Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711818#p711818:1rfiywqt je napisao(la):
branik » Уто Феб 25, 2020 10:31 pm[/url]":1rfiywqt]Trebaće, trebaće. Za svakog kineza po 1

Па неваљају Икарбуси.
 
Велика грешка ГСП-а је то што Икарбусе задужује за све три смене, уместо да их држи у строгој резерви.
 
ГСП логика је да се исцеди сваки атом из возила пре него што се расходује.
 
Не мислим само на старе Икарбусе, него и на новије. Пре неки дан сам видео неки распали ИК 112Н, не вреди што су га свеже офарбали. Аутобусима те серије је одавно зна се већ где место.
 
ИК-112Н сад спадају исто у старија возила. :D Где почиње ГСП ту престаје логика.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711678#p711678:fagq4kze je napisao(la):
Дошљак » 25 Feb 2020 01:01 pm[/url]":fagq4kze]Eво слика и детаља:
Za GSP Beograd isporučeno je vozilo za podizanje kamiona i autobusa u kvaru. Maksimalni dohvat je 5m, podizni kapacitet kada su teleskopi uvučeni je 26t, a kada su izvučeni 10t. Ovo vozilo ima opciju radio upravljanja sa 5 funkcija. Vitlo ugrađeno na glavnu ruku brila ima silu vučenja 25 t, dok vitlo ugrađeno na prednji branik vozila ima silu vučenja 15t. Po boku tovarnog prostora specijalno su izrađeni sanduci za alat sa aluminijumskim rollo vratima.
https://www.facebook.com/PalfingerSrbija/posts/643371216423898
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Ohoho, posle "Čistoće" i GSP se ponovio Iveco "đubreatarcima". Samo što ove čekaju mnogo veći turski, kineski i beloruski kontejneri za prevoz sirotih Beograđana. Dobro, i to je neki napredak. Čišćenje dvoosovinske gvožđurije posle epohalnog otkrića održavanja higijene vozila.
 
Ja како сам чуо овај велики Ивеко мења старог ФАПа са дизалицом који је теглио тролејбусе.
 
A sto sve ovo nije upakovano na fap nije da nije moglo uvoznicka gamad sto ne izvezu nesto ...
 
Nije taj za trolejbuse, oni imaju fabrički nastavak za šlepanje. Tačnije na "nove" trole ide trokraka ruda koja navodi točkove, uopšte ne mora da bude vozač u kabini ( međutim bio je jedan slučaj gde se trola otkačila pa je vozač ipak obavezan)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756158#p756158:2h9qyq09 je napisao(la):
direktor » Ned Jul 12, 2020 9:38 am[/url]":2h9qyq09]A sto sve ovo nije upakovano na fap nije da nije moglo uvoznicka gamad sto ne izvezu nesto ...
Zato što je FAP danas raspad i kao fabrika i kao proizvod.
Ni za Vojsku više nisu u stanju da naprave kršteno vozilo.
Bar je tako bilo do sad. Možda će sad u narednom periodu malo da ih dovedu u red.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756158#p756158:3nmz1q9q je napisao(la):
direktor » Нед Јул 12, 2020 8:38 am[/url]":3nmz1q9q]A sto sve ovo nije upakovano na fap nije da nije moglo uvoznicka gamad sto ne izvezu nesto ...
Увознички лоби + неспособно руководство од ухлебљених партијаша.
 
Fap je sada radionica, nikako fabrika.
Besmisleno je sad od njih zahtevati da prave više modela. Oni 1118 su samo privid proizvodnje, gde ni jedan nije isti.
A tek pravljenje specijalnih vozila poput tog rotatora, bila bi nemoguća misija.
 
Могли су склопити и четвороосовинца за вучу, једног су продали као кипера Крушику, а радили су скоро и за војску прву серију четвороосовинаца. Надградњу са краном и онако ради неко други и код овог Ивека. Само што ФАП већ скоро деценију није учествовао на ни једном тендеру, због неспособног менаџмента.
 
Ja i dalje mislim da ono što odbija većinu potencijalnih kupaca od FAPa jeste potpuno srozan kvalitet. Mala je ovo zemlja, znaju se ljudi međusobno, pogotovu kad ih vezuju isti interesi (lice za nabavku u Vojsci, lice za nabavku u GSPu, špediteri, kamionske radionice...) I verujem da se itekako pročulo i videlo koliko brzo propadaju ovi noviji modeli naspram onih od pre nekoliko decenija.

