Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Rafailović: Nove kamere u autobusima GSP zbog veće bezbednosti putnika i vozača

Beoinfo | 18. 01. 2015. - 13:07h | Komentara: 0
Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović je rekao za televiziju Pink da Grad Beograd oštro osuđuje vandalske napade na vozila gradskog prevoza koji su se nedavno dogodili, pri čemu je pričinjena ozbiljna materijalna šteta na tri autobusa.

- To su ozbiljni troškovi u situaciji kada Republika i Grad Beograd čine ogromne napore da uspostave stabilan sistem finansiranja, naplate troškova, a i naplate prvoza. Podjednako je važna bezbednost i putnika i vozača. Nastojanja grada su da nabavi kamere za vozila gradskog prevoza. Sada imamo oko 220 vozila sa kamerama, koje sve vreme dok je vozilo u saobraćaju beleže aktivnosti neposredno ispred i u vozilu. Plan je da se za oko 860 vozila GSP „Beograd” obezbede kamere koje će biti raspoređene u vozilima. To je način da podignemo nivo bezbednosti putnika i vozača. Uvođenje video nadzora je u završnoj fazi i u narednih desetak dana bi trebalo da bude otvaranje ponuda, postupak javne nabavke je u toku, tako da se nadam da će kamere vrlo brzo biti u vozilima – istakao je Rafailović.

Naime, u petak u večernjim satima nepoznati huligani su kamenovali vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd” pri čemu je pričinjena je velika materijalna šteta autobusima na linijama 54, 55 i 511 i prilikom čega je maloletna osoba zadobila lakše povrede po licu i rukama.


U Železniku na okretnici autobusa više neindetifikovanih osoba je kamenovala i oštetila autobus na liniji 55. Polomljena su stakla na dvoja vrata, kao i far. Na liniji 511 takođe nepoznate osobe su razbila dva stakla i tom prilikom povredila maloletnu putnicu S.I., koja je zadobila lakše povrede po licu i rukama.

U Makišu na liniji 54 je razbijeno bočno staklo, a na sreću tom prilikom nije bilo povređenih.


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/527471 ... a-i-vozaca
 
Planirano je da 848 vozila GSP-a dobije kamere i video-nadzor, a otvaranje ponuda je 27.01.2015. godine. Rok za izvršenje posla je šest meseci od dana sklapanja ugovora.
 
A kad ugrade i nestave naljepnicu da su vozila pod video nadzorom , onda cu da ih prijavim sabicu i jankovicu
 
Napravite vozacima kabine, umesto sto lupate tolike pare u kamere od kojih nemamo nikakve koristi.
 
Sto znaci da netreba da ugradjuju u nove trole ,maz buseve , i tramvaje
 
U sva vozila će biti ugrađene kamere, bez izuzetka. I u tramvajske prikolice i u ona vozila koja trenutno ne učestvuju u saobraćaju (u rashodu su, ali su planirana da budu osposobljena za saobraćaj). Što se nalepnica tiče, donet je interni Pravilnik o video-nadzoru koji propisuje odgovarajuće nalepnice sa obaveštenjem da je vozilo pokriveno video-nadzorom, ali nabavka tih nalepnica nije sprovedena već skoro godinu dana.
 
Ma bas me briga za interne previlnike postoji nesto sto se zove zakon , taj snimak je nevalidan na sudu ako nema naljepnice u vozilu i na vozilu
 
Ni sada ne postoje nalepnice u vozilima, i lično sam konsultovao službu Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka od ličnosti i dobio dopis da taj organ vrši nadzor nad rukovanjem podataka u skladu sa zakonom, ali da ne vrši kontrolu da li je postavljeno obaveštenje da je video-nadzor u vozilu. Osim autobusa marke "Solaris", vozila tipa IK-218M imaju video-nadzor unutar vozila, ali ni u jednom vozilu ne postoji obaveštenje o tome.
 
Juce je zastitnik gradjana jankovic objasnio sta sve mora biti ispostovano u vezi video nadzora na tv , rastur firma gsp nije ni blizu , neka sto prje naruce te naljepnice, kao i naljepnicu o doblatnoj karti ,kazni ,od skora su stavili naljepnicu kako se karta ocitava ,kao i naljepnicu o obaveznom osiguranju koja fali u dosta vozila
 
I tako ćemo doći do toga da kad uđemo u autobus imamo 50 nalepnica. A ja sam i onako ubeđen da i kad kvazi ispoštuju propise da će snimak mene u autobusu biti dostupan mnogima. Nije kao da nekoga to zanima al opet.. Vladavina prava nam je na jako nezahvalnom nivou.

