо нову аутобуску? :mrgreen: Можемо и њу да селимо за 10-15 година :lol: Да би се иселио трамвајски депо, прво мора да се направи нови. Дуж постојећих пруга нема ни једно место где би могао да стане депо. Што значи да би морала да се прави и нова пруга. И све то урадити да би неки батица инвеститор направио нови А блок и продавао станове за 3500е/м2? И поред "празног" простора (ИМТ, дуж Јурија Гагарина, од Газеле до топлане, и блок 18) да се изгради још трећина постојећег стамбеног фонда НБГ(због гушће новоградње)? Мислим да стварно нема потребе да размишљамо о томе. ГСП боље прво да види шта ће са погоном Земун, ту земљу треба да врате реституцијом.
 
Pa i jesu, gde god da ih stave biće nekad na vrednom zemljištu jer se sve gradi i širi. Nekad je i taj NBGD bio na kraj sveta a sad je epicentar...

A da bi prebacili Centralu mora da se izgradi negde depo sa šinama i potrebnim sadržajima a naši nisu nesto zainteresovani za šine..
 
A vozila koja prevoze desetine hiljada i više građana i ljudi koji ih održavaju nisu vredni? Njih najbolje u podrum.
 
Као приватници, на ограђен плац посут шљунком :lol:
 
Bar što se autobusa tiče Novi Beograd i Zemun treba spakovati na zapadni kraj autoputa, kao što se planira Kosmaj 1 i 2 na istoku. I Karaburma je zavučena, pri čemu na levoj obali dunava GSP ne raspolaže nijedanim pogonom. O prilici za gradnju u Makišu/Železniku u sklopu predviđenih depoa ne treba suviše ni govoriti.

Da je pameti Kosmaj 2 ostaviti za 50 zglobnih trola i 150 zglobnih autobusa zbog toga što bi Kosmaj 1 ostao solo. 50-ak solo elektrobusa s dvoja vrata može na Bežanijsku Kosu, zajedno sa 50-ak troosovinaca (ima trasa i za njih po Novom Beogradu, autoputem, samo ne po sokacima). Ostalo sve zglob. A delu kosmajevih solaća nek skinu treća vrata i ugrade još 3-4 sedišta za slabije linije.

Zemun je zreliji za otpis, bar što se tiče tehničkog stanja, kapaciteta i mogućnosti širenja. Zbog toga Novi Beograd naduvavaju koliko god mogu iako isti i sam već neko vreme puca po šavovima, samo što će pre ili kasnije shvatiti da od tog budženja nema vajde na duže staze. U svakom slučaju nedostaju novi pogoni.

Pozicija pogona određuje se zoniranjem tako da budu strateški postavljeni radi smanjenja mrtve kilometraže. Imate garaže na Menhetnu i na hongkongškom ostrvu, samo što su obično na više nivoa. Može depo samo što je skuplje zemljište to manje prostora treba da zauzme. Broj nivoa parkinga zavisi od broja i opterećenja opsluženih linija. Novi Beopgrad je nezgodan zato što drži opterećene linije koje pokrivaju veliki deo grada. Dodavši i tramvajski depo jasno je da je zauzet preveliki prostor u centralnom delu Novog Beograda, koji je doduše nekada bio takoreći "spavaonica".

Gradski oci su ga i pretvorili u to što je sada, pa nek nađu sredstva za oslobađanje tog prostora. Sa gledišta funkcionalnosti i efikasnosti (redukcije mrtve kilometraže) bilo bi pametnije razbiti Zemun i Novi Beograd velikim pogonima na B.Kosi i u Makišu, pritom linije deliti po pogonima tako da i Kosmaj 2 "sutra" pokriva 17, 18, 31 zglobnim vozilima. Ukratko zapadni deo GSP-a zreo je za "decentralizaciju", i to ne samo u smislu negativnog uticaja na dobru lokaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795835#p795835:2wskq8s5 je napisao(la):
Дошљак » 23 Nov 2020 15:01[/url]":2wskq8s5]Као приватници, на ограђен плац посут шљунком :lol:
Samo da to ne bude na nekom vrednom zemljištu. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795805#p795805:265dqq86 je napisao(la):
Vladivoje » Pon Nov 23, 2020 1:38 pm[/url]":265dqq86]Bendere, šta misliš, hoće li ovaj GSP-depo biti izmešten, s obzirom na to da je sada faktički (epi)centar novogradnje u ovom delu Novog Beograda.

Imam neki utisak da je ovaj pogon GSP-a "sazreo" za premeštaj. :mrgreen:
Pitanje ti je skroz na mestu. :wink: Ali ja ne mislim da će NBG skoro da se seli, iz tri velika razloga.

