Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

не знам за вас, али ја не бих више ни динар давао огромној (90%) већини јавних предузећа (и осталим који су у државном власништву) из буџета. нек се сналазе мало сами (макар то значило и банкрот многих)
 
Radnici GSP najavili protest za 11. decembar, neće biti obustave saobraćaja

Beta | 03. 12. 2014. - 16:05h | Foto: D.Milenković | Komentara: 4
Tri reprezentativna sindikata zaposlenih u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) "Beograd" najavila su danas da će zbog nezadovljstva uslovima rada organizovati protest 11. decembra, ali da obustave saobraćaja neće biti.


Vozači ističu da putnici neće osetiti protest
Samostalni sindikat, "Nezavisnost" GSP, sindikat "RAJ", kao i sindikat vozača, Saobraćajni sindikat i sindikat "Evrovozač", organizovaće protest "Naša borba za pravo na pauzu, odmor i poštovanje zakona", ispred Direkcije za javni prevoz.

Predsednik Saobraćajnog sindikata Aleksandar Jokić kazao je agenciji Beta da su glavni razlozi protesta smanjenje zarada za 20 odsto, ali i nedostaci u Zakonu o bezbednosti saobraćaja.

Pošto su izmene tog zakona u toku, sindikati predlažu da se izmeni i član koji za vozače autobusa, trolejbusa i tramvaja propisuje pauzu od pet minuta.

Oni traže da ta pauza traje 10 minuta na početnim i krajnjim stanicama.

Prema Jokićevim rečima, zbog nedostatka odmora vozača, koji voze i po osam sati bez pauze, u oktobru je bilo 37 udesa sa krivicom vozača, što je za 20 odsto više nego u septembru.

- Stanje je alarmantno, nadamo se da će neko od nadležnih iz gradske uprave da nas primi - rekao je on.

Sindikati traže i da se realizuje odluka Skupštine grada iz decembra 2012. godine o kupovini 200 solo autobusa od domaćih proizvođača.

GSP "Beograd", kako je podsetio Jokić, dnevno preveze oko 3,2 miliona putnika, na 138 linija.

Prosečna zarada zaposlenih u tom preduzeću, pre smanjenja, bila je 49.000, a prema Jokićevim podacima, sada je 36.000, "što spada u najniže plate komunalnih gradskih preduzeća".

GSP "Beograd" zapošljava oko 5.800 ljudi, od čega 3.000 vozača.

Tri reprezentativna sindikata okupljaju oko 2.500 zaposlenih.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/516389 ... saobracaja
 
Sindikat ti je preduzeće u preduzeću i neće ništa da preduzme ako nema interes.
 
direktor":289cy3p2 je napisao(la):
Oni traže da ta pauza traje 10 minuta na početnim i krajnjim stanicama.
Nadam se da ce dobiti bar 10 minuta odmora.Pa vozaci nisu roboti pa da rade bez ijednog minuta pauze.Nemoze covek ni da pojede svoju uzinu na miru nego mora da vozi a ako mu se ide u WC sta ce zato pauza nego sta neka usklade to kako treba da i vozacima i putnicima bude bolje
 
Hahahaha
Ma daaaaj
Eto nama preterivanja, po obicaju...
Da se razumemo, smatram da se vozaci danas izrabljuju maksimalno, kao i ve ina drugih radnika. Radno vreme im je neopravdano produzeno, neretko im se ne daju slobodni dani sto degradira te ljude i sve to dodatno smanjuje bezbednost.
Ali realno, vozac GSP-a tesko da je ikada imao pauze po 10 minuta na terminusima. Mozda u teoriji da, ali u praksi zbog guzvi i zakrcenja to nije bilo ostvarljivo ni kada je bilo vise autobusa u saobracaju sa manjim brojem llinija i manjim zagusenjim.
IMA LI U SRBIJI NEKIH RAZUMNIH I KOMPROMISNIH RESENJA, ili se sve svodi na isterivanje 'po svome' ?
 
U okviru Plana poslovanja JKP GSP "Beograd" za 2015. godinu predviđene su sledeće mere u okviru obnove voznog parka:

- Nabavka 50 novih solo autobusa od domaćih proizvođača (30 vozila za SP "Kosmaj", 7 vozila za SP "Karaburma", 7 vozila za SP "Novi Beograd" i 6 vozila za SP "Zemun");
- Kupovina 4 midibusa sa pogonom na elektro pogon;
- završetak generalnog remonta 50 solo autobusa (započet krajem 2013. godine);
- generalni remont 20 zglobnih autobusa tipa IK-201;
- Remont šasije i karoserije 16 solo autobusa tipa IK-103;
- Generalni remont 33 vozila tipa MB Conecto 0345C (u toku je tender);
- Remont karoserija i lakiranje 43 autobusa tipa MAN SG-313 (zglobni autobusi iz japanske donacije);
- Generalni remont karoserije, popravka motora i menjača 5 autobusa marke Karosa;
- Remont karoserije i farbanje 30 zglobnih autobusa tipa IK-218N;
- Remont karoserije i farbanje 30 solo autobusa tipa IK-112N;
- Sanacija oštećenja na dva autobusa tipa IK-218N i dva autobusa tipa MAN SG-313.