Firme od nekih adv kancelarija često dobijaju savet da je jeftinije platiti kaznu nego ispošrovati sve zakone i procedure. A gsp sigurno niko neće kazniti. Pogotovu ne nadležne. Dakle, jako je jeftino.
 
direktor":16r624uu je napisao(la):
Juce je zastitnik gradjana jankovic objasnio sta sve mora biti ispostovano u vezi video nadzora na tv , rastur firma gsp nije ni blizu , neka sto prje naruce te naljepnice, kao i naljepnicu o doblatnoj karti ,kazni ,od skora su stavili naljepnicu kako se karta ocitava ,kao i naljepnicu o obaveznom osiguranju koja fali u dosta vozila

Trebalo bi kroz sledeću nabavku nalepnica da budu naručene i nalepnice za obaveštenja o video nadzoru. A što se tiče nalepnica o doplatnoj karti i validaciji karata, za to je zadužena Direkcija za javni prevoz. Jer, GSP je samo prevoznik, u čijoj ingerenciji nije sistem za naplatu karata. Postoji 11 vrsta nalepnica za informisanje putnika koje su propisane još 2006. godine. Ali primera radi, nalepnice za tarifni sistem i informacije o zonama sadrže netačne informacije, a ipak moraju da se nađu u vozilima(?!), samo zato što se niko nije uočio da sadrže netačne informacije.

Gorstak89":16r624uu je napisao(la):
I tako ćemo doći do toga da kad uđemo u autobus imamo 50 nalepnica. A ja sam i onako ubeđen da i kad kvazi ispoštuju propise da će snimak mene u autobusu biti dostupan mnogima. Nije kao da nekoga to zanima al opet.. Vladavina prava nam je na jako nezahvalnom nivou.

Firme od nekih adv kancelarija često dobijaju savet da je jeftinije platiti kaznu nego ispošrovati sve zakone i procedure. A gsp sigurno niko neće kazniti. Pogotovu ne nadležne. Dakle, jako je jeftino.

Snimak video-nadzora se skida sa vozila samo ako postoji ili oštećenje vozila, ili saobraćajna nezgoda, napad na putnika ili vozača ili u eventualno u slučaju neke prijave putnika ili unutrašnje kontrole na rad vozača.
 
dare":31i57b4v je napisao(la):
Oni su zasluzili samo Ikarbuse Za nesto bolje i lepse GSP i nije

Nije poenta u tome sta gsp kao firma zasluzuje vec sta putnici zasluzuju, jer gsp ne postoji samo da bi zaposlio nesposobnjakovice i da bi fetishevci sa ovih par foruma pravili slike vozila vec da bi prevezao ljude. Ovi ako su nesposobni da obezbede kvalitetno odrzavanje vozila, i ako se vec kupuju busevi iz budzeta grada onda im treba uzeti robusnije buseve koje nece sje*******ati brzo - najbolji primer su Mercedes Connecto busevi, koji posle toliko godina/decenije gsp torture, odnosno pogona Kosmaj, i dalje kvalitetno obavljaju posao.. Vozim se u poslednje vreme Solarisima, i deluju najpribliznije Connecto busevima sto se robusnosti i kvaliteta tice, a takodje i udobnosti za putnike sto nije nista manje bitno - naravno to su samo prve impresije jer su relativno kratko tu i vreme ce pokazati kako ce podneti gsp torturu, a za niskopodne ikarbuse vec znamo da su posle 5-6 godina upotrebe spremni za staro gvozdje.
 
Neki Mercedesi Kosmajevi su nazalost zauvek unisteni GB170 i GB151.Daj boze da im se ovakve stvari sa Solarisima nece desavati
 
Opet poredite babe i zabe, visokopodno (srednjepodno vozilo) i niskopodno ne mogu imati isti vek trajanja, ni u kom slucaju! Solarisi su vec dovoljno tu da mozes doneti neke zakljucke, proslo je godinu i po dana, neki i malo jace. Jasno je da su kvalitetniji od Ik, ali nesto nisam stekao utisak da imaju manje istih problema kao Ik, vidjamo ih bez sijalica, sa greskama po ekranu, pricao sam sa vozacima, niko bas nije impresioniran njima, i opet smo dosli na pricu da ko god je vozio onu seriju ik iz 2012, istog trena bi je menjao za Solarisa.Lep je Solaris, udobniji, kvalitetnije odradjen, medjutim ipak se potvrdjuje da je neopravdano skup, nije tolika razlika, nazalost nesto mi se cini da nece oni imati mnogo duzi radni vek od N serije...
 
