Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Najavljeno je da ce ubuduce policija asistirati kontrolorima. To je veliki +. Ali modernizacija naplate karata mora pod hitno, jer sada imamo situaciju da se karte za drugu zonu skoro i ne kupuju
 
U današnjem izdanju "24 časa" na prvim stranama je tekst posvećen Đilasu i godišnjici njegovog mandata i tu piše jedna zanimljiva stvar:

u toku je izrada konkursa za uvođenje monitoringa vozila javnog prevoza i savremenog sistema tiketinga
 
Koliko je meni poznato GSP tu studiju izrađuje jedno minimum 3 godine ako ne i više. :kafa:
 
Tako je, ali je reč "konkurs" razlog zašto postavih tu rečenicu. Da je bila reč studija, ne bih ni zapazila vest :).

Mislim da bi dobro urađen posao na monitoringu (ukoliko to podrazumeva postavljanje ekrana na kojima bi se videlo vreme potrebno da to i to vozilo dođe do te i te stanice) bio jedan od većih uspeha ove gradske vlasti kada je komfor života u Beogradu u pitanju. Naravno, rešenje problema gradske kanalizacije u svim delovima Beograda je daleko bitnije, ali je to posao koji zahteva i više vremena i više novca.
 
Па добро,

Ако је био на проби, значи да би могли и да га купе. Што би бедачио? :kk:
 
Neće ga kupiti jer je bus loš i nije za Beograd! Bio je i u GSP-u na testu u pogonu Kosmaj, a poznato je da taj pogon bar dosad kupovao mercedese.

evo tih slika, sa malo većim zakašnjenjem :oops:

dakle, radila tada na 1/50
a ovako bus










samo ukratko:
nje više nema na Kosmaju, završila se proba, radila je na 50 i 37
Dule je dao izjavu i samo je iskritikovao, shodno tome kupovine nema
loše strane: jedva vuče, osetljiva vrata (da se sama otvaraju)
inače sam po sebi osetljiv bus, i nikako nije za Beograd
dobra strana svega je što klima radi perfektno :!:
 
Iz priloženog se da zaključiti da je isto vozilo bilo na testu u oba preduzeća.Izgleda da je prvo bio u GSP-u pa su ga onda malo sredili, nalepili koju nalepnicu i poslali u Veoliu.Možda ga ponude još nekom gradskom prevozniku pa mu se svidi. :)
 
Pa to je jeftina verzija Mercedesovog Autobusa, obicni je Citaro, a u siromasnijim drzavama ponude ovaj Conecto. Nije na nivou mercedesa, ali seljaci kojima je vaznija marka ce pre krpiti krsh sa znakom mercedesa na njemu nego pristojan autobus istocne evrope.
 
stefan23":2hor9lng je napisao(la):
Iz priloženog se da zaključiti da je isto vozilo bilo na testu u oba preduzeća.Izgleda da je prvo bio u GSP-u pa su ga onda malo sredili, nalepili koju nalepnicu i poslali u Veoliu.Možda ga ponude još nekom gradskom prevozniku pa mu se svidi. :)
Prvo je bio u Veoliji, pa kod Ćurdća, pa u Tamnavi, i na kraju u GSPu.
 
MareCar":1v1sq6cj je napisao(la):
Pa to je jeftina verzija Mercedesovog Autobusa, obicni je Citaro, a u siromasnijim drzavama ponude ovaj Conecto. Nije na nivou mercedesa, ali seljaci kojima je vaznija marka ce pre krpiti krsh sa znakom mercedesa na njemu nego pristojan autobus istocne evrope.
Conecto nije lpoš autobus, malo je loši od citara.
Pristojan autobus iz istočne evrope??? Izvini ali tako nešto ne postoji.
 
Senke":a6vur535 je napisao(la):
MareCar":a6vur535 je napisao(la):
Pa to je jeftina verzija Mercedesovog Autobusa, obicni je Citaro, a u siromasnijim drzavama ponude ovaj Conecto. Nije na nivou mercedesa, ali seljaci kojima je vaznija marka ce pre krpiti krsh sa znakom mercedesa na njemu nego pristojan autobus istocne evrope.
Conecto nije lpoš autobus, malo je loši od citara.
Pristojan autobus iz istočne evrope??? Izvini ali tako nešto ne postoji.
Za istu cenu conecta mozes da dobijes mnogo bolji autobus boljih karakteristika i komponenata, samo sto mu fali mercedesov znak. Meni su novi Ikarbusi dosta dobri bili, mnogo bolji od solarisa. Conectom se nisam vozio, ali su bili blizu Man Lions CItya i Citara, falilo im je malo nesta kao "kneeling" i malo drugih nedostataka u design-u i obradi ali sve u svemu su bili sasvim pristojni. I onaj najnoviji Maz 203 izgleda da je okay. BOlje nego autobus koji ima lep znak ali je loseg kvaliteta.
 
