Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Мој друг из Батајнице дефинише Лиаз као сељобус.:lol:
Кад га видиш згрози ти се живот, томе треба забранити да вози по граду са образложењем да наружује град (још треба туристи да помисле да смо били део источног блока:notok:).
 
vala baš je pravi seljobus. nego, da li se neko vozio sa novim Neobusevima, što se prave na Volvo šasiji? znam da ih imaju u Čačku, ali ne znam kakvi su utisci o tim busevima
 
Dobro to oko kvarova neznam, mogu samo da procenim o udobnosti za putnika i meni su bili sasvim ok, vertikalni motor je bio dobro izolovan, klima je radila, sedista su bila bez tapacirunga ali su bila udobna, obrada je bila na pola puta ali sa istoka vise i nisam ocekivao.
Što se sedišta tiče, ona su postavljena katastrofalno loše. Razmak između njih je mali što čini da svakom ko je malo viši bude jako neudobno. Drugo, sedišta su postavljena previsoko, kao da uopšte nisu vodili računa o tome, pa svakome ko je niži od 170 noge vise!! Obrati pažnju da je kasnije dodata ona šipka na podu ispod sedišta iznad druge osovine kako bi se koliko toliko ublažila šteta... Da ne govorim da se mnoge dugokose dame žale kako ih ta ista sedišta "čupaju". Možda mnog inemaju pojma ali zbog toga što su šipke loše spojene sa sedištima i što su spojnice lošeg kvaliteta duga kosa se u te proreze lako zapetlja, što zna da iritira. Šipke su takođe jako loše, farba je sa njih počela da opada posle jedva nekoliko meseci, ne prođe dan a da neka šipka ne ispadne pa da moraju da je vraćaju na mesto... Toliko o udobnosti...

Naravno, perspektiva putnika je jedna stvar, no mnogo je bitnije da autobus radi svoj posao, da se ne kvari i da bude dugovečan. N serija je pala na prvom ispitu, a pad na drugom nije daleko. Jednostavno, promašena investicija. Ako je već tender nameštan da pobedi Ikarbus (a to je javna tajna) onda bi bolje bilo da su kupovali dvostruko više Ik-103 i Ik-206 bez klima, pare bar ne bi bile bačene... Em bi bilo više buseva na ulicama, em bi duže trajali.

Zasto se onda ovaj novi Conecto procenjuje kao los autobus ako je dobar? Ja sam sad negde prociao da je blizu prve serije Citara.
Nije on loš u smislu da ne valja ništa, već u smislu da taj koji je došao ovde na probu ne odgovara uslovima Beograda, razloge sam već objasnio. Uz odgovarajuće prepravke bio bi OK. Ne postoji univerzalno dobar autobus, svaki grad ima neke svoje specifičnosti, zato svaki grad i traži posebno podešene autobuse.

Jesi se vozio Solaris-om? Ja imam mrznju na taj autobus, MAN i Mercedes Citaro su super, ali Solaris je nesta kao budzetni autobus...motor ima losu izolaciju i jako se ugreje unutrasnjost u zadnjem delu vozila.
Jesam u Atini više puta, zatim po jednom u Bratislavi i Ostravi možda i još negde, ne sećam se... Kao što rekoh, teško ga možemo porediti sa MANom i MB (ne postoji džabe ona izreka MB je MB, ostalo su samo autobusi) ali od Ikarbusove N serije je neuporedivo bolji. Uostalom, to i pokazuje spisak svih gradova duž cele Evrope koji kupuju Solarise i veoma su zadovoljni.
 
JohnnyLee":3py1ozb3 je napisao(la):
vala baš je pravi seljobus. nego, da li se neko vozio sa novim Neobusevima, što se prave na Volvo šasiji? znam da ih imaju u Čačku, ali ne znam kakvi su utisci o tim busevima
Vozio sam se u Novom Sadu. Pristojan bus, solidna završna obrada ali opet jeftina. Ništa posebno ali deluje korektno. Završna obrada na višem nivou od Ikarbusa, pošto kontrolu kvaliteta obavlja Volvo (autobusi i nose oznaku Volvoa na sebi). Koliko znam u Novom Sadu nemaju većih problema sa njima no trebalo bi ih probati u BG.
 
Da, tako je. MAZ tako i tako, ali LiAZ je užas. Inače Tamnava i Ćurdić mahom imaju MAZ 103 sa MAN motorom i ne žale se toliko na njih, dok recimo Beobus (mislim) ima sa Deutz motorima, koji su bučniji i kako sam čuo kvare se, a i ti su valjda manualci, ovi ćurdićevi su prepravljeni u automatike. Inače, MAZ je ubedljivo najjeftiniji niskopodni autobus, a kako sam video iako ružniji 103 je bolji od 206.
MAZ zapravo radi autobuse po licenci Neoplana. Čak su otkupili kompletnu proizvodnu liniju i alate od njih. Kvalitet MAZa je od prilike negde u rangu Ikarbusa, možda neznatno ispod. Naravno, zavisi i od motora, oni sa MB su se pokazali sasvim solidni u uslovima BG.