GSP kupuje 50 autobusa!

Najveći gradski prevoznik, uprkos finansijskim problemima, obnavlja vozni park. U planu nabavka 50 solo vozila domaće proizvodnje, posao vredan milijardu dinara

bgd-autobusi.jpg

GSP "Beograd" će na kraju 2015. godine raspolagati sa 990 autobusa

VOZNI park GSP "Beograd" će do kraja ove godine biti bogatiji za 50 novih solo autobusa. Procenjena vrednost nabavke je 1,089 milijardi dinara, odnosno skoro devet miliona evra, a prva vozila će se naći na ulicama već od jeseni.

Generalni direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća, Željko Milković kaže da će tender biti raspisan krajem februara.

- Za prikupljanje dokumentacije je potrebno otprilike mesec i po i šest meseci za proizvodnju i isporuku, tako da bi prvi kontingent mogao da stigne u GSP u septembru, ako sve bude išlo po planu - objašnjava Milković. - Kupićemo autobuse domaće proizvodnje, najverovatnije na lizing ili ukoliko budemo mogli da uzmemo neki povoljan kredit. U svakom slučaju Grad nam je obećao pomoć.

Prioritet je nabavka solo autobusa s obzirom na to da je u poslednjih pet godina nabavljeno samo 10 vozila ovog tipa, a najstarija su prešla više od milion kilometara i prosečne su starosti 11,34 godine.

Inače, planirano je da pogon "Kosmaj" dobije najveći deo ovih vozila, čak 30, dok bi ostali bili raspoređeni po ostalim pogonima. "Karaburma" i "Novi Beograd" će dobiti po sedam, a "Zemun" - šest.

Prema podacima najvećeg gradskog prevoznika, na početku ove godine prosečna starost autobusa GSP iznosi 9,17 godina. Trend povećanja prosečne starosti se beleži u odnosu na lane jer u 2014. nije bilo nabavke autobusa.

Čak 452 vozila starija su od 10 godina i na osnovu analize njihovog tehničkog stanja planiran je rashod ukupno njih 60, u koja nije racionalno ulagati. Rashodovano će biti 18 vozila iz pogona "Kosmaj", šest iz "Karaburme", kao i po 18 iz pogona "Novi Beograd" i "Zemun".

- Nabavkom novih 50 solo autobusa tokom ove godine značajno će se smanjiti prosečna starost autobuskog voznog parka, što će ovaj podsistem učiniti efikasnijim i pouzdanijim - kažu u GSP. - Autobusi će imati motore koji će ispunjavati evro 5 ili evro 6 norme emisije štetnih gasova, a biće i opremljeni najsavremenijom opremom i sistemima.

Ostvarenjem plana nabavke i rashoda vozila, GSP će na kraju 2015. raspolagati sa 980 autobusa.


DUGOVI NISU PREPREKA ZA POSAO
GSP je pre dve godine dobio kredit od EBRD za finansiranje nabavke 200 zglobnih "Solarisovih" autobusa u iznosu od 65 miliona evra. Prva rata dospeva krajem marta ove godine. Preduzeće je na lizing uzelo i 10 autobusa na gas, 20 kombi vozila, 32 zglobna autobusa i 10 kombija za prevoz osoba sa posebnim potrebama. Ipak, direktor tvrdi da to neće predstavljati prepreku za nabavku novih vozila.

"IKARBUS", "SOLARIS", "MAN"...
Autobuski vozni park GSP "Beograd" je poprilično šaren pošto se sastoji od modela čak pet različitih firmi. Najzastupljenija su i dalje vozila "Ikarbusa", koja čine više od polovine ukupnog broja - 57 procenata, zatim slede najnoviji modeli poljskog "Solarisa" sa 20 odsto, pa "Man" sa 10, "Mercedes Benc" sa šest i još jedan domaći adut - "Fap" sa pet odsto.

*Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... 0-autobusa
 
18 ce biti rashodovano? Verovatno jesu za rashod, ali onda u "plusu" bude tek sa 12 vozila, sto je nedovoljno.
 