MareCar":2wjze7g4 je napisao(la):
Za istu cenu conecta mozes da dobijes mnogo bolji autobus boljih karakteristika i komponenata, samo sto mu fali mercedesov znak. Meni su novi Ikarbusi dosta dobri bili, mnogo bolji od solarisa. BOlje nego autobus koji ima lep znak ali je loseg kvaliteta.
Novi Ikarbusi su trenutno šampioni kvarova i isključenja u GSP-u, a pretpostavke idu i do toga da je u pitanju najgora Ikarbusova serija ikada (Ikarbusi od pre 10 godina odrađuju smene za čije trajanje se čak po dva nova isključe, recimo) i predviđaju im kratak vek. Nasuprot tome, beogradska (visokopodna) Mercedes Konekta vozači (a i putnici) navode kao sinonim dobrog autobusa i u svom pogonu (Kosmaj) važe za najbolja vozila. Takođe su apsolutno nadmoćni na brdskim linijama, na kojim obično i voze.

Prosto - ovaj niskopodni model je očigledno bio goli pištolj za naše uslove, ali Connecto su jako dobri autobusi.

Sad tek primetih sličnost svog nika sa predmetom diskusije.;)
 
Upravo tako, širokoj javnosti oni možda izgledaju dobro ali Ikarbusova N serija je ubedljivo najgora serija autobusa koju je ta fabrika proizvela u poslednjih 20 godina. Stari Ik-103 i 201 su pojam kvaliteta u odnosu na njih!! Jedino možda gori od njih su bili Ik-202. Oko 10-15% njih je uvek u kvaru, a kvarovi idu od banalnih do veoma ozbiljnih (pucanje okretnica). Ako izdrže duže od 3 godina da se enterijer totalno ne raspadne, a 5 godina, a da šasije ne krenu da im pucaju to će biti pravi uspeh. Krivac za to su materijali izuzetno lošeg kvaliteta koje su u njih ugrađeni, kao i katastrofalna završna obrada. O tome su čak svedočili i pojedini radnici Ikarbusa koji su te buseve sklapali. Neće dugo proći a pokazaće se da je kupovina tih autobusa bila teško bacanje para poreskih obveznika Beograda. Ali tako ti je to sa našim tenderima...

Solaris je za jedno 10 klasa bolji, a sa Mečkama i MANovima koji voze u GSPu već pola decenije ih je i smešno porediti iako nisu niskopodni....
 
MareCar":3pavr41n je napisao(la):
Senke":3pavr41n je napisao(la):
MareCar":3pavr41n je napisao(la):
Pa to je jeftina verzija Mercedesovog Autobusa, obicni je Citaro, a u siromasnijim drzavama ponude ovaj Conecto. Nije na nivou mercedesa, ali seljaci kojima je vaznija marka ce pre krpiti krsh sa znakom mercedesa na njemu nego pristojan autobus istocne evrope.
Conecto nije lpoš autobus, malo je loši od citara.
Pristojan autobus iz istočne evrope??? Izvini ali tako nešto ne postoji.
Za istu cenu conecta mozes da dobijes mnogo bolji autobus boljih karakteristika i komponenata, samo sto mu fali mercedesov znak. Meni su novi Ikarbusi dosta dobri bili, mnogo bolji od solarisa. Conectom se nisam vozio, ali su bili blizu Man Lions CItya i Citara, falilo im je malo nesta kao "kneeling" i malo drugih nedostataka u design-u i obradi ali sve u svemu su bili sasvim pristojni. I onaj najnoviji Maz 203 izgleda da je okay. BOlje nego autobus koji ima lep znak ali je loseg kvaliteta.
Niskopodni Ikarbusi su promašen investicija, to svi pričaju.
Maz 203 je meni lično kanta i nije takvav bus za BG.
Ako Conceto ne valja onda bolje da uzmemo Citaro a ne ruske, ukrajinske i beloruske kante.
 