I ne bi bili ni prva ni poslednja fabrika koja to radi. Pa i ZIL kamioni pravljeni u doba SSSRa su i dan danas mnogo cenjeniji i više u upotrebi nego svi modeli pravljeni posle 1990, odnosno posle obustave proizvodnje čuvenih ZIL-130 i ZIL-131. Rezultat toga je da je ZIL bankrotirao i potpuno srušen pre par godina, svega 3 godine pred obeležavanje jednog veka postojanja. Naravno, bilo je tu i drugih faktora. Pljačke, otimačina za zemljište, politika... Ali da su Ruski ZIL i Sovjetski ZIL nebo i zemlja po kvalitetu, to se videlo još 2000ih. FAPu se desilo isto to. Samo što Rusija kao zemlja ima taj luksuz da podnese to, jer na jednog uništenog giganta pojavi se 10 novih manjih preduzeća. A kod nas to ne ide baš tako.
 
Zil jeste imao dobru šasiju i prohodnost, ali je totalni promašaj zbog benzinskog motora.
 
ФАПу је први проблем што се ни не нуди. Менаџмент им је неспособан, политички кадрови, сталних радника немају већ по потреби ангажују старе раднике и маштају да ће живети само од државне сисе, тј. од војске која опет и нема неке озбиљне наруџбине које би покренуле реалну производњу. Кад сам био на сајму наоружања пре пар година питао сам на њиховом штанду зашто нису они понудили војсци тегљаче када су кипљена три МАНа, рекли су да нису имали шта да понуде пошто нису имали на лагеру.
 
ГСП екипа за вучу - Ивеко Тракер кипер, МАН кипер, нови Ивеко четвороосовинац и стари ФАП.
 

Prilozi

  • IMG_0555.JPG
    IMG_0555.JPG
    879,8 KB · Pregleda: 4.927
Uvek sam se pitao kod domaćih preduzeća pa i službi (Vojska ili MUP npr) zašto nema više standardizacije. Kako je moguće da u voznom parku koji čini 10ak vozila (u ovom slučaju mislim na kipere i tegljače GSPa) bude po 3,4 marke vozila iste namene. Umesto da bude jelte, po 2 - jedna stara (FAP), i druga nova, kojom se zamenjuje stara.

Ja nekako uvek prirodno polazim od ideje da sve bude što uniformnije i standardizovanije. Ne kažem da sve treba da bude uvek ista marka. Jer ni to nije dobro jer ako npr otkriješ falinku na jednom vozilu, znači da ostatak flote s tom markom mora da se stavi na pauzu. Ali ono, uvek bih išao na to da bude što je mogući manji broj različitih marki. I autobusa, i trolejbusa, i kipera...

Ne znam, verovatno ima tu još faktora za koje ja ne znam. A ne mislim na politiku i muljaže, nego na neke tehničke stvari. Inače ne vidim zašto bi neko kupio prvo Iveco kiper/tegljač, pa onda MAN, pa onda opet Iveco (ovaj najnoviji, 8x8).
 
Моје неко виђење је да је то последица што се све код нас углавном ради без неког јасног плана.
 
Izašla najava za tender za 100 zglobnih i 10 EKO buseva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758043#p758043:10cabw4y je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 18, 2020 11:25 pm[/url]":10cabw4y]Uvek sam se pitao kod domaćih preduzeća pa i službi (Vojska ili MUP npr) zašto nema više standardizacije. Kako je moguće da u voznom parku koji čini 10ak vozila (u ovom slučaju mislim na kipere i tegljače GSPa) bude po 3,4 marke vozila iste namene. Umesto da bude jelte, po 2 - jedna stara (FAP), i druga nova, kojom se zamenjuje stara.

Ja nekako uvek prirodno polazim od ideje da sve bude što uniformnije i standardizovanije. Ne kažem da sve treba da bude uvek ista marka. Jer ni to nije dobro jer ako npr otkriješ falinku na jednom vozilu, znači da ostatak flote s tom markom mora da se stavi na pauzu. Ali ono, uvek bih išao na to da bude što je mogući manji broj različitih marki. I autobusa, i trolejbusa, i kipera...

Ne znam, verovatno ima tu još faktora za koje ja ne znam. A ne mislim na politiku i muljaže, nego na neke tehničke stvari. Inače ne vidim zašto bi neko kupio prvo Iveco kiper/tegljač, pa onda MAN, pa onda opet Iveco (ovaj najnoviji, 8x8).
Ranije je bila doktrina da ako jedan proizvođač propadne ne propada i ceo vozni park već se ide na dva ili više proizvođača. To je naročito nezgodno za vojna vozila koja dugo stoje u rezervi, decenijama pa je onda veoma teško bilo šta nabaviti. Desilo se šta se desilo da su skoro svi propali i bukvalno nestali pa ostaje opcija kasapljenje što se tiče karoserija dok se za mehaniku i pneumatiku još mogu naći delovi.
GSP zavisi od grada i njihove volje tj. kombinacija.
 
Vrh