Planirano je i da broj vozila GSP-a koja učestvuju u saobraćaju bude povećan za 25 vozila, od septembra 2015. godine.

Na dan 31.12.2014. godine JKP GSP "Beograd" raspolaže sa 990 autobusa (inventarski broj), prosečne starosti 9,17 godina. Od toga broja, 452 autobusa je starije od 10 godina (214 solo i 238 zglobnih vozila). Na osnovu analize tehničkog stanja i starosti, do kraja godine planiran je rashod 60 autobusa (42 solo i 18 zglobnih), u koje nije racionalno ulagati.

U prvoj polovini 2015. godine, a najkasnije do 30.06.2015. godine, Planom poslovanja predviđeno je da JKP GSP "Beograd" raspiše javni oglas i ustupi poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja i održavanja higijene i pranja vozila trećem licu. Po tom osnovu, planirano je da od 100 zaposlenih na poslovima fizičko-tehničkog obezbeđenja, 50 njih bude prebačeno u firmu kojoj će biti poveren taj posao, 20 njih na poslove vozača, dok će 30 radnika biti raspoređeno na druge poslove u skladu sa trenutnim potrebama preduzeća. Takođe, sa 91 zaposlenim je zaključen ugovor o privremenim i povremenim poslovima (pranje vozila i održavanje higijene) i sa njima će biti raskinuti ugovori nakon ustupanja ovih poslova trećem licu.

Ovo su najvažniji podaci iz Plana poslovanja GSP-a za 2015. godinu.
 
Nijedno vozilo nije generalno remontovano, mozda samo po papirima.
Ako bude pola od ovoga bice super!
 
Lepe vesti, samo sto pre nabaviti autobuse. Remonti su opet bacanje para jer ce se istim odrzavanjem za godinu dana njihovo stanje vratiti na staro. Bolje da su te pare prebacili za nove autobuse, makar bio 1.
 
....i ustupi poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja i održavanja higijene i pranja vozila trećem licu...
kvazi štednja (vidjeno u mnogim predhodnim firmama) ali
dobra stara šema za opipljivu zahvalnost treceg lica prema ,,nadležnim,, pojedincima iz firme
pri tome administrativna prava aždaja tj. glavni balast nastavlja svoje dalje preživljavanje ...
 
ivanb":18nmwk6m je napisao(la):
- Nabavka 50 novih solo autobusa od domaćih proizvođača (30 vozila za SP "Kosmaj", 7 vozila za SP "Karaburma", 7 vozila za SP "Novi Beograd" i 6 vozila za SP "Zemun");

Alo bre, kakve domace buseve, opet cemo da se vozimo kantama bez zvucne i termo izolacije, sa grejanjem i klimom koji vise ne rade posle 2 god samo da bi Gospodar i ortaci furali patriotizam fazon i davali vestacko disanje raspalom ikarbusu. Vec zamisljam stanje novog niskopodnog ikara ili nedajboze fapa posle par godina na liniji 50 - ostali samo tockovi. Pogon kosmaj u haosu a oni bi da ga krpe niskopodnim ikarbusima, retardi.
Solaris! :gobb:
 
Znaci da sredstva treba usmeriti prioritetno ka poboljsanju odrzavanja a ne ka kupovini autobusa.
 
Kamen da im das da uglancaju pokvarili bi ga strucnjaci
 
veb983":381lo6n9 je napisao(la):
ivanb":381lo6n9 je napisao(la):
- Nabavka 50 novih solo autobusa od domaćih proizvođača (30 vozila za SP "Kosmaj", 7 vozila za SP "Karaburma", 7 vozila za SP "Novi Beograd" i 6 vozila za SP "Zemun");

Alo bre, kakve domace buseve, opet cemo da se vozimo kantama bez zvucne i termo izolacije, sa grejanjem i klimom koji vise ne rade posle 2 god samo da bi Gospodar i ortaci furali patriotizam fazon i davali vestacko disanje raspalom ikarbusu. Vec zamisljam stanje novog niskopodnog ikara ili nedajboze fapa posle par godina na liniji 50 - ostali samo tockovi. Pogon kosmaj u haosu a oni bi da ga krpe niskopodnim ikarbusima, retardi.
Solaris! :gobb:
Oni su zasluzili samo Ikarbuse Za nesto bolje i lepse GSP i nije
 
Ikarbus je Ikarbus Najbolji im je IK-218N da struze asfalt :wink:
 
Kako u NS ta ista N serija ne struze asfalt? Dajte da se ne zavaravamo, problem je u nama, mjogo vise nego u vozilima.
 
Upravo tako Naveo sam namerno Ikarbuse jel su jeftiniji.Solaris je em skuplji em bi ga ubilo to njihovo katastrofalno odrzavanje.NS mnogo bolje odrzava vozila od Beograda.Po meni je NS vise zasluzio Solarise nego Beograd.
 
Mislis u odrzavanju predobrom novosadski gsp je svjetlosnom godinama ispred
 
Mnogo su bolji od Beograda To svakako.N serija im uopste ne struze asfalt
 
Vrh