Novi Konekto je inace bio i u Novom Sadu i tamo je ocenjen kao neodgovarajući. Tamo su mu najviše zamerali preveliku potrošnju goriva. U Beogradu je najviše problema imao sa vučom. Uzbrdo je startovao i vukao dosta sporo što samo po sebi ukazuje na neadekvatan menjač. Sve ostale zamerke koje su nađene su bile čiste sitnice (npr. vrata) koje bi lako mogle da se preprave. Ovakakv Konekto koji je bio na probi sigurno nije za BG međutim ja verujem da bi uz odgovarajuće prepravke, koje se pre svega odnose na menjač, mogao odlično da se pokaže. Osim toga, starija verzija Konekta je pokazala zaista odlične rezultate, posebno druga serija (sa velikim hladnjacima) koja je posebno dorađena baš na zahtev GSPa! Ne vidim zašto izmene ne bi mogle da se naprave i na novom Konektu! Na kraju, završna obrada Konekta je odlična, kakva i dolikuje Mercedesu, tako da bus deluje dugovečno.

MAZ 203 se sa druge strane sasvim pristojno pokazao u BG, motor i menjač su mu OK. Međutim, u pitanju je bus katastrofalnog kvaliteta, negde u rangu Ikarbusove N serije, sa veoma lošom završnom obradom, tako da ja lično verujem da bio se oni brzo raspali. Po meni je njegov predak MAZ 103 neuporedivo kvalitetniji, mada ni on nije neki šampion!!
 
connect":1jg99f9r je napisao(la):
MareCar":1jg99f9r je napisao(la):
Za istu cenu conecta mozes da dobijes mnogo bolji autobus boljih karakteristika i komponenata, samo sto mu fali mercedesov znak. Meni su novi Ikarbusi dosta dobri bili, mnogo bolji od solarisa. BOlje nego autobus koji ima lep znak ali je loseg kvaliteta.
Novi Ikarbusi su trenutno šampioni kvarova i isključenja u GSP-u, a pretpostavke idu i do toga da je u pitanju najgora Ikarbusova serija ikada (Ikarbusi od pre 10 godina odrađuju smene za čije trajanje se čak po dva nova isključe, recimo) i predviđaju im kratak vek. Nasuprot tome, beogradska (visokopodna) Mercedes Konekta vozači (a i putnici) navode kao sinonim dobrog autobusa i u svom pogonu (Kosmaj) važe za najbolja vozila. Takođe su apsolutno nadmoćni na brdskim linijama, na kojim obično i voze.

Prosto - ovaj niskopodni model je očigledno bio goli pištolj za naše uslove, ali Connecto su jako dobri autobusi.

Sad tek primetih sličnost svog nika sa predmetom diskusije.;)
Dobro to oko kvarova neznam, mogu samo da procenim o udobnosti za putnika i meni su bili sasvim ok, vertikalni motor je bio dobro izolovan, klima je radila, sedista su bila bez tapacirunga ali su bila udobna, obrada je bila na pola puta ali sa istoka vise i nisam ocekivao.
Zasto se onda ovaj novi Conecto procenjuje kao los autobus ako je dobar? Ja sam sad negde prociao da je blizu prve serije Citara.

markobg":1jg99f9r je napisao(la):
Solaris je za jedno 10 klasa bolji, a sa Mečkama i MANovima koji voze u GSPu već pola decenije ih je i smešno porediti iako nisu niskopodni....
Jesi se vozio Solaris-om? Ja imam mrznju na taj autobus, MAN i Mercedes Citaro su super, ali Solaris je nesta kao budzetni autobus...motor ima losu izolaciju i jako se ugreje unutrasnjost u zadnjem delu vozila.
 
Senke":2rf5dasl je napisao(la):
amm8990":2rf5dasl je napisao(la):
Prvo je bio u Veoliji, pa kod Ćurdća, pa u Tamnavi, i na kraju u GSPu.
Tako je i svi su ocenili da je neodgovarajući....
Bolji je od Liaza i Maza, to krvlju mogu da potpišem.
Da, tako je. MAZ tako i tako, ali LiAZ je užas. Inače Tamnava i Ćurdić mahom imaju MAZ 103 sa MAN motorom i ne žale se toliko na njih, dok recimo Beobus (mislim) ima sa Deutz motorima, koji su bučniji i kako sam čuo kvare se, a i ti su valjda manualci, ovi ćurdićevi su prepravljeni u automatike. Inače, MAZ je ubedljivo najjeftiniji niskopodni autobus, a kako sam video iako ružniji 103 je bolji od 206.

LiAZ je već nešto posebno, čini mi se da motoru uopšti nisu za tu namenu, već projektovani za bagere i buldožere ? Da li je to istina?

MAZ 103 Niš, Izvor:Wikipedia
%D0%9C%D0%B0%D0%B7103.jpg


LiAZ 5256
liaz_history_1.jpg
 
Vrh