Prvo, on je ipak među mlađim pogonima (ako ne i najmlađi beše...?) i mnogo je uloženo u njega. U poslednjih 10ak godina njemu je najpre dodata (ili očišćena, ako je već bilo GSP vlasništvo...) parcela istočno od depoa, između današnjeg Bulevara Heroja sa Košara i Crvene Armije, gde je nekad bio Ciga City. Taj plac se do skora koristio za olupine i otpad, a sad se uređuje za novi parking autobusa (to je ono što se vidi na mojim slikama). Uz to, u poslednjih 5 godina mu je pridodat i plac zapadno, koji izlazi na Agostina Neta, gde su se nekad ostavljala odneta i zaplenjena vozila MUPa i Parking Servisa. Danas taj prostor GSP koristi za otpisana vozila, školske kombije i svoja sopstvena vozila. Sad je sve uokvireno crnom linijom, odnosno ceo blok GSP-ov.
NBG.jpg

Imajući u vidu sve te troškove i gnjavaže od iseljavanja Romvilla, iseljavanja MUPa i PS, menjanja objekata, asfaltiranja novih površina... sumnjam da bi Grad bio toliko lud da sve to baci u vodu ako ne namerava da depo bude tu još minimum 10 godina.

Drugo, Grad i krmci koji ga vode, ma koliko alavi i slepi bili, ipak nisu toliko glupi da u istoj deceniji sele 2,tačnije 4 depoa: trolejbuski Dorćol, tramvajski Dorćol, tramvajski NBG i autobuski NBG. Jer znaju da ne samo što bi to izazvalo strašne probleme u radu prevoza (a samim tim i lomačice ispred Nemanjine i Andrićevog venca :) ) nego sve i da imaju volju, pare i plan da prave zamenske depoe, treba vremena dok se naprave toliki objekti, parkinzi, radionice, dok se prebace vozila, oprema, šine, žice... A to je previše posla za jednu deceniju. Pogotovu imajući u vidu gigantski kapacitet depoa NBG.

I treće, iako su Grad i krmci koji ga vode večito nezasiti, ipak Novi Beograd još nije toliko popunjen da bi rešili da po svaku cenu rasprodaju ovo zemljište zarad stanova i kancelarija. Ima još dosta hektara po NBG gde može da se drpa. Onaj napaćeni depo Dorćol je druga priča, jer je u delu grada koji postaje tesan i previše izgrađen, a uz to i jako skup, pa bi zato oni njega da sele i prodaju što pre. Ali ovaj na NBG nije na toliko traženoj lokaciji tako da im nije prioritet.
 
Кад смо се већ дотакли селидбе депоа, оогон Земун могу да преселе поред Икарбуса, таман би брже стизали на оериферне терминусе потеза 600 и 700. А могао би и неки дил са самом фабриком за одржавање возила.
 
Sviđa mi se ideja.

Baš htedoh da pitam ovih dana na drugoj temi al ajd može i ovde - jel neko uopšte zna šta se dešava sa Ikarbusom?
 
Мислим да нешто радуцка око ремонта Конекта. О Кинезима ни речи. Толико о "Српском Мерцедесу". Мислим да би држави било боље да су нпр. ГСП и Ласта купиле Икарбус као већински акционари (на конто пребијања духова према држави ако их има а верујем да има) па да исти купују само шасије за аутобусе а Икарбус да ради каросерију.
 
Bender ono sto nisi uokvirio pripada mislim BVK plus divlji cevapi baraka ... najaci su mi tereni za basket ...mislim da su sve sine za sve remonte kupljene odjednom ...
Da pogon je najmlađi misim 32 godine ali biga oni preselili da nije tramvaja to je vec skuplja rabota ....
Sto se tice ikarbusa nesto raduckaju nekih 50 radnika ....
Da je grad razmišljao mogli su za 5 mil evra kupiti ikarus -FAO to je taman polovina hale i placa i bolja i veca od depoa zemun ...ali su to kupili marbovci...
A da je stoketina političko provizijaska imala mozga kupilo bi se umjesto uvoznih buseva 244 domaca busa uz modernizaciju fabrike pa da se to postepeno isporučuje pa sto ne i elektrobus i trolejbus...nije to svemirska stanica...
 