LiAZ je već nešto posebno, čini mi se da motoru uopšti nisu za tu namenu, već projektovani za bagere i buldožere ? Da li je to istina?
Upravo tako, verovali ili ne. :) U pitanju su Caterpillar i KAMAZ motori razvijeni za kamione i buldožere. Ali u majci Rusiji se sve da nabudžiti. E sad, to ima i jednu dobru stranu - LiAZ 5256 su ubedljivo najbolji na uzbrdicama, u visokim stepenima prenosa. Vuku kao ludi čak i kad su dupke puni! :) Naravno, udobnost putnika, izgled, dugovečnost je druga priča tako da bi ih ja izbegavao u širokom luku...
 
Liaz 5256:

http://bus.ru/eng/prod_liaz5256g.htm

Caterpillar 3116:

http://ohe.cat.com/cda/components/fullArticle?m=101242&x=7&id=304320

onaj od 230 tj. 234HP

Na Caterpillarovom sajtu pise da se proizvodio od 1989 do 2000 tako da je discontinued iako liaz ove Beogradske autobuse nije proizveo najkasnije 2000te.

Na autobusu nazad ima nalepnica CAT tako da sigurno nemaju YaMZ i Kamaz a i po zvuku se cuje verovali ili ne mislim da je stari rovokopac 325C imao 3116 kao opciju (to su motori koji rade kao pumpe na maksimalnom broju obrtaja ili od 70-130% cak i overpower, rade od jutra do sutra a sada imaju i aktivnu kontrolu motora pa broj obrtaja varira i to po sekvencama. Savrseno za gradski autobus u Beogradu. Ja stvarno ne znam zasto ikarbus nije ugradjivao CAT heavy duty motore u svoje autobuse? Inace i John Deere je odlican i to motor za kombajn ili rovokopac (Deere), to ti je HD za gradski bus. onda ono sto im preporucujem svakako je Komatsu i ISUZU. Hitachi ZAXIS ima ISUZU motore i svi piste kao M.A.N D20 koji ne podnosim jer kad je nov cuje se normalno a kad prodje 5 meseci vec krene da trese i da klipovi udaraju (kao i svi ostali manovi sem D08 koji je samo za gradske autobuse).

Sada ovi novi nadam se imaju C7 ACERT koji piste kao M.A.N D20 (Ikarbus N serija).
 
DoktorUbipacijentic":2ehi1g16 je napisao(la):
Мој друг из Батајнице дефинише Лиаз као сељобус.:lol:
Кад га видиш згрози ти се живот, томе треба забранити да вози по граду са образложењем да наружује град (још треба туристи да помисле да смо били део источног блока:notok:).
mi i jesmo bili deo istocnog bloka, uz neku modifikaciju. a meni su ti busevi cool, bolji od turskih kobri
 
Матеја Бељан":1hxvptu8 je napisao(la):
DoktorUbipacijentic":1hxvptu8 je napisao(la):
Мој друг из Батајнице дефинише Лиаз као сељобус.:lol:
Кад га видиш згрози ти се живот, томе треба забранити да вози по граду са образложењем да наружује град (још треба туристи да помисле да смо били део источног блока:notok:).
mi i jesmo bili deo istocnog bloka, uz neku modifikaciju. a meni su ti busevi cool, bolji od turskih kobri
Уз вееееелику модификацију. Били смо много изнад њих. Сад што су они много изнад нас - јбга.:(
 
Naletoh na ovu sliku, jeste starija, no nema veze... verovatno neki IK-202 (RABA)
Na-liniji-73.jpg


Nije autobus, ali jeste GSP
TaksiGSP.jpg

Triiistaaaać :)

Evo i nekih izmena
ИНФОРМАЦИЈА О ИЗМЕНАМА НА МРЕЖИ ЛИНИЈА JГП-а (промена броја аутобуске линије 32Л у 35Л)

Од уторка 01.12.2009. године, на основу захтева Дирекције за јавни превоз, мења се број аутобуске линије 32Л у 35Л.

Линија ће убудуће носити број и назив: 35Л (Омладински стадион - Лешће). Сви остали елементи линије остају непромењени.
Konačno nešto pametno, 32L nije imao baš smisla za ovu liniju!
 
A sta, nekad je taxi bio deo GSPa?? :) Jel to znacilo da sa markicom mozes unutra za djaba? :)
 
Gsp je imao taksi pogon valjda do 80i neke nalazio se ispod mosta gazela sad taj prostor koristi parking servis a mislim da su vlasnici markica imali popust ja bi vratio taksi da grad nauci taksiste redu
 
Direktore,ispravnije pises pa ti zato dajem plus.

Zvuci mi neverovatno da ides taksijem u sklopu gsp-a u ovo vreme,Zvuci ekonomski neisplativo.
 
direktoru bi trebalo dati plus zato što je jedan od najmarljivijih članova foruma (odnosno ono što radi je zilion puta bitnije od načina na koji plasira informacije na forum), i zato što su njegove informacije iz prve ruke, i uostalom zato što je beskrajno simpatičan.
 