Надам се да ће бити Икарбуси, распали фапови и мутанти нам више не требају..
 
becks89":1flgg2p1 je napisao(la):
Opet poredite babe i zabe, visokopodno (srednjepodno vozilo) i niskopodno ne mogu imati isti vek trajanja, ni u kom slucaju! Solarisi su vec dovoljno tu da mozes doneti neke zakljucke, proslo je godinu i po dana, neki i malo jace. Jasno je da su kvalitetniji od Ik, ali nesto nisam stekao utisak da imaju manje istih problema kao Ik, vidjamo ih bez sijalica, sa greskama po ekranu, pricao sam sa vozacima, niko bas nije impresioniran njima, i opet smo dosli na pricu da ko god je vozio onu seriju ik iz 2012, istog trena bi je menjao za Solarisa.Lep je Solaris, udobniji, kvalitetnije odradjen, medjutim ipak se potvrdjuje da je neopravdano skup, nije tolika razlika, nazalost nesto mi se cini da nece oni imati mnogo duzi radni vek od N serije...

Управо тако.
Пре неко вече у ретровизору видим Соларис коме не раде предњи фарови на једној страни. Али чачкати по ГСП, граду, уопште државној администрацији је одувек било као..
plumber-smiley-emoticon.gif
 
Да, тотално је Соларис крив што гсп нема навику да мења потрошни материјал као што је сијалица на пример..
 
Somi303":3icf34nn je napisao(la):
Да, тотално је Соларис крив што гсп нема навику да мења потрошни материјал као што је сијалица на пример..

Није нормално да Соларису или било ком типу моторних возила "прегоре" тако брзо..
О одржавању код нас не бих трошио речи..
 
beoinfo_c.jpg


Синиша Мали: Педесет нових аутобуса за Београд и бесплатан интернет у свим возилима ГСП у 2015. години

Градоначелник Београда Синиша Мали састао се данас са представницима Градског саобраћајног предузећа како би размотрили могућности за побољшање квалитета превоза у главном граду. На данашњем састанку донета је одлука о набавци педесет нових аутобуса.

– Куповина ових соло аутобуса, који ће имати и видео надзор, представљаће почетак реализације Плана обнове возног парка ЈКП ГСП „Београд” за период 2015-2019. године. У том плану, осим набавке нових аутобуса, предвиђена је и набавка тролејбуса, чиме се очекује знатно виши квалитет превоза – истакао је градоначелник након састанка.

Постигнут је и договор са Телекомом да до краја године у свим возилима јавног градског предузећа превозницима буде доступан бесплатан „ви фи” интернет.

– У току ове године сви аутобуси, трамваји и тролејбуси биће опремљени са бесплатним интернетом. Све донете мере спроводиће се у циљу побољшања квалитета јавног превоза. Последња набавка аутобуса била је пре две године, када су купљени зглобни аутобуси који су се показали непрактичним – рекао је Синиша Мали.

У Београду ће ускоро саобраћати и нових 4-5 електричних аутобуса, који ће покрити нову линију у ужем центру града. Ови аутобуси пружају бољи комфор и смањују емисије штетних гасова од аутобуса, те не загађују животну средину.

– Нећемо стати са набавком електричних аутобуса који представљају најновији тренд у Бечу и осталим европским градовима. Према петогодишњем плану набавке возила биће реализована набавка 350 нових аутобуса, са тенденцијом значајнијег увођења електро аутобуса у возни парк ЈКП ГСП Београд“ – најавио је градоначелник Синиша Мали истакавши да се од грађана очекује редовно плаћање карата у градском превозу, како би као резултат повећане наплате све планирано било и остварено.

*Izvor: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1647516
 
Вожд":1etlb8sm je napisao(la):
Није нормално да Соларису или било ком типу моторних возила "прегоре" тако брзо..
О одржавању код нас не бих трошио речи..

Da, totalno je normalno da na solarisu ili bilo kom drugom motornom vozilu pregore posle godinu ipo svakodnevnog koriscenja po 18-20 sati.
Jedino sto nije normalno smo mi, koji i za zgrade i za mostove i za vozila i sve ostalo smatramo da ce vecito biti novo i ispravno i da je odrzavanje nepotrebno.
Zato nam i drzava i grad, i zgrada i vozila ubrzo izgledaju kao iz apokalipticnih filmova... :(
 
Vrh