Дошљак":2jfcxq5l je napisao(la):
Мислим да нешто радуцка око ремонта Конекта. О Кинезима ни речи. Толико о "Српском Мерцедесу". Мислим да би држави било боље да су нпр. ГСП и Ласта купиле Икарбус као већински акционари (на конто пребијања духова према држави ако их има а верујем да има) па да исти купују само шасије за аутобусе а Икарбус да ради каросерију.
хахах, а од три споменуте фирме не зна се која је у већим дуговима :lool:
 
Da, nisam označio taj objekat na ćošku bloka jer nisam znao šta je tačno. Možda je BVK ali po ovome što vidim na sadašnjem snimku Googlea, možda je i trafo stanica za celokupan depo, i tramvajski i autobuski.
NBG nesto.jpg

I da, pogrešio sam oko pozicije nekadašnjeg Romvila. On je bio na mestu današnjeg Bulevara heroja sa Košara, dok je onaj trougao uvek bio ograđen i u vlasništvu GSPa. Samo što ga nisu uopšte koristili do 2010, a onda su tu negde tih godina nabacali šljunak pa ga koristili za otpisana vozila.
Romvil.jpg

Nego, obratite pažnju koliko se ceo depo napunio otpadima i raznim delovima u poređenju na pre. I izgleda da su digli ruke i od terena pa ih sad koriste kao prostor za skladištenje i parking.
NBG2.jpg


I ono što mi je sad zapalo za oko je ovaj brežuljak sa uskim ulazom u centru. Čini mi se da je to možda nekadašnje sklonište.
Bunker.jpg
 
Džabe se pojedinci raduju pogon Novi Beograd i Cenrala ostaju tu gde jesu. Pozicija je odlična što se tiče tog dela grada.
Ono što je bilo u planu i dalje se pominje jeste garaža kod groblja Orlovača/ Vrbin potok. Tom garažom bi se rešio problem južnog dela grada i veliki broj praznih kilometara kao i problem zemunske garaže / vozila mogla da se premese na NBgd.
Ostaje planirano premeštanje trolejbusa u pogon Kosmaj i oslobađanje Dorćola. Da li bi Kosmaj završio u garaži Vrbin pogon ili neki novi.
Vrbin potok ima dobru poziciju i odlično je veza za veliki broj linija.

Stanovnici Belvila će stvarno biti oduševljeni sa velikim brojem vozila sa novog BAS-a i gužve koju će tu da generiše.
 
Hvala Žiko na informacijama.

Prvo, ako su ta šuškanja tačna, mislim da stanovnici Belvila mnogo izvoljevaju. Da se razumemo, ja prvi stajem u odbranu svakog Beograđanina koji se normalno ponaša i izmiruje dugove a zahteva od nadležnih miran san i (pristojno) čist vazduh. Ali čisto sumnjam da ljudi koji žive u zgradama prekoputa NBG depoa imaju toliki problem sa bukom zbog autobusa. Prvo, početak depoa (čitaj - parking prostor) je od njihovih prozora udaljen 100 metara, nije im tu pod prozorom. A drugo, nije GSP došao njima pod prozor preko noći, nego su oni kupili te stanove u poslednjih 12 godina znajući da je taj depo 30 godina tu i da će biti još dugo. Ne znam šta onda očekuju.

Pogotovu imajuću i vidu da i povrh svega, i dalje imaju dosta zelenila oko sebe, lepa šetališta, dosta parkinga i miran komšiluk (po onome što sam video baš sad pre par dana kad sam prolazio). Tako da mislim da neki od njih preteruju. :kafa: E sad dobro, to za BAS je druga priča, i to mogu da razumem. To jest, ostaje nam da vidimo.

Inače prvi put čujem za taj kraj Vrbin Potok al evo sad sam video na mapi. Interesantno to za izgradnju novog depoa tamo. Nije loša ideja.

Usput, šta ti i @branik ovako iz ugla nekadašnjih vozača mislite o premeštanju trolejbuskog depoa kod Kosmaja?
 
Bendere, druže, hvala ti na iscrpnim analizama. :wink:
Svaka ti je na mestu. :D

Baš mi je žao Belvilaca poput vradovica... :mrgreen:
 
Ikarbusu da država da samo ono za izvoz na kubu sto ga je zavrnula prodisao bi...
 
Bender , priča za Vrbin potok je iz osamdesetih godina. Verovatno nakon izgradnje NBgd kada se razmišljalo o boljem opsluživanju južnog dela grada. Kolege su mi pričale daje grad čak i kupio zemljište za tu namenu.
Ulica i žice sa Medakovića do Kosmaja i problem rešen (bio tender pre par godina). Dalje bi se rešio problem izgradnjom bulevara koji je u planu od Borske ulice i izbijao kod pogona Kosmaj sa izlaskom vozila na Banjicu a i na drugu stranu ka Zvezdari.
Problem pogona kosmaj je što je planiran i pravljen za solo vozila. Za servis zglobova trebalo bi popričino da se ruši ako ne i sve iz početka.
 
Vrh