"24sata"":1s35px6p je napisao(la):

GSP uvodi novi sistem „plati koliko se voziš“
M. Joksimović - 25.12.2009. - 03:21
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je započeta izrada idejnog projekta tiketing sistema...
Beograđani će od naredne godine u gradskom prevozu koristiti elektronske karte koje će čekirati pri ulazu u autobus čime će plaćati tačno onoliko koliko se voze. Takođe, u planu je i uvođenje sistema koji će putnicima omogućiti da SMS-om dobiju informaciju kada će koje vozilo biti na stajalištu.

OLAKŠICE - Direkcija za javni prevoz i gradski Sekretarijat za saobraćaj u 2010. godini planiraju uvođenje „tiketing“ i „monitoring“ sistema. Tiketing je zapravo elektronski sistem naplate vožnje gradskim autobusima, tramvajima, trolejbusima, mini busevima, ali i vozovima u „Gradskoj železnici“.
To znači da će putnici, umesto dosadašnjih pojedinačnih karata i pretplatnih markica, imati elektronske dnevne, nedeljne i mesečne kartice koje će izgledati kao i bankovne kartice. U autobusima će biti postavljeni čitači kartica sa kojih će se automatski, pošto ste se „čekirali“ pri ulasku, na izlasku skidati iznos sa karte ili će sistem prepoznati da je ona nedeljna ili mesečna kartica. To znači da će svaki putnik platiti tačno onoliko koliko se vozi.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je započeta izrada idejnog projekta tiketing sistema i da će tender za izradu glavnog projekta biti raspisan verovatno početkom godine.
Osim toga, Beograđane u narednoj godini očekuje još noviteta i olakšica kada je GSP u pitanju. Naime, uvođenje monitoring sistema omogućiće daljinsko praćenje vozila gradskog prevoza. Uz pomoć mreže mobilne telefonije i putem interneta taj sistem će omogućiti da se prati kretanje, pozicioniranje i komunikacija između vozila. U centru za monitoring u svakom momentu biće dostupni podaci o poziciji, smeru i brzini kretanja vozila, čime će, ukoliko dođe do kvara, vozila brže moći da budu zamenjena. Beograđani će tako moći da SMS-om dobiju informaciju u koje vreme će autobus biti na stajalištu, a biće im dostupne i onlajn.

Tiketing sistem smanjuje gužve
„Budući da Beograđani uvek imaju problema na linijama na kojima se vozi više ljudi, tiketing sistem je korak ka rešenju i tog problema. Uz pomoć tog sistema biće prikupljeni podaci o opterećenju pojedinih linija u određenom vremenskom periodu tako da će Direkcija za javni prevoz i GSP moći da pojačaju linije na kojima je to potrebno", kažu u gradskom Sekretarijatu za saobraćaj.
Izvor: 24sata
 
Očigledno nas prisluškuju na forumu! :D
Svaka čast, NAPOKON! WOOHOO! :kk:

Mislim da će uzeti najkomplikovaniju varijantu ali dobro, nek urade nešto...
MOJA PODRŠKA!

Hajde da počnemo sa špekulacijama, koji bi to sistem konkretno bio?
Ja nisam nikada koristio ovakav koji su naveli...

Skidanje sa karte pri ulasku i izlasku? Šta je to?

Kakvo navođenje SMS-om kad pogledamo na šta nam liče neka vozila?!
 
Mislim, daj, ova priča se ponovo razvlači - i to u 24h, dakle nema ništa od toga - poslednjih 5 godina pričaju kako se sledećeg meseca raspisuje tender za praćenje vozila, i ovakvu naplatu, te sms-naplatu i sms obaveštenja. Jedino variraju kombinacije abd, acb, ab, bc, itd.
 
Ja za ovaj sistem nisam cuo nikada u zivotu! Cuo sam za zonsku naplatu karata, ali cemu ovo uopste, pogotovo kod nas gde karta ne kosta nista!

Ovaj GSP-tracking system mi se svidja! To je ono sto je ljudima potrebno, recimo, da dobijes sms tipa "vozilo ce biti na stanici za 4:36 min".
 
Danas se vozih na liniji 35L u Autobusu Ikarbus IK-103 2002. godište. Vozilo je u super stanju u odnosu na ostala vozila tog godišta u pogonu Karaburma. Unutra je dosta tiši, sedišta su tapacirana, a što me je i začudilo da rade "Stop" tasteri, sa sve lampicama iznad vrata :) :) :)
Poenta je u tome da i Ikarbus može uraditi pristojniji autobus, pošto je očigledno da je GSP tražio najjeftinija vozila (ovo se ne odnosi na seriju "N" koja je koštala ko Sv. Petra kajgana) bez normalnih sedišta, zvučne izolacija itd.

Evo slika tog vozila, čak ima i zatamnjena stakla :D
@Autor:Stefan Bgd
screenshot20091225at643.png
 
Hm... Ovo mi liči na dobru volju samog šofera i njegovog ljubimca, verovatno ga on licka...
Ovo je za svaku pohvalu! :kk:
 
Vrh